FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Stag-2L - wymieniać?
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=15&t=13752
Strona 1 z 1

Autor:  haliniak [ 16.05.2011, 09:55 ]
Tytuł:  Stag-2L - wymieniać?

Witam, mam instalację II generacji na sterowniku Stag-2L, parownik Lovato. Auto pali mi minimum 10l/100km, zdarzył mi się niedawno strzał na gazie, instalacja była później regulowana ale nadal sporo pali. W związku z tym mam pytanie:

Opłaca się wymieniać Staga-2L na np Staga XL?

Bo z tego co zdążyłem przeczytać XL można już regulować za pomocą kompa, a na Staga-2 wszyscy narzekają.

Koszt jaki mnie ogranicza to powiedzmy 200zł.

Autor:  Kevio [ 17.05.2011, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Stag-2L - wymieniać?

A czy wcześniej auto paliło mniej? Może to być wina płynów i filtrów oraz świec. Kiedy ostatnio były kontrolowane?
Generalnie to ten silnik tak pali na podciśnieniowych instalacjach i te instalacje tak już mają. Odczuwalna różnica będzie dopiero po zmianie na instalację III lub IV. Inwestycja według mnie nieopłacalna. I tak będziesz miał wybuchy bo tak już I i II generacja ma a spalanie spadnie może o 1L jak dobrze to wszystko ogarną.
Zastanawia mnie jeszcze czy tak się w ogóle da, ale to http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1454122.html może jakoś daje nadzieję, że tak.
Myślę jednak, że do 200zł się zmieścisz pod warunkiem, że z góry na taką sumę się umówisz z konkretnym warsztatem gdzie będą się znali. Z kolei nigdy nie będziesz miał gwarancji, że po zamianie sterownika się poprawi na nawet może się pogorszyć.

btw. Tu masz znalezioną opinie o tej instalacji na jednym z serwisów tyle, że w innym samochodzie http://www.autocentrum.pl/go/525__Oceny ... 04300.html

Autor:  arturo7 [ 17.05.2011, 21:31 ]
Tytuł:  Re: Stag-2L - wymieniać?

Witam.
Stag 2L rzeczywiście jest nieudaną instalacją.
Myślę, że warto wymienić sterownik, pod warunkiem że wymienisz też silnik krokowy - ten założony ze STAGiem 2L jest dość nieszczelny i nie zamyka się całkowicie. Choć podobno są sposoby na jego uszczelnienie. Tylko, czy warto?

A teraz moje doświadczenia z instalacją II gen. Mam elektronikę AL-700, w pełni programowalną. Po wieeeelu zmaganiach z regulacjami i przeróbkami udało mi się zejść na trochę ponad 8 L/100km w trasie i ok. 10 L/100km miasto (bardzo krótkie odcinki). Ale skoda na tych ustawieniach jest odczuwalnie słabsza w porównaniu z benzyną.

Tak jak pisze Kevio - tutaj nie powalczysz za bardzo. Moim zdaniem warto zmienić Stag 2L wraz z krokowcem na cokolwiek innego, ale nie oczekuj, że zacznie Ci samochód spalać 7 L gazu. Jeśli chcesz mieć na prawdę oszczędną instalację - pomyśl o sekwencji, ale wymiana większości elementów (przynajmniej u mnie) kosztowałaby ok. 700 zł. Czy warto? W moim przypadku - NIE :-(

A tak odbiegając od tematu - w moim następnym samochodzie NA PEWNO będzie SEKWENCJA :-)

Pozdrawiam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/