Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 20.07.2009, 15:11 Lokalizacja: ZGIERZ Posty: 180 Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
wstawiłem NGK V-LINE 37 zamiast brisk , jest różnica, posiadam LPG
|
20.08.2009, 21:08 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
tomekkub napisał(a): wstawiłem NGK V-LINE 37 zamiast brisk , jest różnica, posiadam LPG
Jaka różnica?
Ja dalej "męczę" 3-elektrodowe briski, 68 tyś. km nastukane.
|
16.09.2009, 21:59 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Ja przedwczoraj wsadziłem NGK V-LINE 37. Samochodzik jeździ lepiej. Prawie do zera zniwelowało się falowanie obrotów jałowych. Ogólnie świeczki nie najtańsze, ale wg mnie warte polecenia.
|
17.09.2009, 07:21 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Krzychu_W napisał(a): Ja przedwczoraj wsadziłem NGK V-LINE 37. Samochodzik jeździ lepiej. Prawie do zera zniwelowało się falowanie obrotów jałowych. Ogólnie świeczki nie najtańsze, ale wg mnie warte polecenia.
Mi nigdy nie falowały obroty na gazie. Raz miałem przypadek, że falowały na benzynie, ale dodałem środek do czyszczenia wtryskiwaczy chyba STP i przeszło. Niedługo może będę zmieniał świeczki, ale jak na tych NGK V-Line nie będzie różnicy w porównaniu do Brisk to szkoda przepłacać (chyba 35zł/szt, Briski ostatnio kupowałem po 28zł, ale za komplet ).
|
26.09.2009, 18:49 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14 Lokalizacja: Szczecin Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
No ja niestety muszę stwierdzić że Briski to straszna porażka!
Zmieniałem w sierpniu świece właśnie na Briski i teraz autko coś słabo jechało. Okazało się że świece wyglądają jak by miały 60tys. przebiegu :/
Mój mechanik wymienił na Eyquem RFC52LS. Świece równie tanie ale według jego opinii o wiele lepsze.
Dodam że to jednoelektordówki.
Damian
_________________ Škoda Fabia
|
05.11.2009, 18:55 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
D2mian napisał(a): No ja niestety muszę stwierdzić że Briski to straszna porażka! Zmieniałem w sierpniu świece właśnie na Briski i teraz autko coś słabo jechało. Okazało się że świece wyglądają jak by miały 60tys. przebiegu :/
Zrób fotki to porównamy, ja mam na Briskach DR15TC 70 tyś. km i może niedługo zmienię. Tak czy siak zrobię fotki i wrzucę jak wymienię na nowe, ale chyba będą to Champion RC89PYC (z platynową jedną elektrodą).
|
06.11.2009, 22:37 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14 Lokalizacja: Szczecin Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
nom, słyszałem że ostatnio wyszło sporo wadliwych serii Championa.
W każdym razie ja bym nie zakupił świec tej marki w obecnej chwili.
Damian
_________________ Škoda Fabia
|
07.11.2009, 10:37 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
D2mian napisał(a): nom, słyszałem że ostatnio wyszło sporo wadliwych serii Championa. W każdym razie ja bym nie zakupił świec tej marki w obecnej chwili.
Dzięki. W takim razie chyba pozostanę przy Briskach.
Na razie mam na nich 70 tyś. km, może dociągnę do 80 tyś. km.
|
07.11.2009, 20:43 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14 Lokalizacja: Szczecin Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
nom, Do niedawna również uważałem Briski za dobre świece. Dopóki nie zobaczyłem ich miesiąc po wymianie, wyglądały tragicznie a i silnik coś kaprysił.
Obecnie mam Eyquem RFC52LS zobaczymy jak długo posłużą ale jak narazie bardzo dobrze się sprawują a cena zbliżona do Brisków.
Damian
_________________ Škoda Fabia
|
08.11.2009, 07:29 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12 Lokalizacja: Poznań Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Odstęp elektrod
Cześć.
Dlaczego (może ktoś wie) jest tak, że oryginalne świece zapłonowe wg producenta samochodu powinny mieć odstęp elektrod 0,95-1,05 mm a jeśli dobierzemy wg katalogu zamiennik NGK to mają odstęp 0,7 mm a konkretnie są to świece V-Line 7.
Samochód chodzi dobrze ale elektryk zaleca wymianę na inne (też NGK) z odstępem 1 mm.
Jaka będzie różnica pomiędzy tymi świecami?
_________________ Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest...
W124 - kochany klekot - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD
|
10.11.2009, 19:50 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14 Lokalizacja: Szczecin Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
Szybciej świece się zużyją. A 0,7 to niby do gazu się daje chociaż ja jeżdżę na fabrycznych 0,8mm i jest super
_________________ Škoda Fabia
|
10.11.2009, 19:51 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12 Lokalizacja: Poznań Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
D2mian napisał(a): Szybciej świece się zużyją. A 0,7 to niby do gazu się daje chociaż ja jeżdżę na fabrycznych 0,8mm i jest super
Przy założeniu, ze się wymienia co 20 tys. km to będzie różnica? Samochód bez gazu. Nie chodzi o Fabię.
Ale najważniejsze co mnie nurtuje, że pomimo zaleceń fabrycznych NGK zamiennik daje z innym odstępem... Dlaczego? Wartość cieplną uzyskują tą samą? Nowsza technologia?
Dlaczego elektryk zaleca jednak większy odstęp?
_________________ Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest...
W124 - kochany klekot - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD
|
10.11.2009, 19:55 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14 Lokalizacja: Szczecin Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
Jeśli katalog NGK takie daje do tego autka to można bez problemu ich używać.
A mechanik to coś pitoli bo niby czemu większa przerwa miała by być lepsza?
_________________ Škoda Fabia
|
10.11.2009, 20:13 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12 Lokalizacja: Poznań Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
D2mian napisał(a): A mechanik to coś pitoli bo niby czemu większa przerwa miała by być lepsza?
"Bo tak jest napisane na tabliczce pod maską i takie powinny być"
_________________ Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest...
W124 - kochany klekot - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD
|
10.11.2009, 20:16 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14 Lokalizacja: Szczecin Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
Jeśli masz zgodne z katalogiem co do tego silnika to jest OK!
_________________ Škoda Fabia
|
10.11.2009, 20:23 |
|
|