FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=24364
Strona 1 z 1

Autor:  pendzelek [ 11.11.2017, 19:42 ]
Tytuł:  Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy

Witam,

Od jakiegoś czasu po odpaleniu silnika zapala się czerwona kontrolka przegrzania silnika... co jest bzdurą bo auto stało całą noc na dworze. W dodatku zauważyłem że zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego jest zabrudzony (wsadziłem palucha i od oleju raczej brudu tam nie ma...) , oleju nie bierze, płynu też nie ubywa tylko że jest brudny... dodatkowo podczas jazdy słyszę „syczenie” „bulgotanie”...

Co sądzicie na ten temat?

Autor:  Tuff [ 11.11.2017, 23:49 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy

Raczej to będzie czujnik poziomu płynu chłodniczego - poszukaj na forum bo temat był już wałkowany.

Autor:  pendzelek [ 07.01.2018, 12:27 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy

Oddałem auto na serwis - będzie do wymiany oczywiście uszczelka pod głowicą + planowanie głowicy + wszystkie inne igły, uszczelki na tulejach i tak dalej... + płukanie układu chłodzącego + nowy płyn chłodniczy i olej.

Cena dla zainteresowanych: w granicach 1500 zł

Autor:  andrzejk26 [ 08.01.2018, 12:38 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy

Jakoś chyba dość drogo, ja w 2017 roku jak wymieniałem uszczelkę to planowanie kosztowało coś około 120 złotych części około chyba 250 gdzieś tu na forum wymieniałem całość kosztów, ale tak licząc to z płynem i olejem oraz śrubami to nie więcej niż 600 zł czyli za robotę 900. A ja jako amator do południa rozbebeszyłem wszystko po południu zawiozłem głowicę do planowani na następny dzień ją odebrałem i po południu złożyłem.

Autor:  bonifacy [ 08.01.2018, 13:37 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy

andrzejk26 napisał(a):
Jakoś chyba dość drogo,.


Podaj swoją kalkulację przy dodatkowej ( być może niezbędnej ) czynności wymiany :

pendzelek napisał(a):
uszczelki na tulejach

Autor:  pendzelek [ 08.01.2018, 17:47 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy

Tak jak pisałem wyżej - koszta w granicy 1500 zł, Poznań.

Z tego co trochę już wyczytałem to ponoć czeskie 1.4 mpi lubią mieć przypadłość z tzw. opadniętą tuleją co też przyczynić się może do dalszych problemów z przeciekającym olejem itp. (jak by co to prosze mnie sprostować)

Czynności tego typu jak jeszcze szpilki, czy te właśnie uszczelki na tulejach uważam za niezbędne - lepiej raz porządnie zainwestować, tymbardziej że raptem 2 lata temu skodzina miała niemal to samo, koszt remontu uszczelki był mniejszy w innym warsztacie i wszystko się znowu spierniczyło :/

Autor:  pendzelek [ 17.01.2018, 14:35 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy

Witam,

Dla wszystkich zainteresowanych - koszt wynosił 1536 zł

Autor:  lukas [ 29.01.2018, 16:24 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy

Oddałem 2 lata temu do jakiegoś druciarza i wymienił UGP, splanował, i za tydzień znowu to samo, płynu najwięcej ubywa w zimę (podejrzewam że jest większy prześwit w uszczelce przy większych mrozach i dlatego)
Drugi raz tego nie będę robił bo się nie opłaca i nie wiadomo co na to powie stopień sprężania, bo odległość zawsze się zmniejsza.

Autor:  arthek [ 05.03.2018, 14:12 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy

W 90 % problemów z ubywającym płynem w czeskich silnikach 1,4 MPI o ozn. AME AZE ( jedna sonda ) i AQW, ( 2 sondy) są opadnięte tuleje cylindrów. Silnik ten ma nietypową już dzisiaj konstrukcję z mokrymi tulejami cylindrów.
Wymiana samej uszczelki pod głowicą pomaga na jakieś 5 do 10 tyś km i problem wraca jak bumerang.
Aby załatwić temat raz na zawsze trzeba niestety , odkręcić korby od wału wyjąć tuleje cylindrów i wymienić uszczelki pomiędzy cylindrami a blokiem silnika jednocześnie ustalając wysokość wystawania tulei ponad blok silnika na 0,08 do 0,12 mm.
Dopiero wtedy nowa uszczelka pod głowicę , planowanie głowicy + nowe sruby.
Tak zrobiona robota dopiero da efekt.

Trzeba znaleźć ogarniętego mechanika a nie "wymieniacza części" , a najlepiej takiego co zna te silniki.
ZNAM TO Z AUTOPSJI robiłem u siebie UPG dwa razy na przestrzeni ~ 25 000 km , za trzecim razem dopiero uszczelniłem tuleje cylindrów i zapomniałem o problemie.

Autor:  lukas [ 07.03.2018, 09:53 ]
Tytuł:  Re: Kontrolka przegrzania silnika + inne dziwne objawy

Słuchaj ja mam AME ale w książce "sam naprawiam" nie ma tego modelu mojego silnika, czy mogę się sugerować silnikami AZF itp? Dlaczego dokumentacja nie została wydana dla mojego typu silnika? Kupiłem autko jak miało na blacie 200k, za mojej kadencji była raz głowica planowana, nie mam pojęcia ile razy mogę splanować głowicę, jak to się mierzy? I ostatnie najważniejsze pytanie, jak naprawić szarpania przy przyspieszaniu, falowanie obrotów w zakresie 32 obrotów, i żabki przy 1 biegu bez gazu. dzięki

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/