|
|
Teraz jest 12.05.2024, 21:44
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 19.04.2010, 20:10 Posty: 19
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2005
Województwo: lubelskie
|
Karsen napisał(a): Oineh - Musisz pozbyć się tych żarłocznych 26 koni
Ja lubie te konie. PatatajPatataj
Podczas wyprzedzania TIRów bezcenne...
Może zmienię olej na 5W50 przy następnej wymianie.
_________________ Oineh
|
27.04.2010, 19:20 |
|
|
Dołączył(a): 15.12.2009, 14:36 Lokalizacja: Tychy Posty: 51 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan v. Run
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
To może i ja się dołączę,
po przejechaniu 12,5 tys. km dolałem jakieś 1,1L (Mobil 5W50). Sporo zważywszy na fakt że jeździłem poprzednio Nexią i nigdy nie dolewałem bo nie było takiej potrzeby...
Pozdrawiam,
PO
_________________ “Some may never live, but the crazy never die” Hunter S. Thompson
|
01.10.2010, 13:23 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33 Lokalizacja: Łódź Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
130 tys i ani grama nie musiałem dolać. 1.4 16 V 75 km 2003 rocznik. Olej zawsze Mobil 0W40
|
01.10.2010, 19:58 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Witam.
Czytając różne wątki zauważyłem, że osoby używające oleju 0W40, od początku, nie mają większych problemów ze swoimi Skodami, reszta boryka się z większymi lub mniejszymi kłopotami. Ja również w swojej Skodzie od nowości mam 0W40 i też żadnych problemów ani z ubywaniem oleju ani z "przeskokiem" łańcuszka "podobno" typowym zjawiskiem dla mojego silnika.
Pozdrawiam
|
03.10.2010, 18:54 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Potwierdzam MOBIL OW40 i od początku , O problemu
|
03.10.2010, 21:09 |
|
|
Dołączył(a): 15.12.2009, 14:36 Lokalizacja: Tychy Posty: 51 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan v. Run
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
skodzik napisał(a): Witam.
Czytając różne wątki zauważyłem, że osoby używające oleju 0W40, od początku, nie mają większych problemów ze swoimi Skodami, reszta boryka się z większymi lub mniejszymi kłopotami. Ja również w swojej Skodzie od nowości mam 0W40 i też żadnych problemów ani z ubywaniem oleju ani z "przeskokiem" łańcuszka "podobno" typowym zjawiskiem dla mojego silnika.
Pozdrawiam
Ja z kolei czytając posty dochodzę do odmiennego wniosku. Ten kto kręci trochę wyżej silnik musi liczyć się z tym że kilka kropel za każdym razem pójdzie w atmosferę...
Pozdrawiam,
PO
_________________ “Some may never live, but the crazy never die” Hunter S. Thompson
|
08.10.2010, 07:53 |
|
|
Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06 Lokalizacja: Szczecin Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
|
Witam!
OGL prawde prawi
Ogólnie nie kręcę silnika ponad 3500/min, na autostradach może 4100/min.
Od święta - ale bardzo rzadko do 5000/min.
Zużycie oleju - praktycznie zerowe.
_________________ Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin
|
08.10.2010, 08:01 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33 Lokalizacja: Łódź Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
A ja kręcę czasem powyżej 3500 i nic. Zatem Twoja teoria nie do końca pokrywa się z prawdą.
Ostatnio edytowano 29.10.2010, 21:43 przez sanbher, łącznie edytowano 1 raz
|
08.10.2010, 15:05 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Witam.
Jak już pisałem kiedyś ja również poniżej 3500 obr/min nie zmieniam biegów, często jest to 4000 obr/min i więcej i nie mam problemu z "braniem oleju". Teoria o większym zużyciu oleju przy wysokich obrotach jest jak najbardziej uzasadniona, kwestia tylko ile to "więcej" oznacza.
Pozdrawiam
|
08.10.2010, 15:32 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12701
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
skodzik napisał(a): Witam.
Jak już pisałem kiedyś ja również poniżej 3500 obr/min nie zmieniam biegów, często jest to 4000 obr/min i więcej
No to ciekaw jestem twojego średniego spalania...
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
08.10.2010, 16:16 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 08:41 Lokalizacja: Wrocław / Opole Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia Kombi Classic
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
|
Witam,
ja do 3500 obrotów to baaardzo rzadko dochodzę a biegi zmieniam 2000-2500 i też ani odrobinki oleju nigdy nie dolewałem a już dwie zmiany za mną! Nigdy nie brakuje oleju (przejechałem prawie 40k km).
Jestem jakby potwierdzeniem teorii
Pozdrawiam,
_________________ Damian
|
08.10.2010, 17:32 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Witam.
Jak już również kiedyś pisałem nie liczę ile spali auto, a do bogatych nie należę, a teraz wręcz "bieduję" ale jak już pisałem jestem elektromechanikiem więc oszczędzam na czym innym, a jak mam jeździć wpatrzony w zegary to wolę autobusem jeździć . Jak jeżdżę po mieście to komputer niby pokazuje coś w granicach 7 do 10, lato, zima z klimą. W trasie 6,5 max. Jak będzie mnie stać to planuję kupić Volvo V70 II generacji 2.5 l T 300 KM i wtedy się pochwalę ile pali .
Pozdrawiam
|
08.10.2010, 18:16 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 08:41 Lokalizacja: Wrocław / Opole Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia Kombi Classic
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
|
Witam,
ale tu nie chwalimy się ile spalają nasze autka tylko ile spalają oleju mimo że nie są dwusuwami
PS Moja spala 6,5 jak mam przy jednym baku 75% jazdy w mieście (Wrocław) a 25% w trasie (najczęściej A4) - takie średnie spalanie (nie mam komputerka ).
Pozdrawiam,
_________________ Damian
|
09.10.2010, 17:53 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2011, 14:29 Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: BBY - spalanie oleju ...
moja fabia 1.4 16V 101 KM (przebieg 81 tyś) - olej castrol 5W30 - spaliła cały olej po przejechaniu 6tyś KM. No ale ze Szczecina do Wałbrzycha jechałem autostradą po stronie niemieckiej a i dalej do Katowic również autostradą więc autka nie oszczedzałem. pozostałą odległość normalnymi drogami w wakacje w tym trasa Lublin- Szczecin. W zimie mało jeździłem a teraz wsiadam i czerwona lampka. Czytając że bierze 0,5 na 1000 km zaczynam w to niestety wierzyc.
|
15.03.2011, 13:12 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2011, 14:29 Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Rok prod.: 2004
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Zużycie oleju
czytając posty czuje sie jak w domu. i troche spokojniej. moja fabka 1.4 16V 81.000 km wzięła w ostatnie wakacje w trasie - autostrada głównie - 0,5 na 1000 km, castrol 5W30
|
15.03.2011, 14:45 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|