Teraz jest 27.04.2024, 23:55



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F2] Fabia 1.2 12V 70 KM czy 1.4 16V 85 KM - wybór silnika. 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.02.2007, 22:14
Lokalizacja: Kraków
Posty: 257
Podziękował: 11
Pomógł: 13

Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: kombi
Rok prod.: 2011
Województwo: małopolskie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
Rafikius napisał(a):
Chętnie dowiem się d l a c z e g o


Z analizy własnych potrzeb :) To co pisałem wcześniej, każdy musi przeanalizować swoje potrzeby i wybrać optymalny. Poza tym warto przejechać się autem z danym silnikiem.


28.02.2012, 21:30
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39
Lokalizacja: Pless, Staude
Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
"Nieczytelny- Jaka jest różnica techniczna miedzy 1.2 12V 64km a tym nowym montowanym w F2 1.2 12V 70km?
Marcin_er-Co do różnic, to według dostępnej literatury nie ma, więc wniosek jest taki , że uzyskano zwiększenie mocy softwaerowo"

w starej fabii 1,2 12V był nieco słabszy i nowy 1,2 12V jest z innym softem.
natomiast nowe dostępne w fabiach 1,2 60KM 6V ma 6 zaworów- jeden wałek rozrządu (2 zawory na cylinder)
1,2 70KM 12V ma 12 zaworów- 2 wałki rozrządu (4 zawory na cylinder)
poprawcie jeśli się mylę

_________________
Obrazek

http://www.speedtest.net/my-result/3805231662

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730


29.02.2012, 15:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13

Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
Jako użytkownik F2 1.2 HTP 70 KM nie polecę go nikomu, kto regularnie jeździ w trasach, bo to jest ewidentnie silnik "miejski". Pomimo iż obecnie w profilu mam wpisane 2.0 TDI, to 1.2 przejeździłem 80 000 km w 3 lata. Było to dość nowe auto (0,5 roczne, 10 000 km), więc o usterkowości się nie wypowiem. Dla mnie ten silnik jest za słaby gdziekolwiek bym nie jeździł, bo mam ciężką nogę, ale już dla mojej dziewczyny do miasta był ok. Natomiast w trasę jest on za słaby. Przy wyprzedzaniu ciężarówek mocy jest zdecydowanie za mało. Aczkolwiek jadąc samemu, z wyłączoną klimą jakoś da się wyprzedzać. Natomiast jeśli mamy auto zapakowane, chociaż częściowo lub włączoną klimę, albo jedno i drugie to już jest TRAGEDIA. Takie czynniki jak klima ON, pasażerowie, bagaże, górki są mocno odczuwalne przy tym silniku. No i jeszcze kwestia tego, że będzie on bardziej wysilony, częściej będziemy wciskać pedał gazu do oporu itd. niż w mocniejszym 1.4.

Rozumiem osoby, które kupując samochód po części nie mają wyboru, bo akurat 1.2 stoi na placu albo trafi się używka w dobrym stanie, więc się na niego decydują. Ja również miałem taki przypadek, że moglem wymienić stare auto na prawie nową, lepiej wyposażoną Fabię z 1.2, więc się zdecydowałem. Jeśli jednak ktoś ten wybór ma i zastanawia się czy brać 1.4 czy 1.2 to zdecydowanie odradzam 1.2. Sądzę, że 1.4 będzie pod paroma względami lepszy, a na pewno nie gorszy niż 1.2 HTP.

staff, co do podniesienia mocy to masz rację. Natomiast 1.2 w nowej Fabii jest wolny od wielu wad jakie występowały w Fabii 1, więc IMO silniki mogą się trochę różnić. Oczywiście porównując stare 6V do nowego 6V i analogicznie z 12V. Ja nie miałem żadnych problemów z rozrządem, a wiem że takowe występowały w F1. Co do wad silnika to jednak nadal kilka posiada, u mnie np. czasami po odpaleniu falowały obroty jakieś 5-10 sek.

_________________
simply clever zostało zamienione na auto emocion, czyli Leon 2.0 TDI Spirit Turbo S


29.02.2012, 15:20
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
No właśnie w mojej rodzinie nastąpi zmiana po 10 latach F1 1.4MPI na F2 nową, docelowo tez auto pojeździ z 10 lat, jedno co odradziłem bo wiem jaki i jak kierowca będzie tym jeździł ;) to 1.2tsi bo turbinka zarośnie pajęczyną zardzewieje i szlag ją trafi. Czyli wiadomo kierowca miejski, bez szaleństw (80tys km w 10 lat) głownie miasto.
Miałem 1.2 HTP 64KM i drugi raz tego bym nie kupił, dzisiaj wybrałbym 1,4 16V. No ale Ojciec zdecyduje a mamuśka będzie jeździć :D

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


29.02.2012, 15:44
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50
Lokalizacja: Łomża-BL
Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
Jeżdziłem 1.2 HTP 64 KM 7 lat.Zrobiłem 80kkm,nie polecam,za słaby silnik ,za duża masa auta i ta kultura pracy silnika.W mieście ujdzie,na trasie jazda z tym silnikiem to porażka w moim przypadku było to załadowane kombi i często komplet pasażerów.

_________________
Jest; F3-2016r-1.2 16V 110KM,TSI kombi-Ambition, Blue-Race
Było; F1-2004r-1.2 12V 64 KM HTP, kombi-Choice,czerwień-corrida 80kkm,
Było; F1 FL-2006r-1.4 16V 75 KM kombi-Elegance, sahara beżowy metalik 147kkm,


01.03.2012, 14:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Odp: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
Trzeba było kupić juniora z silnikiem 1.0 do takich celów.

Wysłane z mojego GT540 za pomocą Tapatalk

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


01.03.2012, 22:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
MatCar17 napisał(a):
No to ja jako użytkownik 1.2 HTP (64KM) powiem w taki oto sposób:


- po trzecie, jadąc spokojnie spalimy maks piątaka


nie koloryzujmy. 5 -5,5 pali mi 1.6 tdi 105 hp jadac 110-120 (chwilowe)

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


02.03.2012, 07:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
xtremesystems napisał(a):
MatCar17 napisał(a):
No to ja jako użytkownik 1.2 HTP (64KM) powiem w taki oto sposób:

- po trzecie, jadąc spokojnie spalimy maks piątaka


nie koloryzujmy. 5 -5,5 pali mi 1.6 tdi 105 hp jadac 110-120 (chwilowe)


Nie trzeba koloryzować, bo się tak da. Tylko trzeba cały czas pamiętać jaki cel jeździe przyświeca: nie wyprzedzać, jechać ~90km/h na piątym biegu i najlepiej w nocy. Wtedy swoim jestem w stanie zrobić średnie poniżej 5l (nawet z pasażerem obok). Inna sprawa, że nie za często jest do tego cierpliwość.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


02.03.2012, 07:45
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 31.08.2011, 12:18
Posty: 46
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi 1,2 HTP+LPG
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
W zasadzie mogę tylko potwierdzić to, co koledzy napisali. HTP to silnik pełen skrajności, ale to wcale nie oznacza, że jest to zły silnik. Niby to tylko 64 konie, ale dostępne bez żadnych eko-elektro-organiczeń - auto startuje lepiej niż większość 100-120 konnych kompaktów z eko-programami których się nie da wyłączyć.

W trasie da się tym jechać dynamicznie - ale tylko z max 2 osobami na pokładzie i utrzymując podczas wyprzedzania 4500 - 6000 obrotów. Do tego trzeba się przyzwyczaić, wcześniej żadnego auta nie musiałem tak wysoko kręcić. Jadąc na trasie nie przekraczam 110km/h, ale wyprzedzam wszystko co jedzie wolniej. Trochę tego jest. W takim trybie spalanie średnie mam 6,3-6,9. Żona nie wyprzedza i spokojnie uzyskuje 5,3-5,6 - te wartości na prawdę osiągalne dla tego silnika!

Jedno "ale" - na mieście poniżej 8 zejść nie potrafię, a i 12 się trafiało. W związku z tym nie wiem czy można ten silnik nazwać miejskim... O szybkim pokonywaniu autostrad też można zapomnieć - przy licznikowych 140 wciąga 8-9 litrów, powyżej tego nawet 14. Wartość niewyobrażalna dla tak małego silniczka ale jak najbardziej realna przy "bucie w podłogę".

Podsumowując - silnik jest ciekawy i jak na 1,2 jeździ na prawdę dobrze. Czy kupiłbym go jeszcze raz? Raczej nie. Nie ze względu na osiągi, ale prognozowaną trwałość. Podczas normalniej eksploatacji często używa się go na prawie 100% jego możliwości - i nie sądzę, żeby na dłuższą metę nie miało to wpływu na przebieg jaki uda się pokonać bez poważniejszej awarii.


02.03.2012, 09:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
No wlaśnie, z HTP 12V miałem to samo, w trasie 5,5 było spokojnie osiągalne ale w mieście 10 musiała być. Dla porównania Octa 1 kombi 1.8T, ok 215KM (pi razy drzwi, nie mierzyłem) w mieście średnio 12,5 na trasie 8 a w trybie psj i poniżej 10 w mieście i poniżej 7 w trasie się zdarzało :D I gdzie 1.2 HTP do 1.8 20VT ;)

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


02.03.2012, 09:55
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
Wiecie no, ja średnio HTPekiem zrobiłem w trasie spalanie na poziomie 3,8 litra, wcale nie wlekąc się 60 na godzinę. No i nie licząc z kompa, bo go nie mam. Po Bożemu nalałem full, pojechałem, zatankowałem na tej samej stacji na tym samym stanowisku i wyszło. Więc 5 - 5,5 litra to na miękko w trasie można zrobić. ;)

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


02.03.2012, 11:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.03.2011, 22:00
Posty: 239
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Samochód: Chevy Aveo
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
Cytuj:
A to twoje obecne auto to 1.4 czy też 1.2?

Sorki, dopiero teraz przeczytałem Twojego posta. 1.2 16v 84KM, dość fajnie zestopniowana skrzynia (przy 150km/h licznikowych, w 4 osoby i z klimą ma 4,2k obr/min)

_________________
Obrazek


03.03.2012, 21:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
benny86 napisał(a):
Cytuj:
A to twoje obecne auto to 1.4 czy też 1.2?

Sorki, dopiero teraz przeczytałem Twojego posta. 1.2 16v 84KM, dość fajnie zestopniowana skrzynia (przy 150km/h licznikowych, w 4 osoby i z klimą ma 4,2k obr/min)


No to właściwie identycznie jak u mnie, bo przy dokładnie 4k rpm mam 140km/h licznikowe (tyle że bez klimy, 2 osoby=130kg, pies+kot=30kg, z bagażem w sumie ok. 200kg na pokładzie :mrgreen: ). Spalanie chwilowe w takich warunkach to 9-11l.

Ale te VAG nie oferuje takiego silnika jak twój, więc pozostają kosiarki.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


05.03.2012, 19:32
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12.09.2011, 11:41
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Skrzynia: GSC - 5b.
Samochód: Fabia 2 fl
Rok prod.: 2010
Województwo: podkarpackie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
MatCar17 napisał(a):
Wiecie no, ja średnio HTPekiem zrobiłem w trasie spalanie na poziomie 3,8 litra, wcale nie wlekąc się 60 na godzinę.

Ale w normalnych warunkach, czy w środku nocy, pustą drogą, gdzie większość było z górki. Ja ostatnio jeździłem zastępczą F2 1.2 HTP i nie da się tym autem zejść mocno poniżej 5,5 l na trasie, oszczędzając je. Bo przy normalnej jeździe na trasie w dzień, w ruchu przy wyprzedzaniu pije dobrze ponad 6 l. Szczególnie jak się chce wyprzedzić i trzeba zaczynać z trójki.


07.03.2012, 11:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.02.2010, 21:34
Lokalizacja: RT/SRC
Posty: 116
Podziękował: 5
Pomógł: 1

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
Jako, że mam HTP-ka od dwóch lat, mam przejechane ponad 60 kkm dorzucę kamyczek do ogródka...
Zaznaczam na wstępie, że w większości jeżdżę sam i nie rozwijam oszałamiających prędkości, a spalanie regularnie mam w granicach 5,7 L/100km. Większość trasa/autostrada/przelotówka przez duże miasto i codzienne podróżowanie po małym mieście.
Jeśli komuś auto potrzebne jest do przemieszczania się z pkt. A do pkt. B w pojedynkę/lub ewentualnie z dodatkowym pasażerem z prędkością max. 110-130 km/h ten silnik z zupełności wystarczy. Warunek jest jeden mało osób na pokładzie i mało bagażu. HB Fabii autem rodzinnym przecież nie jest.
W przypadku gdy mamy komplet osób na pokładzie i jeszcze trochę bagażu to auto NIE jedzie, ono się TOCZY. Pałowanie nie wiele daje, poza zwiększonym spalaniem.
HTP jest silnikiem słabym, głośnym, terkoczącym niczym kosiarka.
Wyprzedanie w pełni zapakowanym autem jest możliwe jedynie gdy mamy dużo miejsca przed sobą, nerwy ze stali :mrgreen: , i gruby portfel na paliwo...
Śmiem twierdzić, że w przypadku codziennego używania HTP-ka w pełni załadowanego nie zejdziemy ze spalaniem poniżej 7,5 L/100 km, a to przypadku autka z 1,2 to dużo.
Moje rekordy spalania: min. 5,5 L/100 km (spokojna jazda na autostradzie-max 130 km/h), max. spalanie 7,2 (na autostradzie non stop 140-150 km/h.)
Reasumując: jestem w miarę zadowolony z tego silnika, (co do żywotności) się nie wypowiadam. Oczywiście czasem brakuje mocy nawet jak podróżuję w pojedynkę, ale do wszystkiego można się przyzwyczaić. :)
Rodziny (2+2) bym nie woził tym autem. Chyba, że doczekam dróg dwujezdniowych i autostrad powszechnie dostępnych - co akurat w moim życiu mi nie grozi :evil:


07.03.2012, 15:03
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL