|
|
Teraz jest 21.05.2024, 18:42
|
[F1/F2] Szarpanie / falowanie obrotów
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41 Lokalizacja: Brzeg Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
Mam taką samą instalację w mojej Skodzie, było z nią troche problemów, na początek proponował bym abyś sprawdził przewody podciśnieniowe do MAP sensora od gazu i od parownika. Idą tam takie rurki gumowe jak któraś będzie luźna to polecam skrócić o około centymetr i założyć. Drugim problemem może być zabrudzony filtr fazy lotnej, jak parafiny pója na wtryskiwacze to zatykają się tam filterki, a co z tym idzie nie dają odpowiedniej dawki gazu, jedne podają więcej gazu niż drugie i dodatkowo mamy szarpanie.
|
02.05.2009, 21:22 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2008, 03:21 Lokalizacja: Wyszków Posty: 33
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Byłem ostatnio w serwisie autoryzowanym ELPIGAZ-u, bo już mnie zaczęło irytować to szarpanie. Po wymianie filtrów i dwóch godzinach jaz próbnych z regulacją instalacji, wgrywaniem nowego softu, wymianie wtryskiwaczy, panowie stwierdzili, że to ... któraś z cewek zapłonowych jest uszkodzona. Dziwi mnie to trochę, bo nie mam szarpania na benzynie??
|
03.05.2009, 20:13 |
|
|
Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41 Lokalizacja: Brzeg Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
Proponowałbym, podłączyć do VAGa, może pokazać na którym cylindrze wypada z cyklu pracy, wtedy będzie coś więcej wiadomo, szkoda że nie mieszkasz w okolicy bo bym mógł podłączyć.
Jutro jadę do autoryzowanego zakładu Elpigazu, będę chciał żeby sprawdzili wydatek wtryskiwaczy, bo szarpie mi przy dużych mocach, ale wiem że przytkane mam wtryski.
|
03.05.2009, 22:42 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2008, 03:21 Lokalizacja: Wyszków Posty: 33
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
W środę pewnie podepnę się pod VAGa, więc dam znać co i jak, no i podam oczywiście błedy o ile takowe będą...
|
04.05.2009, 08:05 |
|
|
Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41 Lokalizacja: Brzeg Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
Byłem 3 wtryski były poniżej normy, teraz jest lepiej, zatankowałem i zobaczę ile wyjdzie, dzisiejsze tankowanie to 10,9, zrobię troche kilometrów i będę wiedział, za to silnik lepiej pracuje.
|
04.05.2009, 12:20 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
W moim Punto 2 1.2, mam też LPG, i gdy u mnie zaczyna szarpać, to wtedy wymieniam świece na nowe, i dalej 15 tyś spokoju, po 15 znów zaczyna szarpać. Filtr gazu wymieniam co ok 10 tyś. Dodatkowo, dla spokoju wymieniałem, przewody na NGK oryginał, naprawdę jeśli ma się gaz, to trzeba bardzo dbać o przewody i świece, jeśli te są ok, to czasami mam wrażenie, że na LPG jest bardziej elastyczny niż na PB95:). Jeśli natomiast, są problemy na zimnym silniku-typu brak wolnych gaśnie po przełączeniu na gaz, to czeka regeneracja reduktora, u siebie wymieniałem membrany-zestaw naprawczy, stare były tak sztywne, że nie puszczały gazu. Przebieg mojego punto to 125 tyś. z czego 85 na LPG . Poza tym żadnych problemów.
|
08.05.2009, 11:52 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2008, 03:21 Lokalizacja: Wyszków Posty: 33
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Tylko, ze u mnie nie ma przewodów WN, a gaz serwisuję regularnie co 15tyś km, a świece wymieniam co 10tyś km...
|
08.05.2009, 11:55 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Nie masz przewodów od cewek do świec iskrowych
|
08.05.2009, 12:04 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2008, 03:21 Lokalizacja: Wyszków Posty: 33
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Nie mam bo wszystko jest zabudowane...
A tak to wyglada....
|
08.05.2009, 12:12 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
O to faktycznie inaczej, w punto 16V 80Km, też są takie długie palce.. i dalej do tego przewód. Napisałem jak to u mnie wygląda, dopóki świece iskra są ok to z LPG nie mam żadnych problemów.
|
08.05.2009, 12:18 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Adas, bo cewka jest bezpośrednio założóna na świece, więc są tylko kable NN
|
08.05.2009, 18:06 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A to wszystko tłumaczy:)
|
08.05.2009, 18:39 |
|
|
Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41 Lokalizacja: Brzeg Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
Poszukuję programu do tej instalacji gazowej, byłem we wrocławiu na pięknej, wymienili mi wtryskiwacz, skasowali i teraz to już jest padaczka powyżej 4000 obr/min nie chce jechać, a o wyprzedzeniu na 5tym biegu można pomażyć, zachowuje się prawie jak 1,2 pojemności, gość pozmieniał czasy wtrysków i wszystko się rozsypało , jedyny plus to to że teraz nie zalewa gazem jak stoi.
|
08.05.2009, 21:47 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36 Lokalizacja: Pabianice Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
Chociaż nie wiem, czy to prawdopodobne przy sekwencji, to może spróbować takiej akcji: na pracującym silniku na gazie odłączyć instalację gazową.
Jeśli dalej silnik będzie pracował, znaczy że dostaje dodatkowo benzynę, dlatego się zalewa/dławi.
Ostatnio taką akcję miał znajomy w Micrze - wojował ze dwa lata, aż trafił na Fachowca, 2 minuty roboty, parę zł, i jak ręką odjął.
_________________ F2 COMBI LPG
|
10.05.2009, 16:24 |
|
|
Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41 Lokalizacja: Brzeg Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
Spróbuj jeszcze wziąść zdjąć rurkę co idzie z kolektora do regulatora ciśnienia paliwa i zaślepićprzy kolektorze, jak pęknie membrana będzie szło paliwo od strony listwy.
|
11.05.2009, 15:00 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|