Teraz jest 07.05.2024, 09:42



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
[F1] Fabia przestała palić na benzynie :( 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.11.2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post [F1] Fabia przestała palić na benzynie :(
Witam.
Co może być nie tak ?
Wczoraj przejechałem około 50 km w sporym deszczu, w trakcie jazdy na desce pojawiła sie kontrolka akumulatora, samochód zgasł. Zjechałem na pobocze, przełączyłem na benzyne (fabia z gazem II gen) i nie odpalał w ogóle - kręcił, ale tak jakby nie podawał paliwa. Po chwili sprobowałem odpalić na gazie, zapalił od razu, normalnie jeździ, nie szarpie itp. Po 5 minutach pojawiła sie kontrolka EPC. Fabia po nocy dalej nie odpala na benzynie, tylko gaz.

Nie wiem czy to istotne, ale wcześniej już zawuażyłem pewne problemy z wskazywaniem paliwa, mianowicie gdy Fabia była na rezerwie, podjechałem na stacje, zatankowałem ok 10l i dalej była na rezerwie, dopiero za drugim tankowaniem ruszył wskaźnik.
Co może być nie tak? Filtr paliwa ? Pompa ? Pomożcie :(

Pozdrawiam, Daniel


15.05.2010, 13:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Możliwe, że pompa paliwa lub wiązka daje o sobie znać.
Podłącz Vaga.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


15.05.2010, 13:24
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.11.2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
No właśnie wczoraj wieczorem jeszcze probowałem podłączyć vaga, ale nie chciał się połaczyć z kompem. Podłączony był poprawnie. Jak już nawiążało połączenie (polski vag) to zaraz je przerywało, bo był komunikat, ze probuje przywrocic połączenie, poźniej juz coraz rzadziej udawało mi się nawiazać połączenie. W vag-com nic nie ruszyło. Nie wiedziałem czy to problem po stornie kompa czy też po stronie kabla. Było późno, więc dałem sobie spokój, ale dzisiaj poźniej jeszcze spróbuje. Po czym można jeszcze rozpoznać, że to wiązka ? Ogólnie wcześniej żadnych problemów nie sprawował.
Nie wiem czy to istotne, ale fabia ma przejechane ok 123 tys.


15.05.2010, 13:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
Daniell,
Tutaj przebieg nie stanowi kłopotu z wiązką.
Rok produkcji Twojej Fabiany wsazuje,że jest z tych egzemlaży co mają kłopoty z wiązką.
Nie pozostaje nic innego jak zerknąć w miejsce w którym ona jest.
Ściągnij całą puszke filtra powietrza i wiązke masz jak dłoni jesli jest owinięta skotem to rozplącz ją i podwieś do góry potem obserwój co się dzieje.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


15.05.2010, 15:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.11.2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Ok. Dzisiaj już raczej nie będe do niej zaglądał, bo jest dość ciemno. Myśle, że jakoś w poniedziałek zerknę i zobacze jak to wygląda. Czytałem już wcześniej odnośnie tej wiązki, u mnie problem w takim razie na pewno istnieje, bo samochod jest od nowosci, a nikt przy tym wczesniej nie grzebał.
Podłaczałem dzisiaj vaga i w koncu udało się połączyć, ale miałem mało czasu, więc nie odczytywałem błędów.
Na dodatek przestało dzisiaj działać radio, nie wiem czy to głupi zbieg okoliczności czy to ma jakiś związek z tą wiązką? Wczoraj wieczorem (po problemach z odpaleniem) radio w działało.
Tak, jak pisałem - w poniedziałek zerknę na wiązke i pokombinuje coś.
Dzięki Wam za pomoc :)

Edit:
Zrobiłem jednak przed chwilą testy w vagu i wydaje się być ok. Było kilka błędów (spisałem w razie czego), usunąłem. Kontrolka EPC dalej sie świeci. Radio ozyło po odłączeniu i podłączeniu kostki. Niestety na benzynie dalej kuleje :(
Jeszcze jedno pytanie - czy jest mozliwosc sprawdzenia przez vaga czy z pompą paliwa jest wszystko ok ?

[ Dodano: 2010-05-16, 21:50 ]
Znalazłem dzisiaj w końcu chwile czasu i we dwie osoby zaczeliśmy grzebać przy wiązce. Straszna wilgoć, nie ma co ukrywać. Kable zostały odwinięte, wysuszyliśmy je i podwiesiliśmy, tak jak widać na zdjęciach. Niestety nic sie nie poprawiło. Na benzynie dalej nie pali, a kontrolka EPC dalej jest.
Wracając dzisiaj najechałem prawą stroną na dość sporą kałuże i zaczął szarpać, aż w końcu stracił moc i nie reagował na pedał gazu.

Po zapaleniu reagował na pedał gazu tylko w pierwszych kilku sekundach i poźniej żadnej reakcji. Utrzymywał ok 400-500 obrotów, ale nie dało rady nim nigdzie ruszyć.
W końcu zadwoniłem po znajomego, odholowaliśmy go (ok 3 km) na włączonym silniku i po około 5 minutach złapał już trochę poniżej 1000 obrotów i normalnie zaczął palić (na gazie dalej).

Coś czuje, że bardzo dużą rolę odegrał tutaj fakt, ze z prawej strony jest ten filtr paliwa i on coś mógł zaszwankować. Obstawiam w 90%, że to właśnie on jest do wymiany.
Pompę paliwa wyjmowałem, przeczyściłem i wydaje się być ok.
I ponawiam pytanie poprzednie - czy jest możliwość za pomocą vaga sprawdzić działanie pompy ?

Obrazek


15.05.2010, 20:20
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
A ten filtr paliwa to już kiedyś wymienałeś wcześniej? To jest tania i prosta robota a może pomóc.
Poza tym kiedyś słyszałem, że jak się jeździ na gazie to benzyny powinno być w zbiorniku powyżej rezerwy. Ona jest smarowana paliwem i mogła się u Ciebie uszkodzić.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


17.05.2010, 23:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.11.2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Filtr nie był wymieniany nigdy z tego co sie dowiadywałem od Ojczulka. Wczoraj filtr wymieniłem, ale nadal to samo, na gazie czuje, że troche lepiej sie zbiera. Benzyny zawsze jest koło połowy, więc myślę, że to odpada. Podłączyłem wczoraj pompe na 12v i słychać, że pracuje, więc pompe raczej wykluczam. Sprawdziłem wczoraj napięcie na bezpieczniku od pompy - nie dochodzi. Wymieniłem przekaźnik, ale dalej to samo. Nie mam pojęcia co może być. Dzisiaj zajrze jeszcze raz i ostatni, zanim oddam go do jakiegoś elektryka, bo już nie mam pomysłów :(

[ Dodano: 2010-05-18, 10:12 ]
Zajrzałem dzisiaj na napięcie na bezpieczniku, jak i na przewodzie do pompy, pokazuje ~3,8V. Nie oddaje na razie tego do elektryka, spróbuje zmostkować prezkaźnik, wg. informacji, które są w jednym z tematów odnosnie przekaźnika pompy.
Mam nadzieje, że to będzie to ;-)

[ Dodano: 2010-05-19, 15:16 ]
Podjechałem dzisiaj do znajomego elektryka, który posprawdzał mi wszystkie napęcia na bezpieczniku, przekaźnikach i czymkolwiek sie da, co mogłoby mieć związek z tym i doszliśmy do wniosku, że musi być coś nie tak na czymś, gdzie dochodzi napięcie do przekaźników. Nie wiem co może być nie tak. Podjadę chyba ostatecznie pojutrze do Skody i może tam coś będą wiedzieli.
Jedno pytanie do Was - jak podłaczam vaga, to wszystkie opcje (moduł komfortu, centralna elektryka itp) działa, ale nie może nawiązać połączenia z silnikiem, skoro epc odpowiada za sterownik silnika, to czy powodem tego wszystkiego może być uszkodzony ten sterownik ?
Pytam, bo rozważam ewentualnie jeszcez zakup tego sterownika i wymianę we własnym zakresie, co o tym sądzicie ?


18.05.2010, 05:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.01.2008, 17:16
Lokalizacja: Będzin
Posty: 78
Podziękował: 4
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia HTB
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Witam,
podpinam się pod ten temat. gdyż mam dość podobny problem. Mianowicie, czasami fabia gdy zapali, obroty oscylują od 500 do 1000 strasznie szarpie i po chwili słychać jak włącza się pompa paliwa i jest potem ok. Nieraz jest też tak, że nie chciał odpalić w ogóle, pomogło wyjęcie i włożenie bezpiecznika od pompy (o dziwo tego samego, nie był spalony). Wiązka elektryczna jest w porządku, nie zawilgocona. Czy to już znak, że pompa pada?

Z góry dziękuję za odp i pozdrawiam


19.06.2010, 08:27
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL