FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F2] Spalanie 1.4 16V BXW CGGB http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=8171 |
Strona 2 z 5 |
Autor: | zakup fabi [ 07.04.2010, 18:28 ] |
Tytuł: | |
tak auto jest nowe |
Autor: | sebasuperb [ 07.04.2010, 20:16 ] |
Tytuł: | |
zakup fabi napisał(a): tak auto jest nowe to raczej jasne, w normie.. okres dotarcia minie to się unormuje wszystko.. |
Autor: | sanbher [ 08.04.2010, 15:00 ] |
Tytuł: | |
misio1969 napisał(a): Ogólnie jednak uważam że po pierwsze opony 195/55 są za szerokie do tego samochodu (przez to więcej pali i wolniej się zbiera) przypuszczam że na oponach 175/60 palił by około litr mniej (podobno centymetr szerokości opony to spalanie mniejsze o około 0.5 litra na sto). Także dobija mnie dynamika silnika na dolnych obrotach jest mułowaty i trzeba ciągnąć minimum do 3000 tysięcy obr. żeby zmienić bieg. No i na trasie pod górkę na 4 biegu zdycha jak się go przed wzniesieniem nie rozbuja. Tak może i ciutkę mniej by paliła na węższych oponach ale uwierz, że samochód lepiej prowadzi się na szerszych laczkach i po zmianie raczej byś żałował. To nie jest silnik diesla żeby go męczyć na niskich obrotach. Kupiłeś wysokoobrotową jednostkę i powinieneś być tego świadom. Jeżdżenie na zbyt niskich obrotach jedynie zwiększa spalanie niż płynne przyśpieszanie do 3 tys obrotów na 3/4 gazu. Użyj kiedyś biegu 3 na trasie to się zdziwisz Nawet jak masz koło 80 km/h... A z tym prowadzeniem to zależy wszystko od amortyzatorów. Zapewne miałeś seryjne. Ja po zmianie na lepsze odnotowałem sporą poprawę prowadzenia. Wysokie prędkości to nie problem dla niej teraz. A tak pomijając to też bym nie kupił Fabi II. W dniu premiery już to wiedziałem bo patrzeć na nią nie mogłem |
Autor: | K_Tomek [ 08.04.2010, 15:03 ] |
Tytuł: | |
misio1969, co do mankamentów, to warto przejrzeć forum/poszukać - oczywiście na stojącą wodę nic nie poradzisz, a pozostałe warto zgłosić do serwisu - masz auto na gwarancji - niech regulują/ustawiają/naprawiają. Co do żwawości nie będę się rozwodził, zależy co kto lubi, no chyba, że twoja ciągnie gorzej od 1.2 HTP. Co do spalania - na letnich pali nieco więcej, ale bez przesady. No i proponuję poczekać do przebiegu 5-7 tys. km. |
Autor: | sanbher [ 08.04.2010, 16:14 ] |
Tytuł: | |
K_Tomek napisał(a): Co do spalania - na letnich pali nieco więcej, ale bez przesady. To bardzo ciekawe bo zawsze było na odwrót |
Autor: | marada [ 08.04.2010, 17:34 ] |
Tytuł: | |
sanbher napisał(a): K_Tomek napisał(a): Co do spalania - na letnich pali nieco więcej, ale bez przesady. To bardzo ciekawe bo zawsze było na odwrót Również mnie zdziwiłeś tym stwierdzeniem. Zawsze opony zimowe podwyższają spalanie w stosunku do letnich, jest wiele powodów nie miejsce by tu się rozwodzić (oczywiście mowa o tym samym rozmiarze). |
Autor: | Allen [ 08.04.2010, 18:58 ] |
Tytuł: | |
10 to mi palił w zimę ale to lekkie zabawy i pierwsze 3 biegi do odcinki normalnie to w zime 8.5-9 ale też nie emeryt. Teraz z klimą w mieście normalnie to koło 7- 7.5 litrów. Na trasie z teściową to i 5-5.5 normalnie koło 6, ale lubie go ciągnąć po biegach Zobaczymy jak to będzie po modach. |
Autor: | K_Tomek [ 09.04.2010, 12:25 ] |
Tytuł: | |
marada napisał(a): Również mnie zdziwiłeś 1. Opony zimowe mam mniejsze 2. Na zimowych + stalówki samochód jest bardzo głośny, w związku z czym wcześniej zmieniam biegi 3. Zimą jeździ się zwykle nieco wolniej Po założeniu letnich + alu nie słyszę silnika na wolnych obrotach, w związku z czym ciągnę go nieco wyżej. Może się przyzwyczaję. |
Autor: | sanbher [ 09.04.2010, 19:58 ] |
Tytuł: | |
Rodzaj felgi, alu czy stal raczej niewiele ma do hałasu ale w moim przypadku po zmianie opon na letnie i jak bardziej poganiam fabie to i tak mam mniejsze spalanie niż na zimówkach jeżdżąc wolno. |
Autor: | Joker [ 10.04.2010, 11:16 ] |
Tytuł: | |
jeszcze kilka dni temu na zimówkach w mieście nie schodziło u mnie z 9l/100km. jak się chciało poszaleć to ponad 10l/100km. byłem kilkanaście dni temu w sokolnikach z wyjazdem z łodzi wyszło na zimówkach 5.4l/100km. teraz założone letnie i oprócz zmniejszonego szumu toczenia opon narazie spalanie w mieście spadło minimalnie. wszystko zależy od traktowania tego silnika. za jakiś czas potestuję to napisze jak to u mnie wygląda. ten samochód na oponie węższej niż 195 wygląda śmiesznie a pali pewnie tyle samo, prowadzenie na pewno dużo gorsze. dodano 11.4.2010: wczoraj z ciekawości wybrałem się na miasto przetestować tryb emeryta. pojechałem z inflanckiej na dworzec kaliski, zrobiłem rundę na parkingu, potem al.włókniarzy do pojezierskiej i znowu inflancką do domu. wyszło coś koło 15km, wiem że to mało ale kontynuacja takiego stylu jazdy daje jakiś pogląd. średnie wyszło jak poniżej: |
Autor: | Michalcc [ 01.06.2010, 15:56 ] |
Tytuł: | |
Moje doświadczenie z BXW: Najpierw zacznę od stylu jazdy: Miasto - delikatnie do 100km/h. biegi zmianiam zazwyczaj przy ok. 3500obr/min. Nigdy nie schodzę poniżej 1500obr/min. Trasa - Równiez spokojnie... do 120-130km/h Miałem Cordobe 1.4 16V BXW - miasto 9-11l; trasa 7-8l. Teraz Fabia II 1.4 16V BXW - miasto 9-11l; trasa - jutro jade po raz pierwszy w trasę, ale pewnie tez te 7l. wyjdzie... Raz w Cordobie chciałem ile może spalić przy jeździ dynamicznej to wyszło 12,5l./100km Te silniki mają gigantyczną wadę jeśli chodzi o spalanie... Silniki o mocach 150KM palą często mniej... |
Autor: | marada [ 01.06.2010, 16:46 ] |
Tytuł: | |
Michalcc napisał(a): Te silniki mają gigantyczną wadę jeśli chodzi o spalanie... Absolutnie się z tym zgadzam. Silniki VW benzynowe są paliwożerne i tyle. Wprawdzie topic o 1.4 16V 85KM ale napisze jak to u mnie wygląda. Jazda wyłącznie po mieście na odcinkach do 10 km >> średnie spalanie 8-10 litrów (zależy jakie korki). W trasie do 120 km/h >> średnie spalanie 6.1 litrów. IMO: Jak na takie wozidełko i silniczek to o wiele za dużo |
Autor: | K_Tomek [ 01.06.2010, 16:55 ] |
Tytuł: | |
Ja trochę pojeździłem i chyba się przestawiłem (albo Fabka) na tryb letni. Jadąc spokojnie do pracy 15 km wieś/trasa/miasto(mniej więcej po równo) 5,8-6,5 w zależności od natężenia ruchu. Jazda oczywiście ECO - poniżej piątki max 2500 obr, jeśli nikt mnie nie pogania zmiana biegu przy 2000 obr wystarcza, żeby dojechać w miarę sprawnie. Wyjazd na działkę - ok 13 km, prędkość max 90-100 (więcej i tak się nie da) spalanie nawet 5,5l/100 km |
Autor: | Michalcc [ 07.06.2010, 15:12 ] |
Tytuł: | |
I po pierwszej trasie jestem... W mieście 120km - starałem się oszczędnie W trasie 700km - jazda 90-110km/h Spalanie 5,3l./100km Żeby nie to miasto to spalnie zesżło by poniżej 5l. Niestety przepaść trasa/miasto jest gigantyczna.... Teraz będę ćwiczył zejście w mieście poniżej 9l., ale chyba się to nie uda... |
Autor: | marada [ 07.06.2010, 17:06 ] |
Tytuł: | |
Michalcc, Bardzo ładnie CI wyszło z tym spalaniem. Szczególnie, że to czeski motor MPI. Na trasie prędkość przelotowa częściej w okolicach 90 czy 110? bo to też robi spalanie. |
Strona 2 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |