FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] problem z odpalaniem
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=15&t=3561
Strona 4 z 4

Autor:  Artur_jaw [ 05.12.2011, 22:59 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem (odpala za drugim, trzecim razem)

piszesz że masz od niedawna instalacje więc niech gaziarz się martwi albo kasę zwraca no chyba ze już po gwarancji

nie wiem jak to jest z sekwencją dokładnie :
opisane objawy wskazują na uruchamianie silnika na 2 paliwach ( a dokładnie na benzynie + resztki gazu ) spróbuj zdjąć podczas pracy zasilanie z cewki na reduktorze ... tak żeby gaz się skończył ( żeby go nie było w układzie )
i wtedy spróbuj odpalić

możesz zrobić zdjęcie komory silnika ?? nie chcę gdybać co można jeszcze sprawdzić ew napisz co masz wsadzone ( w szczególności takie elementy jak wtryskiwacze gazowe )

Autor:  Slaone [ 05.12.2011, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem (odpala za drugim, trzecim razem)

otóż kolego, przyczyną może być po prostu zimne autko, moja rada jest aby gasić go na benzynie, a rano jak odpalasz nie przerzucać go w pierwszym momencie na gaz gdyż działa to szkodliwie na cylindry. Jak ja sobie zapomne przerzucic na benzyne przed wylaczeniem autka to rano albo autko zapali i zaraz zgaśnie albo musze go długo kręcić.

Autor:  Extremist [ 05.12.2011, 23:17 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem (odpala za drugim, trzecim razem)

Wtryski valtec bodajze.
Slaone- otoz na cieplym jest to samo. Po za tym bez sensu za kazdym razem przelaczac na benzyne. Mega uciazliwe.

Autor:  Artur_jaw [ 06.12.2011, 00:17 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem (odpala za drugim, trzecim razem)

co ja myślę :
1 sprawdź zgaszenie przez brak gazu
2 co do wtryskiwaczy gazowych jak długie są przewody od listwy wtrysków do silnika ( można je skrócić )
3 co do zastosowania wtrysków wspomnianych proponuję je też sprawdzić napięcia sterujące, szczelność itp może gdzieś się gaz delikatnie z nich ulatnia (oczywicie w stronę silnika a nie na zawnątrz)
4 jaki masz przebieg na tym gazie jakieś zauważalny kilka ( i więcej tyś ) czy dopiero zaczynasz??
5 z instalacją powinieneś dostać homologację a w niej opis co masz dokładnie w instalacji
(wrzuć tu lub na pw)

Autor:  Extremist [ 10.12.2011, 01:50 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem (odpala za drugim, trzecim razem)

Wtryski valtek tak jak pisalem. Instalacja nowa. Problem wystepuje od poczatku, przejechane mam 1200 km.

Autor:  Artur_jaw [ 10.12.2011, 11:13 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem (odpala za drugim, trzecim razem)

a sprawdzałeś to co pisałem ??
artur_jaw napisał(a):
1 sprawdź zgaszenie przez brak gazu
2 co do wtryskiwaczy gazowych jak długie są przewody od listwy wtrysków do silnika ( można je skrócić )
3 co do zastosowania wtrysków wspomnianych proponuję je też sprawdzić napięcia sterujące, szczelność itp może gdzieś się gaz delikatnie z nich ulatnia (oczywicie w stronę silnika a nie na zawnątrz)

a sprawdziłeś to co napisałem wcześniej ??
nikt nie ma dostępu do twojego samochodu, więc jak chcesz pomocy sprawdź to co Ci pisałem , lub skoro zakładany 1200 km temu to idź do gazownika i niech ogarnie ( skoro nie działa od początku to albo spier montaż albo hu...e części , albo zła konfiguracja ) a jeśli ten nie potrafi wyżej w moim poście z 2011-12-05, 22:37 masz linka do polecanego przeze mnie warsztatu ( ew w linku inne partnerskie staga ) jak dla mnie tyle w temacie

Autor:  dzidek321 [ 10.12.2011, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem (odpala za drugim, trzecim razem)

Witam:)Myślę że to wina w montażu jest ja mam instalacje AG compact i odpala idealnie czy zimny czy ciepły na benzynie i przejścia na gaz wogóle nie odczuwam no ale co instalacja to może być różnie.

Autor:  Artur_jaw [ 10.12.2011, 21:41 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem (odpala za drugim, trzecim razem)

dzidek321 w/g mnie podobnie tyle że kolega Extremist nie raczy kilku rzeczy sprawdzić a i nie chce podjechać do stacji partnerskiej ze staga przejechać ( na jedną "sprawdzoną" podałem namiary ) ale cisza

Autor:  DanielK [ 18.08.2014, 19:55 ]
Tytuł:  Re: problem z odpalaniem

karusia
I powiedz mi jeszcze, że sama to wszystko robiłaś 8) Czujnik był sprawdzany czy zmieniany "w ciemno"? To nigdy nie odpalałaś na benzynie do osiągnięcia minimalnej temperatury aż przełączenie na gaz?

Autor:  glizdziarz [ 27.08.2014, 06:32 ]
Tytuł:  Re: problem z odpalaniem

Witam.
Mój problem z LPG polega na tym, że jak po odpaleniu (zawsze benzyna) przejadę mały odcinek i zgaszę autko to potem muszę kręcić ze trzy razy żeby odpaliło. Zauważyłem, że dzieje się to wtedy gdy samochód dość szybko przełączy się na gaz (automatyka).
Samochód to Skoda Fabia Sedan z 2007r z silnikiem 1.4 16v. Instalacje BTR montowana od razu w salonie. Przypadłość ta pojawiła mi się jakieś dwa miesiące temu. Po dłuższej jeździe nie ma takich problemów.
Ciekaw jestem waszych sugestii. Co prawda wybieram się do gazownika ale chwilowo nie mam czasu więc chciałbym mieć świadomość co się dzieje.

Autor:  veray [ 01.11.2016, 12:41 ]
Tytuł:  Problem z odpalaniem na zimnym silniku

Witam wszystkich!

Jestem nowy na forum. Od niedawna stałem się posiadaczem Fabii 1.4 MPI 44 kW/AZE.
Mam problem z odpalaniem jej na zimnym silniku. Z rana przed pracą muszę ją długo kręcić zanim odpali. Ostatnio często zapala dopiero za drugim albo trzecim razem, ponadto czasam przez parę sekund po odpaleniu pali się kontrolka oleju. Jego stan sprawdzałem - jest między minimum a maksimum. To samo dzieje się jak skończę pracę po 8 godzinach - znowu muszę ją 'heblować' nim zapali.
Odpalałem ją przy koledze - powiedział, że słychać jakby 'nie działała na wszystkich garach'. Praca silnika chwilę po odpaleniu jest bardzo nierówna, zachowuje się jakby miał zaraz zgasnąć.

W Fabce mam instalację LPG. Niestety jest to zwyczajna instalacja, która siedzi w niej już 13 lat.

Po kupnie wymieniłem olej, filtr oleju, kabinówkę, filtr powietrza, świece (na Bosha platynowo - irydowe) a także jestem świeżo po wymianie łańcucha rozrządu.

Czy ktoś miał podobny problem?

Autor:  D_Mrozu [ 02.12.2016, 21:25 ]
Tytuł:  Re: problem z odpalaniem

Witam.
Może kolega określić co to jest "zwyczajna instalacja"?
Jaki przebieg ma samochód (tylko niekoniecznie odczytany z licznika - u mnie np. był po poważnej "korekcie").
Sprawdzałeś ciśnienie w cylindrach?
Sprawdzałeś ciśnienie paliwa?
Sprawdzałeś ECU pod kątem błędów?
Pozdrawiam.

Strona 4 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/