Teraz jest 28.04.2024, 15:11



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F1] Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
W załączniku przedstawiam prawdziwe i jedyne różnice pomiędzy silnikiem 1.4 16 V 75 KM a 1.4 16 V 100 KM.Obrazek


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


20.03.2010, 09:32
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Tak więc odświeżam, może posiadaczom 1.4 16V się przyda - mi na pewno :P

Czym się różni 75 od 85 wg forum seata oprócz komputerem to, że nie maja EGRu - podstawowa różnica, i jeszcze jakimiś duperelami - nikt nie umiał odpowiedzieć jak z wtryskami jakiej są wydajności czy 75 konnej czy to już "zdławione" 101

Setup 0 - już był robiony w jednej fabii komp od silnika 1,6 i zmieniona mapa paliwa i kąt wtrysku ~100 koni ale nie potwierdzone hamownią.

Setup 1 - wtryski oraz komputer od silnika 1.6 + poprawienie mapy co daje lekko może ponad 100 koni - koszty to zależy czy ktoś bierze nówke czy używkę patrzeć allegro + program

Setup 2 - wałki schrick cirka 268 ( najostrzejsze ) + dolot od 101 konnego + popraweienie programu co daje ponad 100 koni. - wałek 1400 złx2 (nowy) + dolot 150-200 zł + program

Setup 2,5 - to co wyżej + przepustnica

Setup 3 - wałki schrick cirka 268 + dolot od 101 konnego + popraweienie programu + wydech dedyk do tego + mala obrobka glowicy - wałek 1400x2 + dolot do 200 + wydech jeszcze nie wiem + program + obróbka - daje to ponad 110 koni

Setup 4 - SETUP BY SEAT FORUM przepustnica, kolektor , wtryski od 1.6, dolot, wałki schrick do tego program i 125-130 ps

Setup 5 - przepustnica, kolektor , wtryski od 1.6, dolot, wałki schrick do tego program + wydech i okoloce 140 koni

Setupa 6 - turbo k03 okolice 7-8 tysięcy.

Oczywiście wtedy jeździemy na benzynie 98.
Można dać mniej ostre wałki - cena taka sama lecz przyrost mniejszy.
Wałki i wydech są niemieckie, lecz ma polskiego dystrybutora i bez problemu można dostać u nas, za tańszą cene niż za granicą.
Teraz koszty dla zainteresowanych oczywiście odniesieniem są używka czy nówka w jakiej cenie itp.

1. Przepustnica od 101 od 200 do 500 - używka
2. Kolektor do 150-200 pln - używka
3. Wtryski od 1.6 150-350 zł używka z dolotem nawet się trafia na allegro - więc odpada podpunkt 2
4. Program - zależy gdzie ale benzyna niedoładowana więc tunerzy tną jak za zborze - trzeba się dogadać są tacy co biorą 1000 z hamownią, a są tacy co za 2000 dopiero się podejmą.
5. Wałki 1400 zł x2 - nówka z PL w niemczek 500 Euro
6. Wydech - ? - nówka

+ robocizna założenia tego - zależy od mechaniora

Jeszcze będe miał cene wydechu to podam.
Żeby później nie było, że po raz 100 temat nowy jak tuningować itp.
Oczywiście po zmienie wałków charakterystyka mocy/nm się zmienia - szybciej się wkręca później zdycha w okolicach ~6.5 a nie ~5.5
Czy się opłaca ? Niech sam sobie odpowie każdy - nie pisząc tego na forum ;)
Dla posiadaczy BXW odpowiadając czy sam dolot i przepustnica coś da jak było pare postów wyżej - tego nikt nie wie jeszcze.

Silniki te podobno wytrzymują dużo i okolice 170 koni nie są mu straszne.
Czemu nie pisze, że będzie miał więcej nm ? w wolnossaku limit wynosi ok 10 krotnosc pojemnosci - w naszych przypadkach około 140 - takie wyniki to mozna osiagnac przy idealnym wszystkim: dolocie, walkach, stopniu sprezania i wylocie.

Mam nadzieje, że komuś się przyda.
Czy sam będe robił jakaś z modyfikacji - czas pokaże ;)

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


03.04.2010, 08:26
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
Allen, Setup 0 i 1 jeszcze OK, bo względnie tanio. Ale reszta to porażka. Za drogo do przyrostu. :roll:

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


06.04.2010, 12:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
Post 
Jeszcze inne są układy wydechowe, przy silniku 101 KM bardziej buczy, jest głośniejszy niż przy 75 KM


21.06.2010, 12:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2011, 21:19
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM
Może trochę odkopie, ale myślę, że to najlepsze miejsce aby zapytać o parę istotnych rzeczy. Mam silnik 1.4 16V AUA, 75KM. Początkowo zastanawiałem się nad swapem, jednak chyba koszta mnie przerosną, do tego trzeba znaleźć kogoś kto to wszystko ogarnie a auto będzie musiało stać dość długi czas w warsztacie. Pomyślałem o wyborze jednego z tych setupów, na pewno będzie taniej a okolice 110 koni znacznie ożywiły by tego muła. Czy ktoś może mi rozjaśnić pare spraw, ponieważ nie chcę się w to pchać jeżeli nie będę pewny, że wszystko pójdzie ok. Myślę o wymianie przepustnicy, wtrysków, dolotu, kolektora + do tego program. Chciałbym się dowiedzieć z jakich silników części mam szukać i czy nie będzie problemu z ich zamontowaniem w fabii? Głównie chodzi mi o kolektor i przepustnice, czy wszystko pasuje P&P?


11.06.2011, 18:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM
Z forum polo również silnik 1.4 16V AUA

Cytuj:
STAGE 1
-kolektor dolotowy od polo 6n2 101
-przepustnica z polo 6n2 101 elektroniczna 60mm (bylo 48mm)
-wtryski z Polo 6n2 101
-zmodyfikowana puszka seryjnego filtra pod stożkowy K&N do 150 KM nawiew z 2 stron (w trakcie budowy)
(hamownia 99KM i 128 Nm)
-ECU program UNITRONIC z przesunięta odcinka pod 7000 rpm
(hamownia 104 KM 135 Nm)

STAGE 2
-Kolektor ssący Polo 6n2 GTI
-Kolektor 4-2-1 SuperSprint
-środkowy wydech GTI
-Koncowy wydech GTI
-wszystko 2 cale
-Nowy dolot BMC DIA
Obecna moc to 107 KM i 128 Nm

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


11.06.2011, 19:04
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2011, 21:19
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM
Właśnie też znalazłem ten projekt i muszę do niego zagadać. To znaczy, że lepiej pakować się w graty od 1.4 101 niż od 1.6?


11.06.2011, 21:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM
Zależy co taniej się trafi. Problem będzie tylko z wydechem tylko ponieważ jest innaczej poprowadzony i na allegro też trudno o niego jak już jakieś puszki czy rury robić. Ja już dawno bym miał założony odsprzęt od GTI-ka lecz nadal poluje na wałki schricka na ebayu w jakiejś dobrej cenie, żeby nie grzebać się 2x.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


12.06.2011, 08:21
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2011, 21:19
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM
Właśnie te wałki schricka też kuszą, ale prawie 3k zł to troche dużo... W każdym razie zaczynam już kompletować części i jak już wszystko będę miał to zastanowie się czy kupować te wałki bo w sumie 120-130KM kusi.


12.06.2011, 13:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM
Na ebayu raz przegapiłem i poszły za 180 euro, więc na razie czekam na następne.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


12.06.2011, 17:33
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.04.2011, 21:19
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 552
Podziękował: 1
Pomógł: 16

Silnik: 1.8 T/250 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Czym sie rozni silnik 1.4 16V 75 i 100KM
Pozwolę sobie kontynuować temat. Jeśli chodzi o części to zamówiłem już przepustnice, wtryski i kolektor z 1.4 101KM. Zastanawiam się nad dolotem. Nie znalazłem żadnego ciekawego tematu dotyczącego zmiany dolotu, która poprzedza strojenie, więc jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia w tych sprawach to prosiłbym o sugestie. Idąc ścieżka użytkownika z forum VW polo, pierwszym pomysłem na dolot jest BMC DIA, dość znany i chwalony, jednak jego koszt to min. 600zł. Czy jest coś lepszego co można wsadzić w tej cenie, bądź coś o podobnej jakości w niższej cenie? Nie oczekuje żadnych cudów, że kupie byle jaki stożek i będzie to latać ale jeżeli są podobne zestawy innych firm to chętnie się o nich czegoś dowiem. Druga sprawa to wydech. Raczej kolejny priorytet jeśli chodzi o przebudowe. Czy ktoś robił coś ciekawego w swojej fabii? Przy mocy rzędu 100-110KM warto robić coś więcej niż wymienić same tłumiki? Warto prowadzić cały nowy wydech od kolektora? Chętnie się czegoś dowiem na temat ludzi, którzy się tym zajmują i robią jakieś porządne wydechy w granicach 1000-1300zł. I ostatnie pytanie. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia ze strojeniem benzyniaków we Wrocławiu i okolicach? Jest Dynosoft, jest Jetronic. Chętnie coś o nich usłyszę, jeżeli można u nich liczyć na jakąś zniżke to również będę zainteresowany.

Z góry dzięki za zainteresowanie, każda informacja będzie dla mnie cenna, ponieważ pierwszy raz zabieram się za takie modyfikacje...


16.06.2011, 23:59
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL