|
|
Teraz jest 28.04.2024, 01:04
|
[F1] Ocena czeskich silnikow - AZE
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27 Lokalizacja: Bartoszyce Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Mi pali w mieście tak 8-9 litrów przy krótkich dystansach i ciągle na zimnym silniku, za to w trasie przy prędkościach 100-120 poniżej 6 litrów. Silnik mimo małej mocy sprawuje się całkiem dobrze, a to za sprawą max momentu obrotowego już przy ok 2500 obrotów. W porównaniu z 16 zaworowymi silnikami wydaje się lepiej bo te trzeba kręcić wysoko by uzyskać zadowalające osiągi.
_________________ pozdrawiam [you]
|
24.06.2007, 20:44 |
|
|
Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18 Lokalizacja: Białystok Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
vg1 napisał(a): Mi pali w mieście tak 8-9 litrów przy krótkich dystansach i ciągle na zimnym silniku, za to w trasie przy prędkościach 100-120 poniżej 6 litrów. Silnik mimo małej mocy sprawuje się całkiem dobrze, a to za sprawą max momentu obrotowego już przy ok 2500 obrotów. W porównaniu z 16 zaworowymi silnikami wydaje się lepiej bo te trzeba kręcić wysoko by uzyskać zadowalające osiągi.
Ze spalaniem przy 2 osobach na pokladzie mam podobnie. Troche duzo pali w miescie tak wlasnie 8-9,5 lit. ale w trasie jazda 100-120 rzeczywiscie ponizej 6l udaje sie smialo zejsc.
Te spalanie w miescie mnie niepokoilo, ale skoro innym tez tak pali to chyba z moim autem wszystko OK. Do spokojnej jazdy ten silnik wystarcza, ale przy wyprzedzaniu brakuje mi troche mocy.
|
25.06.2007, 10:38 |
|
|
Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37 Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-) Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
Witam!
68 KM, 70 kkm - ostatnie pomiary na trasie Rzeszów Szczecin 6,2 l/100 (4dorosłe osoby, full bagażu + i klima non stop !) myslę, że to niewiele.
_________________ life is brutal...
|
26.06.2007, 20:49 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
krisu007 napisał(a): Witam! 68 KM, 70 kkm - ostatnie pomiary na trasie Rzeszów Szczecin 6,2 l/100 (4dorosłe osoby, full bagażu + i klima non stop !) myslę, że to niewiele.
niezły wynik,
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
27.06.2007, 08:04 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40 Lokalizacja: bytom Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
ja tez mam taki motor 76kkm i jak narazie spisuje sie b.dobrze oprucz problemu z odpaleniem(musi chwile zakrecic zanim odpali)jak jest cieply, i to co kazdy mowi mułek ;] ale jedna jest prawda mam znajomego w servisie i powiedzial jak kupujesz skode to albo wlasnie motor czeski albo wolnossacy sdi 2 silniki ktoych wogole praktycznie na warsztacie sie niewidzi pozdrawiam
_________________ Moja morda ;D;D
http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL
|
27.06.2007, 14:51 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
andriu21tg napisał(a): ale jedna jest prawda mam znajomego w servisie i powiedzial jak kupujesz skode to albo wlasnie motor czeski albo wolnossacy sdi 2 silniki ktoych wogole praktycznie na warsztacie sie niewidzi
ten kolega w ASO pracuje ? jesli tak to wszystko jasne dlaczego nikt nie jezdzi z takimi silnikami do autoryzowanego serwisu...
bo ani jeden ani drugi werwą i zrywem nie grzeszy przy czym sdi chociaz jest oszczędny czego o mpi powiedziec nie można... bo jakos 9-9.5 litra w mieście ekonomiczne nie jest i to przy normalnej jezdzie a przy wykorzystaniu całego zakresu obrotomierza i wykorzystaniu ~60/68 gorących ogierów to 10 litrów pęknie niewiadomo kiedy.
Pomijam cuda natury jak komus mpi w ruchu miejskim łyknie 7.
jesli chodzi o dynamike to róznica pomiędzy mpi a 75KM jest taka jak między 75 a 1.4 101KM czyli tam gdzie mpi puchnie tam 16V idzie a tam gdzie 16V siada tam 16V odchodzi.
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
27.06.2007, 20:16 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27 Lokalizacja: Bartoszyce Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Yogi porównaj wykresy momentu obrotowego, mocy obu silników i prędkości obrotowej
_________________ pozdrawiam [you]
|
30.06.2007, 15:06 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
vg1 napisał(a): Yogi porównaj wykresy momentu obrotowego, mocy obu silników i prędkości obrotowej
kiedyś tez teoretyzowałem i bazowałem na wykresach, teraz mam już jakieś doświaczenie i porównuję rzeczywiste osiągi a nie papierkowe liczby.
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
30.06.2007, 15:49 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Yogi napisał(a): vg1 napisał(a): Yogi porównaj wykresy momentu obrotowego, mocy obu silników i prędkości obrotowej kiedyś tez teoretyzowałem i bazowałem na wykresach, teraz mam już jakieś doświaczenie i porównuję rzeczywiste osiągi a nie papierkowe liczby.
rzeczywiste osiągi mówisz? a kto zapasówkę i narzędzia na wyścigi wyciąga? pół samochodu wydłubuje? Różnica nie jest taka kolosalna, mpi z jedynki się lepiej zbiera od 16V, potem trochę dostaje no ale wiadomo dlaczego. Fakt że na jałowym mpi trochę się telepie ale ja ten silnik tak katuję a on nic. Oleju nigdy nie dolewałem, tylko wymiana. Oczywiście osprzęt silnika może się wysypać, u mnie padł termostat i czujnik w zbiorniku płynu chłodzącego ale sam silnik i skrzynia są naprawdę nie do zdarcia. sam się dziwię ile on moich szaleństw wytrzymał.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
03.07.2007, 12:04 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
zgadzam sie z arielcpu nie do zajechania silniczek
|
03.07.2007, 13:08 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
arielcpu a ty jeżdzisz na gazie czy na paliwku????
|
03.07.2007, 13:14 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
variato napisał(a): arielcpu a ty jeżdzisz na gazie czy na paliwku????
benzyna ofcoz czytałem na naszym forum że zagazowany mpi o dziwo na jałowym biegu pracuje równo i nie trzęsie co jakiś czas jak to się dzieje na benzynie. może ktoś z forumowiczów napisze jak to jest z zagazowanym mpi?
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
03.07.2007, 13:52 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
z tego co wiem to kazdy delikatnie sobie na jałowym poszarpuje ostatnio byłem w warsztacie i powiedziano mi ze te silniki tak maja,tak jest skonstrułowany zapłon,aby zmniejszyc emisje spalin.
tobie tez tak poszarpuje,jakby chciał zaraz zgasnac???
arielcpu ile ci pali fabionek????
|
03.07.2007, 14:06 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
To prawda na gazie silnik pracuje mi równiej niz na benzynce .Ciekawe czy tylko tak jest u mnie czy jest to standard zagazowanej fabii mpi?
|
03.07.2007, 19:29 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
variato napisał(a): z tego co wiem to kazdy delikatnie sobie na jałowym poszarpuje ostatnio byłem w warsztacie i powiedziano mi ze te silniki tak maja,tak jest skonstrułowany zapłon,aby zmniejszyc emisje spalin. tobie tez tak poszarpuje,jakby chciał zaraz zgasnac??? arielcpu ile ci pali fabionek????
generalnie nie jest źle, przyzwyczaiłem się. są to takie lekkie szarpnięcia co kilka lub kilkanaście sekund, nie są znowu takie gnębiące silnik, poprostu takie smyranie.
odnośnie spalania to max ile jest w książce a nawet więcej pali, nie mam kompa nie licze tego bo nie chcę się denerwować śmigając ciągle w mieście to wychodzi 9l napewno ale w trasie można się zdziwić naprawdę i można zejść do 6l/100 spokojnie.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
03.07.2007, 20:08 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|