Teraz jest 28.04.2024, 17:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
[F1] Spalanie 1.4 16V 80 KM 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 03.04.2008, 05:41
Lokalizacja: Mielec
Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: MZK - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: podkarpackie
Post Spalanie 1.4 16V 80 KM
Witam

Prosze o informacje odnosnie spalania w skodzie fabii sedan 1.4 16V 80KM?

Przy jakiej predkosci obrotowej silnika najkorzystniej i ekonomicznie zmieniac biegi?

Pozdrawiam,


07.04.2008, 18:08
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
:czytaj: opcja SZUKAJ :pala:
będzie pełno tematów odnośnie spalania...
a z tego co wiem to do 3 tyś obr. silnik jest najekonomiczniejszy
zbyt szybkie zmienianie biegów też nie jest korzystne
- mulenie silnika ze zbyt niskich obr. nie daje niskiego spalania i katuje motor....


07.04.2008, 18:37

Dołączył(a): 01.01.2008, 20:37
Lokalizacja: opolskie
Posty: 217
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Samochód: fabia II STYLE
Rok prod.: 2007
Województwo: opolskie
Post 
Proponuje zajrzeć tam http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewforum.php?f=14
:czytaj: :czytaj:

[ Dodano: 2008-04-07, 19:52 ]
cygann napisał(a):
zbyt szybkie zmienianie biegów też nie jest korzystne
- mulenie silnika ze zbyt niskich obr. nie daje niskiego spalania i katuje motor....

proponuje do przeczytania http://www.szkola-auto.pl/eco_hity_i_mity.php :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
U mnie BYŁY do nabycia NALEPKI KLUBOWE

PACCO


07.04.2008, 18:50
Zobacz profil GG Album osobisty

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
pacco napisał(a):
Proponuje zajrzeć tam http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewforum.php?f=14
:czytaj: :czytaj:

[ Dodano: 2008-04-07, 19:52 ]
cygann napisał(a):
zbyt szybkie zmienianie biegów też nie jest korzystne
- mulenie silnika ze zbyt niskich obr. nie daje niskiego spalania i katuje motor....

proponuje do przeczytania http://www.szkola-auto.pl/eco_hity_i_mity.php :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


:nono: chodziło mi że znam kilku takich i wiem że dużo tak lubi-ledwo ruszą a już 3 bieg....
wiesz o co chodzi... i myślą że super niskie spalanie, a co do 50km/h na 5bieg. to lekka przesada... kolesiowi zalecam zmiane lekarza bo obecny go oszukuje... :crazy:
Ale link do hity-mity fajny nie powiem :mrgreen:


07.04.2008, 19:11

Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02
Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
Jestem po dwóch dłuższych trasach i czas by opisać zużycie paliwa :

1 ) Tak więca Trasa nr 1 : Kościan - Tychy tam i z powrotem 700 km. Jazda z równą prędkością okolo 100 - 110 km/h w tym 260 km jazdy autostaradą cały włączona klima średnie spalanie komputer pokazał na poziomie 5,8 l/100 km

2 ) Druga trasa Kościan - Radom tam i z powrotem 750 km jazda normalna drogą , starłem sie jechac równo i płynnie w miarę możliwości - po drodze było trochę korków ( remonty na drogach ) i średnie spalanie z włączoną klimą 6 l/ 100 km.

Jak jeżdże normalne krótkie odcinki w okolicach w których mieszkam średnio 100 - 200 km dziennie czasem nawet mniej to średnie spalanie mi wychodzi na poziomie 6,5 do 7,0 l/ 100km - tak pokazuje komputer. Więc myslę , że nie jest źle :-)

A jeśli chodzi o obroty to jadę cały czas tak w okolicach 3000 tylko gdy przyśpieszam to ciągnę go do 3800 obrotów i wtedy daję bieg w górę . Co do tej jazdy na piątce z prędkością 50km/h to uważam , że jest to przesada ja mam wtedy 4 na piątce jadę od 80 km/h wzwyż czasem gdy muszę zwolnić to zdarzy się 70km/h .


20.06.2008, 08:45
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
ale tu nie chodzi o to, że ledwo ruszysz już masz piątkę. Ja tak sobie zaczynam testować taką jazdę. Generalnie przy 50km/h to ja jestem na 3 biegu :mrgreen: ale w momencie, w którym osiągam te 50-60km/h zapinam 5-kę i jadę równo na tym biegu. Gdym chciał przyspieszyć to oczywiście redukuję, bo z czym do ludu, ale jeśli chciałbym zwolnić to puszczam gaz, samochód na 5-tce zwalnia minimalnie szybciej niż gdybym jechał na luzie, a spalanie wtedy (na biegu) jest równe 0 l/100km. No i to już jest ciekawa sprawa. Trza się z tym trochę obcykać i może być pomocne w walce ze stale rosnącymi cenami paliwa ;-) .


20.06.2008, 14:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
Poczytałem trochę w "Motorze" o "EKO jeździe" (był tam cykl artykułów) i z ciekawości zacząłem się stosować do opisanych tam zaleceń. Coś w tym jest, jeździ się normalnie, spalanie spadło (różnica ok. 0,5-1 l/100 km). Może to placebo, a może nie.

Mr. T, co do hamowania silnikiem, to stosuje to od dawna. Ci co maja komputery w Fabiach mogą bez problemu zaobserwować różnicę. Często przy dojazdachdo światła puszczam gaz i... lubię patrzeć jak wskazuje chwilowe spalanie 0.00 :) (oczywiście robie to w odpowiednich sytuacjach, by nie blokować ruchu).

PS. trochę OT Mr. T a jak tam temat tuningu Twojego autka? Swego czasu się tym interesowałeś. Podałeś też ciekawy link do firmy, która ztuningowała Seata 1.4 16V 75 KM do ponad 100 KM i podniosła moment o ok. 6 NM. http://www.unitronic.pl/Projekty/?__G1_project=2 Ciekawe jakie były tego koszty? Niezły przyrost mocy, poprawiona trochę charakterystyka silnika.


24.06.2008, 11:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 29.05.2006, 16:11
Lokalizacja: K-ce
Posty: 209
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
ja od tygodnia stosuje po miescie metode ekonomicznej jazdy przy normalnym natężeniu ruchu (dla mnie normalne to taki gdy na danych swiatlach nie musze stac wiecej niz dwa cykle ich zmiany). Biegi zmieniam nastepujaco 1 tylko do ruszenia bez gazu, zaraz potem dwojka, trojka od okolo 30 km/h czworka przy 45 piatka przy 60 (rowna nawierzchnia albo z gorki) efekt srednie spalanie nie bylo ani razu wieksze anizeli 5,7 litra zwykle 5,3 (wczesniej norma to 6,5-7 litrow).....nie czuje by silnik cierpial. Bezdyskusyjnie taka jazda przynosi wymeirne efekty w postaci wiekszej ilosci kilometrow przejechanych na danej ilosci paliwa a co za tym idzie oszczednosci zlotowek. Na trasie stosujac taka metode rozpedzenia bez operowania gazem w systemie zero-jedynkowym, jadac plynnie z predkoscia 110 km/h uzyskuje spalanie rzedu 4,7 litra ....Robie sporo kilometrow, co spowodowalo iz przy obecnych cenach paliw zaczalem eksperymentowac z ekonomiczna jazda.Szybka jazda nie musi diametralnie skracac czasu podrozy w koncu zdarza sie duzo dohamown ze 170km/h do 100 za sprawa tirow etc. Jedyna trudnosc w takiej jezdzie to taka by nie dac sie sprowokowac kierownikom gnajacym drogami z duzo wiekszymi predkosciami ;)
Pozdrawiam i zycze wszytkim malejacych cen paliw :)

_________________
Systemy alarmowe


24.06.2008, 19:00
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
szachu, no ja mam teraz też komputerek pokładowy i dokładnie tak samo lubię sobie czasem popatrzeć na 0,0 chwilowego :mrgreen: . Generalnie trochę tu wszyscy odpłynęliśmy od średniego spalania 1.4 16V 80KM, ale myślę, że ciekawe spostrzeżenia tu padły odnośnie EKO-driving. Mi się to generalnie podoba.

szachu, co do tuningu - chodzi mi to cały czas po głowie. Ale po 1. muszę odbić sobie trochę kasy, bo wydałem na montaż klimy, po 2. trochę mi fachowiec, który zakładał klimę, dał do myślenia, że mogę mieć probelmy z błędami wywalanymi przez kompa po takim tuningu. Generalnie chciałbym grzebnąć, bo czuje się że przy włączonej klimie dół obrotów jest jeszcze bardziej zmulony. Mało niutków a do tego kompresor klimy jeszcze trzeba napędzić... No zobaczymy. Jest paru gości, którzy takie Ibizy 1.4 16V mocno zmodzili - jeden ma juz 130KM z silnika N/A :shock: . Czyli dać to się da, ale jak to wpłynie na żywotność, konsumpcję oleju i inne takie to nie wiem...


27.06.2008, 12:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.04.2008, 05:41
Lokalizacja: Mielec
Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: MZK - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: podkarpackie
Post 
Witam !!!

Postaram się odpowiedzieć na zadane pytanie wysłane początkiem kwietnia. Po 35000 km opisze pokrótce swoje spostrzeżenia.

1. Przy ruszaniu gwałtownym na 1 biegu pojawia się chwilowe spalanie 99,9 l/100km
2. Po 22000 przejechanych km i ilości godzin pracy silnika 458 średnie spalanie na poziomie 5,94l/100km. Wynika, iż średnia prędkość ok.50 km/h
3. Zauważyłem, że przy prędkości obrotowej ok.2500 obr/min. zmiana biegów jest najkorzystniejsza. Komputer pokazuje najmniejsze zużycie, przy czym otrzymałem informacje od serwisu ASO, że nie powinno się za bardzo wierzyć w to co ten komputer pokazuje.
4. Przy prędkości średniej na poziomie 75-80 km/h komputer pokazuje u mnie wartość spalania około 6,1-6,2 l/100km . Zmiana biegów przy prędkości obrotowej na poziomie od 3000-4500 obr./min.
5. Przy prędkości średniej na poziomie 50-65 km/h natomiast ta wartość wacha się w granicach nawet od 4,8 - 5,9 l/100km. Zmiana prędkości obrotowej na poziomie 2500-3000 obr./min.


26.02.2009, 18:25
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL