|
|
Teraz jest 23.05.2024, 16:51
|
Ile sie wycisnie z 1.2 12V??
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ile sie wycisnie z 1.2 12V??
Witam,
Od ponad 2 lat mam Fabie 1.2 12V (64KM) FLASH. Jezeli nie brac pod uwage silnika, to z auta jestem bardzo zadowolony. 65 tys. przejechane bez zadnej usterki. Niestety te 3 cylindry pod maska tego ciezkiego auta, nie wiele maja wspolnego z mocnym silnikiem, a na dodatek po miescie pali 9-10 l/100km (przy dynamicznej jezdzie 12-16 l). Dlatego teraz - po uplywie gwarancji - zastanawiam sie nad drobnym tuningiem... Myslalem o modyfikacjach typu: stozek + wydech + walek rozrzadu + planowanie glowicy + komputer. Chcialbym jednak wiedziec jakie doswiadczenia macie z tym silnikiem, co warto a czego nie modyfikowac i ewentualnie jak. No i oczywiscie jakich efektow mozna sie spodziewac?? ... dodam jeszcze ze mam zainstalowana sekwencyjna instalacje LPG
|
07.04.2006, 22:46 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ja też mam sekwencyjny LPG i powiem Ci że gazownik powiedział mi że LPG i stożek to nie dobre połączenie. Wolne obroty mogą się "wachać" , a przy większej prędkości może mieć chwilami dużą moc, a za chwile nie. A co do reszty przeróbek nie ma zastrzeżeń....
|
08.04.2006, 07:20 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
z 1.2 to chyba zbyt wiele nie wycisniesz, ten silnik raczej nie jest stworzony do modyfikacji.
walkami + programe+ stozek + wydech to zyskasz jakies hmm 15km wiecej. A kasy wydasz 4-6tys.
Ja zastanawialem sie w swojej 1.4 16V zrobic walki + program + dolot + turbina koszt cos kolo 10tys zl . Do tego dochodzi jeszcze zawiecha i hamulce... zatem koszt gdzies 14tys zl.... teraz trzeba sie zastanowic, warto inwestowac 14tys zl w auto ktore co roku traci na wartosci a caly mod tak czy siak przy sprzedazy podniesie cene o max 5tys zl....
moze lepiej pomyslec o sprzedazy i kupnie od razu auta z mocniejszym silnikiem - np. 1.4 16V 80KM...
|
10.04.2006, 09:24 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
darecki napisał(a): 1.4 16V 80KM
a to jest taki silnik w benzynie ?
a teraz konkrety :
http://www.sportmotor.cz/index3.htm
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
10.04.2006, 15:02 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
Myślę że najlepszym tuningiem tego silnika będzie swap na coś mocniejszego...
_________________ . Jarek
|
10.04.2006, 18:19 |
|
|
Dołączył(a): 21.11.2005, 22:18 Lokalizacja: Bielsko-Biala Krakow Posty: 161
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: fabia 2.0tdi
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
1,2 htp z fabi jest mega nie tuningowalnym silnikiem pasuje bardziej do traktorka kosiarki niz do autka
_________________ Power By COMPSPORT
Ostatnio edytowano 11.03.2007, 15:42 przez Gobla, łącznie edytowano 2 razy
|
10.04.2006, 20:52 |
|
|
Dołączył(a): 21.11.2005, 22:18 Lokalizacja: Bielsko-Biala Krakow Posty: 161
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: fabia 2.0tdi
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
a ty masz to modyfikuj sobie to 1,2 moze po wsadzeniu 10,000zl bedzie te 100km i bedzie mega fruwac ale ciekawe jak dlugo moze jak so bie zapalisz to bedzie szybsze i wogle :palacz:
pisze chlopakowi zeby nie zrobil glupoty bo w takich silniczkach nawet drobne tuny moga sie skonczyc oplakanym efektem znaczy auto dalej nie bedzie jechac a bedzie palic 2 razy wiecej
_________________ Power By COMPSPORT
Ostatnio edytowano 11.03.2007, 15:41 przez Gobla, łącznie edytowano 1 raz
|
10.04.2006, 21:09 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04 Lokalizacja: WGM Posty: 1369 Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
|
Gobla napisał(a): pasuje bardziej do traktorka kosiarki niz do autka
Ej nie róbcie z tego motorka aż takiej :cenzura: !! Fakt że owy motor nie jest tuningowalny wcale a wcale, jedynie jak pisze Gobla, świece filtr czy wydech i to wszystko.
Ale już ni mówcie że do kosiarki sie nadaje, on jedynie tak tylko pracuje
_________________ Moje autko O2RS BLUE
|
10.04.2006, 21:14 |
|
|
Dołączył(a): 21.11.2005, 22:18 Lokalizacja: Bielsko-Biala Krakow Posty: 161
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: fabia 2.0tdi
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Sebastian napisał(a): Gobla napisał(a): pasuje bardziej do traktorka kosiarki niz do autka Ej nie róbcie z tego motorka aż takiej :cenzura: !! Fakt że owy motor nie jest tuningowalny wcale a wcale, jedynie jak pisze Gobla, świece filtr czy wydech i to wszystko. Ale już ni mówcie że do kosiarki sie nadaje, on jedynie tak tylko pracuje
sorki za ta kosiarke
ale dziki sebastianie za wsparcie po prostu codow nie bedzie
_________________ Power By COMPSPORT
|
10.04.2006, 21:16 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
z mojego silnika niejaki Chojnacki napisal " nie warto go tuningowac, lepiej zrobic SWAP"...
a kolega z Unitronika w ten sam silniczek wsadzil TURBINKE i wyssal z niego 120KM..zatem nie od razu gowno ino nie widac sensu dlubania wiekszego bo sie wpedzamy w niepotrzebne koszta :]...
Ostatnio edytowano 11.03.2007, 15:49 przez darecki, łącznie edytowano 1 raz
|
11.04.2006, 07:21 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ostatnio edytowano 11.03.2007, 15:51 przez Luls, łącznie edytowano 1 raz
|
12.04.2006, 22:13 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Ale ten topik to bałagan, proponuje wywalić wszystkie posty nie związane z tematem albo wyedytowac bzdury. Może zostanie z 5
|
14.04.2006, 17:34 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
No właśnie, wracając do tematu, czy może juz ktoś próbował jakieś modyfikacje? Powoli zamierzam wymienić standardowy filtr powietrza na stożkowy tylko problem jest z doborem długości przewodu. BMC np. nie oferuje kompletnego kitu, K&N robi co prawda kit 57i do polówki i do fabki ale jak to się ma skoro BMC do polówki podaje ze robi a do fabki nie (?) Przecież to takie same silniki (?).
Może ktoś już coś działał w tym temacie? Cel mam jeden, zmianę charakterystki momentu dośc niskim kosztem tj. przesunięcie go bardziej w dolny zakres.
Wiadomo że najprościej byłoby wypróbowac kilka długości kanału i przebadać na hamowni ale po co eksperymentować skoro może ktoś już to zrobił...
|
22.05.2006, 12:30 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Napoczątku sie przywitam....Elo Elo
Powiem tak w swojej besti miałem juz kąpletny dolot K&N i powiem wam ze moc i momet obrotowy spadł o 3-4%...Ziomki z VTG powiedzieli ze przy stożku zeby wykożystać jego mozliwosc trzeba zrobić program.Teraz posiadam wkładkę K&N i zrobiony wydech i moc wzrosła z 67k na 76k i momet ze 118 do 130.
Sam wkład daje 3k i 5Nm
Czyli z obliczen wynika ze wydech 6k i 7Nm.
W najbliższym czasie chce wrócic so stożka zrobic program i wałek i mysle ze 85-90km i ze 140-145Nm.POZDR
|
10.03.2007, 21:33 |
|
|
Dołączył(a): 10.12.2005, 22:43 Lokalizacja: Kraków Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Województwo: małopolskie
|
Masz jakies wykresy??
|
11.03.2007, 12:41 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|