Teraz jest 27.04.2024, 22:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
[F1] Leniwe dodawanie gazu w 1.4 75km (PB) 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
Post Leniwe dodawanie gazu w 1.4 75km (PB)
Witam!

Jak wygląda w Waszych Fabiach moment dodawania gazu?
U mnie na luzie jak wciskam pedał gazu w pierwszym momencie słychać tylko syknięcie powietrza (przepustnica się dopiero otwiera ?) a potem zaczyna się zbierać na obroty.
W zakresie do 2000obr/min silnik jest mułowaty, potem idzie jak pszczółka....
Trochę problematyczne to jest szczególnie jak istnieje potrzeba szybko opuścić aktualnie zajmowane miejsce na drodze ;)

_________________
Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin


03.06.2007, 18:23
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Re: Leniwe dodawanie gazu w 1.4 75km (PB)
arcimek napisał(a):
Witam!

Jak wygląda w Waszych Fabiach moment dodawania gazu?
U mnie na luzie jak wciskam pedał gazu w pierwszym momencie słychać tylko syknięcie powietrza (przepustnica się dopiero otwiera ?) a potem zaczyna się zbierać na obroty.
W zakresie do 2000obr/min silnik jest mułowaty, potem idzie jak pszczółka....
Trochę problematyczne to jest szczególnie jak istnieje potrzeba szybko opuścić aktualnie zajmowane miejsce na drodze ;)


Ja ma silnik 8V ale przy 2000obr jest rzeczywiście mułowaty, rozkręca się dopiero przy 2500-3000,,,ale weź poduwagę inną charakterystykę silnika


14.06.2007, 22:36
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
to normalne dla tego silnika.. niestety ale lubi on gaz i paliwko :D zatem musisz nauczyc sie obslugi tego autka tak by latalo jak komar :>


15.06.2007, 07:12
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
poza tym w fabce gaz sterowany jest elektronicznie a nie za pomocą linki. Zatem w pierwszej chwili wciśnięcie gazu nie wywołuje żadnej reakcji silnika (ułamek sekundy). A charakterystyka tego silnika jest taka, że na dole jest mułowaty i tyle. Żeby tym autem jeździć dynamicznie trzeba niestety trochę energiczniej operować gazem.


15.06.2007, 08:14
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32
Lokalizacja: Police
Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Województwo: zachodniopomorskie
Post 
co prawda to prawda, na dole jest mułowaty lekko .

ale w moim odczuciu od 2800 - 3000 rpm już dostaje kopa przy depnięciu także spoko
ja tam jestem z tego silnika zadowolony

_________________
JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )


15.06.2007, 22:00
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Ja uwazam ze konstrukcja dolotu filtra jest zwalona po całości,

wczoraj mocno zagrzalem silnik i spod swiatel ledwo odpychał się,

praktycznie brak wentylacji, wlot nad chłodnicą śmiem twierdzić że bardzo niewiele daje a filtr powietrza dodoatkowo podpalany jest przez silnik i efekt w upalne dni to utrata ładnych kilkunastu KM,

tak wiec powietrze jakie jest filtrowane to niezly skwar...

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


17.06.2007, 07:38
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.08.2007, 15:56
Lokalizacja: WD
Posty: 83
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Ja jestem zadowolony z takiej charakterystyki pracy silnika dla tego ze w dolnych wartosciach obr. jest on idealny do plynnej spokojnej i ekonomicznej jazdy a kiedy trzeba pogonic to prosze bardzo tylko trzeba operowac w wyzszym zakresie obr. i wtedy jest zupelnie wystarczajacy zeby nie powiedziec zaskakujacy no przynajmniej w poruwnaniu do "dolu" oczywiscie jak na 1.4

_________________
tokio


20.10.2007, 08:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
Post Ja się jeszcze uczę tego silniczka....
Hejkum!

Idzie mi coraz lepiej (mogli by wydać książke "Skoda dla opornych") ;)
Zmiany biegów i redukcje już mi wychodzą bez szarpnięć. Tak samo wypad ze skrzyżowania mam już opanowany.... najgorzej to potem się przesiąść na służbowy który ma zupelnie inna reakcję na gaz.... :hang:

Ogólnie autko jest milutkie... tak jak pisał tokio - można spokojnie się turlać na mniejszych obrotach (oszczędzajac przy tym paliwo) lub wejść powyżej 3000obr/min i pohulać po drogach ;)

Z ostatnich testów: droga Suchań - Szczecin w niedzielny poranek - średnia prędkość 67km/h, maksymalna 110km/h, średnie zużycie paliwa....... 4,9 l/100km :mrgreen:

No i się wreszcie oblepiłem :)

Obrazek

_________________
Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin


20.10.2007, 09:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.08.2007, 15:56
Lokalizacja: WD
Posty: 83
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
No! Arcimek 4.9 to wg mnie b satysfakcjonujacy wynik! mnie tak chyba jeszcze sie nie udalo naj mniej jak sobie przypominam to ok 5.5 wszystkie tankownia od poczatku mam zapisane wlewam pod korek ilosc paliwa razy 100 wynik podz.przez maly licznik wyzerowany przy poprzednim tankowaniu i wychodzi zuzycie na setke a kiedy tylko dolewam to nie zeruje malego licznika tylko wszystko sumuje na koniec tzn przy tankowaniu do pelna. Jezeli chodzi omoj slozbowy to nie mam problemu bo to jest przegubowy MAN lion city pelen automat lub 2 osiowa Scania irizar polautomat he he

_________________
tokio


20.10.2007, 10:29
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL