Teraz jest 28.03.2024, 22:46



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Awaryjność silników 1.2 HTP 64km 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 11.09.2014, 23:23
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Czy te silniki są rzeczywiście takie awaryjne jak o nich piszą? Od samochodu nie wymagam wiele (do tej pory jeżdżę Seicento i nie narzekam), ale wizja remontu silnika przy 80 kkm to duża przesada. Czy ten silnik jest rzeczywiście aż tak niedopracowany? Jutro muszę podjąć decyzję dotyczącą zakupu bardzo zadbanej fabii z tym nieszczęsnym silnikiem. Cena jest wysoka (11 400 zł) ze względu na jej przebieg 60kkm i stan (jest praktycznie idealny, żadnych nawet najdrobniejszych odprysków, naprawy na czas). Ale zastanawiam się, czy przebyty przebieg nie jest już zbyt wysoki, niby to tylko 60 tysięcy, a niektórzy przy takowym mieli już poważne awarie w tej jednostce.
W dziale, w którym chwalicie się przebiegami użytkownicy 1.2 rzadko kiedy przekraczają 100 tys. Jaki jest powód? Z drugiej strony kilka razy czytałem, że są osoby które zrobiły na nim 240 tys bez większych problemów.
Co byście robili w takiej sytuacji? Brać samochód ze względu na stan wizualny i niski przebieg, czy szukać czegoś z lepszym silnikiem? Wiem, że o taki zadbany egzemplarz będzie trudno w silnikach o wyższej pojemności. Samochodem zamierzam robić rocznie od 15 - 20 tysięcy km, a przed tym chcę założyć gaz sekwencyjny (zależy mi na samodzielnej instalacji).


27.09.2014, 19:51
Zobacz profil
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
mesteken masz pewny samochód do wzięcia to bierz :!: Nie martw się na zapas. Ja również obecna smerfete mam z grupy ryzyka :wink:

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


27.09.2014, 20:13
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.10.2008, 15:17
Lokalizacja: Zelów
Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda RAPID LB MY15
Rok prod.: 2014
Województwo: łódzkie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Też się zastanawiam skąd się biorą te opinie i dlaczego np. w prasie motoryzacyjnej tak ganią ten silnik. Nie jest to demon prędkości ale do spokojnej jazdy wystarczy a po mieście jeździ mi się nim lepiej niż Skodami z 1.4 16V. Może pierwsze egzemplarze były aż tak awaryjne (problemy m.in. z rozrządem) ale chyba od serii BME tego silnika uspokoiło się. Ja w każdym razie złego słowa o nim nie powiem. Robię nim średnio 17 - 18 tys rocznie, mam już prawie 154 tys km przyjechane i nadal ładnie jeździ z czego większość tras odbywa się w mieście i nie mam gazu. Jest to silnik o charakterystycznym dźwięku i trzeba się przyzwyczaić (3 cylindry). Ja już przywyklem :-)

_________________
Obrazek SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

Obrazek SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM


27.09.2014, 20:14
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.09.2014, 23:23
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
No właśnie mój upatrzony model jest z roku 2003, czyli początku produkcji, więc problem z rozrządem (i inne problemy :roll: ) może się pojawić jak nie wymienię napinacza. Przyznam że wczoraj na jeździe testowej jak samochód się zatrzymał to byłem przekonany, że zgasnął (działał tak cicho wbrew powszechnej opinii). Może nie ma się co dziwić jak do teraz jeździłem hałaśliwym Seicento i ojca Fabią 1.4 TDI.
Pytanie czy kupilibyście samochód z 2003 roku z silnikiem 64 KM HTP mając świadomość, że silniki montowane w początku produkcji były obarczone wadami? Z drugiej strony stan blachy po prostu idealny... Tylko łączny koszt tego autka wraz z instalacją gazu wyniósłby już mnie trochę poniżej 14000, nie wiem czy warto w to iść, zwłaszcza, że za 4 lata przy dobrym układzie sprzeda się go pewnie za 7-8 tys... Za taką kwotę (14 tys) może lepiej szukać diesla 1.9? Problem w tym, że będzie to już pewnie wysłużony egzemplarz. Na skody 1.4 16V nawet nie patrzę, bo czytałem, że żrą olej na potęgę (1L/1000 km), chyba że to miejska legenda. Do tej pory najbardziej interesowały mnie jednostki 68KM czeskiej produkcji ze względu na solidność i łatwość napraw, ale przez długi czas poszukiwań nie znalazłem nic interesującego


27.09.2014, 20:28
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Ja miałem AZQ (poprzednik BME), przejechałem ponad 300.000 km użytku prywatnego ale w firmie mam drugą taką która ma już ponad 330kkm i jeździ nią przedstawiciel handlowy (sic!) no i nadal jeździ.
Nie wypowiadam się nt. gazu bo go nie lubię i nie miałem.
W moim AZQ wymieniałem rozrząd profilaktycznie sporo po 200.000 km bo łańcuszek szumiał, choć ja to usłyszałem dopiero po wymianie gdy nowy był cichszy.
Jedyne co zawsze pilnowałem aby oleju mieć zawsze w przedziale 1/2-3/4 i przed ruszeniem pozwolić napinaczom się napiąć, czyli pozwolić na 10-20 sek. pracy aż olej osiągnie ciśnienie.
Po wymianie rozrządu na nowy nawet i o tym zapomniałem.
Ja swoją z moim przebiegiem, 2005 rok, sprzedałem jako 9-cio latka powyżej kwoty 7-8tys. :) Ale fakt stan to też była igła i w dodatku z nieskąpym wyposażeniem.

Ja kupowałem z salonu i po jadach próbnych z premedytacją wybrałem 1,2 zamiast 1,4 16V bo ten 1,4 się do miasta wg mnie nie nadawał z powodu krzywej przebiegu momentu i co za tym idzie komfortu jeżdżenia na niskich obrotach i zużycia paliwa na wysokich.

1,4 8V MPI osiągi porównywalne z 1,2 a zużycie paliwa jak w 1.4 :)
Diesel na pewno będzie wysłużony, bo drogi w zakupie, więc nikt kto robi małe przebiegi diesla nie kupuje.
Jeśli będziesz robił krótkie odcinki to szkoda diesla bo cały czas będzie się zużywał na zimno.
Ważne nie to co pokazuje licznik tylko ile wiesz o tym aucie?

Czy znasz to auto od nowości. 60kkm za 11 letnie auto - pytanie czy też nie ma ze 200kkm ?


27.09.2014, 22:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.04.2010, 14:47
Lokalizacja: Kraków
Posty: 261
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
W kwestii diesla: u mnie jest ponad 400 tysięcy i nie narzekam. Kupując auto z dużym przebiegiem musisz po prostu kupować "stan" najważniejszych rzeczy i a nie kilometraż. Potem zrobić wszystko co się da i co wyjdzie byś zaczynał od punktu w którym wszystko jest "pod ciebie" zrobione.

_________________
Techniczne doradztwo: www.bialycement.pl


28.09.2014, 20:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.09.2014, 23:23
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Temat jak dla mnie nieaktualny, dziękuje za rady. Zrezygnowałem z zakupu 1.2 HTP na rzecz 1.4 16V 75KM z przebiegiem udokumentowanym 87 kkm (ASO do samego końca), cena ponad 3 tys taniej od HTP.


28.09.2014, 20:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50
Lokalizacja: Łomża-BL
Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Dobry wybór :good: Miałem 1.2 HTP 64kM,mam 1.4 16V 75kM.Pierwszy wg.mnie lepszy do miasta,drugi na trasy,.ani z jednym ani z drugim problemów nie miałem,jedynie cewki.Olej od wymiany do wymiany bez dolewek,zużycie paliwa na korzyść 1.2 a kultura pracy lepsza w 1.4 Pozdrawiam :D

_________________
Jest; F3-2016r-1.2 16V 110KM,TSI kombi-Ambition, Blue-Race
Było; F1-2004r-1.2 12V 64 KM HTP, kombi-Choice,czerwień-corrida 80kkm,
Było; F1 FL-2006r-1.4 16V 75 KM kombi-Elegance, sahara beżowy metalik 147kkm,


28.09.2014, 22:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46
Lokalizacja: Łódź
Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
mesteken napisał(a):
Na skody 1.4 16V nawet nie patrzę, bo czytałem, że żrą olej na potęgę (1L/1000 km)

mesteken napisał(a):
Zrezygnowałem z zakupu 1.2 HTP na rzecz 1.4 16V 75KM

He, a to Ci dobre :!:


28.09.2014, 22:07
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Tanio kupiłeś. Jeśli nie jest to kot w worku to gratuluję okazji.

ps. mój 300.000 km HTP poszedł drożej :D


28.09.2014, 22:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.09.2014, 23:23
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
-Adam- napisał(a):
mesteken napisał(a):
Na skody 1.4 16V nawet nie patrzę, bo czytałem, że żrą olej na potęgę (1L/1000 km)

mesteken napisał(a):
Zrezygnowałem z zakupu 1.2 HTP na rzecz 1.4 16V 75KM

He, a to Ci dobre :!:


Żal było nie brać w takim stanie i za taką cenę. Czasami trzeba nagiąć zasady, wcześniej czytałem że jednak sporo osób z tego silnika jest zadowolonych.


28.09.2014, 23:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
mesteken no to co teraz liczymy na prezentację nabytku w odpowiednim temacie i aktywne uczestnictwo w życiu forum , no i oczywiście zapraszamy na spoty i zloyty..

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


29.09.2014, 08:01
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.01.2015, 22:29
Lokalizacja: Rz-ów
Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1 Hatchback CLA
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Żeby było śmiesznie ja też niedawno dostałem od rodzinki F1 Hachbac k1.2 64KM AZQ 2003 z niecałymi 70k na liczniku... zobaczymy jak długo pożyje... :D


19.01.2015, 20:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.10.2014, 19:25
Lokalizacja: Poznań
Posty: 255
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Ambiente +
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Jak będziesz dbał to pojeździ.


19.01.2015, 20:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.11.2014, 11:11
Posty: 62
Podziękował: 16
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan Classic
Rok prod.: 2005
Województwo: lubelskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Moja Fabia z tym silnikiem właśnie przekroczyła 100k km i od razu padła cewka zapłonowa na środku skrzyżowania. Auto zaczęło się dławić, zaczęły dochodzić dziwne dźwięki, silnik trząsł się jak galerata i nie miał mocy.

Po wymianie cewki zapłonowej wszystko wróciło do normy i mam nadzieję, że jeszcze trochę pojeździ :)

_________________
Pozdrawiam


10.04.2015, 13:51
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL