Teraz jest 28.03.2024, 14:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] problem z przełączaniem na lpg 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Przełączanie z Pb na LPG - a raczej jego brak
Witam wszystkich,

Dzisiaj mocno zaskoczyło mnie moje autko. Mianowicie, auto przestało się przełączać na gaz (do tej pory, od dwóch lat nie było najmniejszych problemów). Sytuacja wygląda, tak: jak zawsze słyszę pyknięcie elektrozaworu w momencie przełączenia się na gaz, po czym na przełączniku do przełączania Pb/LPG mam dyskotekę (wszystkie diody mrugają i sygnał dźwiękowy - zawsze tak było jak kończył się gaz) i silnik wraca do zasilania Pb. Sprawdziłem ilość gazu w zbiorniku i jest około 75%. Więc co to może być? Problem jest w tym, że do serwisu w którym montowałem instalację (jest jeszcze na gwarancji) mam 200km :sciana: i średnio uśmiecha mi się jechać do niego za 4,60zł/litr :smutny:

Pozdrawiam,
lowczy


26.05.2007, 12:01

Dołączył(a): 01.12.2005, 23:27
Lokalizacja: Łęczyca
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2006
Województwo: łódzkie
Post 
witam miałem podobny problem u siebie , pomogło wyjecie na chwilę bezpiecznika od Lpg

pozdrawiam

_________________
Fabia 1,9 TDI sprzedana :(
Fabia 1,4 TDI :)


27.05.2007, 10:09
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
adamos12 napisał(a):
bezpiecznika od Lpg

Rzeczywiście bezpiecznika od gazu nie sprawdzałem. Gdzie szukać tego bezpiecznika? Poprostu wyjąć i włożyć? Dziwne ...


27.05.2007, 10:37

Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 478
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Miałem to samo po około 1,5 roku i okazało się że to "trzpień elektrozaworu reduktora" który załącza LPG i na nim osiada syf. Po oczyszczeniu wszystko wróciło do normy koszt 30zl.

_________________
Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci :-)


27.05.2007, 16:40
Zobacz profil Album osobisty

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
No i po naprawie.
Okazało się, że padł czujnik temperatury przy parowniku.

Pozdrawiam,
lowczy


10.06.2007, 21:49

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post problem z przełączaniem na lpg
witam
od miesiąca mam pewien problem a mianowicie
podczas jazdy kiedy mam jeszcze nie nagrzany silnik np rano i przełączeniu się na gaz (temp przełączenia jest 25 stopni)występują od 4 do 5 takich przydławień silnika jakby puszczał i wciskał pedał gazu, jak sie silnik nagrzeje jest wszystko ok przy jeżdzie i przy przełączaniu, byłem u gazowników wszystko sprawdzili i jest ok


08.08.2007, 10:10

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
pewnie coś się z czujnikiem temperatury dzieje.
A tak naprawdę to temperatura przełączania się na gaz powinna wynośić ok.50-60 stopni. Wtedy nie było by zadnych problemów.
Spróbuj tak zrobic ręcznie.

Po włączeniu zapłonu ustaw pracę silnika na PB. Jak się nagrzeje do ok.50-60 stopni przełącz na LPG. Założę się że problemu podanego przez ciebie nie będzie.


28.08.2007, 17:39

Dołączył(a): 22.06.2007, 11:34
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 201
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Instalacja gazowa STAG300
Rok prod.: 2004
Województwo: pomorskie
Post 

Miałem ustawioną temperaturę przełączenia na 25 st. Silnik dławił się i szarpał, po podniesieniu temperatury do 30 st. C objawy ustąpiły




29.08.2007, 07:05
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Problem z przełączeniem Z PB na LPG (zimny silnik)
Witam

Posiadam Fabie 1.4 16V z instalacją sekwencyjną KME autko ma przejechane 67 tyś w tym 45km na gazie.
Opis problemu
Autko zawsze uruchamiane jest na PB gdy osiągnie wymaganą temp. 40 stopni i przekroczy 2 tyś obrotów następuje przełączenie na LPG Niestety 9/10 przypadków auto gaśnie lub diody od poziomu LPG migają i cały czas instalacja „piszczy” tak jak by nie było gazu. ( w tym momencie instalacja nie reaguje ręczne wyłączenie – muszę zgasić auto i ponownie uruchomić).
Problemu nie ma gdy auto jest nagrzane – idealnie się przełącza z PB na LPG ( nie ma szarpnięć itp. Idealnie trzyma obroty na PB oraz LPG) .

Byłem u gaziarzy wymieniłem filtry – sprawdzili instalację komputerem jedyny błąd to zbyt niska tem. (ustawione 40 stopni) podczas przełączania na gaz.

Kolejna wizyta sprawdzenie czy nie ma spadków napięcia na instalacji LPG ( jest OK.) sprawdzenie płynu w chłodnicy ( jest OK.) filtr powietrza sprawdzony czysty wymieniany 10 miesięcy temu.

Nie wiem co robić jak jadę na serwis to nie ma problemu silnik nagrzany i nie ma problemu.
Nie wiem może ktoś z Was miał podobny problem.

Proszę moderacje o przeniesienie tematu do działu o LPG (moje przeoczenie)


17.05.2008, 10:59
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.11.2007, 23:59
Lokalizacja: dębno
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
witam miałem ten sam problem normalna temperatura przełączenia to 30 stopni podwyższyli mi na 35 dalej to samo zimny silnik szarpie nie przełącza w końcu postawiłem sprawę na ostrzu noża albo naprawią albo sprawa no i znaleźli pan gaziarz podłączył komputer i z niego odłączał poszczególne wtryskiwacze gazu z listwy jeden był uszkodzony reklamacja 2 tygodnie i wszystko gra.


19.05.2008, 09:34
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
fanclub22 napisał(a):
witam miałem ten sam problem normalna temperatura przełączenia to 30 stopni podwyższyli mi na 35 dalej to samo zimny silnik szarpie nie przełącza w końcu postawiłem sprawę na ostrzu noża albo naprawią albo sprawa no i znaleźli pan gaziarz podłączył komputer i z niego odłączał poszczególne wtryskiwacze gazu z listwy jeden był uszkodzony reklamacja 2 tygodnie i wszystko gra.

a gdy silni sie nagrzał wszystko było OK ... ech dopytuje sie gdyż moja instalka nie jest na gwarancji :(


19.05.2008, 19:00
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.11.2007, 23:59
Lokalizacja: dębno
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
tak dokładnie tak jak mówisz nagrzany i wszystko ok tylko po zdjęciu maskownicy jeden z wtryskiwaczy cykał (ten uszkodzony)gaziarz podpiął kompa i tylko potwierdził następny z możliwych objawów to kontrolka check engine (helikopter) zbyt uboga lub bogata mieszanka .musisz podpiąć kompa inaczej na dwoje babka wróżyła pozdrawiam.


20.05.2008, 07:20
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam
Ha trochę czasu minęło od mojego ostatniego posta .... ale usterkę udało mi się zlokalizować :mrgreen:
różni gazownicy stawiali różne diagnozy od zabrudzonych wtryskiwaczy ( które zostały wyczyszczone), zbyt niska tem przełączania na gaz po zepsuty czujnik podciśnienia tak zwany map sensor. Niestety nikt nie wpadł że może być zabrudzona cewka na reduktorze (po rozgrzaniu mazutu na cewce wsio było ok \) po wyczyszczeniu autko przełącza sie na gaz bezproblemowo. :hura:
Mam do was pytanie w jaki sposób mogę sie pozbyć z reduktora mazutu czy warto bawić się w rozbieranie reduktora i czyszczenie ???????
POzdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.


15.06.2008, 23:08

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Problem mazutu(tak twierdzi mój gazownik- z Płaszowskiej 22) tkwi w złej jakości gazu.Napisz na jakich stacjach tankujesz, to będę ich unikał.Też jestem z Krakowa.
Ja mam inst. gazową od 2005 roku i jeszcze nie miałem problemu z zatykającą się instalacją LPG.
I jeszcze pytanko:
Co jaki przebieg wymieniasz filtr gazu-ten tuż przed reduktorem?


16.06.2008, 10:26

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
paulob1 napisał(a):
I jeszcze pytanko:
Co jaki przebieg wymieniasz filtr gazu-ten tuż przed reduktorem?

..... wymieniam oba filtry co 12-13 tyś km
Pozdrawiam


19.06.2008, 19:46
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL