|
|
Teraz jest 28.03.2024, 22:46
|
[F1] Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.09.2014, 23:23 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Czy te silniki są rzeczywiście takie awaryjne jak o nich piszą? Od samochodu nie wymagam wiele (do tej pory jeżdżę Seicento i nie narzekam), ale wizja remontu silnika przy 80 kkm to duża przesada. Czy ten silnik jest rzeczywiście aż tak niedopracowany? Jutro muszę podjąć decyzję dotyczącą zakupu bardzo zadbanej fabii z tym nieszczęsnym silnikiem. Cena jest wysoka (11 400 zł) ze względu na jej przebieg 60kkm i stan (jest praktycznie idealny, żadnych nawet najdrobniejszych odprysków, naprawy na czas). Ale zastanawiam się, czy przebyty przebieg nie jest już zbyt wysoki, niby to tylko 60 tysięcy, a niektórzy przy takowym mieli już poważne awarie w tej jednostce. W dziale, w którym chwalicie się przebiegami użytkownicy 1.2 rzadko kiedy przekraczają 100 tys. Jaki jest powód? Z drugiej strony kilka razy czytałem, że są osoby które zrobiły na nim 240 tys bez większych problemów. Co byście robili w takiej sytuacji? Brać samochód ze względu na stan wizualny i niski przebieg, czy szukać czegoś z lepszym silnikiem? Wiem, że o taki zadbany egzemplarz będzie trudno w silnikach o wyższej pojemności. Samochodem zamierzam robić rocznie od 15 - 20 tysięcy km, a przed tym chcę założyć gaz sekwencyjny (zależy mi na samodzielnej instalacji).
|
27.09.2014, 19:51 |
|
|
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47 Lokalizacja: Śląsk Posty: 5157 Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
mesteken masz pewny samochód do wzięcia to bierz Nie martw się na zapas. Ja również obecna smerfete mam z grupy ryzyka
_________________ Jest viewtopic.php?f=27&t=24816 Była viewtopic.php?f=27&t=18193
|
27.09.2014, 20:13 |
|
|
Dołączył(a): 30.10.2008, 15:17 Lokalizacja: Zelów Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda RAPID LB MY15
Rok prod.: 2014
Województwo: łódzkie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Też się zastanawiam skąd się biorą te opinie i dlaczego np. w prasie motoryzacyjnej tak ganią ten silnik. Nie jest to demon prędkości ale do spokojnej jazdy wystarczy a po mieście jeździ mi się nim lepiej niż Skodami z 1.4 16V. Może pierwsze egzemplarze były aż tak awaryjne (problemy m.in. z rozrządem) ale chyba od serii BME tego silnika uspokoiło się. Ja w każdym razie złego słowa o nim nie powiem. Robię nim średnio 17 - 18 tys rocznie, mam już prawie 154 tys km przyjechane i nadal ładnie jeździ z czego większość tras odbywa się w mieście i nie mam gazu. Jest to silnik o charakterystycznym dźwięku i trzeba się przyzwyczaić (3 cylindry). Ja już przywyklem
_________________ SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM
SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM
|
27.09.2014, 20:14 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2014, 23:23 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
No właśnie mój upatrzony model jest z roku 2003, czyli początku produkcji, więc problem z rozrządem (i inne problemy ) może się pojawić jak nie wymienię napinacza. Przyznam że wczoraj na jeździe testowej jak samochód się zatrzymał to byłem przekonany, że zgasnął (działał tak cicho wbrew powszechnej opinii). Może nie ma się co dziwić jak do teraz jeździłem hałaśliwym Seicento i ojca Fabią 1.4 TDI. Pytanie czy kupilibyście samochód z 2003 roku z silnikiem 64 KM HTP mając świadomość, że silniki montowane w początku produkcji były obarczone wadami? Z drugiej strony stan blachy po prostu idealny... Tylko łączny koszt tego autka wraz z instalacją gazu wyniósłby już mnie trochę poniżej 14000, nie wiem czy warto w to iść, zwłaszcza, że za 4 lata przy dobrym układzie sprzeda się go pewnie za 7-8 tys... Za taką kwotę (14 tys) może lepiej szukać diesla 1.9? Problem w tym, że będzie to już pewnie wysłużony egzemplarz. Na skody 1.4 16V nawet nie patrzę, bo czytałem, że żrą olej na potęgę (1L/1000 km), chyba że to miejska legenda. Do tej pory najbardziej interesowały mnie jednostki 68KM czeskiej produkcji ze względu na solidność i łatwość napraw, ale przez długi czas poszukiwań nie znalazłem nic interesującego
|
27.09.2014, 20:28 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Ja miałem AZQ (poprzednik BME), przejechałem ponad 300.000 km użytku prywatnego ale w firmie mam drugą taką która ma już ponad 330kkm i jeździ nią przedstawiciel handlowy (sic!) no i nadal jeździ. Nie wypowiadam się nt. gazu bo go nie lubię i nie miałem. W moim AZQ wymieniałem rozrząd profilaktycznie sporo po 200.000 km bo łańcuszek szumiał, choć ja to usłyszałem dopiero po wymianie gdy nowy był cichszy. Jedyne co zawsze pilnowałem aby oleju mieć zawsze w przedziale 1/2-3/4 i przed ruszeniem pozwolić napinaczom się napiąć, czyli pozwolić na 10-20 sek. pracy aż olej osiągnie ciśnienie. Po wymianie rozrządu na nowy nawet i o tym zapomniałem. Ja swoją z moim przebiegiem, 2005 rok, sprzedałem jako 9-cio latka powyżej kwoty 7-8tys. Ale fakt stan to też była igła i w dodatku z nieskąpym wyposażeniem. Ja kupowałem z salonu i po jadach próbnych z premedytacją wybrałem 1,2 zamiast 1,4 16V bo ten 1,4 się do miasta wg mnie nie nadawał z powodu krzywej przebiegu momentu i co za tym idzie komfortu jeżdżenia na niskich obrotach i zużycia paliwa na wysokich. 1,4 8V MPI osiągi porównywalne z 1,2 a zużycie paliwa jak w 1.4 Diesel na pewno będzie wysłużony, bo drogi w zakupie, więc nikt kto robi małe przebiegi diesla nie kupuje. Jeśli będziesz robił krótkie odcinki to szkoda diesla bo cały czas będzie się zużywał na zimno. Ważne nie to co pokazuje licznik tylko ile wiesz o tym aucie? Czy znasz to auto od nowości. 60kkm za 11 letnie auto - pytanie czy też nie ma ze 200kkm ?
|
27.09.2014, 22:33 |
|
|
Dołączył(a): 27.04.2010, 14:47 Lokalizacja: Kraków Posty: 261
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
W kwestii diesla: u mnie jest ponad 400 tysięcy i nie narzekam. Kupując auto z dużym przebiegiem musisz po prostu kupować "stan" najważniejszych rzeczy i a nie kilometraż. Potem zrobić wszystko co się da i co wyjdzie byś zaczynał od punktu w którym wszystko jest "pod ciebie" zrobione.
_________________ Techniczne doradztwo: www.bialycement.pl
|
28.09.2014, 20:10 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2014, 23:23 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Temat jak dla mnie nieaktualny, dziękuje za rady. Zrezygnowałem z zakupu 1.2 HTP na rzecz 1.4 16V 75KM z przebiegiem udokumentowanym 87 kkm (ASO do samego końca), cena ponad 3 tys taniej od HTP.
|
28.09.2014, 20:41 |
|
|
Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50 Lokalizacja: Łomża-BL Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Dobry wybór Miałem 1.2 HTP 64kM,mam 1.4 16V 75kM.Pierwszy wg.mnie lepszy do miasta,drugi na trasy,.ani z jednym ani z drugim problemów nie miałem,jedynie cewki.Olej od wymiany do wymiany bez dolewek,zużycie paliwa na korzyść 1.2 a kultura pracy lepsza w 1.4 Pozdrawiam
_________________ Jest; F3-2016r-1.2 16V 110KM,TSI kombi-Ambition, Blue-Race Było; F1-2004r-1.2 12V 64 KM HTP, kombi-Choice,czerwień-corrida 80kkm, Było; F1 FL-2006r-1.4 16V 75 KM kombi-Elegance, sahara beżowy metalik 147kkm,
|
28.09.2014, 22:05 |
|
|
Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46 Lokalizacja: Łódź Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
mesteken napisał(a): Na skody 1.4 16V nawet nie patrzę, bo czytałem, że żrą olej na potęgę (1L/1000 km) mesteken napisał(a): Zrezygnowałem z zakupu 1.2 HTP na rzecz 1.4 16V 75KM He, a to Ci dobre
|
28.09.2014, 22:07 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Tanio kupiłeś. Jeśli nie jest to kot w worku to gratuluję okazji. ps. mój 300.000 km HTP poszedł drożej
|
28.09.2014, 22:08 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2014, 23:23 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
-Adam- napisał(a): mesteken napisał(a): Na skody 1.4 16V nawet nie patrzę, bo czytałem, że żrą olej na potęgę (1L/1000 km) mesteken napisał(a): Zrezygnowałem z zakupu 1.2 HTP na rzecz 1.4 16V 75KM He, a to Ci dobre Żal było nie brać w takim stanie i za taką cenę. Czasami trzeba nagiąć zasady, wcześniej czytałem że jednak sporo osób z tego silnika jest zadowolonych.
|
28.09.2014, 23:15 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
mesteken no to co teraz liczymy na prezentację nabytku w odpowiednim temacie i aktywne uczestnictwo w życiu forum , no i oczywiście zapraszamy na spoty i zloyty..
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
29.09.2014, 08:01 |
|
|
Dołączył(a): 07.01.2015, 22:29 Lokalizacja: Rz-ów Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1 Hatchback CLA
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Żeby było śmiesznie ja też niedawno dostałem od rodzinki F1 Hachbac k1.2 64KM AZQ 2003 z niecałymi 70k na liczniku... zobaczymy jak długo pożyje...
|
19.01.2015, 20:08 |
|
|
Dołączył(a): 11.10.2014, 19:25 Lokalizacja: Poznań Posty: 255
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente +
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Jak będziesz dbał to pojeździ.
|
19.01.2015, 20:52 |
|
|
Dołączył(a): 03.11.2014, 11:11 Posty: 62
Podziękował: 16
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan Classic
Rok prod.: 2005
Województwo: lubelskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Moja Fabia z tym silnikiem właśnie przekroczyła 100k km i od razu padła cewka zapłonowa na środku skrzyżowania. Auto zaczęło się dławić, zaczęły dochodzić dziwne dźwięki, silnik trząsł się jak galerata i nie miał mocy. Po wymianie cewki zapłonowej wszystko wróciło do normy i mam nadzieję, że jeszcze trochę pojeździ
_________________ Pozdrawiam
|
10.04.2015, 13:51 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|