Teraz jest 28.04.2024, 09:32



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Zima 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 22.07.2007, 21:58
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Fabia HTB Ice
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post Zima
Cześć,

odnotowałem nagły wzrost spalania w moim bolidzie. Codziennie przejeżdżam dość powtarzalny odcinek drogi (Gdynia Dąbrowa - Tczew, czyli 95% to "trasa" o w zasadzie identycznym natężeniu ruchu co dzień). Do przed świętami auto paliło mi na niej 6,5-7l/100km (na Obwodowej nie szaleję, przeciętnie 120-130km/h), ale temperatury kształtowały się w przedziale 1-5st. C (i takie spalanie miałem i w lato i jesienią).

Od wczoraj (temperatura spadła do -7st. C) auto na tej trasie pali 8,5l/100km (biorę poprawkę na to, że teraz jadę kawałek autostradą zamiast krajową Jedynką, więc of course to też trochę "zawyża").

Wzrost spalania szacuję na 0,5-1l/100km (na dokładnie tej samej trasie, czyli Gdynia - koniec Obwodowej miałem 7,5l, mam 8,0-8,5l). Czy to jest możliwe tylko ze względu na spadek temperatury, czy raczej coś z bolidem nie halo? Straszliwie dziwi mnie fakt, że od kiedy mam to auto (lipiec 2007) do przed świętami spalanie miałem bardzo równe, ale i mrozów nie było, no i nagle taki wzrost na sporej trasie (50 minut jazdy)?

PS O wzroście na krótkich odcinkach rozpoczynanych z zimnym silnikiem w ogóle nie wspominam, bo jest subiektywnie jeszcze większe, no ale to jest jescze jakoś tam logiczne...

_________________
Lowell


03.01.2008, 09:49
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Moim zdaniem to:
1. kilka dni to zbyt krótki pomiar ja tez jeżdże na tej samej trasie i mam różnice czasami rzędu 1 litr między skrajnymi. Ale jak porównam zużycie całego baku z innym zuzyciem całego baku to różnice są mniejsze, raz na plus, raz na minus bilans wychodzi mniej wiecej na zero.
2. pododa - owszem am duży wpływ, warunki na drodze rónież i choć wydają się podobne, fakty bywają inne. Ja czasami z nudów robie sobie zgadywankę ile tym razem mi auto spaliło (w drodze do i z pracy, którą jeżdże codziennie) i czasami trafiam bez pudła z tym co komputer pokaże, a czasami mam glebe o pół litra. mimo że uwzględniam prędkości, korki, wyprzedzania. Czyli na oko coś może się wydawać takie samo choć jest zupełnie inne niż w rzeczywistości. I nawet pusta trasę raz mam na 5.7l a raz na 6.2. Dlatego Ty oceniając (na oko) że jeżdzisz w takich samych warunkach możesz być w błedzie.
3. Wystarczy że szyby będziesz drapał czy auto odśnieżał z 3-5 minut na włączonym silniku i już zużycie z trasy możesz mieć 0,5 l większe.
do tego przy -7 auto grzeje się około 1.5-2x dłużej niż przy +1 i też więcej pali przez ten czas.
4. Pół litra to nie nagły wzorst ;-). Nie stresuj się pojeżdzij, poobserwuj...

Pół litra w zimie to pikuś.

kika napisał(a):
wszystko zależy przede wszystkim od warunków jazdy szczególnie wilgotnosci powietrza bo kto mi logicznie wyłtumaczy czemu na tej samej trasie starając się jechać z górki na 4 lub 5 biegu gdzie spalanie wynosi 00 mam raz wynik 5,8 a w podobnych warunkach i starając się trzymać tej samej szybkości dochodzi do 7,2 LITRA

cytat z tego tematu


03.01.2008, 10:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.07.2007, 21:58
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Fabia HTB Ice
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
kros napisał(a):
Moim zdaniem to:
3. Wystarczy że szyby będziesz drapał czy auto odśnieżał z 3-5 minut na włączonym silniku i już zużycie z trasy możesz mieć 0,5 l większe.


Tu się nie zgodzę - dla trasy 60km to nie jest możliwe z matematycznego punktu widzenia.

kros napisał(a):
4. Pół litra to nie nagły wzorst ;-).


Wydawało mi się, że nagły, bo do tej pory zero wahnięć (a było już około zera st. C na dworze) - i nagle dup. Zastanawiam się, czy to nie jakaś usterka auta.

kros napisał(a):
Nie stresuj się pojeżdzij, poobserwuj...

Pół litra w zimie to pikuś.


No właśnie - jaka wartość w zimie to "norma" jeśli chodzi o wzrost?

_________________
Lowell


03.01.2008, 12:00
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Lowell napisał(a):
nie jest możliwe z matematycznego punktu widzenia.

fakt, myśląc o pracy i pisząc posta trochę się zagalopowałem, ale jeśli do tego dojdą inne rzeczy o których pisałem to suma summarum...

Co do reszty wypowiedzi to musiałbym mieć taki sam silnik żeby się ustosunkować. a i to mogło by się okazać niewystarczające, bo nawet te same silniki różnie się czasami zachwują z tego co zaobserowałem czytając forum.


Jeśli chodzi o "normalny" zimowy wzrost to w poprzednich autach zazwyczaj miałem właśnie ok. 0,5l. W fabii zużycie zimowe i letnie mam bardzo podobne, a to z racji klimy, która jak wyliczyłem bierze właśnie około 0,5l/100km po czym można by sądzić, że zimowy wzrost wynosi również tyle samo.
Jedynie kiedy jest wściekły upał powyżej 35 st. to klima i literek może zabrać.

Oczywiście nie mogę wykluczyć awarii. Bo różnie to z fabiami bywa...
Zawsze możesz podjechać na odczyt błędów i kontrolę silnka. Choć ja z tym 0,5 l/100km zaczekałbym raczej do wiosny i obserwował co się będize działo i w którą stronę będzie się zmieniać. Chyba, że masz jeszcze inne niepokojące objawy.

Ale myślę, że Twoje dwudniowe obserwacje o których piszesz to na razie za krótko żeby postawić jakąś dobrą diagnozę.


03.01.2008, 15:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.07.2007, 21:58
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Fabia HTB Ice
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
kros napisał(a):
Ale myślę, że Twoje dwudniowe obserwacje o których piszesz to na razie za krótko żeby postawić jakąś dobrą diagnozę.


Fakt, te 2 dni to statystycznie nic, zobaczymy za 2-3 tygodnie.

Jestem ciekaw, o ile rośnie w zimę spalanie innym użytkownikom, i czy efekt występuje "skokowo", czy raczej płynnie?

_________________
Lowell


03.01.2008, 15:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
Lowell ---mam dane dzisiejsze i to co pisze--- Kros--- o drapaniu szyb wszystko dokładnie pasuje godzinę temu wyjazd z pracy tem.-10 drapanie szyb silnik pracuje i start prawie do jednego kilometra jazdy komp pokazuje spalanie 32l/100 potem dosyć gwałtownie spada to są właśnie uroki zimy i z tym musisz się niestety pogodzić


03.01.2008, 22:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.07.2007, 21:58
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Fabia HTB Ice
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
kika napisał(a):
komp pokazuje spalanie 32l/100 potem dosyć gwałtownie spada to są właśnie uroki zimy i z tym musisz się niestety pogodzić


Na krótkiem odcinku - zgoda, natomiast we wzrost rzędu 1l na dłuższej trasie jakoś nie chce mi się wierzyć... No ale zobaczymy, porobię pomiary dłużej, i wtedy się okaże jak jest u mnie.

_________________
Lowell


04.01.2008, 09:11
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
A sprawdzałeś po tym dystansie czy np felgi nie są zbyt ciepłe?
Może któryś zacisk deko trzyma....W zimie takie sprawy bywają częstsze.... więcej syfu na drodze.... mróz.....


08.01.2008, 18:21

Dołączył(a): 22.07.2007, 21:58
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Fabia HTB Ice
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
paulob1 napisał(a):
A sprawdzałeś po tym dystansie czy np felgi nie są zbyt ciepłe?
Może któryś zacisk deko trzyma....W zimie takie sprawy bywają częstsze.... więcej syfu na drodze.... mróz.....


Niestety nie zdążyłem nic sprawdzić. Przyszło ocieplenie (1-3st. C), spalanie wróciło do normy (dziś 6,3l/100km), wygląda więc, że z autem wszystko ok. Ciekawe, jak to będzie wyglądać przy kolejnej fali mrozu.

_________________
Lowell


09.01.2008, 08:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
W moim bolidzie siedzi dokladnie ten sam silnik i tez zaobserwowalem wzrost spalania. Racje maja przedmowcy, bardzo duzy wplyw na zuzycie paliwa ma "dogrzewanie" auta przy czyszczeniu szyb. Robie zazwyczaj krotkie odcinki dom->praca->dom i gdzy temp spadla do -12 st. C, to silniczek polykal paliwo w tempie kosmicznym. Gdy temp. wrucila do w miare normalnego poziomu (ok. 0 st. C) spalie tez wrocilo do normy. Patrzac na poprzednie zimy, to spalanie (przy silnych mrozach, a byly przeciez i po -30 st) wzrastalo mi nawet po ok. 2 l/100 km (pamietaj tylko, ze robie krotkie odcinki po miescie, czesto silnik osiaga optymalna temp. dopiero chwile przed dojazdem na miejsce docelowe :()


11.01.2008, 12:16
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.08.2007, 15:56
Lokalizacja: WD
Posty: 83
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Spalanie 8 l/100 w zimie przy temp ponizej 0jest jak najbardziej czyms normalnym. Obliczenia lepiej jest robic na jak najdluzszym odcinku ,a nie sugerowac sie zuzyciem w danym momencie lub na wyrywkowym krotkim odcinku i najwiecej zawsze idzie po uruchomieniu, a wtedy zazwyczaj auto stoi i skrobiemy lub odsniezamy a srednia rosnie. U mnie tez w czasie mrozu pali 8 lub nawet wiecej a po wzroscie temperatury wraca do 7-miu tak ze nie ma zadnego powodu do niepokoju. :good:

[ Dodano: 2008-02-12, 13:32 ]
Poczytaj temat "spalanie 1.4 16v 75 KM"

_________________
tokio


12.02.2008, 13:27
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
tokio napisał(a):
najwiecej zawsze idzie po uruchomieniu, a wtedy zazwyczaj auto stoi i skrobiemy lub odsniezamy a srednia rosnie.


z uruchomieniem to się zgodzę ale potem podczas skrobania to akurat są krople na godzinę :D

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


16.02.2008, 12:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
niebardzo rozumiem dlaczego najpierw uruchamiacie silnik a nastepnie zabieracie sia za skrobanie szyb?

_________________
Obrazek


17.02.2008, 14:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.01.2008, 20:20
Lokalizacja: Kraków
Posty: 59
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Fabia Active Combi
Województwo: małopolskie
Post 
Ja - żeby odmrozić tylną szybę. Na parkingu pod moim blokiem jest dosyć ciasno i wolę cofać, mając możność zerknięcia przez szybę, a nie polegać jedynie na czujniku i lusterkach.
A i jakoś utkwiło mi z wykładów, że największe zużycie silnika jest zaraz po jego odpaleniu - kiedy to sporo ruchomych elementów pracuje "na sucho". I że zamiast od razu obciążać silnik, lepiej poczekać chwilkę, aż się olej przez układ przeczołga.

Każdy pewnie z innego powodu :)

_________________
Obrazek

=="When you're pushed… Killing's as easy as breathing."==


17.02.2008, 20:13
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.08.2007, 15:56
Lokalizacja: WD
Posty: 83
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
A ja z podobnego

_________________
tokio


22.02.2008, 15:27
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL