Teraz jest 27.04.2024, 17:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
[F1] Opłacalność jazdy na LPG 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 03.01.2012, 12:26
Lokalizacja: Wroc
Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
czysta matematyka może trochę rozwiać wasze problemy:
niech oszczędność wyniesie 12 zł/ 100 km. średnio robię 10 tys rocznie czyli w ciągu całego roku oszczędziłbym 1200 zł, instalacja 3200 + przeglądy itd. po jakiś 3-4 latach koszt się zwraca, a że zwraca oznacza to że na gazie jest taniej. Po 8 latach zwróci mi się podwójnie wnioski?

Za:
- instalacja to dobre wyjście jak ktoś jeździ więcej niż 20 tys km rocznie
- zawsze trochę taniej
- taka sama awaryjność z LPG i bez ( tu raczej różnicy nie ma)
przeciw
- mniej miejsca w bagażniku
- utrudnione tankowanie
- częstsze przeglądy + dodatkowe badania
- nie niszczy może silnika ale częściej będziemy na przeglądach i eksploatacja filtrów itp. jest większa

Rezime :
Jeżeli ktoś robi mało kilometrów to niech nawet nie myśli o zakładaniu instalacji LPG, jednak jeżeli ktoś dużo jeździ to oszczędności są duże.

Czy warto czy nie , każdy sobie odpowie patrząc na swój przebieg w samochodzie, tak było zawsze i będzie, że jeżeli ktos dużo jeździ to kupuje diesla lub zakłada LPG, a jeżeli ktoś jeździ mniej, chce ekonomiczny i niedrogi samochód w utrzymaniu to kupuje benzyniaka z silnikiem 1,4 czy 1,6 nie są może mega oszczędne ale nie rujnują domowego budżetu.


21.02.2012, 23:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.03.2011, 22:00
Posty: 239
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Samochód: Chevy Aveo
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
Ten litr benzyny bierze bo facet ma do pracy ok. 12km no i auto stoi pod chmurką, moje np. stojące w ciepłym garażu podejrzewam szybciej przełączyłoby się na LPG przy tych samych ustawieniach (gdy były mrozy -25st. C w garażu miałem temperaturę ok. 4-5st.C) Inna sprawa w trasie, jedzie 140km w jedną stronę i jest tylko jeden rozruch na zimno, więc w tym przypadku zużycie benzyny będzie śmiesznie niskie

_________________
Obrazek


22.02.2012, 09:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
Cytuj:
kolego Maki po twojej sygnaturce motostat widać że spalanie jest zakłamane bo nie wprowadzasz tankowań benzyny- później większość myśli że to jest spalanie rzeczywiste samochodu.

I tu jesteś w błędzie bo jest uwzględniane PB do zł/100km. Jedynie co to nie uwzględnia średniego spalania PB. Bo bez sensu by to było. Czasami jak zapomnę zatankować LPG i się skończy to jadę na PB i ta średnia PB pójdzie się rypać.

Mi na rozruch spala max do 0,5L PB na 100km.

Cytuj:
- instalacja to dobre wyjście jak ktoś jeździ więcej niż 20 tys km rocznie

Śmiem twierdzić że przy przebiegach 10tys już się op opłaca.


22.02.2012, 09:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.03.2011, 22:00
Posty: 239
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Samochód: Chevy Aveo
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
Nie rozumiem dyskusji, przy jakich przebiegach rocznych opłaca się montować LPG. Sensowne rozwiązanie to sprawdzenie, po jakim przebiegu się zwróci wydatek oraz ustalenie, jak długo chcemy jeżdzić danym autem. Z grubsza wychodzi mi że zwróciłaby się instalacja po 16-20kkm (zależnie od ceny instalacji i pokonywanych dystansów). Zrobię tyle w 6 mcy, to od 7 miesiąca oszczędzam. Zrobię tyle w dwa lata, to po 2 latach oszczędzam (w sytuacji gdy mamy prawie nowe auto, które będzie miało u nas "dożywocie" i takie rozwiązanie się opłaca)

_________________
Obrazek


22.02.2012, 09:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
benny86 jedynie przy naprawdę małych przebiegach gdzie oszczędności w cenie gazu będą zjadane przez powiększoną opłatę przy przeglądzie i inne koszty związane z obsługą instalacji ale myślę że to by musiało być przebieg 1-2 tyś rocznie ale wtedy to chyba nikt nie myśli o gazie :browar:

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


22.02.2012, 11:19
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
artur_jaw napisał(a):
to by musiało być przebieg 1-2 tyś rocznie ale wtedy to chyba nikt nie myśli o gazie :browar:


...ani o aucie (w sensie jego posiadania). Bo w aucie używanym do ścigania/lansu/zabawy gaz byłby obciachem niemożebnym :fuck:

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


22.02.2012, 16:46
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 03.01.2012, 12:26
Lokalizacja: Wroc
Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
Cytuj:
Bo w aucie używanym do ścigania/lansu/zabawy gaz byłby obciachem niemożebnym



Pracuje w pewnym sensie na stacji benzynowej, zdarza się mi tankować różne samochody gazem i w prześciganiu się jak schować wlew gazu. Teraz popularna bardzo jest przejściówka holenderska, kiedyś moze ciezko było znaleźć. Podjechał chłopak "szpaner" BMW podjeżdża pod gaz ale nigdzie wlewu, pewnie holenderka, ale nie. Otwiera bagaznik i zamiast wyjąć przejściówkę wyciąga taki wężyk gdzie w zboku ukryty z końcówką na pistolet, nie sprawdzałem czy ma atest, czy legalna ( bo kto niby sprawdza). Jak widać gaz to obciach.

Cytuj:
Śmiem twierdzić że przy przebiegach 10tys już się op opłaca.


Tak masz racje, trochę szybko oceniłem że trzeba jeździć więcej niż 10 tys. rocznie aby się to opłacało. Robiąc średnio 10 tys rocznie a tyle ludzie robią po 2 latach zwróci się instalacje + przegląd, potem oszczędzasz około 2200 rocznie więc przez 6 kolejnych lat zaoszczędzisz aż 12 tys. Przyznaje że koszt założenia instalacji sie zwraca kilkakrotnie i przy długoletnim użytkowaniu ZAWSZE się opłaca. Gdybym w 2001 roku ( z którego jest moja fabia) zainstalował gaz to oszczędziłbym około 14 tysięcy, lepiej niż na funduszach :D


23.02.2012, 22:35
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
Palitek napisał(a):
Cytuj:
zdarza się mi tankować różne samochody gazem i w prześciganiu się jak schować wlew gazu.


A widziałeś opcję taką, że wlew jest obok klapki wlewu benzyny, z tyłu, w dziurze wyciętej w błotniku (w blasze, nie w zderzaku). Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia lanosa, który to miał...

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


24.02.2012, 07:14
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 03.01.2012, 12:26
Lokalizacja: Wroc
Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
Chyba masz na myśli tą Holenderke, mała dziurka koło wlewu paliwa w która wkręca się taką przejściówkę, potem odkręcasz i nie widać zupełnie że samochód na gaz :) nawet fajne bo końcówka nie jest brudna, i nie szukasz gdzieś na dole wlewu, są tacy co mają go jak najniżej i trzeba sie schylić aby znaleźć i sie wpiąć, o brudzie nie wspomnę :P

Dobra bo mały off top sie zrobił :P

Jeżeli chodzi o sam temat, to po kliku dyskusjach czasem w jedną stronę czasem w drugą widac że sie na gazie opłaca :hurra: i to bardzo opłaca.

Bardziej nurtuje mnie pytanie innego rodzaju związane właśnie z założeniem instalacji. Panuje, przynajmniej w moim środowisku opinia, że lepiej jest kupić auto używane na benzynę i przerobić na gaz niż od razu zagazowany. Czy to przez większe zużycie filtrów?


24.02.2012, 09:03
Zobacz profil GG
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
Palitek napisał(a):
Bardziej nurtuje mnie pytanie innego rodzaju związane właśnie z założeniem instalacji. Panuje, przynajmniej w moim środowisku opinia, że lepiej jest kupić auto używane na benzynę i przerobić na gaz niż od razu zagazowany. Czy to przez większe zużycie filtrów?

Myślę że tu chodzi bardziej o samą instalacje. Wiesz gdzie i co se założysz i jak se będziesz jej od początku pilnował tak ci będzie służyć. :wink:

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


24.02.2012, 10:41
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
1.4-16v Michał dodał bym jeszcze jedno nikt nie zakłada gazu w samochodzie stojącym w garażu więc przebiegi roczne są większe w związku z czym wszystko będzie bardziej zużyte

a tak w temacie dziś odbieram samochód z założoną instalacją LPG instalacja stag300 isa2 zobaczymy za parę dni jak się będzie sprawowała i co najważniejsze jakie będzie spalanie ...

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


24.02.2012, 11:37
Zobacz profil WWW Album osobisty
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
artur_jaw to życzę bez awaryjności :browar: i dłuuuugich przebiegów :D

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


24.02.2012, 11:44
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
no z podziękowaniami wsztrzymam się do pierwszego przeglądu :lol: po 1000 :browar: będę wiedział choć trochę jak chodzi :hurra:

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


24.02.2012, 11:48
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36
Lokalizacja: Pabianice
Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
Palitek napisał(a):
lepiej jest kupić auto używane na benzynę i przerobić na gaz niż od razu zagazowany. Czy to przez większe zużycie filtrów?


Bardziej chodzi o to, że instalacja "fabryczna" jest droższa, jak to w serwisie - do mojej kosztowała 4100zł ale nie chciało mi się czekać 2 lata, żeby założyć taniej, bo przy przebiegu ~25000km rocznie zwróciła mi się w niecałe 2 lata.

Co do montażu instalacji ważniejsze jest gdzie niż co się zakłada (wiem powtarzam się, ale tego nigdy nie zawiele)

_________________
F2 COMBI LPG


24.02.2012, 19:41
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Opłacalność jazdy na LPG
samochodzik już w domu teoria spalanie ma być 1,2 x moje spalanie zobaczymy co będzie w praktyce
K_Tomek ja zakładałem w warsztacie partnerskim staga (zalety m.in. gwarancja we wszystkich zakładach z sieci partnerskiej może troszkę drożej ale jak coś się stanie gwarancja w warsztatach na terenie całej polski) jak narazie jedyny obiaw na nie dla gazu że niedomagania układu zapłonowego (cewki,świece) dały znać zobaczymy co będzie jutro po wymianie świec

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


24.02.2012, 19:50
Zobacz profil WWW Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL