Teraz jest 27.04.2024, 20:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F2] Fabia 1.2 12V 70 KM czy 1.4 16V 85 KM - wybór silnika. 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Fabia 1.2 12V 70 KM czy 1.4 16V 85 KM - wybór silnika.
Witam.
Czy miał ktoś bliższy kontakt z silniczkami w nowej Fabii? dokładnie chodzi mi o motor 3 cylindrowy 1.2 70KM (12v) i 4 cylindrowy 1.4 85KM (16v).Oba to już chyba nie najnowsze jednostki ciągle modyfikowane.
Jak będą się sprawować głównie w jeździe miejskiej (rocznie max 10tyś km.), chodzi o spalanie, kulturę pracy, awaryjność. Nie zależny mi na rakiecie.
Są montowane chyba tez w ibizie, i nowym polo. prozę o opinie.


01.09.2009, 08:35
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Ja miałem okazję jechać obydwoma, na jeździe testowej.
1.2 silnik bardzo fajny do miast ciągnie od dołu jednak trochę mu brakuję w górnych partiach np. na trasie w czasie wyprzedzania. Brzmienie trochę jak kosiarka.
1.4 silnik z dołu lekkiego laga ma, jednak jak się rozkręci ciągnie aż miło.
Kultura pracy lepsza w 1.4 16V.
Spalanie podobne +- 1 litr, zależy jakie miasto trasa korki klima, poszukaj są tematy ile te silniki spalają. O awaryjności też są tematy.
Ja wybrałem 1.4 16V, trzeba go wyżej kręcić może ale myślę, że jadąc w 4 osoby do pracy i czasem trzeba coś wyprzedzić to zawsze się przyda.
Najlepiej u dilera jak już będziesz się decydował, to przejedź się każdym nie każdemu odpowiada jak jest zestrojony 1.4, a nie którym 1.2.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


01.09.2009, 09:16
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 15.03.2009, 23:00
Lokalizacja: Poznań
Posty: 237
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Octavia 1,9tdi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
Zdecydowanie 1,4
Po pierwsze lepsza konstrukcja mniej awaryjny po 2 lepiej ciagnie te 15 koników więcej jest odczuwalne właśnie na trasie jak zauważył ALLEN wiec moim zdaniem 1,4 a różnica w cenie nie jest duża

_________________
1.9 tdi Opony 195/50/15 Pirelli Drago


01.09.2009, 17:17
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.08.2009, 06:47
Lokalizacja: SBL
Posty: 36
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: Fabia II Style, HTB.
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post 
Witam.
Ja właśnie zrobiłem 2000 km na CPGA czyli jakiś nowy 1.2 12V 70KM. Sam silniczek niczego sobie ale brakuje mu trochę koni. Ale w porównaniu z moim poprzednim samochodem Polo na 1.4 8V 60KM to teraz jest bardzo dobrze.
Dodam że średnie spalanie nie resetowane od samego początku to 7.1 l/100km (głównie miasto).

_________________
Pozdrawiam.


01.09.2009, 17:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.04.2009, 23:28
Posty: 55
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
ja mam F2 i zrobiłem ok 24tys km 1,4 16v; jestem zadowolony, silnik chodzi równo, powyżej 2,5 tys obr można już fajnie jeździć, wolniej wchodzia na obroty od 1,2 ale ma większy moment obrotowy. oczywiście lubi wypić ale średnia zwylke wychodzi około 7,5l/100km.
Jest jeszcze jedno dla mnie najważenijsze , jeździłem 1,2 70km na próbnej jeździe i 1,2 54 km przez 2 dni jak miałem zakładany gas do fabionka, tamte silniki ich dźwięk, wibracje przekazywane na nadwozie są dla mnie niedopuszczalne, niewspomne oczywiście o dymamice.
1,4 zdecydowanie, zwłaszcza jak włączysz klime w 4 osoby z bagażem to absolutne minimum.

_________________
FABIA II 1.4 16v 85KM ....gas gas gas na ulicach, widziałem na ulicach gas....


01.09.2009, 22:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
jogi87 napisał(a):
pytanko mam w nowej fabce w 1.2 tez jest rozrząd na łancuszku ? bo w 1.4 chyba juz jest na pasku ?

Łańcuch


09.12.2009, 22:24
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 29.04.2007, 20:41
Lokalizacja: Łódź
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post 
kultura pracy w 1.2 do bani(a FII jest jeszcze gorzej wyciszona), ale w samej jeździe nie mam zbyt dużej różnicy. Ja do miasta wybrałem 1.2 i zrobił bym tak jeszcze raz, gdyż irytuje mnie charakterystyka 16v.

_________________
SKODA FABIA 1.2 12v Mint 2007


09.12.2009, 22:41
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13

Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
Post 
mychu, to zależy do Ciebie co wybierzesz, czy przeszkadza Ci słabsza dynamika i niższa kultura pracy. Ja jednak wybrałbym 1,4 85KM, bo szczególnie w trasie 1,2 to mało, a jak jeszcze zabierze się 2-3 osoby + klima to możesz się toczyć lub dosłownie "walczyć". Ale ja lubię dynamiczniej pojechać. Z drugiej strony jadąc samemu bez klimy tragedi też nie ma z tymi 70KM. Zależy jakie masz oczekiwania. Jak możesz i nie jest Ci szkoda dopłacić do 1,4 to moim zdaniem warto. Najlepiej jakbyś się przejechał. We Wrocławiu mogę zaproponować jazdę próbną 1,2 70KM.

_________________
simply clever zostało zamienione na auto emocion, czyli Leon 2.0 TDI Spirit Turbo S


10.12.2009, 01:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.03.2010, 08:56
Lokalizacja: SCI
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Active
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
Podepnę się pod ten temat bo jest dość zbliżony:

Jaka jest różnica techniczna miedzy 1.2 12V 64km a tym nowym montowanym w F2 1.2 12V 70km?
Jakie są różnice konstrukcyjne pomiędzy timi silnikami.
Czy może da się zmodyfikować ten z F1 64km do tego z 2 70KM? 6 dodatkowych kucyków piechotą nie chodzi :) a akurat było by na klimatyzację :)


12.04.2010, 11:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.07.2008, 19:55
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 120
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MZR - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam,

Co do różnic, to według dostępnej literatury nie ma, więc wniosek jest taki , że uzyskano zwiększenie mocy softwaerowo. W zeszłym roku silniki BZG zostały zastąpiąne nową ulepszoną "podobno" konstrukcją CPGA czy coś w tym stylu, tu się nie wypowiem.
Co do tych jak to ująłeś 6 koni, które by miały obsłużyc klimę. Nie zapominajmy ze deklarowane przez producenta KM występują na dość duzych obrotach. Wątpię byś jeździł cały czas w zakresie maksymalnej mocy silnika. Klima stanowi największe obciążenie dla silnika, w jego niskim zakresie obrotowym, a tu się liczą Nm nie KM.

Pozdrawiam

_________________
HTP = Hromada Technických Problémů


15.04.2010, 19:42
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
lmie napisał(a):
Jest jeszcze jedno dla mnie najważenijsze , jeździłem 1,2 70km na próbnej jeździe i 1,2 54 km przez 2 dni jak miałem zakładany gas do fabionka, tamte silniki ich dźwięk, wibracje przekazywane na nadwozie są dla mnie niedopuszczalne, niewspomne oczywiście o dymamice.


może jeździłeś jakimś trupem zastępczym bo kultura pracy silnika htp nie jest zła. jak się dba to się ma. stojąc na światłach nie słychać w ogóle że chodzi ten silnik. w mieście ciągnie dobrze. żadnych wibracji nie ma na nadwoziu chyba że masz pokrzywione felgi to się zgodzę. ja wspominam bardzo dobrze 1.2 htp i do miasta jest idealny, w ciasnych uliczkach oraz na skrzyżowaniach może objechać 1.4.

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


16.04.2010, 07:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
arielcpu napisał(a):
w ciasnych uliczkach oraz na skrzyżowaniach może objechać 1.4.


haha - Tyle mam do powiedzenia na temat tych silników


16.04.2010, 08:10
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
arielcpu napisał(a):
lmie napisał(a):
w ciasnych uliczkach oraz na skrzyżowaniach może objechać 1.4.


W nich to i 0.7 objedzie :-)


16.04.2010, 11:47
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
weuek napisał(a):
arielcpu napisał(a):
lmie napisał(a):
w ciasnych uliczkach oraz na skrzyżowaniach może objechać 1.4.


W nich to i 0.7 objedzie :-)


no ja mogę rowerem objechać jak wam pasi.

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


16.04.2010, 11:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
arielcpu napisał(a):
no ja mogę rowerem objechać jak wam pasi.


Mi nie pasi, że polecasz komuś jednorazowe silniki 1.2. Ani nie są oszczędniejsze jakoś ani nie pozwalają na jakieś szybsze wyprzedzanie. Jedyne co to chodzą jak kosiarki


16.04.2010, 17:44
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL