|
|
Teraz jest 28.04.2024, 14:11
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
[F1] Różnica między 60 a 68 KM w 1.4 MPI
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 30.08.2006, 21:56 Lokalizacja: Warszawa Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi '00/Octavia '04
Rok prod.: 2000 / 2004
Województwo: mazowieckie
|
Różnica między 60 a 68 KM w 1.4 MPI
Pewnie już było i pewnie nie mam dość cierpliwości, aby w szukajkę wstawić więcej słów niż 68km, 68 km, MPI, różnica, różnice, itp. Czym różnią się (chodzi o budowę) te dwa silniki? Jaka jest różnica w osiągach, spalaniu, itp. Jak można podnieśc moc w słabszym z silników. Pytam, bo jutro chcę obejrzeć Fabię Comfort 60KM z 2002 roku z przebiegiem 14.000 (!!!) km.
|
29.01.2007, 16:01 |
|
|
Dołączył(a): 17.05.2006, 14:57 Lokalizacja: Świeradów-Zdrój Posty: 148 Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
1.4MPI (60KM)
Śilnik - typ\cylindry\zawory bezn. R4/8
Średnica skoku tłoka 75,5 x 78,0
Stopień spręzenia 10,1
Moc (KM)obr./min. 44(KW) 60KM przy 4550
Maks.mom.obr.(Nm/min) 118/2600
Prędkość max. 157
Od 0 do 100km/h (s) 16,1
Spalanie(min./maks.) 5,2\10,3 średnio 7,1
Poziom hałasu 68db
Masa włąsmna 1094
1.4MPI (68KM) tlkowy, 4-suwowy, 4-rzedowy
Średnica skoku tłoka 75.5 x 78,0
Stopień spręzenia 10,1
Moc (KM)obr./min. 50(KW) 68(KM) przy 5.000
Maks.mom.obr.(Nm/min) 120/2500
Od 0 do 100km/h (s) 15,4
Spalanie(min./maks.) 5,5/9,6 średnio 6,9
Poziom hałasu: 75db
Masa włąsna 1074
1.4 60KM i 68KM mają ten sam typ silnia czterocylindrowy, rzedowy umieszczony poprzecznie, chlodzony cieczą, rozrząd górnozaworowy. dwa zawory na cylinder, katalizator trójdrozny.
Uład kier. działa na kóła przednie, przekładnia zębkowata, wspomaganie elektrohydrauliczne
Są to dane katalogowe- z katalogu Czeskiego. Mam 1,4MPI 68KM i śmigając po górkach spala mniejwięcej tyle co napsiali w kat.
_________________ http://www.kolejgondolowa.pl/
Ostatnio edytowano 29.01.2007, 17:23 przez Maciej, łącznie edytowano 2 razy
|
29.01.2007, 16:58 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
to nie moja działka ale:
Silnik 44 kW ma inny niż 50 kW:
- kolektor dolotowy i wylotowy,
- wałek rozrządu a tym samym fazy rozrządu
dziękuję
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
29.01.2007, 17:16 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: Różnica między 60 a 68 KM w 1.4 MPI
agamek12 napisał(a): Jak można podnieśc moc w słabszym z silników.
Splanować głowicę, jak ja i 68 konna zostaje z tyłu
|
29.01.2007, 17:38 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
MirekS napisał(a): Splanować głowicę, jak ja i 68 konna zostaje z tyłu
Chyba że 68ka też już splanowana
|
29.01.2007, 17:51 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36 Lokalizacja: Zabrze Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Cytuj: Splanować głowicę, jak ja i 68 konna zostaje z tyłu
Nie rozumiem... gdy sie splanuje to daje sie grubsza uszczelke wiec pojemność garów sie nie zmniejsza?? A może chodzi o co innego
|
29.01.2007, 22:13 |
|
|
Dołączył(a): 30.08.2006, 21:56 Lokalizacja: Warszawa Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi '00/Octavia '04
Rok prod.: 2000 / 2004
Województwo: mazowieckie
|
Paulek napisał(a): Cytuj: Splanować głowicę, jak ja i 68 konna zostaje z tyłu Nie rozumiem... gdy sie splanuje to daje sie grubsza uszczelke wiec pojemność garów sie nie zmniejsza?? A może chodzi o co innego
Planujesz głowicę, uszczelkę wkładasz standardową, zmniejszasz w ten sposób pojemność komory spalania, podnosisz więc ciśnienie sprężania, a to w finale daje większą moc...
Tak by the way: jaki jest przyrost mocy i przy jakim splanowaniu? Co z momentem? Czy filtry tzw. sportowe coś dają w tych motorkach?
|
29.01.2007, 22:53 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
agamek12 napisał(a): tzw. sportowe coś dają w tych motorkach? zapewniają lżejszy potfel daja tyle co świece sportowe, Lepiej wymienić na nowy oryginalny filtr niz bawic sie w stozki i inne badziewia. na takie bzdety mozna targnąć się przy robieniu ukl wydechowego tak z 2-2,5 cala, polerka, program a i tak prawie kazdy samochod Cie złoji bo to dalej bedzie miało <100kucy agamek12 napisał(a): przebiegiem 14.000
zamiast tego sportowego filtra zainwestuj w wymiane wszystkich filtrów i płynów, czyszczenie hebli, smarowanie wszystkich rzeczy etc.
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
30.01.2007, 08:33 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
filtry dają coś, ale efekt jest różny. Zależy od długości dolotu, od tego jak stożek jest zamontowany, czy pobiera "chłodne" powietrze. I w efekcie może dawać przyrost mocy (1-5KM ) ale może ujmować momentu, może przenosić moment i moc w wyższe partie obrotów itd itp... Ale to wszystko są przyrosty będź spadki rzędzu kilku koni czy niutów. Mniej więcej tyle da to co mówi Yogi.
Jak by grzebać przy programie, głowicy, wałkach, wydechu to i dolot ze stożkiem ma sens. Jeśli tylko dolot ze stożkiem, to szkoda kasy, bo przyrost będzie psychologiczny .
|
30.01.2007, 09:03 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|