FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] Mało mocy, problem z turby czy z nastawnikiem?
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=29259
Strona 1 z 1

Autor:  koko887 [ 07.05.2024, 12:34 ]
Tytuł:  [F2] Mało mocy, problem z turby czy z nastawnikiem?

Cześć wszystkim.

Posiadam Skodę Fabię 2 z silnikiem 1.2 TSI 105KM. Do niedawna wszystko było OK ale ostatnio zauważyłem, że jedzie ona dosyć „płasko” a na ekspresówce pod górkę to max 110 – 120km/h. Wcześniej autko było żwawsze a od jakiegoś czasu jest lipa.
Sprawdziłem błędy i pojawia się jeden:

11417 - Boost Pressure Regulation
P155A 00 [101] - Lower Limit not Reached

Czy to koniec turbo czy może być coś innego? Czytałem, że to może być ten elektryczny nastawnik i kupiłem drugi (wiem, że są 2 długości cięgna) ale niestety po założeniu go nie mogłem go zaadaptować, bo w VCDS-ie pojawiał się błąd „Aborted Safety reasons”.

Może mieć to związek z tym, że jak sprawdzam w zakładce „Advanced Measuring Values” wartość „Charge air pressure actuator : acknowledgement” wynosi u mnie 4,66V bez gazowania a z tego co czytałem, powinno to być ok. 3,6V. Niestety ten nastawnik nie ma żadnej nakrętki regulacyjnej ani nic takiego i nie mogę zmienić ustawienia tej dźwigni. Wiem też, że jest u mnie zamontowana podkładka dystansowa pod ten nastawnik, bo była kiedyś akcja serwisowa z tymi nastawnikami.

I teraz nie mam pojęcia co robić, czy przeciąć to cięgno, nagwintować je i wstawić tam jakąś dłuższą nakrętkę i wyregulować tak, żeby było te 3,6V? Coś jak na zdjęciu poniżej? Czy sprawdzić w VCDS jakieś inne parametry?

Autor:  michalgo [ 31.05.2024, 22:20 ]
Tytuł:  Re: [F2] Mało mocy, problem z turby czy z nastawnikiem?

Cześć. Rozumiem że podkładki masz założóne nadal? I nie rozwiązało to problemu ?
A czy parę sekund po wyłączeniu silnika (przekr. kluczyka) drążek nastawnika wykonuje kilka ruchów testowych w prawo i w lewo ? Bo jak stoi w miejscu to jest problem. U mnie (2012 r.) nie dawali już podkładek i ten drążek po wył. silnika wykonuje kilka takich ruchów. To znak że nastawnik jest sprawny i pracujace w nim kółka zębate (plastikowe !) się nie zacinają. Ciekawy filmik na ten temat był na YT nakręcony przez jakiegoś obcokrajowca który rozebrał ten nastawnik i pokazywał w jakim położeniu te kółka zębate się blokują i jak temu sprytnie zaradził. Może znajdziejsz jesszcze...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/