Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 28.11.2009, 17:30 Lokalizacja: Londyn Posty: 25
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: wyposazenia brak ahh LPG
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
jaki olej do lpg
KOlejne pytanie odnosnie mojego nabytku to czy przy zagazowaniu auta powinno sie zmienic rodzaj oleju w silniku? Czytalem na forum ze bardzo sobie chwala ludziska Mobil 1 5w/50, ale poprzedni wlasciciel la£ 15w/30 Havoline.Czy moge zmieniajac olej wprowadzic taka drastyczna zmiane? Dzieki za pomoc i zainteresowaniem
|
02.12.2009, 01:02 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Nic mi nie wiadomo o tym, że trzeba albo że zalecana jest zmiana oleju na "odpowiedni" gdy zamontuje się w aucie LPG.
Ja od początku jeżdżę na Mobil1 5W50 i ja tam nie widzę żeby auto jakoś inaczej chodziło po założeniu LPG. Więc moim zdaniem i zmiana oleju nie jest potrzebna.
|
02.12.2009, 21:31 |
|
|
Dołączył(a): 20.05.2009, 20:57 Lokalizacja: zza winkla Posty: 180
Podziękował: 2
Pomógł: 4
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Czy inny olej silnikowy przy LPG
Z poprzedniego auta, które miałem zagazowane mam taki wniosek, że do LPG najlepiej stosować syntetyka, dopiero jak silnik jest "na umarciu"-wtrynia olej, można żeby dojeździć zastosować minerał albo jakiś półsyntetyk
_________________ Król Julian: Dobrze a teraz idź napraw mój superkonfodopieszczaczoszybotron. Tylko żeby szybował i żeby mnie jeszcze bardziej dopieszczał.
|
03.12.2009, 06:01 |
|
|
Dołączył(a): 15.05.2008, 19:59 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 122
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Mobil1 5W/50 to bardzo dobry olej bo spełnia wyśrubowane normy między innymi ma wysoki współczynnik pracy w wysokich temperaturach więc do LPG jest idealny (LPG spala się w wyższej temperaturze niż benzyna). Natomiast jeżeli miałeś wcześniej pół syntetyk lub co gorsza mineralny, przejście na pełen syntetyk może mieć przykre konsekwencje (tz.rozszczelnienie silnika)
|
09.12.2009, 19:47 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2009, 23:35 Lokalizacja: Poznań Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: MNY - 5b.
Samochód: Classic +
Rok prod.: 2005
Województwo: wielkopolskie
|
Ja jeżdżę na mineralnym Lotosie 15W40 , tylko wymiana co 10 tyś km. Jeśli nie wiesz jaki był olej wcześniej (jak powiedział Irving) nawet nie próbuj lać syntetyka bo rozszczelnisz silnik. Po wymianie uszczelnień zostanie Ci tylko ceramizer lub coś podobnego
|
09.12.2009, 21:38 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Irving napisał(a): LPG spala się w wyższej temperaturze niż benzyna
Mógłbyś rozwinąć tą myśl?
|
11.12.2009, 22:17 |
|
|
Dołączył(a): 15.05.2008, 19:59 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 122
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Temperatura zapłonu mieszanki lpg z powietrzem to ok 500 C stopni a maksymalna temperatura spalania to ok 1950 stopni C przy benzynie maksymalna temperatura spalania jest nizsza ( nie doczytałem o ile niższa).
|
12.12.2009, 13:00 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Irving napisał(a): Temperatura zapłonu mieszanki lpg z powietrzem to ok 500 C stopni a maksymalna temperatura spalania to ok 1950 stopni C przy benzynie maksymalna temperatura spalania jest nizsza ( nie doczytałem o ile niższa).
Maksymalna temperatura spalania w powietrzu (w tlenie jest jeszcze wyższa):
1911° C - dla propan-butanu
1876° C - dla benzyny
różnica jest kolosalna
Problem jest inny, mieszanka propan-butanu w powietrzu spala się 2x wolniej niż benzyna. Dodatkowo uboga mieszanka znacznie wydłuża czas spalania mieszanki zarówno p.-b. jak i benzyny co powoduje wypalanie zaworów, szybsze zużycie świec.
|
12.12.2009, 13:42 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2012, 12:28 Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: Fabia Combi
Rok prod.: 2011
Województwo: małopolskie
|
Poradźcie co mam wybrać.
Witam,
Mam nową skodę Fabię 1.4 16V 85KM + LPG Landirezo. Czeka mnie przegląd po 15 000 km. W moim serwisie powiedzieli mi że olej będą lali Mobil1 5W30, ale poczytałem trochę i podzwoniłem po serwisach i dostałem różne odpowiedzi. W niektórych serwisach powiedzieli że 5W30 a w niektórych 5W40. Który tak naprawdę byłby lepszy biorąc pod uwagę że jest LPG, dodatkowo może lepiej kupić samemu olej i przyjechać z nim na wymianę, może jakiś Castrol Edge ?
Pozdrawiam Piotrek
|
24.02.2012, 10:27 |
|
|
Dołączył(a): 03.02.2012, 13:38 Lokalizacja: Płock Posty: 37
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FCN - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Poradźcie co mam wybrać.
Wybierz taki olej który nie był rozlewany w Polsce. A mobil niestety rozlewany jest w Polsce. Ja jeżdżę na oleju MOTUL cena trochę wyższa niż nie jeden olej, ale opinie o nim są nie pokonane. Dla ciekawostki olej ten lany jest do rajdówek.
Możesz też dostać Castrola i ELF-a nie rozlewanego w Polsce i które również spełniają normę smarowania grupy VAG. Dokładnie nie pamiętam tej normy ale chyba 502,.. Jak ktoś zna dokładnie to niech mnie poprawi.
_________________ http://www.ekopara.pl Moja FABIOZA http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=27&t=15346&p=164837&hilit=fabia+by+marko#p164837
Pzdr MICHAŁ
|
24.02.2012, 15:19 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Poradźcie co mam wybrać.
Cytuj: Wybierz taki olej który nie był rozlewany w Polsce. Czemu?
|
24.02.2012, 17:44 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Poradźcie co mam wybrać.
Maki napisał(a): Cytuj: Wybierz taki olej który nie był rozlewany w Polsce. Czemu? Bo łatwiej nadziać się na podrobiony
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
24.02.2012, 19:53 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Poradźcie co mam wybrać.
Dobrze wiedzieć. Nigdy nie zwracałem uwagi gdzie był rozlewany. A jak to sprawdzić.
|
24.02.2012, 21:08 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Poradźcie co mam wybrać.
Moja wypowiedź była ironiczna. Jeśli kupujesz olej który ma opakowanie wskazujące na pochodzenie innego dystrybutora niż oficjalny polski (mogą się różnić detalami opakowania) to łatwiej trafić na podrobiony. To tak jak z papierosami. Kupujesz niby fajki z Ukrainy, niby z przemytu, a tak naprawdę są to podrobione często w naszym kraju produkowane w jakimś garażu.
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
24.02.2012, 21:19 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Poradźcie co mam wybrać.
Czyli co lepiej kupować taki który jest rozlewany w Polsce czy nie. Się pogubiłem.
|
25.02.2012, 08:20 |
|
|