Teraz jest 02.05.2024, 08:18



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F2] Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Tyle, że fabrycznie bardziej niż chłodnice są to wymienniki ciepła połączone z układem chłodzenia. Temat do przemyślenia przy najbliższym przeglądzie. Koszt w sumie nie jest zabójczy w porównaniu z jakąkolwiek naprawą spowodowaną długotrwałym przegrzewaniem oleju w silniku.

xtremesystems napisał(a):
bardziej sie obawiam w druga strone . ze olej bedziesz mial ciagle niedogrzany

Może nie, w końcu nie mam zamiaru wywalać tego pod zderzak tylko ukryć gdzieś pod maską koło silnika.


21.02.2016, 13:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Ty jeździsz dokładnie na jakim LM 5W40 ?
Możesz to zamontować w nadkolu, za chłodnicą, miejsca masz tyle że tym martwiłbym się najmniej.
Wymianę oleju jednak przestawiłbym na 10 tyś km / rok bo z tego co piszesz wynika, że jesteś jeźdźcem apokalipsy (nie koniecznie przedstawicielem handlowym). Wymiana oleju zazwyczaj poprzedzona płukanką to pewnie standard.
Ja bym poszedł w inną lepkość.

Z tego co widzę Liqui Molly na rynek DE podaje następujące wartości i lepkości. Ja stosowałem w swoim TSI LM 0W40 i polecam Ci, teraz mam inny Statoil LazerWay V 0W30 i też jestem zadowolony.

Obrazek

Uwierz mi jest różnica pomiędzy technologią syntetyczną a syntetykiem.


21.02.2016, 13:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Z Neste proponują następująco (zecke ma ten olej) też bym szedł w 0W40, bo instrukcja obsługi mówi Ci o normie a nie lepkości.

Obrazek


21.02.2016, 13:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
No wymianę robię co roku i przeważnie jest to powyżej 10k km, ale nie więcej niż 15.

Wrzucałem wcześniej- wiem, że jest różnica, dlatego mam w pełni syntetyczny Synthoil High Tech 5W-40. Ostatnio płukankę mi odradzali "bo po co w tak nowym silniku" ale teraz to zrobię co by mi kto nie mówił....

Aż takim jeźdźcą apokalipsy nie jestem- nigdy nie pałuję na zimnym i generalnie nie walczę z pobiciem oficjalnej prędkości maksymalnej :D


21.02.2016, 13:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
leshnikov napisał(a):
Wrzucałem wcześniej- wiem, że jest różnica, dlatego mam w pełni syntetyczny Synthoil High Tech 5W-40. Ostatnio płukankę mi odradzali "bo po co w tak nowym silniku" ale teraz to zrobię co by mi kto nie mówił....
Jak wymieniałem fabryczny olej ponoć Castrol a jaki dokładnie nikt tego nie wiedział po 5 tyś km (ledwo co kupiłem samochód) to zdziwiłem się że taki dziwny wypływał, wymianę zrobiłem sam a potem nikt mi nie wypominał że coś było zmieniane - zachowanie gwarancji.


21.02.2016, 13:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Podobnie- oficjalnie byłem na jednej wymianie oleju podczas gwarancji, a w rzeczywistości teraz będzie już czwarta przy przebiegu 45.000. No i odkąd skończyła się gwarancja jeżdżę do dobrego, nieautoryzowanego warsztatu wyspecjalizowanego w VAGach, choć właśnie tam odradzili mi płukankę i zalecają Castrola :roll:

Spróbuję jeszcze wrócić do krótkiej osłony- wymiana to maks 45 minut, a koszt zamiennika zamyka się w 40zł. Może jakimś cudem miska będzie na tyle lepiej chłodzona powietrzem, że zjadę o te 10*c i to już by wystarczyło. Kosztem brudnej komory silnika, ale bezinwazyjnie :<


21.02.2016, 14:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
A standardowa krótka osłona do zwykłego zderzaka nie pasuje ?

Może polecają Castrola bo mają największy utarg na niego. Zawsze i gorąco zachęcam możesz skontaktować się z jakimś sklepem i zweryfikować stan posiadanej wiedzy. Galon Oleje służą pomocną radą czy zmienolej.pl - co oczywiście nie wymaga zakup wysyłkowo jak masz stacjonarne ceny dobre. Ja zawsze wysyłkowo zamawiam, lokalnie nic nie mam dobrego i taniego.


21.02.2016, 14:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Pasuje bez problemu (i katalogowo) krótka i długa, Odkryłem, że przy zderzaku RS dochodzą takie 2 plastikowe łuczki niezależnie od osłony które dołożyłem, osłona jest taka sama jak wszędzie.

Oryginalna krótka skończyła w kawałkach, bo na początku źle ją założyłem przy swapie zderzaka i wpadła od razu długa. :smutny:


21.02.2016, 14:21
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
leshnikov jakbyś mieszkał bliżej to mógłbym Ci wypożyczyć ale zecke ma na sprzedaż krótką osłonę w Klubowym bazarku jest chyba.


21.02.2016, 14:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Jak ostatnio szukałem (jakieś pół roku temu) to Kuba miał juz swoją sprzedaną. Albo mam na miejscu nowy zamiennik za 38zł, albo z wysyłką są na Allegro za 30zł.


21.02.2016, 14:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
Co do plukanki : olej pod wplywem pracy zostawia osady i inne smary, na rosyjskim forum olejowym testowali plukanki od motula, LM i jeszcze jakieś.
LM najlepiej rozpuszcza to wszystko i zostawia silnik czysty w środku. Ciekawe dlaczego odradzali ?
Ja nawet w nowym silniku uzywalem LM.
W OII to przy każdej wymianie.


sent by phone

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje kapi za ten post:
Daniel
21.02.2016, 16:43
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
jeśli nie ma możliwości spuszczac oleju po. plukance to odradzam przy każdej wymianie oleju.
ja narazie robiłem raz. moze przy nast wymianie czyli przy 90k zrovie drugi raz. robilem millersa bo podobniez ma dobra baze tj taka jak olej

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


21.02.2016, 17:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
No chyba nikomu nie przyszło do głowy jeździć z płukanką... Chociaż nie takie pomysły ludzie mają.
Tylko tuż przed wymianą, najlepiej już na podnośniku żeby nawet z nią nie ruszać :)


21.02.2016, 17:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
leshnikov napisał(a):
No chyba nikomu nie przyszło do głowy jeździć z płukanką... Chociaż nie takie pomysły ludzie mają.
Tylko tuż przed wymianą, najlepiej już na podnośniku żeby nawet z nią nie ruszać :)


Na rynku są płukanki które stosuje się ileś tam km przed wymianą, jeździ się z nią. Archoil posiada coś takiego posiada.


21.02.2016, 17:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24
Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Prawidłowa temperatura oleju/ chłodnice oleju
To mnie zaskoczyłeś :)
Trochę pomyślałem, trochę poczytałem i to dołożenie chłodnicy oleju rodzi parę problemów...

1. To co Daniel wrzucał, co wkręca się pod filtr i tam wpina rurki do chłodnicy oleju nazywa się "Sandwich plate" i ma termostat włączający obieg na chłodnicę powyżej 90*c.
2. Nie jest to do zastosowania w boskim HTP, bo tu nie ma nakręcanej puszki z filtrem, jest tylko wkład który zamyka się w puszce wielorazowego użytku.
3. Można dać małą chłodnicę w szereg gdzie olej będzie leciał ciągle, ALE będzie ciężej zagrzać silnik po starcie. Jeśli tutaj niewiele się zmieni, to wątpię żeby w sytuacjach autostradowych taka chłodnica faktycznie zbiła temperaturę ze 120*c do pożądanych 100*c. A jednak miasto, gdzie ledwo zdążę zagrzać olej to śmiało ponad 50% eksploatacji, 30-40% trasa (gdzie jest idealne 80-90*c) i może z 10% autostrada gdzie problem występuje.
4. Idealnie więc byłoby zastosować jakieś rozwiązanie z termostatem, ale to komplikuje sytuację- trzeba dołożyć praktycznie cały układ chłodzenia oleju na jakimś trójniku z termostatem- nie wiem? Wciąż pytanie czy warto. Przetestuję jeszcze krótką osłonę i dam znać.


21.02.2016, 22:11
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL