FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] jak wymienić olej w 1,2 HTP
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=9448
Strona 1 z 3

Autor:  dafi [ 02.07.2007, 10:03 ]
Tytuł:  jak wymienić olej w 1,2 HTP

jak wymienić filtr oleju.
Nie wiem dokładnie gdzie on jest ?? :)
W 1,4 to jest pucha co się całą wymienia i git, a tu dostałem sam wkład do wymiany :)
Nie mogę odkręcić filtra, żeby włożyć wkład (nawet nie wiem czy to ten filtr :) ).
Macie jakieś propozycje ??
Powiedzcie, gdzie dokładnie i jak wygląda filtr oleju.
Pozdro

Autor:  kros [ 02.07.2007, 10:13 ]
Tytuł: 

dafi napisał(a):
Powiedzcie, gdzie dokładnie i jak wygląda filtr oleju

Na froncie silnika z jego prawej strony tuż przed i pod osłoną silnika jest taki duży okrągły dekiel o średnicy chyba 10 cm ma on łeb jak śruba. Trzeba to odkręcić i wymienić wkłąd.

Idę zrobić fotę zaraz zapodam

Autor:  Draki [ 02.07.2007, 10:34 ]
Tytuł: 

Nie zapomnij wymienić od razu uszczelki pod tą dużą plastikową nakrętką. Sam wkład trzeba czasami siłą wyciągnąć z obudowy.

P.S.
Nie lepiej jechać na wymianę ??

Autor:  kros [ 02.07.2007, 10:49 ]
Tytuł: 

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  kalos [ 02.07.2007, 10:57 ]
Tytuł: 

Dafi jaki olej wlewasz? i mnie czeka wymiana w niedalekiej przyszłości, co ile dokładnie wymienia się olej w 1.2?

Autor:  dafi [ 02.07.2007, 20:41 ]
Tytuł: 

Właśnie o tym myślałem :)
Nie mam kurcze tylko jak tego odkręcić :/

Co do podjechania na wymianę, to w sumie nie ma dużo roboty :)
30 minut góra, a wiadomo, że jest własny dobry olej i filtr wymieniony :)
A wiadomo czy wszystko zrobią jak należy ?? Teraz liczy się ilość, nie jakość, więc mogą coś mi pozmieniać :/

Co do oleju to Mobil1 :) standardzik
Nie jest to jakiś turbo silnik, więc nie potrzeba jakichś super olejów.
Wymieniać się powinno co 15.000 lub co rok.
Ja się nie przyznam kiedy ostatnio to było czynione, ale olej czarniejszy od murzyna :D

Autor:  kros [ 02.07.2007, 21:48 ]
Tytuł: 

dafi napisał(a):
Nie mam kurcze tylko jak tego odkręcić :/

Może jakiś klucz nastawny ???

i uważaj przy dokręcaniu coby nie przedobrzyć

[ Dodano: 02-07-2007, 22:49 ]
A jest teoria że ciemny olej jest oznaką dobrej jakości bo zbiera cały syf z silnika utrzymując silnik w czystości.

Autor:  vog [ 03.07.2007, 06:14 ]
Tytuł: 

Drobna uwaga do wykonania wymiany filtra.

Podczas odkręcania filtra wykapuje olej i należy zabezpieczyć folią alternator aby nie uszkodzić jego uzwojeń.

Ciemny zużyty olej wymył osady ze spalania i dlatego ma taki kolor. Własności myjące oleju zależą od tak zwanej liczby zasadowej TBN (Total Basic Number) im wyższa tym wymywanie lepsze . Więcej o olejach tutaj:

http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html

Vog

Autor:  Draki [ 03.07.2007, 14:36 ]
Tytuł: 

dafi napisał(a):
Właśnie o tym myślałem :)
Nie mam kurcze tylko jak tego odkręcić :/

Co do podjechania na wymianę, to w sumie nie ma dużo roboty :)
30 minut góra, a wiadomo, że jest własny dobry olej i filtr wymieniony :)
A wiadomo czy wszystko zrobią jak należy ?? Teraz liczy się ilość, nie jakość, więc mogą coś mi pozmieniać :/
(...)

Ja pojechałem na wymianę (mam kanał i klucz też by się znalazł :mrgreen: ) bo:
1. nie martwię się co zrobić ze starym olejem;
2. filtr kupiłem sam więc nic nie zamienił;
3. byłem przy nalewaniu oleju z beczki do "konewki" i sam zaniosłem do obsługi (tak chciałem);
4. po wjechaniu na kanał auto i mechaniora miałem cały czas na oku (stałem obok);
5. nie musiałem się brudzić :mrgreen:
Ogólnie jestem zadowolony zero zacieków, zalań czy zamiany na inne elementy po za tym cena jak dla mnie bardzo dobra (105zl 3l oleju 5W50 Mobil1+gratis wymiana).
Czas od wjazdu na kanał do wyjazdu około 40min.

Autor:  dafi [ 04.07.2007, 17:52 ]
Tytuł: 

Dla potomnych :) :

w misce gwint prawy, więc odkręcamy w lewą stronę (odwrotnie do wskazówek zegara), a wkręcamy w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara :) )
Gdyby ciężko szło, to bierzemy jakiegoś pręta i zwiększamy ramię działania :)
Pamiętać należy że gwint mógł się zapiec, więc nie przesadzajmy z siłą, bo można coś uszkodzić :)

A i ważna rzecz.
Należy kupić podkładkę miedzianą pod korek spustowy, bo generalnie nakrętki są jednorazowe :)

Co do oleju to należy go wlać:

dla wersji V12 - 2,8 litra
dla wersji V6 - 2,4 litra

Autor:  MŁODY [ 24.11.2009, 16:01 ]
Tytuł:  Opis wymiany oleju w HTP 1.2 64KM

panowie czy ktoś wymieniał olej w HTP
jeśli tak to proszę o krótki opis czynności
najbardziej interesuje mnie wymiana filtra oleju

Autor:  Majsiek [ 24.11.2009, 21:26 ]
Tytuł: 

witaj
wymiana polega na odkręceniu tego czarnego dekielka na którym masz uchwyt pod klucz. wewnątrz masz wkład filtrz oleju który musisz wymienić.
dalej to oczywiście spuszczenie oleju z miski (odkręcenie korka spustowego).
Oleju powinno ci wejść ok. 3,5l
Pozdrawiam Kamil

Autor:  nieswiec [ 24.11.2009, 22:41 ]
Tytuł: 

trzeba pamiętać o wymianie uszczelki przy filtrze!!

Autor:  MŁODY [ 25.11.2009, 17:29 ]
Tytuł: 

a ten tzw korek czarny - śrube czy odkręcic - mamcie jakieś doświadczenie ???

Autor:  j-61 [ 26.11.2009, 08:55 ]
Tytuł: 

po odkreceniu najlepiej zamocowac w imadle i pociagnac wklad bo jest na dosc mocny wcisk. faktycznie uszczelke trzeba dosc dokladnie zalozyc uszczelke i posmarowc delikatnie olejem zeby sie dobrze ulozyla. powodzenia

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/