FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] 1.4 MPI nieskończona walka z klekotaniem silnika
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=25268
Strona 1 z 1

Autor:  sawes05 [ 04.03.2020, 23:21 ]
Tytuł:  1.4 MPI nieskończona walka z klekotaniem silnika

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Otóż od kilku lat jestem użytkownikiem F1 1.4 MPI i chciałem się zapytać, czy ktoś poradził sobie z klekotaniem tego sztrucla ? Ja wiem, że te silniki są pancerne, a przepalanie UPG to wina fabryki, aczkolwiek w silniku wymieniłem samemu:
- panewki
- popychacze hydrauliczne
- uszczelkę pod głowicą
- olej 5W40 Motula (czy nie byłby lepszy 5W50?),
a ten złom dalej stuka do 1.5 tysiąca obrotów. Powyżej jest całkiem znośnie. Po remoncie robiłem 2 razy pod rząd płukankę. Czasem, jak odpalę go po nocnym przestoju w garażu to jest cisza, potem klepie już cały czas, a czasem klepie od początku. Jakieś rady ? Olać to i jeździć dalej, a nic mu nie będzie, czy szukać przyczyny gdzie indziej ? Nie mam już siły do tej jednostki, mimo że samochód cenię, bo od zawsze w rodzinie. Różne kombinacje z regulacją luzów zaworowych nie przyniosły skutku. Tak samo tłucze na dokręceniu śrub regulacyjnych o pół obrotu i tak samo klepie przy serwisowych dwóch obrotach.

Autor:  andrzejk26 [ 05.03.2020, 19:08 ]
Tytuł:  Re: 1.4 MPI nieskończona walka z klekotaniem silnika

Moje pytanie jaki masz już przebieg,ja też mam ten sam silnik z tym, że od przebiegu 30 tysięcy leju mu olej półsyntetyczny 10/40 gdyż bierze trochę oleju. Silnik nie ma ładnej pracy ale żegota i jeździ na gazie pali około 8,5 litra. Ja ma przebieg prawie 200 tysięcy z tym że na gazie 184 tysiące. Trzy razy wymieniana UPG.

Autor:  sawes05 [ 07.03.2020, 00:01 ]
Tytuł:  Re: 1.4 MPI nieskończona walka z klekotaniem silnika

159 tysięcy km. Mój ani grama nie bierze od wymiany do wymiany. U mnie też 3 razy UPG robiona. Pytanie czy też ci klepie ta jednostka ?

Autor:  andrzejk26 [ 10.03.2020, 17:48 ]
Tytuł:  Re: 1.4 MPI nieskończona walka z klekotaniem silnika

Trochę słychać zawory, łańcuch i to tyle. Silniki niemieckie mają ładniejszą pracę.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/