Teraz jest 28.04.2024, 01:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
[F1] Ocena czeskich silnikow - AZE 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Mi pali w mieście tak 8-9 litrów przy krótkich dystansach i ciągle na zimnym silniku, za to w trasie przy prędkościach 100-120 poniżej 6 litrów. Silnik mimo małej mocy sprawuje się całkiem dobrze, a to za sprawą max momentu obrotowego już przy ok 2500 obrotów. W porównaniu z 16 zaworowymi silnikami wydaje się lepiej bo te trzeba kręcić wysoko by uzyskać zadowalające osiągi.

_________________
pozdrawiam [you]


24.06.2007, 20:44
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18
Lokalizacja: Białystok
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
vg1 napisał(a):
Mi pali w mieście tak 8-9 litrów przy krótkich dystansach i ciągle na zimnym silniku, za to w trasie przy prędkościach 100-120 poniżej 6 litrów. Silnik mimo małej mocy sprawuje się całkiem dobrze, a to za sprawą max momentu obrotowego już przy ok 2500 obrotów. W porównaniu z 16 zaworowymi silnikami wydaje się lepiej bo te trzeba kręcić wysoko by uzyskać zadowalające osiągi.

Ze spalaniem przy 2 osobach na pokladzie mam podobnie. Troche duzo pali w miescie tak wlasnie 8-9,5 lit. ale w trasie jazda 100-120 rzeczywiscie ponizej 6l udaje sie smialo zejsc.
Te spalanie w miescie mnie niepokoilo, ale skoro innym tez tak pali to chyba z moim autem wszystko OK. Do spokojnej jazdy ten silnik wystarcza, ale przy wyprzedzaniu brakuje mi troche mocy.


25.06.2007, 10:38
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.12.2005, 22:37
Lokalizacja: Żołynia ul. Jagiellońska :-)
Posty: 138
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post 
Witam!
68 KM, 70 kkm - ostatnie pomiary na trasie Rzeszów Szczecin 6,2 l/100 (4dorosłe osoby, full bagażu + i klima non stop !) myslę, że to niewiele.

_________________
life is brutal...


26.06.2007, 20:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
krisu007 napisał(a):
Witam!
68 KM, 70 kkm - ostatnie pomiary na trasie Rzeszów Szczecin 6,2 l/100 (4dorosłe osoby, full bagażu + i klima non stop !) myslę, że to niewiele.


niezły wynik, :good:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


27.06.2007, 08:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.11.2006, 18:40
Lokalizacja: bytom
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
ja tez mam taki motor 76kkm i jak narazie spisuje sie b.dobrze oprucz problemu z odpaleniem(musi chwile zakrecic zanim odpali)jak jest cieply, i to co kazdy mowi mułek ;] ale jedna jest prawda mam znajomego w servisie i powiedzial jak kupujesz skode to albo wlasnie motor czeski albo wolnossacy sdi 2 silniki ktoych wogole praktycznie na warsztacie sie niewidzi ;) pozdrawiam :browar:

_________________
Moja morda ;D;D

http://IMBIR-GOLDEN-RETRIEVER.BLOG.ONET.PL


27.06.2007, 14:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
andriu21tg napisał(a):
ale jedna jest prawda mam znajomego w servisie i powiedzial jak kupujesz skode to albo wlasnie motor czeski albo wolnossacy sdi 2 silniki ktoych wogole praktycznie na warsztacie sie niewidzi


ten kolega w ASO pracuje ? jesli tak to wszystko jasne dlaczego nikt nie jezdzi z takimi silnikami do autoryzowanego serwisu...

bo ani jeden ani drugi werwą i zrywem nie grzeszy przy czym sdi chociaz jest oszczędny czego o mpi powiedziec nie można... bo jakos 9-9.5 litra w mieście ekonomiczne nie jest i to przy normalnej jezdzie a przy wykorzystaniu całego zakresu obrotomierza i wykorzystaniu ~60/68 gorących ogierów to 10 litrów pęknie niewiadomo kiedy.

Pomijam cuda natury jak komus mpi w ruchu miejskim łyknie 7.

jesli chodzi o dynamike to róznica pomiędzy mpi a 75KM jest taka jak między 75 a 1.4 101KM czyli tam gdzie mpi puchnie tam 16V idzie a tam gdzie 16V siada tam 16V odchodzi.

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


27.06.2007, 20:16
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:27
Lokalizacja: Bartoszyce
Posty: 90
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Yogi porównaj wykresy momentu obrotowego, mocy obu silników i prędkości obrotowej :)

_________________
pozdrawiam [you]


30.06.2007, 15:06
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
vg1 napisał(a):
Yogi porównaj wykresy momentu obrotowego, mocy obu silników i prędkości obrotowej


kiedyś tez teoretyzowałem i bazowałem na wykresach, teraz mam już jakieś doświaczenie i porównuję rzeczywiste osiągi a nie papierkowe liczby. :browar:

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


30.06.2007, 15:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
Yogi napisał(a):
vg1 napisał(a):
Yogi porównaj wykresy momentu obrotowego, mocy obu silników i prędkości obrotowej


kiedyś tez teoretyzowałem i bazowałem na wykresach, teraz mam już jakieś doświaczenie i porównuję rzeczywiste osiągi a nie papierkowe liczby. :browar:


rzeczywiste osiągi mówisz? a kto zapasówkę i narzędzia na wyścigi wyciąga? pół samochodu wydłubuje? :hysterical: Różnica nie jest taka kolosalna, mpi z jedynki się lepiej zbiera od 16V, potem trochę dostaje no ale wiadomo dlaczego. Fakt że na jałowym mpi trochę się telepie ale ja ten silnik tak katuję a on nic. Oleju nigdy nie dolewałem, tylko wymiana. Oczywiście osprzęt silnika może się wysypać, u mnie padł termostat i czujnik w zbiorniku płynu chłodzącego ale sam silnik i skrzynia są naprawdę nie do zdarcia. sam się dziwię ile on moich szaleństw wytrzymał. :mrgreen:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


03.07.2007, 12:04
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
:good: zgadzam sie z arielcpu nie do zajechania :crazy: silniczek


03.07.2007, 13:08

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
arielcpu a ty jeżdzisz na gazie czy na paliwku????


03.07.2007, 13:14
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
variato napisał(a):
arielcpu a ty jeżdzisz na gazie czy na paliwku????


benzyna ofcoz :) czytałem na naszym forum że zagazowany mpi o dziwo na jałowym biegu pracuje równo i nie trzęsie co jakiś czas jak to się dzieje na benzynie. może ktoś z forumowiczów napisze jak to jest z zagazowanym mpi? :good:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


03.07.2007, 13:52
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
z tego co wiem to kazdy delikatnie sobie na jałowym poszarpuje :( ostatnio byłem w warsztacie i powiedziano mi ze te silniki tak maja,tak jest skonstrułowany zapłon,aby zmniejszyc emisje spalin.
tobie tez tak poszarpuje,jakby chciał zaraz zgasnac???
arielcpu ile ci pali fabionek????


03.07.2007, 14:06

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
To prawda na gazie silnik pracuje mi równiej niz na benzynce .Ciekawe czy tylko tak jest u mnie czy jest to standard zagazowanej fabii mpi?


03.07.2007, 19:29
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
variato napisał(a):
z tego co wiem to kazdy delikatnie sobie na jałowym poszarpuje :( ostatnio byłem w warsztacie i powiedziano mi ze te silniki tak maja,tak jest skonstrułowany zapłon,aby zmniejszyc emisje spalin.
tobie tez tak poszarpuje,jakby chciał zaraz zgasnac???
arielcpu ile ci pali fabionek????


generalnie nie jest źle, przyzwyczaiłem się. są to takie lekkie szarpnięcia co kilka lub kilkanaście sekund, nie są znowu takie gnębiące silnik, poprostu takie smyranie. :browar:

odnośnie spalania to max ile jest w książce a nawet więcej pali, nie mam kompa nie licze tego bo nie chcę się denerwować śmigając ciągle w mieście to wychodzi 9l napewno ale w trasie można się zdziwić naprawdę i można zejść do 6l/100 spokojnie. :zly:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


03.07.2007, 20:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL