Teraz jest 16.06.2024, 08:25



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Klekotanie w silniku 2.0 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Klekotanie w silniku 2.0
Witam,

mam problem z niedawno zakupiona Fabia 2.0 8v 85 kW. Kilka dni temu pojawiło się dziwne "klekotanie" trochę zbliżone do pracy silnika Diesla. Dźwięk występuje podczas jazdy ze stałą prędkością przy lekko wciśniętym pedale gazu lub przy włączonym tempomacie przy obrotach 2-3 krpm. Nie występuje na podstoju przy żadnej prędkości obrotowej silnika, nie wysŧępuje przy puszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem, nie występuje przy mocniejszym wciśnięciu gazu i przekroczeniu 3 krpm. Słychać to przy jednostajnej prędkości na każdym biegu, ale najbardziej na 4-5, czyli przy tych obrotach to jest ok. 90-100 km/h. Dźwięk się cyklicznie nasila i opada zgodnie z prędkościa obrotową silnika. Olej w połowie skali, po dolaniu bliżej wartości maksymalnej - bez zmian. Nie odczuwam różnic, jeśli chodzi o przyspieszenie. Przejechałem dopiero 2kkm od zakupu, ale takich wrażeń dźwiękowych nie było jak kupowałem samochód.

Może ma ktoś pomysł, co to może być? Samochód i tak pewnie pójdzie do serwisu (kto coś poleci po południowej stronie Warszawy?), ale jadę w weekend na Mazury i nie zdąże podjechać z nim do mechanika przed wyjazdem. Interesuje mnie, żeby dojechać tam i spowrotem i żeby przeciągając wizytę w serwisie o tydzien i kilkaset kilometrów nie zrobić krzywdy Fabce i mojemu portfelowi...


23.06.2008, 18:11
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Serwis, podobno najlepszy w Wawie - MR Motors, ul. Mineralna 26, Warszawa-Okęcie tel. 510-501-505.

A co do stuków to może wina pompy oleju...daje za małe ciśnienie i klepią hydro elementy.... trudno coś powiedzieć, a nie było tego przy kupnie auta ?

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


23.06.2008, 19:42
Zobacz profil WWW

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzięki za kontakt do serwisu. Nie było tych dźwięków przy zakupie. Samochód mam od 2000 km, dźwięki pojawiły się ok 200 km temu. Zastanawia mnie dlaczego slychac to tylko w tej jednej konkretnej sytuacji.

[ Dodano: 2008-06-24, 00:45 ]
Przejechalem sie kawalek i nagralem dzwiek o ktory mi chodzi. Na zywo brzmi bardziej klekoczaco.

dzwiek
wolne obroty

Na wolnych na tym nagraniu chodzi jak Diesel. Tak ma byc? (na nagraniu slychac metaliczne odlgosy, w rzeczywistosci nie slychac tego za specjalnie)

[ Dodano: 2008-06-25, 20:03 ]
Porobilem kilka prob i stwierdzilem, ze dzwiek nie pochodzi z silnika, tylko z ukladu przeniesienia napedu. Po obejrzeniu na podnosniku, znajomy mechanik stwierdzil: uszkodzony mechanizm roznicowy. Diagnoza potwierdzona przez ASO Skoda. Rozwiazanie: wymiana skrzyni biegow...

Samochod ma ubezpieczenie Carlife 2 Star, wiec jutro sprobuje uruchomic ubezpieczenie i w jego zakresie wymienic skrzynie i silnik regulacji klapy temperatury V68, ktory tez czasem swiruje i dmucha goracym powietrzem bez wzgledu na ustawienia. Jesli ubezpieczenie sie wypnie, to kilka tysiecy zl w plecy... W takiej sytuacji nie wiem czy nie bede myslal o swapie na 1.8T ze skrzynia, ale samochod jest w kredycie, wiec sie pewnie bank nie zgodzi.

Tym milym akcentem zaczynam przygode ze Skoda Fabia 2.0 8v...


23.06.2008, 19:52

Dołączył(a): 22.05.2008, 14:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post 
Kurczę , gdzie Ty znalazłeś dwulitrową Fabię. Na naszym rynku ... rarytas , coś jak biały kruk :smile: Pewnie ściągnięta z zachodu. Współczuję problemu ze skrzynią , pewnie poszły nity na przekładni głównej.


27.06.2008, 18:44
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Samochod byl sprowadzony ze Szwajcarii przez jakis komis, nastepnie odkupiony przez AAA Auto, a tam wypatrzony przeze mnie.

Co do skrzyni, to ludzie z ASO Skody mowili wlasnie o nitach... Szukalem troche informacji o tej skrzyni. Jest co nieco w czeskich manualach, ale tez niewiele. Google milcza praktycznie na ten temat. Skrzynia MQ200 02T GSC. Moze ktos ma jakies materialy od niej albo nawet sama skrzynie na sprzedaz (w co watpie)?


30.06.2008, 14:06

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
ganda, Gonda nie panikuj, moze dorwiesz skrzynie uzywke za kilka stowek. Sprawdz czy podejdzie ta z octavii, bo tych z silnikiem 2.0 jest troche na rynku. Ja mialem octavie z tym silnikiem. I super silnik i wogole. Jezdzilo mi sie niesamowicie, az strach pomyslec jak on chodzi w Fabii. :devil1:

Acha jeszcze jedno, napewno mechanizm roznicowy ?? Moze bije lekko sprzeglo lub dwumas (nie wiem czy jest ??)

Acha i silnik u mnie lubil olej sprawdzaj co 1000 km co jest grane, zebys nie przegial. :)

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


08.07.2008, 11:54
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Czekam na decyzje z Carlife. Jak bedzie pozytywna, to naprawiam na nowych czesciach ;] Nie wiadomo na 100% co to jest, a bedzie rozebrane dopiero jak uzyskam akceptacje ubezpieczyciela. Olej sprawdzam regularnie, ale o faktycznym zuzyciu bede mogl cos powiedziec, jak przejade kilka kkm ;]


09.07.2008, 09:26

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
ganda, Wiesz te silniki lubia olej. Na forum OCP byly rozmowy i wychodzilo, ze w 90% przypadkow te silniki braly olej. Tak roznie od litra do trzech miedzy zmianami. Nie jest to oznaka zuzytego silnika. Stad moje info, zebys pilnowal stanu oleju. Jak jedziesz szybko, tzn. zmieniasz czesto biegi, ciagniesz do 5000 obr. ruszasz ze swiatel dynamicznie, to wezmie troche, jak jedziesz spokojnie, to duzo mniej. Lekarstwem na to jest przejscie na polsyntetyk. ;) Przy spokojnej jezdzie (ale nie emeryckiej) w zakresie 1600-2500 obr spali ci malo paliwa. Mi Octavia wazaca 1330 kg palila srednio 7,7-7,8 litra na 100 km przy 70% miasto, 30% trasa, zima wzrasta do 8,2-8,5 ja nie mialem garazu. Zazwyczaj 1-2 osoby na pokladzie.

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


09.07.2008, 21:21
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Nie po to kupilem 2.0, zeby jezdzic emerycko ;] Licze sie, ze bedzie troche chlac oleju. Ale ja mam farta do silnikow lubiacych olej. Mam jeszcze Yamahe FZR 1000 - ona tez lubi sporo wciagnac ;] Co do benzyny, to mi Fabia w Warszawie pali 10-11 litrow w zaleznosci od natezenia korkow. Przy bardzo spokojnej przejazdzce Konstancin - Wilanow - Piaseczno o 4 w nocy osiagnalem srednie 6,4l (wg. komputera). W trasie jeszcze nie bylem. Dla mnie takie spalanie jest akceptowalne przy tym poziomie osiagow. Gazu samochod nie widzial i nigdy nie zobaczy.

PS. Przy okazji - motocykl jest na sprzedaz. Ktos chce? ;]


10.07.2008, 09:39

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
U mnie zuzycie oleju sie w przeciagu ostatniego 1,5 roku zmniejszylo, mimo ze stosuje ciagle ten sam olej. Nie liczylem juz ile go ciagnie, ale nie sa to ilosci porazajace. Co do spalania - juz sie wypowiadalem w innym watku - mozna jechac ekonomicznie [ czasami mam ok. 7,5 po miescie, przecietnie jest to 8,5 ] przy czym nie jezdze jak emeryt i nie zmieniam biegow przy 2000 jak niektorzy..czasem wrecz przeciagajac do ok. 4 tys. komputerek na tym samym dystansie pokaze mniej. Natomiast w trasie 6,5 to dla mnie typowy wynik.


13.07.2008, 12:38
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 18:04
Lokalizacja: SWD
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Samochód: nexus
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
Post 
Czy Twoje klekotanie pojawia sie tylko przy większym obciążeniu/przyspieszaniu?
bo u mnie tak sie dzieje, troche sie zastanawiam czy nie nasadzilem fabki i tlumika na jaka mulde w zimie... musze obluczyć na kanale. :hysterical:
:blowup:

_________________
Z CZERWONEJ DIABLICY DO CZARNEJ WAMPIRZYCY;p


07.03.2009, 11:10
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
Thor1 napisał(a):
pewnie poszły nity na przekładni głównej.

to radze na mazury nie jechac, bo jak Ci wpadnie miedzy obudowe a przelozenie glowne to mlyn i dziura na wylot.
od biedy mozna jeszcze roznicowke sama zmienic
co ciekawe skoda wypuscila ori zestaw naprawczy hehe


07.03.2009, 18:34
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Juz nie klekocze, a klekotalo z powodu uszkodzenia mechanizmu roznicowego. Komis pokryl koszty naprawy w 100%, a koszt niemaly, bo trochę ponad 5000 zł w ASO. Sam mechanizm 1200 zł, robocizna 2800 zł, reszta to oleje, tuleje, uszczelki i inne pierdoły. Od naprawy bezproblemowo przejechalem ponad 7 tys. km i zadnego klekotania nie ma.


17.03.2009, 12:37

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post stuki podczas przyspieszania
Witam
Mam podobny problem. Fabia 1,4 Mpi. Podczas przyspieszania coś mocno stuka z okolic silnika. Stuki przenoszą się na lewarek skrzyni biegów i lekko na pedały. Stukania narasta wraz z obrotami silnika. Na postoju silnik nie wydaję żadnych stuków. Można jedynie zauważyć, że coś stuka przy dodaniu gazu pomiędzy 1000 a 2000 obrotów. Stuki są delikatnie mocniejsze jak wcisnę pedał sprzęgła i dodam gaz do 2000 obrotów. Dodam, żę na pewno nie jest to wina przegubów. Wjechaliśmy Fabką na kanał i próbowaliśmy obsłuchać, z którego miejsca pochodzą stuki. Wydaje się nam że na łączeniu silnika ze skrzynią biegów. Koło zamachowe? W fabi 1,4 chyba nie ma koła dwumasowego żeby się mogło zepsuć? Sprzęgło?
Może ktoś z was wie co to może być?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam:)
Kuba


28.03.2009, 18:10
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
jezeli na sprzegle dalej jest to przeguby odpadaja. moze sprezyny na tarczy sprzegla ? ile sprzeglo ma ?

_________________
1.8T 301HP


29.03.2009, 16:53
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL