FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1-F4] Jaka instalacja gazowa do Fabii http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=15&t=11364 |
Strona 1 z 36 |
Autor: | Grzesiek [ 15.07.2005, 08:08 ] |
Tytuł: | Jaka instalacja gazowa do Fabii |
Ja równiez miałem poprzednie auto na gaz - Daewoo Lanos 1,6 - i więcej nie załoze gazu do samochodu. Ciągle coś poprawiali a ja i tak musiałem jeździć na benzynie. Przynajmniej miał lepszego kopa A co Fabii przecież nie pali znowu tyle żeby była koniecznośc przerabiania - to jest oczywiście moja opinia. Ja robie około 25 - 27 000 km rocznie, gdybym założył gaz pewnie przebieg by się nie zmienił bo po co miałbym gdzies jeszcze jeździć . Mam roczne auto - instalacje kosztuje w pyte kasy, pozatym przeglądy co roku, jakieś filtry. Na co mi to. Ale znam przypadki że ludzie założyli gaz i są zadowoleni nie mają żadnych wiekszych kłopotów - szkoda że ja tak nie miałem bo jestem już uprzedzony do tego typu rozwiązania. |
Autor: | wirnik [ 15.07.2005, 17:25 ] |
Tytuł: | |
Grzesiek napisał(a): Ale znam przypadki że ludzie założyli gaz i są zadowoleni nie mają żadnych wiekszych kłopotów - szkoda że ja tak nie miałem bo jestem już uprzedzony do tego typu rozwiązania Marka instacji (czyt dobor odpowiedniej instalki do silnika) to zaledwie 50 % sukcesu montaz + ustawienie to az 50% sukcesu Pozdrawiam Ps Zgadzam sie ze fabki nie pala zbyt duzo 7,2-7,9 (w zaleznosci od ruchu) ale w obecnej chwili moje finanse przezywaja kryzys |
Autor: | Wojtas [ 15.07.2005, 23:16 ] |
Tytuł: | |
wirnik napisał(a): Grzesiek napisał(a): Ale znam przypadki że ludzie założyli gaz i są zadowoleni nie mają żadnych wiekszych kłopotów - szkoda że ja tak nie miałem bo jestem już uprzedzony do tego typu rozwiązania Marka instacji (czyt dobor odpowiedniej instalki do silnika) to zaledwie 50 % sukcesu montaz + ustawienie to az 50% sukcesu Pozdrawiam Ps Zgadzam sie ze fabki nie pala zbyt duzo 7,2-7,9 (w zaleznosci od ruchu) ale w obecnej chwili moje finanse przezywaja kryzys przyznam ze pali Ci troszke wiecej .. mam silnik 16V i w miescie uzyskuje ok 6,5 l i nie jezdze jak emeryt moze dajecos dolewanie za kazdym razem dodatku do benzyny Castrola i zawsze tankuje 98. |
Autor: | wirnik [ 16.07.2005, 09:41 ] |
Tytuł: | |
Wojtas napisał(a): przyznam ze pali Ci troszke wiecej .. mam silnik 16V i w miescie uzyskuje ok 6,5 l i nie jezdze jak emeryt moze dajecos dolewanie za kazdym razem dodatku do benzyny Castrola i zawsze tankuje 98. dzieki za rade napewno sprawdze Pozdrawiam |
Autor: | DebowyMocny [ 07.09.2005, 17:03 ] |
Tytuł: | LPG do silnika 1.2 HTP |
Witam. Tak sobie czytam posty w kąciku gazowym i nie widzę, żeby ktoś wspominał o instalacji LPG do silnika 1.2 HTP. Nie zastanawiałem się jeszcze mocno nad założeniem LPG ale kto wie... Z obserwacji na ulicy widzę, że zagazowane skody to raczej te z silnikiem 1.4 Stąd też takie pytania: (a) jakiego typu powinna być instalacja do silnika 1.2 HTP? (sekwencyjny wtrysk gazu?) (b) jaka marka instalacji? (c) czy instalacja LPG dla 1.2 HTP (3 cylindry) jest tańsza niż dla silników 4-ro cylindrowych? (d) czy ktoś zagazował skode 1.2 HTP? Pozdrawiam... |
Autor: | red_fox [ 07.09.2005, 17:33 ] |
Tytuł: | |
a) tak by bylo najlepiej b) nie wiem ja kiedys jezdzilem innym autem na Lovato i nie polecam c) mysle ze im mniej wtryskiwaczy tym taniej (tylko jesli chodzi o sekwencje) d) pewnie tak ale ja nie znam |
Autor: | Majsiek [ 07.09.2005, 19:40 ] |
Tytuł: | |
witam. ja mam silniczek 1,2 64KM i zagazowany. zakladalem instalacje od razxu w aso w nowym samochodzie. autko ma trzy tygodnie. moge na razie powiedziec ze na gazie idzie lepiej niz na benzynie. mam sekwencyjny wtrzysk gazu ELPIGAZ. koszt instalacji w aso 4500zl. ja zaplacilem 4000zl z racji zlotej karty. gazu w miescie pali ok 9l a w trasieok 7,5l. autkiem przejechalem juz 3000km i jak na razie nic sie nie dzieje. mialem problem z kontrolka od uykladu kontroli spalin ale to tylko blad komputera wykasowali w aso i na razie wszystko oki. instalasje polecam tylko na sekwencyjnym wtrysku bo to plastikowy kolektor a i na osiagach nie stracisz. |
Autor: | DebowyMocny [ 07.09.2005, 22:41 ] |
Tytuł: | |
Dzdzieki za odpowiedź. Szkoda, że nie mam zlotej karty . Niedawno rozmawialem z czlowiekiem. ktory zalozyl sobie LPG do Skody 1.2 64KM, ale poza ASO i caly czas podobno swieci mu sie jakas kontrolka CHECK ENGINE, a monter mu na to "że tak musi byc" no i tak sobie czlowiek jezdzi i na razie nie narzeka, ale nie wiem jaki typ tej instalacji. Osobiscie nie chcialbym, zeby taka kontrolka mi sie swiecila w czasie jazdy... pozdrawiam |
Autor: | red_fox [ 07.09.2005, 23:09 ] |
Tytuł: | |
DebowyMocny napisał(a): i caly czas podobno swieci mu sie jakas kontrolka CHECK ENGINE, a monter mu na to "że tak musi byc" wcale tak nie musi byc a nawet nie powinno byc nie wiem dokladnie jak sie sprawy maja z instalacjami z sekwencja ale we wszystkich starszych najczestrzym powodem jest to ze przy pracy na gazie odlaczane sa wtryskiwacze pb i zeby komputer nie swirowal nalezy emulowac ich prace byc moze jest zle dobrany emulator lub zle podlaczony droga sprawa to sonda lambda tu sprawa jest oczywista zle ustawiona mieszanka = zly odczyt przez komputer = proba korekcji i brak rezultatow bo gazem steruje inny komputer |
Autor: | DebowyMocny [ 07.09.2005, 23:48 ] |
Tytuł: | |
Wniosek jest wiec jeden, nie warto jezdzic do bylejakiego zakladu w stylu "AUTO-GAZ pan zlota raczka" tylko do ASO no chyba ze znajdzie sie zaklad z wysoko wyspecjalizowanym personelem... Przy okazji zapytam jeszcze o jedno, mając instalację LPG zazwyczaj czesciej wymienia sie swiece, przewody wysokiego napiecia i chyba cos tam jeszcze, ale w silniku 1.2 HTP 64KM odnosnie przewodow wysokiego napiecia to nie dotyczy ? |
Autor: | Majsiek [ 09.09.2005, 12:49 ] |
Tytuł: | |
nie mam pojecia za nowy samochod abym wiedzial. na razie jest oki. bedziemy robic jak bedzi trzeba pozrdawiam |
Autor: | RoleX [ 09.09.2005, 12:54 ] |
Tytuł: | |
DebowyMocny napisał(a): Przy okazji zapytam jeszcze o jedno, mając instalację LPG zazwyczaj czesciej wymienia sie swiece, przewody wysokiego napiecia i chyba cos tam jeszcze, ale w silniku 1.2 HTP 64KM odnosnie przewodow wysokiego napiecia to nie dotyczy ? MOże tak przeglady co 15.000 wymiana obowiązkowa to: - olej - filt oleju - filtr gazu - świece / w Fabi nie ma przewodów/ - w miarę potrzeby wymiana filtra powietrza... ..i tak od 110.000km i ja smigam... |
Autor: | DebowyMocny [ 09.09.2005, 22:31 ] |
Tytuł: | |
No to fajosko, wymienia sie w zasadzie to co przy normalnej exploatacji na benzynce, jak widze to czesciej tylko swiece + filterek gazu. No i przeglad wtedy jakies 50 PLN wiecej. Jak nie spiep***ą instalacji to tylko lać gaz i smigać |
Autor: | red_fox [ 10.09.2005, 01:23 ] |
Tytuł: | |
DebowyMocny napisał(a): i przeglad wtedy jakies 50 PLN wiecej. i co roku nawet jak masz nowa bryke a przy starszych instalacjach co jakis czas membrany parownika jeszcze dochodza |
Autor: | theghost [ 10.09.2005, 10:10 ] |
Tytuł: | |
DebowyMocny napisał(a): Wniosek jest wiec jeden, nie warto jezdzic do bylejakiego zakladu w stylu "AUTO-GAZ pan zlota raczka" tylko do ASO no chyba ze znajdzie sie zaklad z wysoko wyspecjalizowanym personelem... Co ty wygdujesz lepiej do aso buhahaha w aso to CI zrobia jeszcze gorzej niz Pan Rysio zlota raczak.... dobre... |
Strona 1 z 36 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |