|
|
Teraz jest 24.04.2024, 13:35
|
[F1] rzeczywiste porównanie inst.LPG a benz(spalanie,koszty,itp)
[F1] rzeczywiste porównanie inst.LPG a benz(spalanie,koszty,itp)
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 22.03.2011, 22:00 Posty: 239
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Samochód: Chevy Aveo
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: rzeczywiste porównanie inst.LPG a benz(spalanie,koszty,i
Co to znaczy "silniki pod gaz"? O której generacji fabii i o których silnikach rozmawiamy? Spalanie od 8 do 12 litrów - Ok, ale w jakich warunkach, przy jakiej dynamice jazdy, przy jakich prędkościach? Cytuj: pod gaz nadają się niestety paliwożerne silniki... Czy silniki 1.2 12v i 1.4 16v 85KM (z obecnie oferowanych w salonie) uważasz za paliwożerne? Miałem styczność z kilkoma samochodami na LPG (obecnie mam PB bo przebiegi spadły po otrzymaniu służbówki) i przy sekwencyjnej instalacji spalanie wzrasta max 15%. Zważając, ze obecnie za 1 litr PB można kupić 2.1litra LPG nie jest to specjalny problem. Spalanie PB przy LPG ściśle zależy od długości pokonywanych odcinków, ale nie spotkałem się z większymi niż 1litr/100km przy jeździe miejskiej i silnikach poniżej 2 litrów pojemności
_________________
|
17.06.2012, 20:55 |
|
|
Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39 Lokalizacja: Pless, Staude Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37
Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
|
Re: rzeczywiste porównanie inst.LPG a benz(spalanie,koszty,i
krzykii3 a gdzie porównałem stara czeską konstrukcję z tsi? podałem jako przykład Ford Fiesta 1.4 96KM. miałem na myśli wszystkie auta typu opel, vw ,audi ,seat .... tsi to nie jest trzycylindrowiec, mało wiesz... akurat w 1,2 TSI są 4 cylindry (silnika nie słychać w środku na wolnych obrotach porównując z 1,2 3 cylindrowym) , bezpośredni wtrysk- (dzięki niemu mniej pali) i turbo sprężarka - która odpowiada akurat za zwiększenie spalania.
_________________
http://www.speedtest.net/my-result/3805231662
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730
|
18.06.2012, 07:47 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Re: rzeczywiste porównanie inst.LPG a benz(spalanie,koszty,i
krzykii3 napisał(a): Trzeba pamiętać że zawsze znajdzie się ktoś z większym silniczkiem i też bedzie drwił z twojego 3 cylindrowego terkota po tuningu fabrycznym, który osiągnoł 40 km więcej i ma zaledwie 105 km. 1.2 tsi to jest motor 4-cylindrowy. może myślałeś że to 1.2 htp z turbo?
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
18.06.2012, 11:29 |
|
|
Dołączył(a): 01.12.2009, 15:40 Lokalizacja: GrD Posty: 263
Podziękował: 26
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic +
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
Re: rzeczywiste porównanie inst.LPG a benz(spalanie,koszty,i
1,4 mpi to nie jest oszczędny silnik nie dziwię sie ze spalanie jest w granicy 10 plus jak sie śpieszysz na benzynie dlatego mam gaz
mi to wogóle pali jak jej sie podoba max zrobiłem 415 km w trasie po krajowkach czyli koło 100 na godzinę a najmniej 300 autostradka po 140 zbiornik mam niecałe 32 l czyli trasa 8 l autostrada 10 l
wolę nie przeliczać benzyny bo za głowę mógłbym sie złapać
moje zdanie na temat silników czeskich jest takie ze powinni już w fabryce zakładać gaz
_________________
|
30.07.2012, 07:28 |
|
|
Dołączył(a): 22.07.2012, 15:57 Lokalizacja: Przysiek Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FCV - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: rzeczywiste porównanie inst.LPG a benz(spalanie,koszty,i
Moją Fabiankę mam dopiero 2 miesiąc ale na gazie jeżdżę już przeszło 10 lat i wniosek jest banalnie prosty, im mocniej wciskasz w pedał tym więcej pali ) Ponadto styl jazdy. Dystans mam niezbyt wieli dopiero zrobiłem 4,5kkm ale u mnie spalanie wygląda następująco. Pierwsze 2kkm jazda na PB95 średnio 6 l na 100km przy wskazaniu kompa 6.5L. Obecnie na LPG zrobiłem 2,5 komp wskazuje bez zmian czyli 6,5l na 100 a rzeczywiste spalanie gazu 7,4l. Jak by nie liczyć oszczędność jest i to dosyć spora jakieś 15 zeta na 100km przy czym dynamika jazdy jest taka sama jak na benzynie. Dodam jeszcze tylko że moja codzienna jazda to 60 km trasy i 20 km miasta z "falą" Czerwonych świateł ) Styl jazdy raczej spokojny.
|
30.07.2012, 20:12 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: rzeczywiste porównanie inst.LPG a benz(spalanie,koszty,i
mała aktualizacja pierwszego posta (z racji pierwszego 10.000km) na gazie wliczając wszystkie opłaty połowa instalacji już się zwróciła
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
17.08.2012, 10:22 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: rzeczywiste porównanie inst.LPG a benz(spalanie,koszty,i
w pierwszym poście zmiana mojego podsumowania (akt przebieg na lpg 20 000 km)
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
23.02.2013, 15:42 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|