FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Porównianie czasów przyspieszeń 1.4 MPI i 16V
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=5413
Strona 1 z 2

Autor:  Yogi [ 07.11.2006, 21:14 ]
Tytuł:  Porównianie czasów przyspieszeń 1.4 MPI i 16V

wczoraj bawilismy sie z Arielem w pomiary przyspieszania przez GPS,
niestety nasze osiągi są mizerne bo bylo zimno, padał deszcz z malym wiaterkiem, do tego u mnie zimowe opony i brak trakcji na II gdzie o I nie wspomne, rzycało niezle :ruch: w 2 osoby

06-11-2006 19:36

0-100 km/h: 14,8 s
0-200 m: 12,7 s
0-200 m: 91,3 km/h

0-10 km/h: 0,7 s
0-20 km/h: 1,5 s
0-30 km/h: 2,4 s
0-40 km/h: 3,4 s
0-50 km/h: 4,8 s
0-60 km/h: 6,1 s
0-70 km/h: 8,2 s
0-80 km/h: 10,2 s
0-90 km/h: 12,4 s
0-100 km/h: 14,8 s

0-100 m: 8,4 s
0-200 m: 12,7 s
0-300 m: 16,3 s

0-10 km/h: 1 m
0-20 km/h: 4 m
0-30 km/h: 10 m
0-40 km/h: 20 m
0-50 km/h: 38 m
0-60 km/h: 58 m
0-70 km/h: 96 m
0-80 km/h: 139 m
0-90 km/h: 192 m
0-100 km/h: 256 m

0-100 m: 70,8 km/h
0-200 m: 91,3 km/h
0-300 m: 105,4 km/h

Peak: 109 km/h

0-60 mph: 13,9 s
0-1/8 mi: 12,8 s
0-1/8 mi: 91,5 km/h
0-1/8 mi: 56,9 mph

duuuuuzo tracilem na starcie przez brak wyczucia do tego jak juz pisalem nawet na II nie mialem przyczepnosci

moze Ariel wrzuci swój wynik silnika 1.4 60KM

Autor:  Joker [ 08.11.2006, 08:58 ]
Tytuł: 

pomiary robiliśmy programikiem Tempes GT pod symbiana plus oczywiście odbiornik GPS BT.

Obrazek

wykonaliśmy każdy po 2 próby, na pomiary pogoda to raczej była kiepska, padał deszcz i było ślisko. trzeba powiedzieć że jednostka yogi'ego 1.4 16V 75KM jest bardzo żwawa w porównaniu do 1.4MPi 60KM, niebo a ziemia. :slina: więc wyniki są takie jakie są. mógłbym po kilku próbach i dobrym starcie (a miałem kiepski) wykręcić powiedzmy 16.5 sek ale potrzeba było spokojnej dłuższej prostej, a nie drogi publicznej i ostrego hamowania silnikiem, :sciana: he he. ok, starczy biadolenia moje wyniki:

06-11-2006 19:46

0-100 km/h: 18,2 s
0-200 m: 13,0 s
0-200 m: 86,0 km/h

0-10 km/h: 0,7 s
0-20 km/h: 1,4 s
0-30 km/h: 2,4 s
0-40 km/h: 3,7 s
0-50 km/h: 5,1 s
0-60 km/h: 6,7 s
0-70 km/h: 9,0 s
0-80 km/h: 11,3 s
0-90 km/h: 14,6 s
0-100 km/h: 18,2 s

0-100 m: 8,5 s
0-200 m: 13,0 s
0-300 m: 16,9 s

0-10 km/h: 1 m
0-20 km/h: 5 m
0-30 km/h: 11 m
0-40 km/h: 24 m
0-50 km/h: 42 m
0-60 km/h: 67 m
0-70 km/h: 110 m
0-80 km/h: 159 m
0-90 km/h: 240 m
0-100 km/h: 337 m

0-100 m: 67,6 km/h
0-200 m: 86,0 km/h
0-300 m: 96,3 km/h

Peak: 102 km/h

0-60 mph: 17,0 s
0-1/8 mi: 13,1 s
0-1/8 mi: 86,1 km/h
0-1/8 mi: 53,5 mph

:cenzura:

p.s. - od 0-20km/h jestem lepszy ha ha :hysterical:

Autor:  Yogi [ 18.04.2007, 22:03 ]
Tytuł: 

znów pare suchych danych, oraz obroty do jak najefektywniejszego przyśpieszania (wg programu CarTest)

SKODA FABIA 1.4 16V 55KW
------------------------

CAR SPECIFICATIONS

Engine Displacement: 1390 cc.
Engine Location: FRONT
Engine Type: NORMAL
Engine Max Horsepower: 74 bhp
@: 5000 rpm
Engine Torque: 93 lb-ft
@: 3800 rpm
Compression Ratio: 10.5 :1
Maximum engine speed: 6000 rpm
Start Engine Speed: 5500 rpm
with Clutch: DUMP
Transmission Type: MANUAL
Number of Gears: 5
Gear Ratio 1st: 3.46 :1
Gear Ratio 2nd: 2.10 :1
Gear Ratio 3rd: 1.39 :1
Gear Ratio 4th: 1.03 :1
Gear Ratio 5th: 0.81 :1
Gear Ratio 6th: :1
Final drive ratio: 3.88 :1
Driving wheels: FRONT
Car test weight: 2513 lb.
% weight on front wheels: 60 %
Wheelbase: 96.9 in.
Tire section width: 185 mm.
Tire circumference: 5.95 ft.
Wheel diameter: 14 in.
Tire profile: 60 %
Coefficient of drag: 0.33
Frontal area: 20.99 sq.ft.
Overall height: 57.1 in.
Overall width: 64.8 in.
Ground clearance: 5.5 in.

SKODA FABIA 1.4 16V 55KW
------------------------

GENERAL PARAMETERS


Air Temperature: 65 deg. F.
Barometric Pressure: 29.38 in. Hg.
Relative Humidity: 55 %
Elevation above Reference: 0 ft.
Headwind (+), Tailwind (-): 0 mph
Road Grade (+=Ascend, -=Descend): 0 %
Shift Time, Manual: 0.50 sec.
Shift Time, Auto: 0.30 sec.
Engage Time, Manual: 0.20 sec.
Engage Time, Auto: 0.10 sec.
Clutch Slip Max. Time, Manual: 5.00 sec.
Brake Release Time at Start, Auto: 0.10 sec.
Trans. Engage Method-Lin,Prog,Regr: R
Shift@O=Optim,R=Redline,D=Driver,P=Prog: O
Engine Free Decel Rate: 2000 rpm/sec
Engine Bog Down Decel Rate: 4000 rpm/sec
Engine Wheelspin Decel Rate, Manual: 500 rpm/sec
Engine Clutch Slip Decel Rate, Man.: 250 rpm/sec
Engine Trans. Slip Accel Rate, Auto: 750 rpm/sec
Engine Wheelspin Accel Rate, Auto: 250 rpm/sec
Max. Coefficient of Static Friction: 1.00
Max. Coefficient of Kinetic Friction: 0.85
Coefficient of Rolling Resistance: 0.013
Tire Expansion Factor: 0.020 %/mph
Hot Tire Pressure: 35 p.s.i.
Tire Tread to Section Width Ratio: 90.0 %
Wheel and Tire Weight: 45 lb.
Minimum Engine Speed: 700 rpm
Zero h.p. Engine Speed: 600 rpm
Turbo Start Speed: 3000 rpm
Max. Torque Conv. Slack Until, Auto: 2000 rpm
Low Max. Brake Torque Speed, Auto: 2000 rpm
Time Increment: 0.05 sec.
Start Time after Car Moves: 1.00 ft.
Mechanical Losses-Auxiliaries: 2.00 %
Mechanical Losses-Manual Trans.: 6.00 %
Mechanical Losses-Auto Trans.: 8.00 %
Mechanical Losses-Differential: 4.00 %
Mechanical Losses-Axles & Shafts: 5.00 %
Mechanical Losses-Torque Converter: 3.00 %
Max. Clutch Slip Losses, Manual: 10.00 %
Max. Trans. Slip Losses, Auto: 15.00 %
Max. Torq. Conv. Torque Multiplier: 2.25
Effective Engine Radius: 3.0 in.
Drive Shaft Radius: 1.0 in.
Center of Gravity from bottom: 30.0 %
Graphics Aspect Ratio (EGA): 0.75
Graphics Aspect Ratio (VGA): 1.00
Sound Effects (Y=Yes, N=No): Y

SKODA FABIA 1.4 16V 55KW
------------------------

ROLLING START ACCELERATION RESULTS

Starting vehicle speed: 8 km/h
Starting engine speed: 1000 rpm
Starting gear: 1st

Optimum Shift Points:
1st.....5790 rpm....@......46 km/h
2nd....5670 rpm....@......76 km/h
3rd.....5250 rpm....@.....106 km/h
4th......5050 rpm...@.....138 km/h

Time to Speed:
8- 48 km/h............ 3.9 sec.
8- 64 km/h............ 5.8 sec.
8- 80 km/h............ 9.2 sec.
8- 96.5 km/h............ 12.5 sec.
8- 112 km/h............ 17.7 sec.
8- 129 km/h............ 23.7 sec.
8- 145 km/h............ 34.3 sec.
8-161 km/h............ 52.9 sec.

Time to Distance:
0- 100 ft............ 3.6 sec.
0- 500 ft............ 10.0 sec.
0-1320 ft.(1/4 mile). 18.8 sec.
@ 116,2 km/h

Top Speed............. 169.8 km/h

Autor:  Marcinus [ 01.10.2008, 15:14 ]
Tytuł: 

ja do suchych danych dorzucę troszkę praktyki;)
prawko mam od miesiąca i od takiego czasu jeżdżę fabką.
o ile w mieście jakoś daje radę, o tyle na trasie 1.4 16v to ociężała krowa...
jechałem ze Skarżyska do Kielc. Za Skarżyskiem na 7-ce jest lekka górka, 2 pasy w stronę Kielc. W samochodzie 4 osoby + bagaż około 80kg. Jechałem 80 km/h, wrzuciłem 4. bieg i zacząłem wyprzedzanie i się załamałem, bo starego, sypiącego się dostawczaka wyprzedzałem przez około 200m, a po osiągnięciu po tym dystansie około 100 km/h samochód dostał zadyszki i szybciej nie szło pojechać... jak dla mnie tan samochód nadaje się do jazdy tylko w pojedynkę i do tego tylko po mieście, bo na trasie bardzo szybko dostaje zadyszki...

Autor:  tomasz0328 [ 01.10.2008, 18:42 ]
Tytuł: 

1,4 16v rakieta nie jest- ale bez przesady- da sie fabia z tym silnikiem calkiem sprawnie jezdzic.
to nie jest silnik 1,8tsi-trzeba umiec dobierac przelozenia do predkosci i uksztaltowania terenu

Autor:  kika [ 01.10.2008, 19:14 ]
Tytuł: 

Kolego Marcinus napisałeś o praktyce ( MIESIĘCZNEJ ) ---na ilu maszynach zdobyłeś tę praktykę że masz obiekcje do tego typu silnika , potwierdzam wypowiedż ---tomasza0328 -- nie jest to rakieta ale bez przesady ja mam praktyki 28 lat a tylko od czerwca tego roku zrobiłem na mojej maszynie 6.500km i trasy dalekie i w 4 i pełen bagażnik i nie jestem załamany tym silnikiem bo na te 55KW spisuje się całkiem dobrze , ja osobiście jestem z niego zadowolony :good:

Autor:  Joker [ 02.10.2008, 07:21 ]
Tytuł: 

w nowym vagu można bawić się w pomiary przyspieszeń :gitara:

Autor:  szachu [ 02.10.2008, 23:47 ]
Tytuł: 

arielcpu napisał(a):
w nowym vagu można bawić się w pomiary przyspieszeń :gitara:


Masz już tego nowego VAGa? Pisałeś ostanio, że zamierzasz zakupić nowy interfejs.

PS. Właśnie przeczytałem Twój podpis. :) Zastanawiam się, czy do Ciebie nie podskoczyć na skan VAGiem, bo niestety w moim mieście jakoś nie udało mi się znaleźć fachowca.

Autor:  Joker [ 03.10.2008, 07:08 ]
Tytuł: 

szachu napisał(a):
Masz już tego nowego VAGa? Pisałeś ostanio, że zamierzasz zakupić nowy interfejs.

PS. Właśnie przeczytałem Twój podpis. :) Zastanawiam się, czy do Ciebie nie podskoczyć na skan VAGiem, bo niestety w moim mieście jakoś nie udało mi się znaleźć fachowca.


do fachowca mi daleko ale jakby co to zapraszam :) mam najnowszego od rosstech'a HEX+CAN USB na legalu + soft w najnowszej wersji :good:

Autor:  konwoz [ 03.10.2008, 08:04 ]
Tytuł: 

Od zawsze wiadomo że silniki 16V lepiej sprawują się na wysokich obrotach. A wypowiedź kolegi Marcinusa wydaje mi się grubo przesadzona.

Autor:  szachu [ 09.10.2008, 10:40 ]
Tytuł: 

arielcpu napisał(a):
do fachowca mi daleko ale jakby co to zapraszam :) mam najnowszego od rosstech'a HEX+CAN USB na legalu + soft w najnowszej wersji :good:


Jeśli lokalnie szpece nie poradą sobie z moim problemem (znowu losowo przy rozruchu wywala mi błąd immobilaizera, a by spokój przez miesiąc :() to chyba będę zmuszony potoczyć się do Ciebie. Tylko to niestety kawałek drogi :(

PS. Jeśli dobrze pamiętam, to chyba Ty w któryms z wątków o licznikach, oferowałeś pomoc w naprawie (zmiana chipa w liczniku)?

Autor:  Joker [ 09.10.2008, 11:08 ]
Tytuł: 

szachu napisał(a):
arielcpu napisał(a):
do fachowca mi daleko ale jakby co to zapraszam :) mam najnowszego od rosstech'a HEX+CAN USB na legalu + soft w najnowszej wersji :good:


Jeśli lokalnie szpece nie poradą sobie z moim problemem (znowu losowo przy rozruchu wywala mi błąd immobilaizera, a by spokój przez miesiąc :() to chyba będę zmuszony potoczyć się do Ciebie. Tylko to niestety kawałek drogi :(

PS. Jeśli dobrze pamiętam, to chyba Ty w któryms z wątków o licznikach, oferowałeś pomoc w naprawie (zmiana chipa w liczniku)?


narazie sie wstrzymaj z wizytą do mnie, jestem na etapie nauki, caly czas zdobywam doświadczenie, zamówiłem sprzęt do liczników i musze obczaić to i owo. pisałem kiedyś że przelutowałem eeprom immo w licznikach fabii i działało wszystko, teraz muszę kupić troche transponderów do nauki, pobawić się kluczykami, posprawdzać jak z tymi pinami i wogóle. W fabce o ile mi wiadomo jest transponder zasilany (wzbudzany) z cewki ze stacyjki więc nie potrzebuje bateryjki, moze coś przy stacyjce? może upadł Ci kluczyk? ostatnio grzebałem w A8 i właśnie były problemy z immo ale właściciel przyznał że upadł mu właśnie kluczyk i wtedy zaczęły się problemy. Zrobiłem mu dopasowanie Immo do ECU, skasowałem errory i narazie z immo ma spokój. Masz zapasowy kluczyk? z nim też masz problemy? jeśli są problemy z drugim kluczykiem to raczej wina po stronie samochodu będzie. jak masz jeden kluczyk to trzeba będzie kupić kluczyk, dorobić grot, potem nowy transponder i zaprogramowanie drugiego kluczyka. ???

Autor:  szachu [ 11.10.2008, 21:46 ]
Tytuł: 

arielcpu napisał(a):
szachu napisał(a):
arielcpu napisał(a):
narazie sie wstrzymaj z wizytą do mnie, jestem na etapie nauki, caly czas zdobywam doświadczenie, zamówiłem sprzęt do liczników i musze obczaić to i owo. pisałem kiedyś że przelutowałem eeprom immo w licznikach fabii i działało wszystko, teraz muszę kupić troche transponderów do nauki, pobawić się kluczykami, posprawdzać jak z tymi pinami i wogóle. W fabce o ile mi wiadomo jest transponder zasilany (wzbudzany) z cewki ze stacyjki więc nie potrzebuje bateryjki, moze coś przy stacyjce? może upadł Ci kluczyk? ostatnio grzebałem w A8 i właśnie były problemy z immo ale właściciel przyznał że upadł mu właśnie kluczyk i wtedy zaczęły się problemy. Zrobiłem mu dopasowanie Immo do ECU, skasowałem errory i narazie z immo ma spokój. Masz zapasowy kluczyk? z nim też masz problemy? jeśli są problemy z drugim kluczykiem to raczej wina po stronie samochodu będzie. jak masz jeden kluczyk to trzeba będzie kupić kluczyk, dorobić grot, potem nowy transponder i zaprogramowanie drugiego kluczyka. ???


Poczekam, jak na razie samochód jeszcze jeździ :) Teoria z kluczykami, że mi upadły (oby tylko raz, raz przez pomyłkę poleciały z 3 piętra :D) jest błędna. Pierwszą rzeczą którą sprawdziłem, był drugi zestaw kluczyków. Niestety, efekt ten sam. Wiem też, że jest cewka przy stacyjce i cicho liczę na to, że to może ona. Aczkolwiek, mechanik mówił coś, że nie można wymienić samej cewki (groszowe sprawy) tylko cała wiązkę (kolejne "przemyślane rozwiązania" w Skodzie :(). Tak więc na razie zobaczę jak się będzie rowijała sytuacja. A Ty ucz się pilnie, magik od liczników przyda się na pewno na forum :)
pozdrawiam i kończmy to OT, bo naz zaraz uciszą :)

Autor:  Mr T. [ 15.10.2008, 13:52 ]
Tytuł: 

Marcinus napisał(a):
Jechałem 80 km/h, wrzuciłem 4. bieg i zacząłem wyprzedzanie i się załamałem

wynika to być może jeszcze z faktycznie z małej praktyki. Przy wyprzedzaniu z 80km/h wrzuca się 3 bieg i wtedy jesteś w ciekawym zakresie obrotów (jak dla silnika 16v) i możesz wyprzedzać żwawiej. Zwłaszcza że jechałeś z obciążeniem. Nie wiem tylko czy miałeś pod górkę czy z górki. Także popróbuj następnym razem przy prędkości około 80km/h, wyprzedzanie z trójki .

Autor:  kornat [ 14.11.2008, 17:18 ]
Tytuł: 

KPower też można sobie sprawdzić moc
Link do instalki
http://www.speedyshare.com/210122271.html
Program znaleziony na forum elektroda.pl link do tematu
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... b09e2b0692

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/