|
|
Teraz jest 28.04.2024, 15:57
|
[F2] Fabia 1.2 12V 70 KM czy 1.4 16V 85 KM - wybór silnika.
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Fabia 1.2 12V 70 KM czy 1.4 16V 85 KM - wybór silnika.
Witam. Czy miał ktoś bliższy kontakt z silniczkami w nowej Fabii? dokładnie chodzi mi o motor 3 cylindrowy 1.2 70KM (12v) i 4 cylindrowy 1.4 85KM (16v).Oba to już chyba nie najnowsze jednostki ciągle modyfikowane. Jak będą się sprawować głównie w jeździe miejskiej (rocznie max 10tyś km.), chodzi o spalanie, kulturę pracy, awaryjność. Nie zależny mi na rakiecie. Są montowane chyba tez w ibizie, i nowym polo. prozę o opinie.
|
01.09.2009, 08:35 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Ja miałem okazję jechać obydwoma, na jeździe testowej.
1.2 silnik bardzo fajny do miast ciągnie od dołu jednak trochę mu brakuję w górnych partiach np. na trasie w czasie wyprzedzania. Brzmienie trochę jak kosiarka.
1.4 silnik z dołu lekkiego laga ma, jednak jak się rozkręci ciągnie aż miło.
Kultura pracy lepsza w 1.4 16V.
Spalanie podobne +- 1 litr, zależy jakie miasto trasa korki klima, poszukaj są tematy ile te silniki spalają. O awaryjności też są tematy.
Ja wybrałem 1.4 16V, trzeba go wyżej kręcić może ale myślę, że jadąc w 4 osoby do pracy i czasem trzeba coś wyprzedzić to zawsze się przyda.
Najlepiej u dilera jak już będziesz się decydował, to przejedź się każdym nie każdemu odpowiada jak jest zestrojony 1.4, a nie którym 1.2.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
01.09.2009, 09:16 |
|
|
Dołączył(a): 15.03.2009, 23:00 Lokalizacja: Poznań Posty: 237
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Octavia 1,9tdi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Zdecydowanie 1,4
Po pierwsze lepsza konstrukcja mniej awaryjny po 2 lepiej ciagnie te 15 koników więcej jest odczuwalne właśnie na trasie jak zauważył ALLEN wiec moim zdaniem 1,4 a różnica w cenie nie jest duża
_________________ 1.9 tdi Opony 195/50/15 Pirelli Drago
|
01.09.2009, 17:17 |
|
|
Dołączył(a): 06.08.2009, 06:47 Lokalizacja: SBL Posty: 36 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: Fabia II Style, HTB.
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Witam.
Ja właśnie zrobiłem 2000 km na CPGA czyli jakiś nowy 1.2 12V 70KM. Sam silniczek niczego sobie ale brakuje mu trochę koni. Ale w porównaniu z moim poprzednim samochodem Polo na 1.4 8V 60KM to teraz jest bardzo dobrze.
Dodam że średnie spalanie nie resetowane od samego początku to 7.1 l/100km (głównie miasto).
_________________ Pozdrawiam.
|
01.09.2009, 17:25 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2009, 23:28 Posty: 55
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
ja mam F2 i zrobiłem ok 24tys km 1,4 16v; jestem zadowolony, silnik chodzi równo, powyżej 2,5 tys obr można już fajnie jeździć, wolniej wchodzia na obroty od 1,2 ale ma większy moment obrotowy. oczywiście lubi wypić ale średnia zwylke wychodzi około 7,5l/100km.
Jest jeszcze jedno dla mnie najważenijsze , jeździłem 1,2 70km na próbnej jeździe i 1,2 54 km przez 2 dni jak miałem zakładany gas do fabionka, tamte silniki ich dźwięk, wibracje przekazywane na nadwozie są dla mnie niedopuszczalne, niewspomne oczywiście o dymamice.
1,4 zdecydowanie, zwłaszcza jak włączysz klime w 4 osoby z bagażem to absolutne minimum.
_________________ FABIA II 1.4 16v 85KM ....gas gas gas na ulicach, widziałem na ulicach gas....
|
01.09.2009, 22:11 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
jogi87 napisał(a): pytanko mam w nowej fabce w 1.2 tez jest rozrząd na łancuszku ? bo w 1.4 chyba juz jest na pasku ?
Łańcuch
|
09.12.2009, 22:24 |
|
|
Dołączył(a): 29.04.2007, 20:41 Lokalizacja: Łódź Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
kultura pracy w 1.2 do bani(a FII jest jeszcze gorzej wyciszona), ale w samej jeździe nie mam zbyt dużej różnicy. Ja do miasta wybrałem 1.2 i zrobił bym tak jeszcze raz, gdyż irytuje mnie charakterystyka 16v.
_________________ SKODA FABIA 1.2 12v Mint 2007
|
09.12.2009, 22:41 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42 Lokalizacja: Wrocław Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13
Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
|
mychu, to zależy do Ciebie co wybierzesz, czy przeszkadza Ci słabsza dynamika i niższa kultura pracy. Ja jednak wybrałbym 1,4 85KM, bo szczególnie w trasie 1,2 to mało, a jak jeszcze zabierze się 2-3 osoby + klima to możesz się toczyć lub dosłownie "walczyć". Ale ja lubię dynamiczniej pojechać. Z drugiej strony jadąc samemu bez klimy tragedi też nie ma z tymi 70KM. Zależy jakie masz oczekiwania. Jak możesz i nie jest Ci szkoda dopłacić do 1,4 to moim zdaniem warto. Najlepiej jakbyś się przejechał. We Wrocławiu mogę zaproponować jazdę próbną 1,2 70KM.
_________________ simply clever zostało zamienione na auto emocion, czyli Leon 2.0 TDI Spirit Turbo S
|
10.12.2009, 01:06 |
|
|
Dołączył(a): 30.03.2010, 08:56 Lokalizacja: SCI Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Active
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
Podepnę się pod ten temat bo jest dość zbliżony:
Jaka jest różnica techniczna miedzy 1.2 12V 64km a tym nowym montowanym w F2 1.2 12V 70km?
Jakie są różnice konstrukcyjne pomiędzy timi silnikami.
Czy może da się zmodyfikować ten z F1 64km do tego z 2 70KM? 6 dodatkowych kucyków piechotą nie chodzi a akurat było by na klimatyzację
|
12.04.2010, 11:13 |
|
|
Dołączył(a): 17.07.2008, 19:55 Lokalizacja: Warszawa Posty: 120 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MZR - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Witam,
Co do różnic, to według dostępnej literatury nie ma, więc wniosek jest taki , że uzyskano zwiększenie mocy softwaerowo. W zeszłym roku silniki BZG zostały zastąpiąne nową ulepszoną "podobno" konstrukcją CPGA czy coś w tym stylu, tu się nie wypowiem.
Co do tych jak to ująłeś 6 koni, które by miały obsłużyc klimę. Nie zapominajmy ze deklarowane przez producenta KM występują na dość duzych obrotach. Wątpię byś jeździł cały czas w zakresie maksymalnej mocy silnika. Klima stanowi największe obciążenie dla silnika, w jego niskim zakresie obrotowym, a tu się liczą Nm nie KM.
Pozdrawiam
_________________ HTP = Hromada Technických Problémů
|
15.04.2010, 19:42 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
lmie napisał(a): Jest jeszcze jedno dla mnie najważenijsze , jeździłem 1,2 70km na próbnej jeździe i 1,2 54 km przez 2 dni jak miałem zakładany gas do fabionka, tamte silniki ich dźwięk, wibracje przekazywane na nadwozie są dla mnie niedopuszczalne, niewspomne oczywiście o dymamice.
może jeździłeś jakimś trupem zastępczym bo kultura pracy silnika htp nie jest zła. jak się dba to się ma. stojąc na światłach nie słychać w ogóle że chodzi ten silnik. w mieście ciągnie dobrze. żadnych wibracji nie ma na nadwoziu chyba że masz pokrzywione felgi to się zgodzę. ja wspominam bardzo dobrze 1.2 htp i do miasta jest idealny, w ciasnych uliczkach oraz na skrzyżowaniach może objechać 1.4.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
16.04.2010, 07:55 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33 Lokalizacja: Łódź Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
arielcpu napisał(a): w ciasnych uliczkach oraz na skrzyżowaniach może objechać 1.4.
haha - Tyle mam do powiedzenia na temat tych silników
|
16.04.2010, 08:10 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
arielcpu napisał(a): lmie napisał(a): w ciasnych uliczkach oraz na skrzyżowaniach może objechać 1.4.
W nich to i 0.7 objedzie
|
16.04.2010, 11:47 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
weuek napisał(a): arielcpu napisał(a): lmie napisał(a): w ciasnych uliczkach oraz na skrzyżowaniach może objechać 1.4. W nich to i 0.7 objedzie
no ja mogę rowerem objechać jak wam pasi.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
16.04.2010, 11:55 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33 Lokalizacja: Łódź Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
arielcpu napisał(a): no ja mogę rowerem objechać jak wam pasi.
Mi nie pasi, że polecasz komuś jednorazowe silniki 1.2. Ani nie są oszczędniejsze jakoś ani nie pozwalają na jakieś szybsze wyprzedzanie. Jedyne co to chodzą jak kosiarki
|
16.04.2010, 17:44 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|