Teraz jest 02.05.2024, 03:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
[F2] Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
mowilem ze mozesz niedogrzać


o do plukanek
jesli nie spuszczasz oleju po plukance kilka godzin to w ukladzie i tak zostaje ok litra moze mniej. nawet po kilku godzinach jest ze 0.5 l w ukladzie.

wiec jezdzi sie. na plukance.
z plukanka nie przesadzac

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


21.02.2016, 22:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
leshnikov napisał(a):
To mnie zaskoczyłeś :)
Trochę pomyślałem, trochę poczytałem i to dołożenie chłodnicy oleju rodzi parę problemów...

1. To co Daniel wrzucał, co wkręca się pod filtr i tam wpina rurki do chłodnicy oleju nazywa się "Sandwich plate" i ma termostat włączający obieg na chłodnicę powyżej 90*c.
2. Nie jest to do zastosowania w boskim HTP, bo tu nie ma nakręcanej puszki z filtrem, jest tylko wkład który zamyka się w puszce wielorazowego użytku.
3. Można dać małą chłodnicę w szereg gdzie olej będzie leciał ciągle, ALE będzie ciężej zagrzać silnik po starcie. Jeśli tutaj niewiele się zmieni, to wątpię żeby w sytuacjach autostradowych taka chłodnica faktycznie zbiła temperaturę ze 120*c do pożądanych 100*c. A jednak miasto, gdzie ledwo zdążę zagrzać olej to śmiało ponad 50% eksploatacji, 30-40% trasa (gdzie jest idealne 80-90*c) i może z 10% autostrada gdzie problem występuje.
4. Idealnie więc byłoby zastosować jakieś rozwiązanie z termostatem, ale to komplikuje sytuację- trzeba dołożyć praktycznie cały układ chłodzenia oleju na jakimś trójniku z termostatem- nie wiem? Wciąż pytanie czy warto. Przetestuję jeszcze krótką osłonę i dam znać.


Tak czytam czytam, czytam i się zastanawiam kiedy dojdziesz do wniosku "nie opłaca się".
Ja myślę że a) propozycja zmiany oleju na inną lepkość b) propozycja zmiany marki oleju c) skrócenie interwału wymiany plus pierwsza płukanka rozdziewiczająca.

xtremesystems napisał(a):
o do plukanek
jesli nie spuszczasz oleju po plukance kilka godzin to w ukladzie i tak zostaje ok litra moze mniej. nawet po kilku godzinach jest ze 0.5 l w ukladzie.

wiec jezdzi sie. na plukance.
z plukanka nie przesadzac

Słownik to po pierwsze.
Po drugie : Ja podczas wymiany oleju lekko podnoszę jedną stronę auta, co zyskuję, nagle owe 0,25 litra wylatuje dołem. A strzykawką z chłodnicy oleju wyciągam 100 ml oleju. Ale komu by się chciało tak w warsztacie robić i bawić. A patent z knotem znasz ? Wymiana oleju w godzinę ? Szczerze mnie to zajmuje dobre kilka godzin bo mam czas bo chcę aby wszystko wyleciało i wykapało.


21.02.2016, 22:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Wiesz, gdyby to było tak, że wydam te 500-800zł (bądźmy realistami) i będzie te 100*c niezależnie od sytuacji i wszystko byłoby wspaniale to tak bym pewnie zrobił, żeby kosiarka posłużyła mi jak najdłużej. Do tego nie ma dedykowanych zestawów pod ten silnik, a uniwersalne nie będą pasować, więc zostaje rzeźba której nie lubię :P

Będę kombinował, wezmę się za samodzielną wymianę oleju w sposób taki jak piszesz. Jak osiągnę poprawę to na pewno będę się dzielił radością :D

Dobrze dla kosiarki, że założyłem tego maxidota, bo dalej żyłbym w błogiej nieświadomości. Tak to chociaż można coś działać i na bieżąco kontrolować wyniki tych działań.


21.02.2016, 22:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.03.2015, 19:19
Posty: 898
Podziękował: 52
Pomógł: 30

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: MZM - 5b.
Samochód: Fabia II FL fresh+ /Corrida Red
Rok prod.: 07/2014
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Co zrobisz ze zużytym olejem? :mrgreen:

_________________
Dolnośląskie spoty 1 i 3 środa miesiąca!
Like us on FB https://www.facebook.com/skodadolnyslask/


22.02.2016, 16:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Podrzucę do jakiegoś warsztatu :p


22.02.2016, 17:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Na kazdym zlomowisku przyjmuja za darmo. Na slasku skupuja zuzyty.


22.02.2016, 18:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.03.2015, 19:19
Posty: 898
Podziękował: 52
Pomógł: 30

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: MZM - 5b.
Samochód: Fabia II FL fresh+ /Corrida Red
Rok prod.: 07/2014
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Dobra, Tomasz to kolejny serwis olejowy u mnie w kanale ;) :mrgreen:

_________________
Dolnośląskie spoty 1 i 3 środa miesiąca!
Like us on FB https://www.facebook.com/skodadolnyslask/


23.02.2016, 21:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Test bojowy:
Cztery osoby na pokładzie, trumna na dachu, sprzęt narciarski i ekwipunek na tydzień. Nie pytajcie jak to się stało, ale nie było problemu ze spakowaniem. Trasa około 1100 kilometrów, z czego około 1000 km autostrad

Wyniki testu
Po zmianie osłony na krótką, nawet przy kilkudziesięciokilometrowych odcinkach jechanych 140km/h temperatura oleju na maxidocie nie przekroczyła 110*c (a taka jest norma wg ASO). Większość trasy było to nieco ponad 100*c.

Wniosek
Nie montować długiej osłony od diesla do HTP. Jak widać pasywne chłodzenie miski powietrzem daje wystarczający efekt. Niestety wciąż nie wiadomo skąd pochodzą wskazania komputera.

Dalsze kroki
Przegląd z wymianą oleju i wszystkich filtrów. Ogarnięcie czystości Fabiana zajęło mi 2 godziny, ale osiągnąłem stan lepszy niż przed wyjazdem :)


21.03.2016, 22:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
leshnikov a śmiali się ze mnie kiedy mówiłem że długa osłona nie sprawdza się na wiosna/ lato.


22.03.2016, 06:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.03.2015, 19:19
Posty: 898
Podziękował: 52
Pomógł: 30

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: MZM - 5b.
Samochód: Fabia II FL fresh+ /Corrida Red
Rok prod.: 07/2014
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Tomasz potwierdził to na własnej.... misce :mrgreen:

_________________
Dolnośląskie spoty 1 i 3 środa miesiąca!
Like us on FB https://www.facebook.com/skodadolnyslask/


25.03.2016, 15:14
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
leshnikov napisał(a):
Niestety wciąż nie wiadomo skąd pochodzą wskazania komputera.
Wiadomo już od jakiegoś czasu. Ale nie czytałeś dokładnie moich wypocin.


http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic. ... &start=195

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


28.03.2016, 10:29
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Angel sugerujesz aby odpiął daną wtyczkę i sprawdził ile jest pinów w środku ? To w sumie może być odpowiedź na pytanie skąd.


28.03.2016, 11:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Czytałem, ale pisałeś o czujniku poziomu oleju. To tak jak Piotrek mówi odpiąć wtyczkę i sprawdzić ilość pinów?

Mówiąc wprost sugerujesz, że czujnik może być dwufunkcyjny?


28.03.2016, 15:06
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Tak. Tak samo jest z tym misce olejowej.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


28.03.2016, 16:58
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 14.02.2015, 23:23
Posty: 96
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Silnik: BTS-1.6 16V 105KM
Skrzynia: JHL - 5b.
Rok prod.: 2009
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
leshnikov napisał(a):
Znalazłem kartę charakterystyki mojego oleju, jedyna temperatura jaką widzę to zapłon przy 230*C. Czyli jeszcze daleko :D

Mierzac temperature oleju w misce mierzy sie ja tam, gdzie olej ma najnizsza temperature.
Uwzglednij, ze na gornym pierscieniu tloka ma olej temperature o 110 st.C wyzsza...


20.04.2016, 19:08
Zobacz profil Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL