Teraz jest 27.04.2024, 22:10



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Czy można przelewać paliwo? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
Wiecie co, chyba rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach.

Schemat wlewu, odpowietrzeń, pompy i baku paliwa z opisem
Schemat wlewu, odpowietrzeń, pompy i baku paliwa z zaznaczonym filtrem
Zdjęcie wlewu

Ja mówiąc o "cycku" miałem na myśli zawór odpowietrzający (nr 15) - tak przynajmniej to wygląda. Poniżej są dwie rurki nieopisane, które jak wynika ze schematu biegną do baku. Nie widzę aby ten zawór bezpośrednio zwalniał przelew paliwa do zbiornika z węglem aktywnym (nr 21), choć wcześniej prowadzi doń przewód odpowietrzenia (nr 20), a który również potem biegnie w stronę baku i wybiega gdzieś... na pewno do punktu oznaczonego nr 5 a potem nie wiem gdzie dalej ;) Wcześniej jest jeszcze jakiś zawór grawitacyjny (nr 19), który jest położony na górze rury wlewu paliwa i dopiero przelanie tego zaworu powoduje IMHO zalanie zbiornika z węglem aktywnym. Ale aby to zrobić samochód musiałby stać pod kątem, ewentualnie trza by naprawdę lać pod sam korek (na zdjęciu linia czerwona, czyli wlać aż na zielony plastik) - czego ja osobiście nie robię. Zawsze mam wetkniętą rurę od pistoletu na maksa do środka wlewu. Wczoraj widziałem natomiast agenta, co sobie buty oblał benzyną lejąc "pod korek" - autentycznie wylało mu się z baku - paranoja.

Nie wiem czy zauważyliście, ale patrząc na schemat, naszym oczom jawi się jeszcze jeden nieopisany szczegół. Zaraz obok pompy paliwa (na prawo) jest coś jakby zbiorniczek w kształcie trójkąta. Wg mnie jest to właśnie "zapasowy" zbiorniczek paliwa uruchamiany moim "cyckiem". Wchodzi tam około 10L dodatkowego paliwa. Jak dla mnie jest to celowy zabieg konstruktorów (na długie trasy) albo też zbiornik przelewowy, aby paliwo nie siedziało pod korkiem. W instrukcji (właśnie sprawdzałem, strona 173) jest to opisane jako zbiornik kompensacyjny. Polecają by tego zbiornika nie zalewać, bo w przypadku zwiększenia temperatury (czy też wyrównania, bo jak wiadomo paliwo z dystrybutora jest raczej chłodniejsze niż temperatura otoczenia) może nastąpić wyciek i zagrożenie zapłonem.

Zatem jak widać, pojęcie "lanie pod korek" ma różne oblicza. Jedno jest pewne. Aby zalać zbiornik z węglem musi być jakaś wada konstrukcyjna odpowietrzenia. Może zepsuty jakiś zaworek zwrotny. Nie mam odpowiedzi na to pytanie i generalnie też sobie gdybam, bo ze schematu nie widać poziomów położenia poszczególnych elementów. Trza by jakiegoś praktyka dorwać który obadał to na własne oczy. Uff..

Edit teraz znalazłem to:
Zbliżenie schematu filtru z węglem aktywnym by Lowczy

Z tego widoku jednoznacznie wynika, że trzeba się nieźle postarać aby zalać filtr wężem nr 2, i nawet samo przelanie mocno ponad korek nie powinno zaszkodzić (chyba że dojdzie do drastycznego rozszerzenia objętości paliwa). Jedyna możliwość to zalanie tego odpowietrzeniem (czyli rurką nr 3), ale to też poprzez nieszczelność tego układu (najprawdopodobniej zaworka nr 19 z poprzedniego schematu, a tutaj z miejsca z którego prowadzi rurka nr 2). Innego wyjaśnienia tego problemu nie widzę.

Pozwolę sobie jeszcze zacytować i chyba wszystko jasne.

mariusz_s napisał(a):
Nalewając paliwo pod korek jest duża szansa iż zalejesz pojemnik z wkładem węglowym (na rysunku krosa element 21). W pojemniku tym opary paliwa ze zbiornika są filtrowane i podawane do silnika wraz z powietrzem w przepustnicy. Objaw zalania tegoż filtra sygnalizuje problem z zaworem elektromagnetycznym (na rysunku krosa mały element tuż przy zbiorniczku wyrównawczym). Ponadto paliwo z przelanego zbiornika dostaje się bezpośrednio do przepustnicy. Ponadto przelanie zbiornika może uszkodzić zawór grawitacyjny (na rysunku krosa element 19). Jego awaria ujawnia się po wywrotce auta. Paliwo swobodnie wycieka ze zbiornika zamiast bezpiecznie pozostać w baku. Zawór grawitacyjny w położeniu poziomym jest otwarty, zbiornik zamykany jest automatycznie po pochyleniu zaworu grawitacyjnego o 45".

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


13.08.2007, 10:11
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Myjk napisał(a):
(najprawdopodobniej zaworka nr 19 z poprzedniego schematu, a tutaj z miejsca z którego prowadzi rurka nr 2).


Ten zaworek jest normalnie otwarty. Zamyka się dopiero gdy przechylimy go o 45" (razem z całym autem). Zalanie filtra ta droga jest jak najbardziej możliwe.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


13.08.2007, 14:27
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 13.06.2006, 11:23
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 207
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: M6'07 CR A+
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post 
mariusz_s napisał(a):
Myjk napisał(a):
(najprawdopodobniej zaworka nr 19 z poprzedniego schematu, a tutaj z miejsca z którego prowadzi rurka nr 2).


Ten zaworek jest normalnie otwarty. Zamyka się dopiero gdy przechylimy go o 45" (razem z całym autem). Zalanie filtra ta droga jest jak najbardziej możliwe.


Ale zawór znajduje się na górze rury wlotu paliwa zaraz (nad?) za mechaniczną klapką (na mojej fotce to białe kółeczko) - czy tak? Czy może jakoś z boku? Jeśli to pierwsze, to naprawdę nie wiem co trzeba zrobić żeby zalać tym zaworem filtr z węglem. Jeśli to drugie, to oczywiście sytuacja jest jasna. Teraz dochodzę do wniosku, że aby zalać filtr, to trzeba spełnić dwa warunki. Trzeba zalać zbiornik "awaryjny", i do tego wlać paliwa całkowicie pod korek.

_________________
Pozdor Myjk | http://galeria.emide.pl

Obrazek


14.08.2007, 08:01
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Dzisiaj trochę zbaraniałem tankując na tej samej stacji co zwykle, bo do baku do pierwszego odbicia weszło 52 litry. Zwykle od zapalenia się rezerwy wchodziło mi tak ok 42l. Jaki w końcu jest w Fabii zbiornik paliwa? 45l??? Temperatura otoczenia to jakieś -8 stopni C.

_________________
pozdrawiam [you]


02.01.2008, 20:06
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
A nie wcisnąłeś sobie czasem odpowietrznika?


02.01.2008, 20:23
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
kros napisał(a):
A nie wcisnąłeś sobie czasem odpowietrznika?

to nie ja nalewałem tylko pracownik stacji. A gdzie to się wciska?

_________________
pozdrawiam [you]


02.01.2008, 20:32
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
No to na 99% zalał Ci komorę kompensacyjną i prawdopodobnie też filtr z węglem. Te skurw%%% tak robią, żeby więcej paliwa sprzedać i leją na maksa. do odpowietrznika. Co może grozić uszkodzeniem ukłądu. Poszukaj sobie o tankowaniu pod korek i filtrze z węglem - szukajka wypluje do są czhyba ze 3 tematy w tej sprawie.

W otworze wlewu po prawej jest taki "guziczek" po jego wsiśnięciu pistoletem można wlać jeszcze z 10 litrów...


A fabie benzynowe należy lać do pierwszego wybicia. Użyj szukajki wszystkiego się dowiesz, bo to powszechne zjawisko :sciana: i było szeroko omawiane.

z resztą zaraz poszukam tych tematów


02.01.2008, 20:38
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
to co mam teraz robić ? czy już po ptakach?

_________________
pozdrawiam [you]


02.01.2008, 20:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.06.2007, 20:36
Lokalizacja: Lubliniec
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Samochód: Fabia sedan Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
To jak to jest wciskać ten "guziczek" czy też nie?. Zawsze go wciskałem, ale tankowałem do pierwszego odbicia.


02.01.2008, 20:41
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
vg1 napisał(a):
czy już po ptakach?


Po ptokach. Możesz liczyć na sczęście. Może dopisze...


Adam Z napisał(a):
To jak to jest wciskać ten "guziczek" czy też nie?

Ja odradzam

oto obiecane teamty
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=4419
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 2533#12533
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1315
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 7306#47306
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 7385#47385
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=3826


02.01.2008, 20:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
czytam i wynika że może być szansa że filtr węglowy nie został zalany, a jedynie napełniony został ten 10 litrowy "bufor" na zwiększanie się objętości paliwa w gorące dni przy pełnym 45 litrowym baku
BTW spalanie mi wcześniej wychodziło ok 9,5 L po tym feralnym dzisiejszym tankowaniu (zwykle po mieście mam 8,6L)
a po tym co wyczytałem -10 litrowy bufor czyli tak jak zwykle tankuję 42 litry - 7,6L (trasa i miasto)

Dzięki Kros :worthy:

_________________
pozdrawiam [you]


02.01.2008, 21:09
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18
Lokalizacja: Białystok
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
Adam Z napisał(a):
To jak to jest wciskać ten "guziczek" czy też nie?. Zawsze go wciskałem, ale tankowałem do pierwszego odbicia.

No wlasnie, czy nalezy naciskac ten guzik pistoletem i tankowac tylko do pierwszego odbicia czy nie naciskac ?


03.01.2008, 13:13
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Ja nie naciskam w ogóle. Nawet staram się specjalnie zwrócić uwagę, zeby przypadkiem go nie wcisnąć


03.01.2008, 15:01
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL