|
|
Teraz jest 27.04.2024, 20:33
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
[F1] Zdań kilka o 1.4 16v 101 km
Autor |
Wiadomość |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Zdań kilka o 1.4 16v 101 km
darecki napisał(a): tak czy siak 1.4 16V 80KM jest nastepca silnika 1.4 16V 75KM - widac grupa VAG zdecydowala ze jednak 75KM to nie taki super silnik (gulganie) i wprowadzila nowy silniczek. Niestety jest on dostepny w Seacie i VW w modelach na 2006r. Skoda nie wiem czemu strasznie dziaduje...np. jeszcze nie tak dawno w wersji Octavia II Ambiente byl sobie silniczek 2.0 TSFI 200KM...obecnie benzyna oferuje tylko silnik 2.0 FSI 150KM....no i wez tu czlowieku zrozum ta :censored: Skode...
To proste: Skoda jest samochodem pozycjonowanym w grupie tanich. Ponieważ jakość wykonania jest na przyzwoitym poziomie (do czego zobowiązuje grupa VW) to stanowiła i stanowi mocą konkurencję dla samych VW i Seatów. Zatem spece od marketingu wymyślili, że "ubodzy" kupujący Skodę będą musili pożegnać się z osiągami zarezerwowanymi dla VW. Taki zabieg, żeby ci, którzy chcą większego poweru kupowali jednak Golfa, Borę, Paska tudzież Leona zamiast Octy. Rynek nie zna sentymentów. Seat jeszcze trochę nadrabia stylistyką (mi te nowe modele bardzo się podobają) bo linia VW pozostaje raczej klasyczna, elegancka jednak przy tym trochę nudnawa, nie rzucająca się w oczy. [ Dodano: 2006-04-11, 08:55 ]darecki napisał(a): z mojego silnika niejaki Chojnacki napisal " nie warto go tuningowac, lepiej zrobic SWAP"... Co ten Chojnacki taki jakiś dziwny? Wystarczy zmienić parę rzeczy, żeby uzyskać moc silnika 1.4 16V 101KM . Tylko wtedy chyba po prostu lepiej od razu kupić taki silnik, bo tunig będzie kosztował tyle co różnica wartości w salonie a do tego dostajesz jeszcze ASR+MSR i hamulce tarczowe z tyłu
Ostatnio edytowano 11.03.2007, 16:10 przez Mr T., łącznie edytowano 2 razy
|
11.04.2006, 07:52 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
LUKI napisał(a): ja mam 1.4 100 ps i super cenzura
IMHO 1.4 101KM to jeden z mniej udanych silników VW - tzw. konie na papierze...
_________________ . Jarek
|
11.04.2006, 13:50 |
|
|
Dołączył(a): 18.10.2005, 08:22 Lokalizacja: WU Posty: 591
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: mazowieckie
|
Yarek napisał(a): IMHO 1.4 101KM to jeden z mniej udanych silników VW - tzw. konie na papierze...
phiiii stary chyba nie wiesz co mówisz....
dla mnie idealny
|
11.04.2006, 17:52 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
stozek + wydech + walek rozrzadu + planowanie glowicy + komputer - Ile cię to wyniesie ? nawet jeśli uda Ci się z tego wycisnąc 80-85KM to czy taki wysilony motor zniesie jeszcze LPG ?. Trwałość takiej maszynki jest wielką niewiadomą bo raczej nikt nie dłubie w tych silnikach.
Pomyśl raczej nad przeszczepem, bo to chyba jedyne rozsądne rozwiązanie.
Zwłaszcza ze spalanie w takim 1,8T(seryjnym) jest podobne to tego co tutaj napisałes
Houk!
ps. apropos dyskusji o wyzszości świąt Luki (1.4 101KM) z Wolfem (1.9 101KM) mogli by sie kiedyś ustawić, chciałbym zobaczyć które auto wygra Moc niby ta sama...
|
11.04.2006, 20:15 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
McsEb napisał(a): ps. apropos dyskusji o wyzszości świąt Luki (1.4 101KM) z Wolfem (1.9 101KM) mogli by sie kiedyś ustawić, chciałbym zobaczyć które auto wygra Moc niby ta sama...
Nawet buda (waga) ta sama - oba kombiaki. Też jestem ciekaw. Robimy spota na Śląsku 22-go kwietnia. Może wtedy?
|
11.04.2006, 20:32 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kros napisał(a): McsEb napisał(a): ps. apropos dyskusji o wyzszości świąt Luki (1.4 101KM) z Wolfem (1.9 101KM) mogli by sie kiedyś ustawić, chciałbym zobaczyć które auto wygra Moc niby ta sama... Nawet buda (waga) ta sama - oba kombiaki. Też jestem ciekaw. Robimy spota na Śląsku 22-go kwietnia. Może wtedy?
Też jestem ciekaw jak moją 8 zaworówką sobie poradzę ze 101 koniami na 400 metrach Dodam , że nadal mam problem z elektroniką i z mapami paliwowymi. Więc... Szanse 1.4 16V ma 22-Częstochowa spot jest !
|
11.04.2006, 21:31 |
|
|
Dołączył(a): 18.10.2005, 08:22 Lokalizacja: WU Posty: 591
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: mazowieckie
|
ufff cos sie zapowiada
|
11.04.2006, 21:57 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
LUKI napisał(a): phiiii stary chyba nie wiesz co mówisz.... dla mnie idealny
Wiem o czym mówię IMHO w ogóle nie czuć tych 101KM i nie jest to tylko moje zdanie.
_________________ . Jarek
|
11.04.2006, 22:24 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Yarek napisał(a): IMHO w ogóle nie czuć tych 101KM i nie jest to tylko moje zdanie
tak do końca to nie jest że w ogóle nie czuć tych koni. Oczywiście, jeśli przesiadasz się z Fabi RS robionej przez CS, to wrażenie takie z pewnością wystąpi . W końcu w dieslu mamy znacznie większy moment obrotowy i w przypadku sprintu na 400m wynik jest raczej z góry przesądzony. Ja raczej takie porównanie odnoszę do silników benzynowych 75KM/101KM. A tu już różnicę się czuje...
|
12.04.2006, 06:06 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
Mr T. napisał(a): tak do końca to nie jest że w ogóle nie czuć tych koni. Oczywiście, jeśli przesiadasz się z Fabi RS robionej przez CS, to wrażenie takie z pewnością wystąpi . W końcu w dieslu mamy znacznie większy moment obrotowy i w przypadku sprintu na 400m wynik jest raczej * z góry przesądzony. Ja raczej takie porównanie odnoszę do silników benzynowych 75KM/101KM. A tu już różnicę się czuje...
Nawet do głowy mi nie przyszlo porównywać 1.4 ze swoją fabią. Porównuję ten silnik z innymi w klasie. Na przykład w sprincie z clio 1.4 98KM fabia 1.4 101KM dostaje NIEMIŁOSIERNE baty. A w typowej jeździe po mieście w ogóle nie czuć różnicy w stosunku do fabi 1.4 75KM... Te informacje potwierdzają też posiadacze... przynajmniej Ci bardziej obiektywni
*a w sprincie mojej fabii z 1.4 101KM wynik nazwałbym raczej masakrą
_________________ . Jarek
|
12.04.2006, 08:40 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Yarek napisał(a): A w typowej jeździe po mieście w ogóle nie czuć różnicy w stosunku do fabi 1.4 75KM... no ja bym nawet zaryzykował twierdzenie, że w typowej jeździe po mieście czuć różnicę na korzyść 1.4 75KM . Niemniej przy jeździe już troszeczkę żwawszej, a już szczególnie w trasie, różnica zaczyna się dość znacząco przechylać w stronę 101KM. Jeździłem trochę (nawet trochę więcej ) wersją 75-konną w sedanie i mam jakieś zdanie wyrobione. Jest ono tyleż obiektywne, co zdanie posiadaczy silnika 75KM . Yarek napisał(a): Porównuję ten silnik z innymi w klasie. Na przykład w sprincie z clio 1.4 98KM fabia 1.4 101KM dostaje NIEMIŁOSIERNE baty
No to brzmi dość przykro . Mam nadzieję, że sprint wykonali kierownicy, którzy umieją wykorzystywać możliwości silników (zwłaszcza tego 101KM).
[ Dodano: 2006-04-12, 10:16 ]
tak jeszcze dodatkowo: producent (Skoda) podaje wartości przyspieszenia 0-100km/h dla silnika 75KM 13.8s, dla silnika 101KM 11.5s (dla wersji kombi odpowiednio 14.1s i 11.6s.). No to jednak jest chyba obiektywna różnica, raczej odczuwalna w jeździe. Wspomniane Clio osiąga czas o 1s lepszy niż silnik 101KM (czy to jednak tak niemiłosierne baty ) i to zapewne też się czuje. Clio wygrywa lepszym rozłożeniem momentu obrotowego, którego maksimum jest zaledwie o 1Nm lepsze niż w Fabii.
|
12.04.2006, 08:50 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
Mr T. napisał(a): No to brzmi dość przykro . Mam nadzieję, że sprint wykonali kierownicy, którzy umieją wykorzystywać możliwości silników (zwłaszcza tego 101KM). Kierowcy wiedzieli jak sprawnie wykonać sprint Mr T. napisał(a): [ Dodano: 2006-04-12, 10:16 ]tak jeszcze dodatkowo: producent (Skoda) podaje wartości przyspieszenia 0-100km/h dla silnika 75KM 13.8s, dla silnika 101KM 11.5s (dla wersji kombi odpowiednio 14.1s i 11.6s.). No to jednak jest chyba obiektywna różnica, raczej odczuwalna w jeździe. Wspomniane Clio osiąga czas o 1s lepszy niż silnik 101KM (czy to jednak tak niemiłosierne baty ) i to zapewne też się czuje. Clio wygrywa lepszym rozłożeniem momentu obrotowego, którego maksimum jest zaledwie o 1Nm lepsze niż w Fabii.
Ty piszesz o danych producenta, a ja o rzeczywistości
Przy okazji sprintów które opisałem, robiliśmy pomiary g-techem 0-100km/h
Fabia 1.4 101KM - przeciętnie 12s, (najlepszy wynik 11.8s)
Clio 1.4 98KM - przeciętnie 10.2s
i dla porównania fabia 1.4 75KM kombi - przeciętnie 13.6s
_________________ . Jarek
|
12.04.2006, 11:30 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Yarek napisał(a): IMHO w ogóle nie czuć tych 101KM i nie jest to tylko moje zdanie.
no myślę, że w odniesieniu do zmierzonych danych, które powyżej podejesz (porównując silniki skodowskie 75KM i 101KM) to jednak to konie czuć. 11,8s a 13,6s to jednak pewna różnica. Co prawda widzę że te 13,6 dotyczy kombiaka (a jak rozumiem ten 101KM to był hatch) - domyślam się jednak że htb wykręciłby coś koło 13,1. Oczywiście że wspomniany silnik renówki wypada zdecydowanie lepiej, tyle że nadrabia on nie mocą, ale krzywą momentu.
(btw, już przy okazji innej dyskusji dowiedziałem się, że Skoda "zaniża" czasy dla silnika 101KM, "zawyża" dla silnia 75KM, a wyniki diesla to już w ogóle mają się nijak do rzeczywistości . Zaiste dziwne to, ale ponieważ innymi danymi nie dysponowałem, to do czegoś musiałem się odnieść). Wniosek jest taki, że silnik 101KM jest jednak wg mnie odczuwalnie lepszy niż 75KM jednocześnie nie będąc najlepszym silnikiem benzynowym 1.4 w swojej klasie. Renówka dysponując lepszym silnikiem przegrywa dla mnie innymi tematami, ale to już OT.
|
12.04.2006, 11:40 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Yarek napisał(a): Clio 1.4 98KM - przeciętnie 10.2s
tak tylko dodam (dla własnej satysfakcji ) że w jednej z dyskusji napisano: "Ale generalnie seryjne TDI w rzeczywistosci robia 0-100 w 10.5-10.8 sek."
Czyli wolnossąca benzynka 1.4 (co prawda nie VW) robi ładnie turbodoładowanego diesla 1.9... . A taka miażdżąca różnica w momencie obrotowym... Chowam się, bo zaraz polecą gromy!!
|
13.04.2006, 06:34 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 14 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|