FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=21110
Strona 2 z 2

Autor:  AdamZpl [ 29.03.2016, 13:01 ]
Tytuł:  Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km

Dymi spod pokrywy silnika i wydechu na biało. Oleju wzięło w krótkim czasie bardzo dużo. W ciągu dwóch tygodni spadło ponad normę. Aktualnie 162kkm. Przy około 80k były jakieś cuda remonty (pierścienie itd) w silniku, ale więcej nie mogę powiedzieć bo mnie przy tym nie było. Płyn chłodniczego raczej nie ubywa, w pod korkiem wlewu oleju czysto. Auto stoi już u mechanika, ale zajmie się nim dopiero na dniach. Pytam o radę doświadczonych użytkowników tego silnika 1.2 HTP AZQ

Pozdrawiam

Autor:  Mrufka [ 22.04.2016, 16:39 ]
Tytuł:  Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km

Jeżeli chodzi o silnik to 280 tyś. i tfu_tfu w zasadzie nic.
Rozrząd i dłuższe napinacze wymieniony przy ok. 120 tyś., katalizator, wszystkie cewki, sprzęgło 2 razy, ostatnio EGR bo oryginał umarł po 12 latach.

Autor:  DarkDude [ 17.09.2016, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km

Mojej właśnie przeleciało 310 kkm. Przy 200 robiłem głowicę i przy okazji rozrząd (trochę na własne życzenie, bo wtryskiwacze gazu już przy 100 nadawały się do wymiany...). Poza tym sprężarka klimy przy 230 kkm i alternator przy 260 kkm (jedyny raz kiedy to auto stanęło w polu). Cewki, sprzęgło i wydech dalej fabryka.

Autor:  benny86 [ 10.01.2017, 17:19 ]
Tytuł:  Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km

Cześć :) Mam pytanie odnośnie Fabii teścia z silnikiem htp z 2003 roku. Obecnie auto ma zaledwie 65 kkm przebiegu, no ale już 14 rok na karku. Czy warto wymieniać rozrząd? Dobrze kojarzę że tam jest łańcuch? Jak to wygląda mniej więcej finansowo? z góry dzięki za info :)

Autor:  pitt47 [ 25.02.2017, 08:29 ]
Tytuł:  Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km

benny86 napisał(a):
Cześć :) Mam pytanie odnośnie Fabii teścia z silnikiem htp z 2003 roku. Obecnie auto ma zaledwie 65 kkm przebiegu, no ale już 14 rok na karku. Czy warto wymieniać rozrząd? Dobrze kojarzę że tam jest łańcuch? Jak to wygląda mniej więcej finansowo? z góry dzięki za info :)

Jeśli nie słychać łańcucha to po co wymieniać?

Autor:  benny86 [ 13.03.2017, 22:06 ]
Tytuł:  Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km

Pasek traci swe właściwości wraz z upływem czasu, nie tylko samego przebiegu - nie wiem jak jest w przypadku łańcucha?

Autor:  Artur_jaw [ 14.03.2017, 07:21 ]
Tytuł:  Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km

benny86 bo wiesz łańcuch traci elastyczność i parcieje ;) A na poważnie co by ktoś nie wziął tego na poważnie. Łańcuch się zużywa przez co robi się dłuższy co kasuje napinacz. Dopóki jeszcze może to zrobić w teorii nic nie powinno się stać. W przypadku paska dochodzi jeszcze starzenie się gumy. Co może doprowadzić do naciagniecia lub nawet w ostateczności do zerwania paska nawet przy znikomym przebiegu.

wysłane z telefonu

Autor:  WMb09 [ 14.03.2017, 20:13 ]
Tytuł:  Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km

Ja mam 240tys. bez awarii htp 1.2 .2006
Druga też 2006 ale z 1.4 ma 75tys. (Rodzice) i też bez awaryjne.
Obie kombi.

Też od dwóch tygodni nowa fabia 2015 1.2tsi 110KM. Zobaczymy jak będzie.


Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Autor:  luckyboy [ 20.03.2017, 13:23 ]
Tytuł:  Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km

Artur_jaw napisał(a):
benny86 bo wiesz łańcuch traci elastyczność i parcieje ;) A na poważnie co by ktoś nie wziął tego na poważnie. Łańcuch się zużywa przez co robi się dłuższy co kasuje napinacz. Dopóki jeszcze może to zrobić w teorii nic nie powinno się stać. W przypadku paska dochodzi jeszcze starzenie się gumy. Co może doprowadzić do naciagniecia lub nawet w ostateczności do zerwania paska nawet przy znikomym przebiegu.

wysłane z telefonu

Jak łańcuch wydłuża się, to po tyłku dostają koła zębate, obrabiaja sie, dlatego trzeba kontrolować jego stan.

Autor:  Mrufka [ 28.03.2017, 10:08 ]
Tytuł:  Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km

Pada mi 1-sza sonda lambda (ta przed katem na kolektorze). Pytanie za 100 punktów oryginał czy zamiennik Bosha?
(1,2 12V AZQ 305tyś)

Autor:  luckyboy [ 28.03.2017, 15:11 ]
Tytuł:  Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km

Według mojej wiedzy tylko oryginał, bo zamienniki są nic nie warte.

Autor:  PiotrK [ 04.03.2018, 14:40 ]
Tytuł:  Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km

Witam
Koledzy czeka mnie wymiana sondy lambda. U mnie jest błąd zbyt wysokie napięcie powyżej 1V. Wywala błedy i otwiera pętlę, czyli bierze nastawy wtrysków ze sterownika. Co prawda mam silnik 1,2 HTP CGPA 70KM, ale pewnie układ lamby jest ten sam co w 60KM. Mam trzy pytania, może ktoś z Kolegów podpowie.
1) jak wypiąć wtyczkę lambdy dostęp jest fatalny, a nie chcę uszkodzić. Wypiąłem wtyczkę z mocownika (plastikowy bolec) ale za chorobę nie mogę odłączyć wtyczki lambdy od instalacji sterownika, aby ją obejrzeć. Dostęp mam z góry.
2) czy B1S1 to sonda sterująca czyli przed katem na górze z przodu silnika?

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/