Teraz jest 28.04.2024, 18:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Różnice pomiędzy 1.2 12V, 1.4 60 KM i 1.4 68 KM 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.08.2006, 21:56
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia kombi '00/Octavia '04
Rok prod.: 2000 / 2004
Województwo: mazowieckie
Post Różnice pomiędzy 1.2 12V, 1.4 60 KM i 1.4 68 KM
Witam,

Ponieważ to mój pierwszy post, przede wszystkim chciałbym serdecznie przywitać wszystkich kolegów.
Powoli zaczynam przymierzać sie do zmiany auta. Myślę też (wbrew małżonce) o Fabii. Rozważam kupno jakiejś "taniej" wersji. W związku z tym powiedzcie mi czego szukac spośród wymienionych w temacie jednostek? Która zużywa najmniej paliwa (pewnie 1.2) i jakie to mogą być ilości (około 80% mojego przebiegu to trasa), która jest najbardziej elastyczna (pewnie 1.4 68 KM), która jest najmniej awaryjna, a która najtańsza w serwisowaniu. Myślę o srebrnym hatchbacku.
Pytam tylko o silniki, bo całą resztę dobrze znam, ponieważ w pracy używam często Fabii SDI (powolna ale sympatyczna i dość cicha) i 1.4 TDI 70KM (głośny i wibrujący "Ursus").


30.08.2006, 22:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.01.2006, 23:02
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: opolskie
Post 
Jezeli uzywany to bierz 1.4MPI To czeska sprawdzona jednostka Nie wyzylowana Pali malo Czesci masz tansze niz do 1.4 16V- bo to juz silnik VW Odradzam wymysl 1.2HTP Chodzi glosno i nierowno Z opowiadan zaprzyjaznionego kolegi z ASO- u ktorego sam serwisuje fabke najwiecej problemow maja z 1,2HTP oraz 1,4TDI Najmniej z silnikami VW oraz czeskimi
Jezeli ma to byc nowy to tu za bardzo sie nie wypowiem!
Przekonaj zonke ze fabka to fantastyczne auto!

Wbrew pozorom 1,2 nie pali tak malo!

_________________
FABIA 1.4MPI 68KM Comfort


30.08.2006, 22:24
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
wez 1.9 TDI potem maly wirusik i baw sie autem :)

_________________
touran Obrazek


30.08.2006, 22:27
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.01.2006, 23:02
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 20
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: opolskie
Post 
Od razu chcialem napisac 1,9TDI ale chlop szuka taniej wersji a TDI juz kosztuje ale zawsze jakies uzywane mozna wyrwac! Polecam poszukac w necie ale nie napalac sie!

_________________
FABIA 1.4MPI 68KM Comfort


30.08.2006, 22:29
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.08.2006, 21:56
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia kombi '00/Octavia '04
Rok prod.: 2000 / 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Chcę kupić auto używane 2001-2003 rok.
A czy 1.4 60/68KM "lubi" sie z LPG II generacji? (kręcę miesięcznie około 3.000 km)
Na auto chcę wydać 15-20 tyś zł, więc w tych pieniądzach nie znajdę dobrego TDI, a więcej nie wydam, bo nie chcę (kiedyś sobie przyrzekłem, że będę kupował auto za pewną krotność swoich miesięcznych zarobków)


Ostatnio edytowano 30.08.2006, 22:40 przez agamek12, łącznie edytowano 1 raz



30.08.2006, 22:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
1.4 60KM ma metalowy kolektor wiec z II gen powinien sie polubic - jesli bedzie dobra emulacja i dobrze zalozona instalka

ale wydaje sie mi ze w cenie przez Ciebie podanej TDI powinien sie znalesc

[ Dodano: 2006-08-30, 23:42 ]
np taki fabia tdi


30.08.2006, 22:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.08.2006, 21:56
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia kombi '00/Octavia '04
Rok prod.: 2000 / 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
marekk napisał(a):
1.4 60KM ma metalowy kolektor wiec z II gen powinien sie polubic - jesli bedzie dobra emulacja i dobrze zalozona instalka

ale wydaje sie mi ze w cenie przez Ciebie podanej TDI powinien sie znalesc


Nie sądzę, w tej cenie "widać" jakieś przyzwoite SDI, lub umęczone TDI (np. to: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1487768), ale ja wolę trochę lepszą benzynkę (np. to: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1474947). Powyższe linki traktuję jedynie jako informację. Z doświadczenia wiem, że auta ładne na zdjęciach to w rzeczywistości często powypadkowe sztrucle


30.08.2006, 22:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
praktycznie w wiekszosci przypadkow auta z lepszym wyposazeniem sa po mniejszym lub wiekszym BUM , ale tym bym sie nie przejmowal - jakim golfem jezdzisz ?? mk3 ??

_________________
touran Obrazek


30.08.2006, 22:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.08.2006, 21:56
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia kombi '00/Octavia '04
Rok prod.: 2000 / 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
marekk napisał(a):
praktycznie w wiekszosci przypadkow auta z lepszym wyposazeniem sa po mniejszym lub wiekszym BUM , ale tym bym sie nie przejmowal - jakim golfem jezdzisz ?? mk3 ??


Od paru lat ujeżdzam mk2 (PN) i moim marzeniem jest to, aby następne auto było równie niezawodne jak to.


30.08.2006, 22:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
u to do mk2 nic nowego nie dorowna - no moze toyota :) w fabi co jakis czas jakas duperela wyskakuje , gaz zalozony przez paproka bedzie czkal - to juz nie to samo co kiedys - no i tutaj nie wszystko da sie samemu zrobic - a w golfiku tak

_________________
touran Obrazek


30.08.2006, 22:57
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.08.2006, 21:56
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia kombi '00/Octavia '04
Rok prod.: 2000 / 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
marekk napisał(a):
u to do mk2 nic nowego nie dorowna - no moze toyota :) w fabi co jakis czas jakas duperela wyskakuje , gaz zalozony przez paproka bedzie czkal - to juz nie to samo co kiedys - no i tutaj nie wszystko da sie samemu zrobic - a w golfiku tak


200.000 km na budziku (Bóg jeden wie, czy "tylko" tyle) + LPG, a oleju między wymianami nie ubywa, sprzęgło się nie ślizga, w zawieszeniu 0 luzów, spaliny wg normy, kurczę, gdyby nie wiek tego auta, to nie myślałbym o kupnie innego (a kupowałem go "na chwilę", a ta chwila trwa już grubo ponad 2 lata)


30.08.2006, 23:06
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post Długie...
Widzę, że nikt z posiadaczy HTP nie chce się wypowiedzieć. To może ja.

Jeśli chodzi o koszty serwisowania to tutaj znajdziesz coś na temat kosztów napraw i przeglądów.

Jeżeli chcesz założyć gaz – to tutaj i tutaj jest coś na ten temat, i z tego co mi się wydaje to II generacji do niego nie założysz,

Różne są opinie na temat tego silnika, jedni piszą
Cytuj:
zwolennikiem silników HTP!. To są silniki generacyjnie młodsze, mają już łańcuch rozrządu zamiast paska, silnika prawie nie słychać (bez obrotomierza bym nie poznał czy chodzi czy zgasł)

inni
Cytuj:
Jedni nazywają to kosiarką z niską kulturą pracy a inni zachwycają się wysokim momentem w dużym zakresie obrotów.

a jeszcze inni
Cytuj:
:cenzura: HTP


Nie będę robił porównania, bo nie jeździłem MPI, ale oto moje spostrzeżenia po półtora roku i 60-kilku tys. km.

Na razie robiłem tylko wymiany oleju i filtrów oraz po 30 kkm musiałem dolać trochę płynu chłodzącego (w ASO-gratis), bo go trochę ubywa ( mniej więcej 1/2 skali między min a max co 30 kkm). Oleju nie ubywa. To tyle jeśli chodzi o obsługę i serwisowanie.

Nie zauważyłem nierównej pracy silnika ani jego niskiej kultury. Przy normalnej jeździe szum powietrza jest głośniejszy niż silnik.

Jeśli chodzi o zachowanie tego silnika na drodze to spala mi średnio 5,7 - 6,3 l/100 km z czego jakieś 20-25% to miasto, reszta na trasie, przy czym mam kombika i klimę. Prędkości to tak ok. 100, przy wyprzedaniu do 120-130.
Na autostradzie jedzie tak do 140, potem już trzeba mocno cisnąć w gaz i już słabo się rozpędza. Jak jadę te 140 to pali jakieś 7,0 - 7,5 l/100km.
Nie ma się co oszukiwać nie jest to wyścigówka, ale jak trzeba kogoś wyprzedzić to też się da, co prawda na klimie częściej trzeba zredukować.

Kupując to auto początkowo nie chciałem wierzyć, że 1.2 HTP się do czegoś nadaje, a zwłaszcza do kombi, ale zrobiłem rundę próbną i porównywałem do 1.4 16V 75 KM. Owszem różnica była, ale w moim przekonaniu nie warta dopłaty (do zakupu i późniejszych kosztów paliwa).
Gdybym miał wybierać drugi raz to tak samo bym zdecydował.

Czy to będzie MPI, czy HTP, czy 16V, życzę, żebyś był zadowolony z wyboru. :browar:


31.08.2006, 09:49
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mam MPI juz 4 lata , > 60 tys.km i jak na razie jednostka napędowa nie sprawiła żadnego problemu , nawet oleju nie chce ubywać :) Duży plus to elastyczność silnika, spalanie nie najgorsze.


31.08.2006, 09:58

Dołączył(a): 25.07.2006, 16:05
Lokalizacja: WPR 01 ....
Posty: 301
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Rok prod.: 2005 / 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
1,2HTP - 24tysiące przejechane i mam podobne zdanie jak kros - serwisowanie ograniczyło się do wymiany oleju. dynamika żadna, ale nie jest to wyścigówka.

Przy obciążeniu 1 - 2 osoby + klima trzeba kręcić silnik na wysokie obroty, żeby utrzymać się w sznurze samochodów (takie uroki życia w Warszawie). Rzeczywiście czasami brakuje mocy przy wyprzedzaniu, szczególnie jak jedziesz obciążony i z włączoną klimą - niestety nie pomoże nawet redukcja - cóż takie są uroki małych silników.

Średnie spalanie - 7l (50-60%miasto, 50-40% trasa). spalanie najmniejsze na trasie jakie udało mi się osiągnąć 5,2l

_________________
http://travian.interia.pl/?uc=pl9_40938


31.08.2006, 12:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 478
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
Post 
Jak sporo trasy to lepiej 1.4 bo 1.2 to raczej miejski silnik. Co nieznaczy że w trase sie nie nadaje ale troche wolny no chyba że jeździsz do 140km/h.

_________________
Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci :-)


31.08.2006, 15:34
Zobacz profil Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL