Teraz jest 27.04.2024, 18:08



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Co wymienić po kupnie używanej fabii? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 04.11.2008, 19:04
Lokalizacja: Oświęcim
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Co wymienić po kupnie używanej fabii?
Witam, kupiłem niedawno fabię sedan 2003 r. z przebiegiem 66 tyś km, przebieg potwierdzony wpisami w książce serwisowej. Ostatni wpis w książce był z 30 maja br. czyli jakieś 5 tyś km, zmieniany był wtedy olej. Zaraz po zakupie wymieniłem filtr powietrza, sprawdziłem wszystkie þlyny - są w normie. Prosze mi powiedzieć, co jeszcze wypadałoby wymienić? Czy można zaufać książce i jeździć na tym oleju, czy lepiej wymienić? I np. czy warto wymienić płyn w chłodnicy?


06.11.2008, 09:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.10.2008, 14:28
Lokalizacja: Kraków
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post 
Chyba co 4 lata powinno się wymieniać płyn hamulcowy, bo wciąga wilgoć i obniża się jego temperatura wrzenia. Wymiana filtra paliwa również nie zaszkodzi.

Pozdrawiam.


06.11.2008, 10:05
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
yaca78, jak serwisowana w jednym serwisie cały czas, to pojeździć możesz na tym oleju. Zresztą zawsze możesz podjechać do tego serwisu i obejrzeć historię przegladów/napraw autka w bazie serwisu, tylko czasem nie chcą ujawniać tych danych. Mogą powiedzieć by stawić się z poprzednim właścicielem...
Skoro olej był zmieniany 5tys. temu to zapewne filtr oleju też...
Mozesz sprawdzić sobie stan paska alternatora, czasem może być spękany - to sobie wymienisz. Ewentualnie jeszcze wymień sobie filtr kabinowy na jakiś węglowy ;)

[ Dodano: 2008-11-06, 10:07 ]
lukaszb, płyn co dwa lata jak zaleca ASO ;)

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


06.11.2008, 10:07
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
yaca78 napisał(a):
czy warto wymienić płyn w chłodnicy?

krzepliwość płynu się mierzy. W ASO albo każdym szanującym się warsztacie. Jeśli temp. zamarzania jest niska nie ma potrzeby wymieniać.

Jeżeli potwierdzisz (w ASO), ze książka nie jest sfabrykowana to nie przejmuj się niczym, a na najbliższym przeglądzie (czyli za jakieś 5 kkm) wymień filtr paliwa i ewentualnie to forumowicze zalecają wymienić - znajdziesz to na forum, mamy takie tematy w stylu 'przegląd po XXX km'

Filtr kabinowy możesz wymienić sam w 5 minut więc przed zimą nie zaszkodzi to zrobić. Manual w dziale 'we własnym zakresie'

A jak klocki hamulcowe?
No i ew. świece jeśli nie były wymieniane.


06.11.2008, 19:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post 
To samo tyczy się płynu hamulcowego też można spr. jego higroskopijność i będziesz wiedział na czym stoisz.


06.11.2008, 19:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.11.2008, 19:04
Lokalizacja: Oświęcim
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
Cytuj:
A jak klocki hamulcowe?

Klocki sprawdzałem przy okazji zmiany opon tydzień temu, jak na mój gust są jeszcze całkiem dobre.
W takim razie olej wymieniam na wiosnę, a płyn hamulcowy i chłodzący sprawdzę w warsztacie. No i filtr kabinowy. Ogólnie to przed zakupem robiłem badanie na ścieżce diagnostycznej, wszystko było w jak najlepszym porządku tzn. zawieszenie, amorki i hamulce.
No i aku wymieniłem, bo nie trzymał.
Apropos filtra powietrza, wyczaiłem w książce serwisowej, że nie był wymieniany na żadnym przeglądzie, rozkręciłem tą plastikową obudowę ( Boże ile to roboty, w poprzednim cc wymiana filtra zajmowała 20 sekund) i okazało się, że filtr był strasznie brudny, wręcz zasyfiony. Czy to może być powodem osadzania się sadzy na rurze wydechowej? Ew. co innego jest powodem osadzania się sadzy na rurze? Zaznaczam, że autko chodzi bardzo fajnie, komputer wskazuje 6,1 l/100 km zużycia z ok. 2000 km (30% trasa, 70% miasto ale raczej bez korków). Podejrzewam, że może chodzić o zły skład mieszanki, ale dokładnie się w tym nie orientuję.


06.11.2008, 20:20
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
z tym filtrem to dziwne że nie był wymieniany przy 60kkm, wg książki powien być wymieniany razem ze świecami co 60 kkm

natomiast jak sam zauwazyłeś 60kkm to dla niego stanowczo za długo. Ja go wymieniam co 30kkm.


06.11.2008, 23:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.11.2008, 19:04
Lokalizacja: Oświęcim
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
a co z tą sadzą na wydechu, to normalne? Od czego ona może być?


06.11.2008, 23:46
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
sadza na wydechu może oznaczać, że silnik konsumuje olej. Także posprawdzaj sobie stan oleju teraz i po np. 1 tys km.


07.11.2008, 08:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.11.2008, 19:04
Lokalizacja: Oświęcim
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
Mr T. napisał(a):
sadza na wydechu może oznaczać, że silnik konsumuje olej. Także posprawdzaj sobie stan oleju teraz i po np. 1 tys km.

Olej sprawdzony, jak to bywa z AZQ jest na maxa ??? , miesiąc temu jak i teraz poziom taki sam, przejechałem ok. 2000 km, coś innego?


07.11.2008, 09:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post 
Pewnie sam sobie odpowiedziałeś (30%trasa,70%miasto)Trasa też zależy ile,jak przejedziesz dłuższą to wtedy zobacz.


07.11.2008, 10:08
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
generalnie u mnie po jeździe w mieście lub spokojnej trasie też nie ma zużycia oleju. Ale jak pojeżdżę sobie agresywniej, w trasie pokręcę wysoko na obrotach, dłuższa trasa gdzieś z prędkościami autostradowymi, to dochodzi do jakiegoś tam zużycia oleju. Dlatego możesz popatrzeć u siebie. Jeśli poprzedni właściciel lubił ostrzej pojeździć to się sadza zebrała. To że Ty jeździsz np. spokojniej i olej Ci nie schodzi, to jedno. Ale jak jeździł poprzednik to już druga rzecz, skoro sadza mu się zebrała.


07.11.2008, 11:52
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL