FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] problem z przełączaniem na lpg
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=15&t=4483
Strona 1 z 3

Autor:  lowczy [ 26.05.2007, 12:01 ]
Tytuł:  Przełączanie z Pb na LPG - a raczej jego brak

Witam wszystkich,

Dzisiaj mocno zaskoczyło mnie moje autko. Mianowicie, auto przestało się przełączać na gaz (do tej pory, od dwóch lat nie było najmniejszych problemów). Sytuacja wygląda, tak: jak zawsze słyszę pyknięcie elektrozaworu w momencie przełączenia się na gaz, po czym na przełączniku do przełączania Pb/LPG mam dyskotekę (wszystkie diody mrugają i sygnał dźwiękowy - zawsze tak było jak kończył się gaz) i silnik wraca do zasilania Pb. Sprawdziłem ilość gazu w zbiorniku i jest około 75%. Więc co to może być? Problem jest w tym, że do serwisu w którym montowałem instalację (jest jeszcze na gwarancji) mam 200km :sciana: i średnio uśmiecha mi się jechać do niego za 4,60zł/litr :smutny:

Pozdrawiam,
lowczy

Autor:  adamos12 [ 27.05.2007, 10:09 ]
Tytuł: 

witam miałem podobny problem u siebie , pomogło wyjecie na chwilę bezpiecznika od Lpg

pozdrawiam

Autor:  lowczy [ 27.05.2007, 10:37 ]
Tytuł: 

adamos12 napisał(a):
bezpiecznika od Lpg

Rzeczywiście bezpiecznika od gazu nie sprawdzałem. Gdzie szukać tego bezpiecznika? Poprostu wyjąć i włożyć? Dziwne ...

Autor:  Draki [ 27.05.2007, 16:40 ]
Tytuł: 

Miałem to samo po około 1,5 roku i okazało się że to "trzpień elektrozaworu reduktora" który załącza LPG i na nim osiada syf. Po oczyszczeniu wszystko wróciło do normy koszt 30zl.

Autor:  lowczy [ 10.06.2007, 21:49 ]
Tytuł: 

No i po naprawie.
Okazało się, że padł czujnik temperatury przy parowniku.

Pozdrawiam,
lowczy

Autor:  warcol [ 08.08.2007, 10:10 ]
Tytuł:  problem z przełączaniem na lpg

witam
od miesiąca mam pewien problem a mianowicie
podczas jazdy kiedy mam jeszcze nie nagrzany silnik np rano i przełączeniu się na gaz (temp przełączenia jest 25 stopni)występują od 4 do 5 takich przydławień silnika jakby puszczał i wciskał pedał gazu, jak sie silnik nagrzeje jest wszystko ok przy jeżdzie i przy przełączaniu, byłem u gazowników wszystko sprawdzili i jest ok

Autor:  marcin-pulawy [ 28.08.2007, 17:39 ]
Tytuł: 

pewnie coś się z czujnikiem temperatury dzieje.
A tak naprawdę to temperatura przełączania się na gaz powinna wynośić ok.50-60 stopni. Wtedy nie było by zadnych problemów.
Spróbuj tak zrobic ręcznie.

Po włączeniu zapłonu ustaw pracę silnika na PB. Jak się nagrzeje do ok.50-60 stopni przełącz na LPG. Założę się że problemu podanego przez ciebie nie będzie.

Autor:  rico [ 29.08.2007, 07:05 ]
Tytuł: 


Miałem ustawioną temperaturę przełączenia na 25 st. Silnik dławił się i szarpał, po podniesieniu temperatury do 30 st. C objawy ustąpiły



Autor:  Jakob32 [ 17.05.2008, 10:59 ]
Tytuł:  Problem z przełączeniem Z PB na LPG (zimny silnik)

Witam

Posiadam Fabie 1.4 16V z instalacją sekwencyjną KME autko ma przejechane 67 tyś w tym 45km na gazie.
Opis problemu
Autko zawsze uruchamiane jest na PB gdy osiągnie wymaganą temp. 40 stopni i przekroczy 2 tyś obrotów następuje przełączenie na LPG Niestety 9/10 przypadków auto gaśnie lub diody od poziomu LPG migają i cały czas instalacja „piszczy” tak jak by nie było gazu. ( w tym momencie instalacja nie reaguje ręczne wyłączenie – muszę zgasić auto i ponownie uruchomić).
Problemu nie ma gdy auto jest nagrzane – idealnie się przełącza z PB na LPG ( nie ma szarpnięć itp. Idealnie trzyma obroty na PB oraz LPG) .

Byłem u gaziarzy wymieniłem filtry – sprawdzili instalację komputerem jedyny błąd to zbyt niska tem. (ustawione 40 stopni) podczas przełączania na gaz.

Kolejna wizyta sprawdzenie czy nie ma spadków napięcia na instalacji LPG ( jest OK.) sprawdzenie płynu w chłodnicy ( jest OK.) filtr powietrza sprawdzony czysty wymieniany 10 miesięcy temu.

Nie wiem co robić jak jadę na serwis to nie ma problemu silnik nagrzany i nie ma problemu.
Nie wiem może ktoś z Was miał podobny problem.

Proszę moderacje o przeniesienie tematu do działu o LPG (moje przeoczenie)

Autor:  fanclub22 [ 19.05.2008, 09:34 ]
Tytuł: 

witam miałem ten sam problem normalna temperatura przełączenia to 30 stopni podwyższyli mi na 35 dalej to samo zimny silnik szarpie nie przełącza w końcu postawiłem sprawę na ostrzu noża albo naprawią albo sprawa no i znaleźli pan gaziarz podłączył komputer i z niego odłączał poszczególne wtryskiwacze gazu z listwy jeden był uszkodzony reklamacja 2 tygodnie i wszystko gra.

Autor:  Jakob32 [ 19.05.2008, 19:00 ]
Tytuł: 

fanclub22 napisał(a):
witam miałem ten sam problem normalna temperatura przełączenia to 30 stopni podwyższyli mi na 35 dalej to samo zimny silnik szarpie nie przełącza w końcu postawiłem sprawę na ostrzu noża albo naprawią albo sprawa no i znaleźli pan gaziarz podłączył komputer i z niego odłączał poszczególne wtryskiwacze gazu z listwy jeden był uszkodzony reklamacja 2 tygodnie i wszystko gra.

a gdy silni sie nagrzał wszystko było OK ... ech dopytuje sie gdyż moja instalka nie jest na gwarancji :(

Autor:  fanclub22 [ 20.05.2008, 07:20 ]
Tytuł: 

tak dokładnie tak jak mówisz nagrzany i wszystko ok tylko po zdjęciu maskownicy jeden z wtryskiwaczy cykał (ten uszkodzony)gaziarz podpiął kompa i tylko potwierdził następny z możliwych objawów to kontrolka check engine (helikopter) zbyt uboga lub bogata mieszanka .musisz podpiąć kompa inaczej na dwoje babka wróżyła pozdrawiam.

Autor:  Jakob32 [ 15.06.2008, 23:08 ]
Tytuł: 

Witam
Ha trochę czasu minęło od mojego ostatniego posta .... ale usterkę udało mi się zlokalizować :mrgreen:
różni gazownicy stawiali różne diagnozy od zabrudzonych wtryskiwaczy ( które zostały wyczyszczone), zbyt niska tem przełączania na gaz po zepsuty czujnik podciśnienia tak zwany map sensor. Niestety nikt nie wpadł że może być zabrudzona cewka na reduktorze (po rozgrzaniu mazutu na cewce wsio było ok \) po wyczyszczeniu autko przełącza sie na gaz bezproblemowo. :hura:
Mam do was pytanie w jaki sposób mogę sie pozbyć z reduktora mazutu czy warto bawić się w rozbieranie reduktora i czyszczenie ???????
POzdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Autor:  paulob1 [ 16.06.2008, 10:26 ]
Tytuł: 

Problem mazutu(tak twierdzi mój gazownik- z Płaszowskiej 22) tkwi w złej jakości gazu.Napisz na jakich stacjach tankujesz, to będę ich unikał.Też jestem z Krakowa.
Ja mam inst. gazową od 2005 roku i jeszcze nie miałem problemu z zatykającą się instalacją LPG.
I jeszcze pytanko:
Co jaki przebieg wymieniasz filtr gazu-ten tuż przed reduktorem?

Autor:  Jakob32 [ 19.06.2008, 19:46 ]
Tytuł: 

paulob1 napisał(a):
I jeszcze pytanko:
Co jaki przebieg wymieniasz filtr gazu-ten tuż przed reduktorem?

..... wymieniam oba filtry co 12-13 tyś km
Pozdrawiam

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/