Teraz jest 23.04.2024, 17:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F2] Spalanie 1.4 16V BXW CGGB 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.01.2010, 13:30
Lokalizacja: Kolbuszowa
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Województwo: podkarpackie
Post 
tak auto jest nowe


07.04.2010, 18:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
zakup fabi napisał(a):
tak auto jest nowe

to raczej jasne, w normie.. okres dotarcia minie to się unormuje wszystko..

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


07.04.2010, 20:16
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
misio1969 napisał(a):
Ogólnie jednak uważam że po pierwsze opony 195/55 są za szerokie do tego samochodu (przez to więcej pali i wolniej się zbiera) przypuszczam że na oponach 175/60 palił by około litr mniej (podobno centymetr szerokości opony to spalanie mniejsze o około 0.5 litra na sto). Także dobija mnie dynamika silnika na dolnych obrotach jest mułowaty i trzeba ciągnąć minimum do 3000 tysięcy obr. żeby zmienić bieg. No i na trasie pod górkę na 4 biegu zdycha jak się go przed wzniesieniem nie rozbuja.



Tak może i ciutkę mniej by paliła na węższych oponach ale uwierz, że samochód lepiej prowadzi się na szerszych laczkach i po zmianie raczej byś żałował.

To nie jest silnik diesla żeby go męczyć na niskich obrotach. Kupiłeś wysokoobrotową jednostkę i powinieneś być tego świadom. Jeżdżenie na zbyt niskich obrotach jedynie zwiększa spalanie niż płynne przyśpieszanie do 3 tys obrotów na 3/4 gazu.


Użyj kiedyś biegu 3 na trasie to się zdziwisz :) Nawet jak masz koło 80 km/h...


A z tym prowadzeniem to zależy wszystko od amortyzatorów. Zapewne miałeś seryjne. Ja po zmianie na lepsze odnotowałem sporą poprawę prowadzenia. Wysokie prędkości to nie problem dla niej teraz.

A tak pomijając to też bym nie kupił Fabi II. W dniu premiery już to wiedziałem bo patrzeć na nią nie mogłem :sciana:


08.04.2010, 15:00
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36
Lokalizacja: Pabianice
Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
misio1969, co do mankamentów, to warto przejrzeć forum/poszukać - oczywiście na stojącą wodę nic nie poradzisz, a pozostałe warto zgłosić do serwisu - masz auto na gwarancji - niech regulują/ustawiają/naprawiają.

Co do żwawości nie będę się rozwodził, zależy co kto lubi, no chyba, że twoja ciągnie gorzej od 1.2 HTP.

Co do spalania - na letnich pali nieco więcej, ale bez przesady.

No i proponuję poczekać do przebiegu 5-7 tys. km.

_________________
F2 COMBI LPG


08.04.2010, 15:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
K_Tomek napisał(a):
Co do spalania - na letnich pali nieco więcej, ale bez przesady.


To bardzo ciekawe bo zawsze było na odwrót ;)


08.04.2010, 16:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27
Lokalizacja: Łódź
Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7

Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
Post 
sanbher napisał(a):
K_Tomek napisał(a):
Co do spalania - na letnich pali nieco więcej, ale bez przesady.


To bardzo ciekawe bo zawsze było na odwrót ;)


Również mnie zdziwiłeś tym stwierdzeniem. Zawsze opony zimowe podwyższają spalanie w stosunku do letnich, jest wiele powodów nie miejsce by tu się rozwodzić (oczywiście mowa o tym samym rozmiarze).


08.04.2010, 17:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
10 to mi palił w zimę ale to lekkie zabawy i pierwsze 3 biegi do odcinki normalnie to w zime 8.5-9 ale też nie emeryt. Teraz z klimą w mieście normalnie to koło 7- 7.5 litrów.
Na trasie z teściową to i 5-5.5 normalnie koło 6, ale lubie go ciągnąć po biegach :crazy: Zobaczymy jak to będzie po modach.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


08.04.2010, 18:58
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36
Lokalizacja: Pabianice
Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
marada napisał(a):
Również mnie zdziwiłeś


1. Opony zimowe mam mniejsze
2. Na zimowych + stalówki samochód jest bardzo głośny, w związku z czym wcześniej zmieniam biegi
3. Zimą jeździ się zwykle nieco wolniej

Po założeniu letnich + alu nie słyszę silnika na wolnych obrotach, w związku z czym ciągnę go nieco wyżej. Może się przyzwyczaję.

_________________
F2 COMBI LPG


09.04.2010, 12:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Rodzaj felgi, alu czy stal raczej niewiele ma do hałasu ale w moim przypadku po zmianie opon na letnie i jak bardziej poganiam fabie to i tak mam mniejsze spalanie niż na zimówkach jeżdżąc wolno.


09.04.2010, 19:58
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
jeszcze kilka dni temu na zimówkach w mieście nie schodziło u mnie z 9l/100km.
jak się chciało poszaleć to ponad 10l/100km.
byłem kilkanaście dni temu w sokolnikach z wyjazdem z łodzi wyszło na zimówkach 5.4l/100km.

teraz założone letnie i oprócz zmniejszonego szumu toczenia opon narazie spalanie w mieście spadło minimalnie. wszystko zależy od traktowania tego silnika. za jakiś czas potestuję to napisze jak to u mnie wygląda. :gwizdek:

ten samochód na oponie węższej niż 195 wygląda śmiesznie a pali pewnie tyle samo,
prowadzenie na pewno dużo gorsze. :sciana:

dodano 11.4.2010:

wczoraj z ciekawości wybrałem się na miasto przetestować tryb emeryta.
pojechałem z inflanckiej na dworzec kaliski, zrobiłem rundę na parkingu, potem al.włókniarzy do pojezierskiej i znowu inflancką do domu. wyszło coś koło 15km, wiem że to mało ale kontynuacja takiego stylu jazdy daje jakiś pogląd. średnie wyszło jak poniżej:

Obrazek

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


10.04.2010, 11:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.03.2010, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
Moje doświadczenie z BXW:

Najpierw zacznę od stylu jazdy:
Miasto - delikatnie do 100km/h. biegi zmianiam zazwyczaj przy ok. 3500obr/min. Nigdy nie schodzę poniżej 1500obr/min.
Trasa - Równiez spokojnie... do 120-130km/h

Miałem Cordobe 1.4 16V BXW - miasto 9-11l; trasa 7-8l.

Teraz Fabia II 1.4 16V BXW - miasto 9-11l; trasa - jutro jade po raz pierwszy w trasę, ale pewnie tez te 7l. wyjdzie...



Raz w Cordobie chciałem ile może spalić przy jeździ dynamicznej to wyszło 12,5l./100km
Te silniki mają gigantyczną wadę jeśli chodzi o spalanie... Silniki o mocach 150KM palą często mniej...

_________________
Fabia II 1.4 16V BXW 2009r.
Fabia I 1.4 8V AZE 2002r.


01.06.2010, 15:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27
Lokalizacja: Łódź
Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7

Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
Post 
Michalcc napisał(a):
Te silniki mają gigantyczną wadę jeśli chodzi o spalanie...


Absolutnie się z tym zgadzam. Silniki VW benzynowe są paliwożerne i tyle.
Wprawdzie topic o 1.4 16V 85KM ale napisze jak to u mnie wygląda.
Jazda wyłącznie po mieście na odcinkach do 10 km >> średnie spalanie 8-10 litrów (zależy jakie korki). W trasie do 120 km/h >> średnie spalanie 6.1 litrów.
IMO: Jak na takie wozidełko i silniczek to o wiele za dużo :czerwona:


01.06.2010, 16:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36
Lokalizacja: Pabianice
Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
Ja trochę pojeździłem i chyba się przestawiłem (albo Fabka) na tryb letni.

Jadąc spokojnie do pracy 15 km wieś/trasa/miasto(mniej więcej po równo) 5,8-6,5 w zależności od natężenia ruchu.
Jazda oczywiście ECO - poniżej piątki max 2500 obr, jeśli nikt mnie nie pogania zmiana biegu przy 2000 obr wystarcza, żeby dojechać w miarę sprawnie.

Wyjazd na działkę - ok 13 km, prędkość max 90-100 (więcej i tak się nie da) spalanie nawet 5,5l/100 km

_________________
F2 COMBI LPG


01.06.2010, 16:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.03.2010, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
I po pierwszej trasie jestem...

W mieście 120km - starałem się oszczędnie
W trasie 700km - jazda 90-110km/h

Spalanie 5,3l./100km

Żeby nie to miasto to spalnie zesżło by poniżej 5l.

Niestety przepaść trasa/miasto jest gigantyczna....

Teraz będę ćwiczył zejście w mieście poniżej 9l., ale chyba się to nie uda...

_________________
Fabia II 1.4 16V BXW 2009r.
Fabia I 1.4 8V AZE 2002r.


07.06.2010, 15:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27
Lokalizacja: Łódź
Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7

Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
Post 
Michalcc,
Bardzo ładnie CI wyszło z tym spalaniem. Szczególnie, że to czeski motor MPI.
Na trasie prędkość przelotowa częściej w okolicach 90 czy 110? bo to też robi spalanie.


07.06.2010, 17:06
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL