Tak więc odświeżam, może posiadaczom 1.4 16V się przyda - mi na pewno
Czym się różni 75 od 85 wg forum seata oprócz komputerem to, że nie maja EGRu - podstawowa różnica, i jeszcze jakimiś duperelami - nikt nie umiał odpowiedzieć jak z wtryskami jakiej są wydajności czy 75 konnej czy to już "zdławione" 101
Setup 0 - już był robiony w jednej fabii komp od silnika 1,6 i zmieniona mapa paliwa i kąt wtrysku ~100 koni ale nie potwierdzone hamownią.
Setup 1 - wtryski oraz komputer od silnika 1.6 + poprawienie mapy co daje lekko może ponad 100 koni - koszty to zależy czy ktoś bierze nówke czy używkę patrzeć allegro + program
Setup 2 - wałki schrick cirka 268 ( najostrzejsze ) + dolot od 101 konnego + popraweienie programu co daje ponad 100 koni. - wałek 1400 złx2 (nowy) + dolot 150-200 zł + program
Setup 2,5 - to co wyżej + przepustnica
Setup 3 - wałki schrick cirka 268 + dolot od 101 konnego + popraweienie programu + wydech dedyk do tego + mala obrobka glowicy - wałek 1400x2 + dolot do 200 + wydech jeszcze nie wiem + program + obróbka - daje to ponad 110 koni
Setup 4 -
SETUP BY SEAT FORUM przepustnica, kolektor , wtryski od 1.6, dolot, wałki schrick do tego program i 125-130 ps
Setup 5 - przepustnica, kolektor , wtryski od 1.6, dolot, wałki schrick do tego program + wydech i okoloce 140 koni
Setupa 6 - turbo k03 okolice 7-8 tysięcy.
Oczywiście wtedy jeździemy na benzynie 98.
Można dać mniej ostre wałki - cena taka sama lecz przyrost mniejszy.
Wałki i wydech są niemieckie, lecz ma polskiego dystrybutora i bez problemu można dostać u nas, za tańszą cene niż za granicą.
Teraz koszty dla zainteresowanych oczywiście odniesieniem są używka czy nówka w jakiej cenie itp.
1. Przepustnica od 101 od 200 do 500 - używka
2. Kolektor do 150-200 pln - używka
3. Wtryski od 1.6 150-350 zł używka z dolotem nawet się trafia na allegro - więc odpada podpunkt 2
4. Program - zależy gdzie ale benzyna niedoładowana więc tunerzy tną jak za zborze - trzeba się dogadać są tacy co biorą 1000 z hamownią, a są tacy co za 2000 dopiero się podejmą.
5. Wałki 1400 zł x2 - nówka z PL w niemczek 500 Euro
6. Wydech - ? - nówka
+ robocizna założenia tego - zależy od mechaniora
Jeszcze będe miał cene wydechu to podam.
Żeby później nie było, że po raz 100 temat nowy jak tuningować itp.
Oczywiście po zmienie wałków charakterystyka mocy/nm się zmienia - szybciej się wkręca później zdycha w okolicach ~6.5 a nie ~5.5
Czy się opłaca ? Niech sam sobie odpowie każdy - nie pisząc tego na forum
Dla posiadaczy BXW odpowiadając czy sam dolot i przepustnica coś da jak było pare postów wyżej - tego nikt nie wie jeszcze.
Silniki te podobno wytrzymują dużo i okolice 170 koni nie są mu straszne.
Czemu nie pisze, że będzie miał więcej nm ? w wolnossaku limit wynosi ok 10 krotnosc pojemnosci - w naszych przypadkach około 140 - takie wyniki to mozna osiagnac przy idealnym wszystkim: dolocie, walkach, stopniu sprezania i wylocie.
Mam nadzieje, że komuś się przyda.
Czy sam będe robił jakaś z modyfikacji - czas pokaże