|
|
Teraz jest 23.04.2024, 17:24
|
[F2] Spalanie 1.4 16V BXW CGGB
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 30.01.2010, 13:30 Lokalizacja: Kolbuszowa Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Województwo: podkarpackie
|
tak auto jest nowe
|
07.04.2010, 18:28 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
zakup fabi napisał(a): tak auto jest nowe
to raczej jasne, w normie.. okres dotarcia minie to się unormuje wszystko..
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
07.04.2010, 20:16 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33 Lokalizacja: Łódź Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
misio1969 napisał(a): Ogólnie jednak uważam że po pierwsze opony 195/55 są za szerokie do tego samochodu (przez to więcej pali i wolniej się zbiera) przypuszczam że na oponach 175/60 palił by około litr mniej (podobno centymetr szerokości opony to spalanie mniejsze o około 0.5 litra na sto). Także dobija mnie dynamika silnika na dolnych obrotach jest mułowaty i trzeba ciągnąć minimum do 3000 tysięcy obr. żeby zmienić bieg. No i na trasie pod górkę na 4 biegu zdycha jak się go przed wzniesieniem nie rozbuja.
Tak może i ciutkę mniej by paliła na węższych oponach ale uwierz, że samochód lepiej prowadzi się na szerszych laczkach i po zmianie raczej byś żałował.
To nie jest silnik diesla żeby go męczyć na niskich obrotach. Kupiłeś wysokoobrotową jednostkę i powinieneś być tego świadom. Jeżdżenie na zbyt niskich obrotach jedynie zwiększa spalanie niż płynne przyśpieszanie do 3 tys obrotów na 3/4 gazu.
Użyj kiedyś biegu 3 na trasie to się zdziwisz Nawet jak masz koło 80 km/h...
A z tym prowadzeniem to zależy wszystko od amortyzatorów. Zapewne miałeś seryjne. Ja po zmianie na lepsze odnotowałem sporą poprawę prowadzenia. Wysokie prędkości to nie problem dla niej teraz.
A tak pomijając to też bym nie kupił Fabi II. W dniu premiery już to wiedziałem bo patrzeć na nią nie mogłem
|
08.04.2010, 15:00 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36 Lokalizacja: Pabianice Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
misio1969, co do mankamentów, to warto przejrzeć forum/poszukać - oczywiście na stojącą wodę nic nie poradzisz, a pozostałe warto zgłosić do serwisu - masz auto na gwarancji - niech regulują/ustawiają/naprawiają.
Co do żwawości nie będę się rozwodził, zależy co kto lubi, no chyba, że twoja ciągnie gorzej od 1.2 HTP.
Co do spalania - na letnich pali nieco więcej, ale bez przesady.
No i proponuję poczekać do przebiegu 5-7 tys. km.
_________________ F2 COMBI LPG
|
08.04.2010, 15:03 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33 Lokalizacja: Łódź Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
K_Tomek napisał(a): Co do spalania - na letnich pali nieco więcej, ale bez przesady.
To bardzo ciekawe bo zawsze było na odwrót
|
08.04.2010, 16:14 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27 Lokalizacja: Łódź Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
sanbher napisał(a): K_Tomek napisał(a): Co do spalania - na letnich pali nieco więcej, ale bez przesady.
To bardzo ciekawe bo zawsze było na odwrót
Również mnie zdziwiłeś tym stwierdzeniem. Zawsze opony zimowe podwyższają spalanie w stosunku do letnich, jest wiele powodów nie miejsce by tu się rozwodzić (oczywiście mowa o tym samym rozmiarze).
|
08.04.2010, 17:34 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
10 to mi palił w zimę ale to lekkie zabawy i pierwsze 3 biegi do odcinki normalnie to w zime 8.5-9 ale też nie emeryt. Teraz z klimą w mieście normalnie to koło 7- 7.5 litrów.
Na trasie z teściową to i 5-5.5 normalnie koło 6, ale lubie go ciągnąć po biegach Zobaczymy jak to będzie po modach.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
08.04.2010, 18:58 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36 Lokalizacja: Pabianice Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
marada napisał(a): Również mnie zdziwiłeś
1. Opony zimowe mam mniejsze
2. Na zimowych + stalówki samochód jest bardzo głośny, w związku z czym wcześniej zmieniam biegi
3. Zimą jeździ się zwykle nieco wolniej
Po założeniu letnich + alu nie słyszę silnika na wolnych obrotach, w związku z czym ciągnę go nieco wyżej. Może się przyzwyczaję.
_________________ F2 COMBI LPG
|
09.04.2010, 12:25 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33 Lokalizacja: Łódź Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Rodzaj felgi, alu czy stal raczej niewiele ma do hałasu ale w moim przypadku po zmianie opon na letnie i jak bardziej poganiam fabie to i tak mam mniejsze spalanie niż na zimówkach jeżdżąc wolno.
|
09.04.2010, 19:58 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
jeszcze kilka dni temu na zimówkach w mieście nie schodziło u mnie z 9l/100km.
jak się chciało poszaleć to ponad 10l/100km.
byłem kilkanaście dni temu w sokolnikach z wyjazdem z łodzi wyszło na zimówkach 5.4l/100km.
teraz założone letnie i oprócz zmniejszonego szumu toczenia opon narazie spalanie w mieście spadło minimalnie. wszystko zależy od traktowania tego silnika. za jakiś czas potestuję to napisze jak to u mnie wygląda.
ten samochód na oponie węższej niż 195 wygląda śmiesznie a pali pewnie tyle samo,
prowadzenie na pewno dużo gorsze.
dodano 11.4.2010:
wczoraj z ciekawości wybrałem się na miasto przetestować tryb emeryta.
pojechałem z inflanckiej na dworzec kaliski, zrobiłem rundę na parkingu, potem al.włókniarzy do pojezierskiej i znowu inflancką do domu. wyszło coś koło 15km, wiem że to mało ale kontynuacja takiego stylu jazdy daje jakiś pogląd. średnie wyszło jak poniżej:
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
10.04.2010, 11:16 |
|
|
Dołączył(a): 23.03.2010, 08:40 Lokalizacja: Warszawa Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Moje doświadczenie z BXW:
Najpierw zacznę od stylu jazdy:
Miasto - delikatnie do 100km/h. biegi zmianiam zazwyczaj przy ok. 3500obr/min. Nigdy nie schodzę poniżej 1500obr/min.
Trasa - Równiez spokojnie... do 120-130km/h
Miałem Cordobe 1.4 16V BXW - miasto 9-11l; trasa 7-8l.
Teraz Fabia II 1.4 16V BXW - miasto 9-11l; trasa - jutro jade po raz pierwszy w trasę, ale pewnie tez te 7l. wyjdzie...
Raz w Cordobie chciałem ile może spalić przy jeździ dynamicznej to wyszło 12,5l./100km
Te silniki mają gigantyczną wadę jeśli chodzi o spalanie... Silniki o mocach 150KM palą często mniej...
_________________ Fabia II 1.4 16V BXW 2009r.
Fabia I 1.4 8V AZE 2002r.
|
01.06.2010, 15:56 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27 Lokalizacja: Łódź Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
Michalcc napisał(a): Te silniki mają gigantyczną wadę jeśli chodzi o spalanie...
Absolutnie się z tym zgadzam. Silniki VW benzynowe są paliwożerne i tyle.
Wprawdzie topic o 1.4 16V 85KM ale napisze jak to u mnie wygląda.
Jazda wyłącznie po mieście na odcinkach do 10 km >> średnie spalanie 8-10 litrów (zależy jakie korki). W trasie do 120 km/h >> średnie spalanie 6.1 litrów.
IMO: Jak na takie wozidełko i silniczek to o wiele za dużo
|
01.06.2010, 16:46 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36 Lokalizacja: Pabianice Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
Ja trochę pojeździłem i chyba się przestawiłem (albo Fabka) na tryb letni.
Jadąc spokojnie do pracy 15 km wieś/trasa/miasto(mniej więcej po równo) 5,8-6,5 w zależności od natężenia ruchu.
Jazda oczywiście ECO - poniżej piątki max 2500 obr, jeśli nikt mnie nie pogania zmiana biegu przy 2000 obr wystarcza, żeby dojechać w miarę sprawnie.
Wyjazd na działkę - ok 13 km, prędkość max 90-100 (więcej i tak się nie da) spalanie nawet 5,5l/100 km
_________________ F2 COMBI LPG
|
01.06.2010, 16:55 |
|
|
Dołączył(a): 23.03.2010, 08:40 Lokalizacja: Warszawa Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
I po pierwszej trasie jestem...
W mieście 120km - starałem się oszczędnie
W trasie 700km - jazda 90-110km/h
Spalanie 5,3l./100km
Żeby nie to miasto to spalnie zesżło by poniżej 5l.
Niestety przepaść trasa/miasto jest gigantyczna....
Teraz będę ćwiczył zejście w mieście poniżej 9l., ale chyba się to nie uda...
_________________ Fabia II 1.4 16V BXW 2009r.
Fabia I 1.4 8V AZE 2002r.
|
07.06.2010, 15:12 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27 Lokalizacja: Łódź Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
Michalcc,
Bardzo ładnie CI wyszło z tym spalaniem. Szczególnie, że to czeski motor MPI.
Na trasie prędkość przelotowa częściej w okolicach 90 czy 110? bo to też robi spalanie.
|
07.06.2010, 17:06 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|