Teraz jest 28.04.2024, 00:13



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] jak wymienić olej w 1,2 HTP 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 22.01.2006, 22:16
Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post jak wymienić olej w 1,2 HTP
jak wymienić filtr oleju.
Nie wiem dokładnie gdzie on jest ?? :)
W 1,4 to jest pucha co się całą wymienia i git, a tu dostałem sam wkład do wymiany :)
Nie mogę odkręcić filtra, żeby włożyć wkład (nawet nie wiem czy to ten filtr :) ).
Macie jakieś propozycje ??
Powiedzcie, gdzie dokładnie i jak wygląda filtr oleju.
Pozdro

_________________
-
kamery CCTV, rejestratory, systemy alarmowe, instalacje - www.tamro.pl
-


Ostatnio edytowano 27.07.2007, 15:08 przez dafi, łącznie edytowano 1 raz



02.07.2007, 10:03
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
dafi napisał(a):
Powiedzcie, gdzie dokładnie i jak wygląda filtr oleju

Na froncie silnika z jego prawej strony tuż przed i pod osłoną silnika jest taki duży okrągły dekiel o średnicy chyba 10 cm ma on łeb jak śruba. Trzeba to odkręcić i wymienić wkłąd.

Idę zrobić fotę zaraz zapodam


02.07.2007, 10:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 478
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Nie zapomnij wymienić od razu uszczelki pod tą dużą plastikową nakrętką. Sam wkład trzeba czasami siłą wyciągnąć z obudowy.

P.S.
Nie lepiej jechać na wymianę ??

_________________
Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci :-)


02.07.2007, 10:34
Zobacz profil Album osobisty
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


02.07.2007, 10:49
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dafi jaki olej wlewasz? i mnie czeka wymiana w niedalekiej przyszłości, co ile dokładnie wymienia się olej w 1.2?


02.07.2007, 10:57

Dołączył(a): 22.01.2006, 22:16
Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Właśnie o tym myślałem :)
Nie mam kurcze tylko jak tego odkręcić :/

Co do podjechania na wymianę, to w sumie nie ma dużo roboty :)
30 minut góra, a wiadomo, że jest własny dobry olej i filtr wymieniony :)
A wiadomo czy wszystko zrobią jak należy ?? Teraz liczy się ilość, nie jakość, więc mogą coś mi pozmieniać :/

Co do oleju to Mobil1 :) standardzik
Nie jest to jakiś turbo silnik, więc nie potrzeba jakichś super olejów.
Wymieniać się powinno co 15.000 lub co rok.
Ja się nie przyznam kiedy ostatnio to było czynione, ale olej czarniejszy od murzyna :D

_________________
-
kamery CCTV, rejestratory, systemy alarmowe, instalacje - www.tamro.pl
-


02.07.2007, 20:41
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
dafi napisał(a):
Nie mam kurcze tylko jak tego odkręcić :/

Może jakiś klucz nastawny ???

i uważaj przy dokręcaniu coby nie przedobrzyć

[ Dodano: 02-07-2007, 22:49 ]
A jest teoria że ciemny olej jest oznaką dobrej jakości bo zbiera cały syf z silnika utrzymując silnik w czystości.


02.07.2007, 21:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 28.02.2006, 07:52
Lokalizacja: śląsk
Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Województwo: śląskie
Post 
Drobna uwaga do wykonania wymiany filtra.

Podczas odkręcania filtra wykapuje olej i należy zabezpieczyć folią alternator aby nie uszkodzić jego uzwojeń.

Ciemny zużyty olej wymył osady ze spalania i dlatego ma taki kolor. Własności myjące oleju zależą od tak zwanej liczby zasadowej TBN (Total Basic Number) im wyższa tym wymywanie lepsze . Więcej o olejach tutaj:

http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html

Vog


03.07.2007, 06:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 478
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
Post 
dafi napisał(a):
Właśnie o tym myślałem :)
Nie mam kurcze tylko jak tego odkręcić :/

Co do podjechania na wymianę, to w sumie nie ma dużo roboty :)
30 minut góra, a wiadomo, że jest własny dobry olej i filtr wymieniony :)
A wiadomo czy wszystko zrobią jak należy ?? Teraz liczy się ilość, nie jakość, więc mogą coś mi pozmieniać :/
(...)

Ja pojechałem na wymianę (mam kanał i klucz też by się znalazł :mrgreen: ) bo:
1. nie martwię się co zrobić ze starym olejem;
2. filtr kupiłem sam więc nic nie zamienił;
3. byłem przy nalewaniu oleju z beczki do "konewki" i sam zaniosłem do obsługi (tak chciałem);
4. po wjechaniu na kanał auto i mechaniora miałem cały czas na oku (stałem obok);
5. nie musiałem się brudzić :mrgreen:
Ogólnie jestem zadowolony zero zacieków, zalań czy zamiany na inne elementy po za tym cena jak dla mnie bardzo dobra (105zl 3l oleju 5W50 Mobil1+gratis wymiana).
Czas od wjazdu na kanał do wyjazdu około 40min.

_________________
Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci :-)


03.07.2007, 14:36
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 22.01.2006, 22:16
Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Dla potomnych :) :

w misce gwint prawy, więc odkręcamy w lewą stronę (odwrotnie do wskazówek zegara), a wkręcamy w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara :) )
Gdyby ciężko szło, to bierzemy jakiegoś pręta i zwiększamy ramię działania :)
Pamiętać należy że gwint mógł się zapiec, więc nie przesadzajmy z siłą, bo można coś uszkodzić :)

A i ważna rzecz.
Należy kupić podkładkę miedzianą pod korek spustowy, bo generalnie nakrętki są jednorazowe :)

Co do oleju to należy go wlać:

dla wersji V12 - 2,8 litra
dla wersji V6 - 2,4 litra

_________________
-
kamery CCTV, rejestratory, systemy alarmowe, instalacje - www.tamro.pl
-


04.07.2007, 17:52
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.03.2005, 22:03
Lokalizacja: BYTOM
Posty: 376
Podziękował: 2
Pomógł: 3

Województwo: śląskie
Post Opis wymiany oleju w HTP 1.2 64KM
panowie czy ktoś wymieniał olej w HTP
jeśli tak to proszę o krótki opis czynności
najbardziej interesuje mnie wymiana filtra oleju


Ostatnio edytowano 28.04.2010, 20:25 przez MŁODY, łącznie edytowano 1 raz



24.11.2009, 16:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2005, 12:22
Lokalizacja: W-Wa Białołęka
Posty: 159
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: CITIGO ELEGANCE
Rok prod.: 2012
Województwo: mazowieckie
Post 
witaj
wymiana polega na odkręceniu tego czarnego dekielka na którym masz uchwyt pod klucz. wewnątrz masz wkład filtrz oleju który musisz wymienić.
dalej to oczywiście spuszczenie oleju z miski (odkręcenie korka spustowego).
Oleju powinno ci wejść ok. 3,5l
Pozdrawiam Kamil

_________________
Obrazek


24.11.2009, 21:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 29.04.2007, 20:41
Lokalizacja: Łódź
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post 
trzeba pamiętać o wymianie uszczelki przy filtrze!!

_________________
SKODA FABIA 1.2 12v Mint 2007


24.11.2009, 22:41
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.03.2005, 22:03
Lokalizacja: BYTOM
Posty: 376
Podziękował: 2
Pomógł: 3

Województwo: śląskie
Post 
a ten tzw korek czarny - śrube czy odkręcic - mamcie jakieś doświadczenie ???


25.11.2009, 17:29
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.12.2007, 17:30
Lokalizacja: Pasłęk
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
po odkreceniu najlepiej zamocowac w imadle i pociagnac wklad bo jest na dosc mocny wcisk. faktycznie uszczelke trzeba dosc dokladnie zalozyc uszczelke i posmarowc delikatnie olejem zeby sie dobrze ulozyla. powodzenia


26.11.2009, 08:55
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL