Teraz jest 28.04.2024, 09:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F2] Fabia 1.2 12V 70 KM czy 1.4 16V 85 KM - wybór silnika. 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.07.2008, 19:55
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 120
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MZR - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
Kolega Sanbher widocznie miał nieprzyjemne doświadczenia z silnikami 1,2 HTP skoro ma wyrobioną opinię na ich temat.
Przechodząc do sedna, jestem użytkownikiem 1,2 HTP i moje spostrzeżenia nie pokrywają się ze spostrzeżeniami Sanbhera:
- Spalanie na trasie przy prędkościach do 110 w granicach 5,6 litra.
- Co do szybkiego wyprzedzania, przy odrobinie wprawy i znajomości przebiegu momentu, odpowiednie przełożenie + obroty i auto na pewno nie jest zawalidrogą.
- Jeśli chodzi o dźwięk. Nie rozumiem histerii użytkowników 1,4 na temat 1,2 htp. Faktycznie silnik hałasuje w momentach akcji, ale przynajmniej u mnie podczas normalnej płynnej jazdy jest niesłyszalny.
Co do trwałości silnika, nie wypowiem się ponieważ mam takowy po raz pierwszy, lecz znając trendy w motoryzacji ma on starczyć na 250 tys km, powiedzmy sobie prawdę, kto by kupował auto na całe życie...

_________________
HTP = Hromada Technických Problémů


16.04.2010, 18:44
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
sanbher napisał(a):
Mi nie pasi, że polecasz komuś jednorazowe silniki 1.2. Ani nie są oszczędniejsze jakoś ani nie pozwalają na jakieś szybsze wyprzedzanie. Jedyne co to chodzą jak kosiarki


łe he he - guru się znalazł. miałeś? jechałeś? to po co zabierasz głos?

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


16.04.2010, 20:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07
Lokalizacja: Szczytno
Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Ja bym brał 1.4, 1.2 szału nie robi. Drgania na wolnych obrotach nie są aż takie straszne, osoba która pierwszy raz wsiądzie nie wyczuje ich, szczególnie na ciepłym silniku. Żywotność większa w 1.4. Spalanie zależy jak się jeździ 1.2 wcale nie jest taki oszczędny jak się go podgoni, dorównuje spalaniem 1.4. W 1.2 pod górkę z 4 osobami na pokładzie każda po 70 kilo ciężko idzie pd górkę.
W 1.2 masz niższe koszty eksploatacji ale chyba jeśli chodzi tylko o świece :crazy:

_________________
Obrazek


16.04.2010, 20:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
arielcpu napisał(a):
łe he he - guru się znalazł. miałeś? jechałeś? to po co zabierasz głos?



Wiesz co to jest monolog ? Jak ktoś stawia pytania a potem sobie sam na nie odpowiada. Zatem zabrałem głos bo mam sporą wiedzę na ten temat i mogę Cię zapewnić, że te silniki od pierwszej śrubki były konstruowane po to żeby jak najbardziej obniżyć koszty produkcji. Myślisz, że 3 cylindry są po to żeby oszczędzać ? Jeśli tak to jesteś w poważnym błędzie. Irytującym jest fakt, że koncerny wmawiają ludziom, że niska pojemność i jeden gar mniej to będzie super tani silnik. A nikt nie mówi, że w ciągu tych 150 tys zrobią 3 remonty silnika albo będą mieli problemy z ciśnieniem na tłokach bo gówniane normy pasowania i gładkości dali nie mówiąc o materiale z którego to jest wykonane. Silnik jest znacznie bardzie podatny na drgania ze względu na dużo większą masę przeciwwagi która musi robić za jeden brakujący tłok. Niewiele mówiąc ta jednostka gdyby była wykonana z porządnego materiału wedle lepszych norm dokładności miała by prawo zasłużyć się dobrą opinię pod którą bym się podpisał ale fakty są inne. Teraz trzeba napędzać gospodarkę. A polega to właśnie na produkcji takich rzeczy żeby za 3 lata się rozsypało i lecimy po nowe.

ps. Dobrym przykładem sytuacji odwrotnej jest mercedes który swego czasu wypuszczając "beczkę" wpadł w problemy finansowe bo ten samochód się nie psuł ! Do dziś można spotkać te modele z przebiegiem po milon i więcej i nic nie wskazuje na to, że niebawem mają odmówić pracy.


16.04.2010, 21:20
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.07.2008, 19:55
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 120
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MZR - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
Panowie, co by nie mówił to wiadomo że 1,4 ma wiele zalet stawiających go wyżej niż 1,2 . Z drugiej jednak strony dla osób trochę mniej zasobnych a chcących mieć nowe auto, dopłata 2 tysiące stanowi barierę, stąd decydują się na 1,2 i też jeżdzą ciesząc się nowym autkiem.
Co innego zakup auta z drugiej ręki, tu rzeczywiście zakup 1,2 wiąże się z ryzykiem.
Reasumując i tak wszyscy którzy mają czy o 1,2 czy 1,4 śliną się na widok 1.9 TDI bo to jest dopiero jazda, dynamiczna i do tego niedroga. Także proponuję takie oto zestawienie
1 miejsce 1,9 tdi
2 miejsce 1,4 tdi
3 miejsce 1,4 16v

pozdrawiam

_________________
HTP = Hromada Technických Problémů


17.04.2010, 09:20
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
Wcale się nie ślinię na 1.9TDI, bo mi dźwięk diesla nie pasi,tym bardziej ten absurdalnie głośny 1.4.

Na 1.2TSI owszem, a tym bardziej 1.4TSI, ale to nie w fabii II, tylko np. w polo.


17.04.2010, 09:48
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.07.2008, 19:55
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 120
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MZR - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
Przejedź się 1,9 tdi powyżej 60 km/h jest niesłyszalny, potem już tylko szum powietrza.
Co do doładowanych benzyn, zgoda, muszą być fajne, ale kosztują prawie tyle samo co TDI, a potencjał na dalsze przeróbki nieporównywanie mniejszy.
Co do 1,4 TDI zgoda pozy wyższych prędkościach hałasu jest sporo

_________________
HTP = Hromada Technických Problémů


17.04.2010, 09:55
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Cytuj:
Co do doładowanych benzyn, zgoda, muszą być fajne, ale kosztują prawie tyle samo co TDI, a potencjał na dalsze przeróbki nieporównywanie mniejszy.


1.2 TSI 105 koni kosztuje mniej niż 1.6 Tdi 75km ( czyli najmniejszy oferowany diesel)
Na przykładzie polo gdzie 1.2 TSI w tej samej wersji wyposażenia co 1.6 TDI 75 koni kosztuje 5 tysięcy drożej to gdzie ta różnica tej samej ceny ? 5 tysięcy to czasami bariera nie do przeskoczenia i taka kwota już to poprostu za dużo, dla nie których.
1.4 TDI niestety nie ma już w sprzedaży w polo ale patrząc to mniej więcej ceny co było kiedyś w Polo z tym silnikiem to w porównaniu do 1.6 tdi 75 km są takie same +-.
Co do tuningu w 1.2 nie jest źle MTM czy ABT robią chipa na 140 koni/220nm. Pewnie w przypadku diesla podobnie czyli z 75 będzie koło 90 koni. Jeszcze ciekawie jakie bonusy się dostanie w przypadku wyjechania z salonu.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


17.04.2010, 10:26
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
1.4 16V przejezdziłem na tych silnikach ponad 200 km grubo i nie narzekam świetne silniki montowane w golfach seatach i fabiach doskonały silnik pod względem konstrukcyjnym. posiadam fabie 1.4 8v i bede wymieniał silnik na 16V bo posiadam taki w drugim aucie seacie cordobie i jestem zadwolony. Jedyna wada to przynajmniej raz do roku czyszczenie i adaptacja przepustnicy zeby autko idealnie pracowało :) Pozdrawiam Marek


17.04.2010, 14:06
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.11.2011, 19:22
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 73
Zdjęcia: 3
Podziękował: 7
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente/Ice
Rok prod.: 2005/2006
Województwo: śląskie
Post Re:
sanbher napisał(a):
Do dziś można spotkać te modele z przebiegiem po milon i więcej i nic nie wskazuje na to, że niebawem mają odmówić pracy.


W Mauretanii, widziałem "beczkę", która miała 1 600 000 km, i dawała radę pod górę z 5 osobami i bagażami.
A ponoć, gdy już nawet Mauretańczycy uznają, że "wiecej sie nie da", to się jeszcze beczkę sprzedaje do Nigru, gdzie dopiero po całkowitym rozpadzie silinika na pył, definitywnie kończy się jego żywot.

_________________
Apetyt Fabianki na benzynę to: Obrazek


27.02.2012, 11:13
Zobacz profil GG ICQ Album osobisty

Dołączył(a): 22.03.2011, 22:00
Posty: 239
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Samochód: Chevy Aveo
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
Zakładając, że kupowałbym Fabię, również miałbym niemały dylemat między tymi silnikami właśnie... Na co dzień jeżdżę na dystansach 3-12km "wokół komina", nogę mam dość lekką więc tutaj ten 1.2 12v byłby idealny - nie spali za dużo, mocy wystarczająco zapewne. Niestety w weekendy od wiosny do jesieni lubię sobie wyskoczyć w góry lub do znajomych w krakowie czy wrocławiu, więc tutaj już gorzej - 3osoby, klima, na autostradzie obecnym autem utrzymuje te 140-150km/h więc 1.2 70KM mógłby nie wystarczać...

_________________
Obrazek


27.02.2012, 20:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
A to twoje obecne auto to 1.4 czy też 1.2?

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


27.02.2012, 22:48
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.02.2007, 22:14
Lokalizacja: Kraków
Posty: 257
Podziękował: 11
Pomógł: 13

Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: kombi
Rok prod.: 2011
Województwo: małopolskie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
Każdy musi sam przeanalizować swoje potrzeby tzn jakie dystanse będzie pokonywał, trasa/miasto, jakie spalanie mu odpowiada, jaki ma styl jazdy, czy ma w planie przeróbkę na gaz itd. Ja wybrałem 1.2 htp 70 KM i to jest to co potrzebowałem. Wcześniej miałem 1.2 htp 54 KM i też byłem zadowolony. Mogłem kupić 1.2 TSI ale nie zdecydowałem się na to. Na pewno nie kupiłbym Fabii z silnikiem 1.4 16v.


27.02.2012, 23:03
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.11.2011, 19:22
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 73
Zdjęcia: 3
Podziękował: 7
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente/Ice
Rok prod.: 2005/2006
Województwo: śląskie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
dark1 napisał(a):
Każdy musi sam przeanalizować swoje potrzeby ....<cut>.


Zgadzam sie z powyższym

dark1 napisał(a):
Na pewno nie kupiłbym Fabii z silnikiem 1.4 16v.


Chętnie dowiem się d l a c z e g o

(My też póki co (na podstawie obecnej wiedzy i analizie potrzeb) skłaniamy się ku kupnie 1,2 )

_________________
Apetyt Fabianki na benzynę to: Obrazek


28.02.2012, 00:05
Zobacz profil GG ICQ Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: jaki silnik: 1.2 12v 70KM czy 1.4 16v 85KM
No to ja jako użytkownik 1.2 HTP (64KM) powiem w taki oto sposób:

Silnik jest specyficzny i to mu niestety trzeba przyznać. Co do głośności, przy pałowaniu fakt, robi się trochę hałaśliwy, ale w środku nadal daje się rozmawiać.

W kwestii spalania (zwłaszcza, że chyba mam coś z..bane z lambdą) pali mi w mieście zimą cały czas te 7-8 litrów, latem jest ok 6. Nogi ciężkiej nie mam, ale zdarza mi się przycisnąć.

Natomiast w kwestii jazdy pozamiejskiej, najlepiej się nim podróżuje ze stałą prędkością ok 100-120 km/h. Z kilku powodów:
- po pierwsze, przyspieszenie do wyższych prędkości zajmuje wieki,
- po drugie, spalanie wzrasta nawet dwukrotnie, zdarza się że chyba nawet i ok 12 l, tyle odnotowałem "na oko".
- po trzecie, jadąc spokojnie spalimy maks piątaka
- no i po czwarte, w okolicach stówy ciągle daje się rozmawiać.

Reasumując, ten silnik polecam spokojnym, statecznym kierowcom, którym się nie spieszy, nie potrzebują się ścigać, czy często nie wyprzedzają i lubią jazdę spokojnym tempem. Jeśli ktoś nie spełnia któregoś z wymagań, po prostu musi zainteresować się czymś mocniejszym. Osobiście, gdybym miał jeszcze raz kupić Fabkę I, brałbym stukonne 1.4 16V.

No ale to już sobie można pogdybać, co by było, gdyby...

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


28.02.2012, 12:22
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL