FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Porównianie czasów przyspieszeń 1.4 MPI i 16V http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=5413 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Yogi [ 07.11.2006, 21:14 ] |
Tytuł: | Porównianie czasów przyspieszeń 1.4 MPI i 16V |
wczoraj bawilismy sie z Arielem w pomiary przyspieszania przez GPS, niestety nasze osiągi są mizerne bo bylo zimno, padał deszcz z malym wiaterkiem, do tego u mnie zimowe opony i brak trakcji na II gdzie o I nie wspomne, rzycało niezle w 2 osoby 06-11-2006 19:36 0-100 km/h: 14,8 s 0-200 m: 12,7 s 0-200 m: 91,3 km/h 0-10 km/h: 0,7 s 0-20 km/h: 1,5 s 0-30 km/h: 2,4 s 0-40 km/h: 3,4 s 0-50 km/h: 4,8 s 0-60 km/h: 6,1 s 0-70 km/h: 8,2 s 0-80 km/h: 10,2 s 0-90 km/h: 12,4 s 0-100 km/h: 14,8 s 0-100 m: 8,4 s 0-200 m: 12,7 s 0-300 m: 16,3 s 0-10 km/h: 1 m 0-20 km/h: 4 m 0-30 km/h: 10 m 0-40 km/h: 20 m 0-50 km/h: 38 m 0-60 km/h: 58 m 0-70 km/h: 96 m 0-80 km/h: 139 m 0-90 km/h: 192 m 0-100 km/h: 256 m 0-100 m: 70,8 km/h 0-200 m: 91,3 km/h 0-300 m: 105,4 km/h Peak: 109 km/h 0-60 mph: 13,9 s 0-1/8 mi: 12,8 s 0-1/8 mi: 91,5 km/h 0-1/8 mi: 56,9 mph duuuuuzo tracilem na starcie przez brak wyczucia do tego jak juz pisalem nawet na II nie mialem przyczepnosci moze Ariel wrzuci swój wynik silnika 1.4 60KM |
Autor: | Joker [ 08.11.2006, 08:58 ] |
Tytuł: | |
pomiary robiliśmy programikiem Tempes GT pod symbiana plus oczywiście odbiornik GPS BT. wykonaliśmy każdy po 2 próby, na pomiary pogoda to raczej była kiepska, padał deszcz i było ślisko. trzeba powiedzieć że jednostka yogi'ego 1.4 16V 75KM jest bardzo żwawa w porównaniu do 1.4MPi 60KM, niebo a ziemia. więc wyniki są takie jakie są. mógłbym po kilku próbach i dobrym starcie (a miałem kiepski) wykręcić powiedzmy 16.5 sek ale potrzeba było spokojnej dłuższej prostej, a nie drogi publicznej i ostrego hamowania silnikiem, he he. ok, starczy biadolenia moje wyniki: 06-11-2006 19:46 0-100 km/h: 18,2 s 0-200 m: 13,0 s 0-200 m: 86,0 km/h 0-10 km/h: 0,7 s 0-20 km/h: 1,4 s 0-30 km/h: 2,4 s 0-40 km/h: 3,7 s 0-50 km/h: 5,1 s 0-60 km/h: 6,7 s 0-70 km/h: 9,0 s 0-80 km/h: 11,3 s 0-90 km/h: 14,6 s 0-100 km/h: 18,2 s 0-100 m: 8,5 s 0-200 m: 13,0 s 0-300 m: 16,9 s 0-10 km/h: 1 m 0-20 km/h: 5 m 0-30 km/h: 11 m 0-40 km/h: 24 m 0-50 km/h: 42 m 0-60 km/h: 67 m 0-70 km/h: 110 m 0-80 km/h: 159 m 0-90 km/h: 240 m 0-100 km/h: 337 m 0-100 m: 67,6 km/h 0-200 m: 86,0 km/h 0-300 m: 96,3 km/h Peak: 102 km/h 0-60 mph: 17,0 s 0-1/8 mi: 13,1 s 0-1/8 mi: 86,1 km/h 0-1/8 mi: 53,5 mph p.s. - od 0-20km/h jestem lepszy ha ha |
Autor: | Yogi [ 18.04.2007, 22:03 ] |
Tytuł: | |
znów pare suchych danych, oraz obroty do jak najefektywniejszego przyśpieszania (wg programu CarTest) SKODA FABIA 1.4 16V 55KW ------------------------ CAR SPECIFICATIONS Engine Displacement: 1390 cc. Engine Location: FRONT Engine Type: NORMAL Engine Max Horsepower: 74 bhp @: 5000 rpm Engine Torque: 93 lb-ft @: 3800 rpm Compression Ratio: 10.5 :1 Maximum engine speed: 6000 rpm Start Engine Speed: 5500 rpm with Clutch: DUMP Transmission Type: MANUAL Number of Gears: 5 Gear Ratio 1st: 3.46 :1 Gear Ratio 2nd: 2.10 :1 Gear Ratio 3rd: 1.39 :1 Gear Ratio 4th: 1.03 :1 Gear Ratio 5th: 0.81 :1 Gear Ratio 6th: :1 Final drive ratio: 3.88 :1 Driving wheels: FRONT Car test weight: 2513 lb. % weight on front wheels: 60 % Wheelbase: 96.9 in. Tire section width: 185 mm. Tire circumference: 5.95 ft. Wheel diameter: 14 in. Tire profile: 60 % Coefficient of drag: 0.33 Frontal area: 20.99 sq.ft. Overall height: 57.1 in. Overall width: 64.8 in. Ground clearance: 5.5 in. SKODA FABIA 1.4 16V 55KW ------------------------ GENERAL PARAMETERS Air Temperature: 65 deg. F. Barometric Pressure: 29.38 in. Hg. Relative Humidity: 55 % Elevation above Reference: 0 ft. Headwind (+), Tailwind (-): 0 mph Road Grade (+=Ascend, -=Descend): 0 % Shift Time, Manual: 0.50 sec. Shift Time, Auto: 0.30 sec. Engage Time, Manual: 0.20 sec. Engage Time, Auto: 0.10 sec. Clutch Slip Max. Time, Manual: 5.00 sec. Brake Release Time at Start, Auto: 0.10 sec. Trans. Engage Method-Lin,Prog,Regr: R Shift@O=Optim,R=Redline,D=Driver,P=Prog: O Engine Free Decel Rate: 2000 rpm/sec Engine Bog Down Decel Rate: 4000 rpm/sec Engine Wheelspin Decel Rate, Manual: 500 rpm/sec Engine Clutch Slip Decel Rate, Man.: 250 rpm/sec Engine Trans. Slip Accel Rate, Auto: 750 rpm/sec Engine Wheelspin Accel Rate, Auto: 250 rpm/sec Max. Coefficient of Static Friction: 1.00 Max. Coefficient of Kinetic Friction: 0.85 Coefficient of Rolling Resistance: 0.013 Tire Expansion Factor: 0.020 %/mph Hot Tire Pressure: 35 p.s.i. Tire Tread to Section Width Ratio: 90.0 % Wheel and Tire Weight: 45 lb. Minimum Engine Speed: 700 rpm Zero h.p. Engine Speed: 600 rpm Turbo Start Speed: 3000 rpm Max. Torque Conv. Slack Until, Auto: 2000 rpm Low Max. Brake Torque Speed, Auto: 2000 rpm Time Increment: 0.05 sec. Start Time after Car Moves: 1.00 ft. Mechanical Losses-Auxiliaries: 2.00 % Mechanical Losses-Manual Trans.: 6.00 % Mechanical Losses-Auto Trans.: 8.00 % Mechanical Losses-Differential: 4.00 % Mechanical Losses-Axles & Shafts: 5.00 % Mechanical Losses-Torque Converter: 3.00 % Max. Clutch Slip Losses, Manual: 10.00 % Max. Trans. Slip Losses, Auto: 15.00 % Max. Torq. Conv. Torque Multiplier: 2.25 Effective Engine Radius: 3.0 in. Drive Shaft Radius: 1.0 in. Center of Gravity from bottom: 30.0 % Graphics Aspect Ratio (EGA): 0.75 Graphics Aspect Ratio (VGA): 1.00 Sound Effects (Y=Yes, N=No): Y SKODA FABIA 1.4 16V 55KW ------------------------ ROLLING START ACCELERATION RESULTS Starting vehicle speed: 8 km/h Starting engine speed: 1000 rpm Starting gear: 1st Optimum Shift Points: 1st.....5790 rpm....@......46 km/h 2nd....5670 rpm....@......76 km/h 3rd.....5250 rpm....@.....106 km/h 4th......5050 rpm...@.....138 km/h Time to Speed: 8- 48 km/h............ 3.9 sec. 8- 64 km/h............ 5.8 sec. 8- 80 km/h............ 9.2 sec. 8- 96.5 km/h............ 12.5 sec. 8- 112 km/h............ 17.7 sec. 8- 129 km/h............ 23.7 sec. 8- 145 km/h............ 34.3 sec. 8-161 km/h............ 52.9 sec. Time to Distance: 0- 100 ft............ 3.6 sec. 0- 500 ft............ 10.0 sec. 0-1320 ft.(1/4 mile). 18.8 sec. @ 116,2 km/h Top Speed............. 169.8 km/h |
Autor: | Marcinus [ 01.10.2008, 15:14 ] |
Tytuł: | |
ja do suchych danych dorzucę troszkę praktyki;) prawko mam od miesiąca i od takiego czasu jeżdżę fabką. o ile w mieście jakoś daje radę, o tyle na trasie 1.4 16v to ociężała krowa... jechałem ze Skarżyska do Kielc. Za Skarżyskiem na 7-ce jest lekka górka, 2 pasy w stronę Kielc. W samochodzie 4 osoby + bagaż około 80kg. Jechałem 80 km/h, wrzuciłem 4. bieg i zacząłem wyprzedzanie i się załamałem, bo starego, sypiącego się dostawczaka wyprzedzałem przez około 200m, a po osiągnięciu po tym dystansie około 100 km/h samochód dostał zadyszki i szybciej nie szło pojechać... jak dla mnie tan samochód nadaje się do jazdy tylko w pojedynkę i do tego tylko po mieście, bo na trasie bardzo szybko dostaje zadyszki... |
Autor: | tomasz0328 [ 01.10.2008, 18:42 ] |
Tytuł: | |
1,4 16v rakieta nie jest- ale bez przesady- da sie fabia z tym silnikiem calkiem sprawnie jezdzic. to nie jest silnik 1,8tsi-trzeba umiec dobierac przelozenia do predkosci i uksztaltowania terenu |
Autor: | kika [ 01.10.2008, 19:14 ] |
Tytuł: | |
Kolego Marcinus napisałeś o praktyce ( MIESIĘCZNEJ ) ---na ilu maszynach zdobyłeś tę praktykę że masz obiekcje do tego typu silnika , potwierdzam wypowiedż ---tomasza0328 -- nie jest to rakieta ale bez przesady ja mam praktyki 28 lat a tylko od czerwca tego roku zrobiłem na mojej maszynie 6.500km i trasy dalekie i w 4 i pełen bagażnik i nie jestem załamany tym silnikiem bo na te 55KW spisuje się całkiem dobrze , ja osobiście jestem z niego zadowolony |
Autor: | Joker [ 02.10.2008, 07:21 ] |
Tytuł: | |
w nowym vagu można bawić się w pomiary przyspieszeń |
Autor: | szachu [ 02.10.2008, 23:47 ] |
Tytuł: | |
arielcpu napisał(a): w nowym vagu można bawić się w pomiary przyspieszeń Masz już tego nowego VAGa? Pisałeś ostanio, że zamierzasz zakupić nowy interfejs. PS. Właśnie przeczytałem Twój podpis. Zastanawiam się, czy do Ciebie nie podskoczyć na skan VAGiem, bo niestety w moim mieście jakoś nie udało mi się znaleźć fachowca. |
Autor: | Joker [ 03.10.2008, 07:08 ] |
Tytuł: | |
szachu napisał(a): Masz już tego nowego VAGa? Pisałeś ostanio, że zamierzasz zakupić nowy interfejs. PS. Właśnie przeczytałem Twój podpis. Zastanawiam się, czy do Ciebie nie podskoczyć na skan VAGiem, bo niestety w moim mieście jakoś nie udało mi się znaleźć fachowca. do fachowca mi daleko ale jakby co to zapraszam mam najnowszego od rosstech'a HEX+CAN USB na legalu + soft w najnowszej wersji |
Autor: | konwoz [ 03.10.2008, 08:04 ] |
Tytuł: | |
Od zawsze wiadomo że silniki 16V lepiej sprawują się na wysokich obrotach. A wypowiedź kolegi Marcinusa wydaje mi się grubo przesadzona. |
Autor: | szachu [ 09.10.2008, 10:40 ] |
Tytuł: | |
arielcpu napisał(a): do fachowca mi daleko ale jakby co to zapraszam mam najnowszego od rosstech'a HEX+CAN USB na legalu + soft w najnowszej wersji Jeśli lokalnie szpece nie poradą sobie z moim problemem (znowu losowo przy rozruchu wywala mi błąd immobilaizera, a by spokój przez miesiąc ) to chyba będę zmuszony potoczyć się do Ciebie. Tylko to niestety kawałek drogi PS. Jeśli dobrze pamiętam, to chyba Ty w któryms z wątków o licznikach, oferowałeś pomoc w naprawie (zmiana chipa w liczniku)? |
Autor: | Joker [ 09.10.2008, 11:08 ] |
Tytuł: | |
szachu napisał(a): arielcpu napisał(a): do fachowca mi daleko ale jakby co to zapraszam mam najnowszego od rosstech'a HEX+CAN USB na legalu + soft w najnowszej wersji Jeśli lokalnie szpece nie poradą sobie z moim problemem (znowu losowo przy rozruchu wywala mi błąd immobilaizera, a by spokój przez miesiąc ) to chyba będę zmuszony potoczyć się do Ciebie. Tylko to niestety kawałek drogi PS. Jeśli dobrze pamiętam, to chyba Ty w któryms z wątków o licznikach, oferowałeś pomoc w naprawie (zmiana chipa w liczniku)? narazie sie wstrzymaj z wizytą do mnie, jestem na etapie nauki, caly czas zdobywam doświadczenie, zamówiłem sprzęt do liczników i musze obczaić to i owo. pisałem kiedyś że przelutowałem eeprom immo w licznikach fabii i działało wszystko, teraz muszę kupić troche transponderów do nauki, pobawić się kluczykami, posprawdzać jak z tymi pinami i wogóle. W fabce o ile mi wiadomo jest transponder zasilany (wzbudzany) z cewki ze stacyjki więc nie potrzebuje bateryjki, moze coś przy stacyjce? może upadł Ci kluczyk? ostatnio grzebałem w A8 i właśnie były problemy z immo ale właściciel przyznał że upadł mu właśnie kluczyk i wtedy zaczęły się problemy. Zrobiłem mu dopasowanie Immo do ECU, skasowałem errory i narazie z immo ma spokój. Masz zapasowy kluczyk? z nim też masz problemy? jeśli są problemy z drugim kluczykiem to raczej wina po stronie samochodu będzie. jak masz jeden kluczyk to trzeba będzie kupić kluczyk, dorobić grot, potem nowy transponder i zaprogramowanie drugiego kluczyka. |
Autor: | szachu [ 11.10.2008, 21:46 ] |
Tytuł: | |
arielcpu napisał(a): szachu napisał(a): arielcpu napisał(a): narazie sie wstrzymaj z wizytą do mnie, jestem na etapie nauki, caly czas zdobywam doświadczenie, zamówiłem sprzęt do liczników i musze obczaić to i owo. pisałem kiedyś że przelutowałem eeprom immo w licznikach fabii i działało wszystko, teraz muszę kupić troche transponderów do nauki, pobawić się kluczykami, posprawdzać jak z tymi pinami i wogóle. W fabce o ile mi wiadomo jest transponder zasilany (wzbudzany) z cewki ze stacyjki więc nie potrzebuje bateryjki, moze coś przy stacyjce? może upadł Ci kluczyk? ostatnio grzebałem w A8 i właśnie były problemy z immo ale właściciel przyznał że upadł mu właśnie kluczyk i wtedy zaczęły się problemy. Zrobiłem mu dopasowanie Immo do ECU, skasowałem errory i narazie z immo ma spokój. Masz zapasowy kluczyk? z nim też masz problemy? jeśli są problemy z drugim kluczykiem to raczej wina po stronie samochodu będzie. jak masz jeden kluczyk to trzeba będzie kupić kluczyk, dorobić grot, potem nowy transponder i zaprogramowanie drugiego kluczyka. Poczekam, jak na razie samochód jeszcze jeździ Teoria z kluczykami, że mi upadły (oby tylko raz, raz przez pomyłkę poleciały z 3 piętra ) jest błędna. Pierwszą rzeczą którą sprawdziłem, był drugi zestaw kluczyków. Niestety, efekt ten sam. Wiem też, że jest cewka przy stacyjce i cicho liczę na to, że to może ona. Aczkolwiek, mechanik mówił coś, że nie można wymienić samej cewki (groszowe sprawy) tylko cała wiązkę (kolejne "przemyślane rozwiązania" w Skodzie ). Tak więc na razie zobaczę jak się będzie rowijała sytuacja. A Ty ucz się pilnie, magik od liczników przyda się na pewno na forum pozdrawiam i kończmy to OT, bo naz zaraz uciszą |
Autor: | Mr T. [ 15.10.2008, 13:52 ] |
Tytuł: | |
Marcinus napisał(a): Jechałem 80 km/h, wrzuciłem 4. bieg i zacząłem wyprzedzanie i się załamałem wynika to być może jeszcze z faktycznie z małej praktyki. Przy wyprzedzaniu z 80km/h wrzuca się 3 bieg i wtedy jesteś w ciekawym zakresie obrotów (jak dla silnika 16v) i możesz wyprzedzać żwawiej. Zwłaszcza że jechałeś z obciążeniem. Nie wiem tylko czy miałeś pod górkę czy z górki. Także popróbuj następnym razem przy prędkości około 80km/h, wyprzedzanie z trójki . |
Autor: | kornat [ 14.11.2008, 17:18 ] |
Tytuł: | |
KPower też można sobie sprawdzić moc Link do instalki http://www.speedyshare.com/210122271.html Program znaleziony na forum elektroda.pl link do tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... b09e2b0692 |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |