|
|
Teraz jest 14.05.2024, 12:11
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
[F1] Supercharger do Fabii 2.0 8v 85kW
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Supercharger do Fabii 2.0 8v 85kW
Witam, mam od niedawna taka Fabie i narazie niesmialo ogladam mozliwosci dodania kilku koni. Kilka firm oferuje chiptuning tego silnika, ale efekty nie sa chyba warte tych pieniedzy. Kilkanascie KM i Nm za 1500-2000 zl. W internecie ciezko znalezc informacje o tuningu Fabii 2.0, ale z tego co sie orientuje, to ten silnik byl rowniez w kilku innych samochodach koncernu VW. Czy ktos wie, jakie sa roznice miedzy tym silnikiem w Fabii, a np. w VW Jetta, Golf czy Passat? Do VW z tym silnikiem istnieje supercharger kit: http://www.neuspeed.com/products/produc ... &p_id=1016 Wyslalem zapytanie do producenta czy jest mozliwosc zainstalowania tego rozwiazania do Skody, ale narazie nie otrzymalem odpowiedzi. Przypuszczam, ze mechanicznie nie powinno byc problemu. Gorzej moze byc z elektronika silnika i softem sterujacym. Domyslam sie, ze niewiele osob zakladalo cos takiego do Fabii 2.0, biorac pod uwage, ze Skód z tym silnikiem jest w kraju raczej niewiele... A moze jakis inny pomysl na podniesienie mocy?
|
30.05.2008, 10:46 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
IMO Podniesienie mocy się opłaca z silnikami z turbiną, a nie z silnikami wolno ssącymi. Nie dziwie się, że zbytnio nie możesz znaleźć informacji na temat tiuningu bo to jest silnik trochę mało rozwojowy. Może jak chcesz podnieść moc lub się bardziej dowiedzieć coś o nim w sensie tuningu zagadaj do firm ABT lub MTM oni zajmują się tuningiem samochodów z rodziny VAG, może podsuną Ci jakieś pomysły, albo coś.
Pozdrawiam
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
30.05.2008, 13:19 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
a ja uważam że silnik 2.0 w fabce z powodu swoich 115KM jest tak mało wysiloną jednostką że spokojnie można załozyć w niej kompresor i te 150KM na luzie wytrzyma Byle nie przesadzać z momentem. Kolega w golfie3 wydłubał ten silnik N/A na ok 140-145KM, kiedy miałem 1.9TDI 184KM szlismy idealnie równo do 170km/h (tylko ze on pełne wybebeszenie a ja full wnętrze). Gtech wypluwał wtedy mu 15.2s na 400m.
|
30.05.2008, 22:02 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Oo witam kolejna osobe z 2.0 na pokladzie
Myslalem nad tym chiptuningiem, ale faktycznie - malo to oplacalne. Z kolei montowanie tego ustrojstwa za ok. 5000 zl to chyba tez nienajlepszy pomysl. Juz pewnie lepiej nad swapem pomyslec [ jesli sie da oczywiscie - tego nie wiem ].
|
31.05.2008, 09:50 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Przy swapie trzeba by wymienic pol samochodu... Poza tym szkoda wywalac z samochodu zupelnie niezly silnik, zeby wstawic cos innego niewiadomego pochodzenia. Wedlug instrukcji zalozenie superchargera to kwestia kilku godzin i mozna zrobic to samemu. Nie chcialbym, zeby samochod stal nieczynny przez dluzszy czas, bo to moj podstawowy srodek transportu.
Narazie to i tak sfera marzen, ale te 170 KM jest kuszace. Dam znac jak odpisza z Neuspeed czy da sie tego moda wrzucic do Fabii.
PS. Jestem drugi na tym forum z silnikiem 2.0, tak? ;]
|
31.05.2008, 12:56 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Może sprzedać skode i kupić A3 1.8 Turbo albo Fabie 1.9 TDi ? Tam na pewno jest potenciał, żeby powiększyć moc
Pzdr
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
31.05.2008, 22:01 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
ganda, możesz sobie poczytać na sąsiednim forum http://forum.skodaclub.pl/viewtopic.php?t=845 bo problem został poruszony odnośnie tego samego silnika, tyle że w Octavii. Padło podejrzenie, że zestawy mogą być chińszczyzną, co oznacza wiadomą trwałość tudzież skuteczność urządzenia. Poza tym taki skok mocy sugerowałby ingerencje w hamulce, żeby móc się sprawnie zatrzymywać/zwalniać i być może troszkę jednak zawieszenia. Ale może przesadzam, w końcu ludzie robią wirusy w dizlach, moce skaczą o kilkadziesiąt koni i właściwie nic poza tym wielu z nich nie robi. No nie wiem... Tu jeszcze jest sprawa, że taki turbo kit ktoś musiałby założyć (chyba że sam jesteś złotą ręką mechaniki) i zestroić, żeby komp silnika nie zwariował i nie sypał Ci błędami. Temat ciekawy, ale nie wiadomo na ile pewny. Ja bym jeszcze zadał pytanie firmie Unitronic. Oni tam mają jakieś doświadczenie w uturbianiu silników N/A i ciekawe co by Ci powiedzieli. Akurat jesteś właściwie z Wawy, to możesz nawet podjechać i zagaić.
|
04.06.2008, 11:50 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam,
ja również posiadam Fabię z silnikiem 2.0 i również interesowałem się tym superchargerem od Neuspeeda (z tą tylko różnicą że patrzyłem na zestaw do wersji z napowietrzaczem spalin). W instrukcji montażu pokazane jest jak wkładają go do VW New Beetle i można go założyć do VW Golfa IV. Z tego wnioskuję że do Fabii także można go zamontować. W końcu New Beetle i Golf IV to auta te same "rocznikowo" jak Fabia i jakiś wielkich różnic między jednostkami produkowanymi dla VW i Skody nie było. Tak na oko to jest nawet sporo miejsca na jego zamontowanie. Ale pewnie supercharger powinien współpracować z ich chipem.
Co do "tuningu" reszty auta to wydaje mi się że układ hamulcowy poradziłby sobie. Dla wersji 2.0 jest taki sam jak w Fabii RS. Ewentualnie można by kupić lepsze tarcze i sportowe klocki. Również zawieszenie jest odrobinę sztywniejsze w porównaniu ze zwykłymi Fabiami. Nie wiadomo tylko co z przeniesieniem napędu. Nie wiem czy sprzęgło by sobie poradziło. Pozostaje jeszcze skrzynia. 5-biegowa skrzynia do 2.0 jest obliczona i przystosowana do 200Nm, ale pewnie przy 210-220Nm nic by się jej jeszcze nie stało.
Co do innych firm (kiedyś też sprawdzałem właśnie w ABT i MTM) to ja osobiście nie spotkałem się z jakąś specjalną ofertą do tego silnika. Jedynie zwykłe chipy dające od 8-15KM. Sportowe wałki raczej odpadają, później są problemy z poradzeniem sobie z kontrolką 'check', przez zbyt długie otwarcia zaworów. Turbina? Ciężko powiedzieć...
ps. Czy u Was także widać delikatną poprawę w dynamice po wyłączeniu ASRu? Chodzi mi głównie o jakieś takie małe zadławienie w okolicy 1000-1500rpm i że tak ogólnie silniczek lepiej "ciągnie"?
|
20.06.2008, 19:06 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
cudakid napisał(a): ps. Czy u Was także widać delikatną poprawę w dynamice po wyłączeniu ASRu? Chodzi mi głównie o jakieś takie małe zadławienie w okolicy 1000-1500rpm i że tak ogólnie silniczek lepiej "ciągnie"?
Z tego co zauwazylem, to ASR przyhamowuje (uzywajac hamulcow) kola przy wykryciu poslizgu. Byc moze przy ruszaniu z 1-1,5 krpm pojawia sie niewielki poslizg lub kola sa przyhamowywane, zeby zmniejszyc szanse wystapienia poslizgu. Pewnie na sniegu bedzie to fajna sprawa, ale na suchym i czarnym czasem wole ruszyc na granicy przyczepnosci i nie lubie, jak ASR mnie przyhamuje. Normalnie jezdze z wlaczonym. Jak wiem, ze moge potrzebowac wcisnac na starcie - wylaczam.
|
23.06.2008, 17:58 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18 Lokalizacja: Jasło Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
|
O ile jest tak samo jak w Octavii, to wam chodzi o blokade dyferencjalu. Wystepuje takie chrobotanie To ABS wykrywa różnice w obrotach kół i przyhamowuje szybsze kolo (slizgajace sie). Zaobserwowalem, ze dziala to do 40 km/h przy ruszaniu z niska lub srednia dynamika. Przy naglym daniu buta z paleniem gumy wlacznie nie zaobserwowalem tego. Najlepiej widac dzialanie w zimie.
Odnosnie chiptuningu itp, to ja bym sobie darowal. Nieoplacalny wydatek kasy do uzyskanej mocy i za duze ryzyko niepowodzenia, nie ma dobrych fachowcow do zgrania tego ze soba.
Brakuje wam momentu i mocy Przeciez z tym silnikiem sa to najszybsze Fabie cywilne (Nie licze RS)
_________________ Pozdrawiam Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG
|
09.07.2008, 21:43 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mocy nigdy za wiele ;] Serio moc jest ok, ale momentu mogloby byc wiecej. Chociaz ta skrzynia, co mi sie sypnela, do 200 Nm moze przeniesc. Silnik ma niby 170 Nm... Chociaz moze ta Fabia juz byla dlubana. Kiedys jak bede mial nadmiar gotowki, to sie przejade na hamownie.
|
10.07.2008, 09:32 |
|
|
Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41 Lokalizacja: Brzeg Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
Witam
Ja mam Fabie po tuningu elektronicznym, poprawiony dół i góra, moc około 127 KM, bardzo dobry start z miejsca.
Też zauważyłem, że jak wyłączę ASR to auto lepiej przyspiesza, po tuningu elektronicznym działa dość intensywnie po dodaniu gazu do oporu.
|
21.05.2009, 22:28 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|