|
|
Teraz jest 25.04.2024, 12:56
|
[F1] Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 29.03.2016, 11:06 Posty: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Dymi spod pokrywy silnika i wydechu na biało. Oleju wzięło w krótkim czasie bardzo dużo. W ciągu dwóch tygodni spadło ponad normę. Aktualnie 162kkm. Przy około 80k były jakieś cuda remonty (pierścienie itd) w silniku, ale więcej nie mogę powiedzieć bo mnie przy tym nie było. Płyn chłodniczego raczej nie ubywa, w pod korkiem wlewu oleju czysto. Auto stoi już u mechanika, ale zajmie się nim dopiero na dniach. Pytam o radę doświadczonych użytkowników tego silnika 1.2 HTP AZQ
Pozdrawiam
|
29.03.2016, 13:01 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2006, 16:30 Lokalizacja: Warszawa Posty: 95
Podziękował: 3
Pomógł: 1
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Jeżeli chodzi o silnik to 280 tyś. i tfu_tfu w zasadzie nic. Rozrząd i dłuższe napinacze wymieniony przy ok. 120 tyś., katalizator, wszystkie cewki, sprzęgło 2 razy, ostatnio EGR bo oryginał umarł po 12 latach.
|
22.04.2016, 16:39 |
|
|
Dołączył(a): 31.08.2011, 12:18 Posty: 46
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi 1,2 HTP+LPG
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Mojej właśnie przeleciało 310 kkm. Przy 200 robiłem głowicę i przy okazji rozrząd (trochę na własne życzenie, bo wtryskiwacze gazu już przy 100 nadawały się do wymiany...). Poza tym sprężarka klimy przy 230 kkm i alternator przy 260 kkm (jedyny raz kiedy to auto stanęło w polu). Cewki, sprzęgło i wydech dalej fabryka.
|
17.09.2016, 21:39 |
|
|
Dołączył(a): 22.03.2011, 22:00 Posty: 239
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Samochód: Chevy Aveo
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Cześć Mam pytanie odnośnie Fabii teścia z silnikiem htp z 2003 roku. Obecnie auto ma zaledwie 65 kkm przebiegu, no ale już 14 rok na karku. Czy warto wymieniać rozrząd? Dobrze kojarzę że tam jest łańcuch? Jak to wygląda mniej więcej finansowo? z góry dzięki za info
_________________
|
10.01.2017, 17:19 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
benny86 napisał(a): Cześć Mam pytanie odnośnie Fabii teścia z silnikiem htp z 2003 roku. Obecnie auto ma zaledwie 65 kkm przebiegu, no ale już 14 rok na karku. Czy warto wymieniać rozrząd? Dobrze kojarzę że tam jest łańcuch? Jak to wygląda mniej więcej finansowo? z góry dzięki za info Jeśli nie słychać łańcucha to po co wymieniać?
_________________ pitt47
|
25.02.2017, 08:29 |
|
|
Dołączył(a): 22.03.2011, 22:00 Posty: 239
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Samochód: Chevy Aveo
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Pasek traci swe właściwości wraz z upływem czasu, nie tylko samego przebiegu - nie wiem jak jest w przypadku łańcucha?
_________________
|
13.03.2017, 22:06 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
benny86 bo wiesz łańcuch traci elastyczność i parcieje A na poważnie co by ktoś nie wziął tego na poważnie. Łańcuch się zużywa przez co robi się dłuższy co kasuje napinacz. Dopóki jeszcze może to zrobić w teorii nic nie powinno się stać. W przypadku paska dochodzi jeszcze starzenie się gumy. Co może doprowadzić do naciagniecia lub nawet w ostateczności do zerwania paska nawet przy znikomym przebiegu. wysłane z telefonu
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
14.03.2017, 07:21 |
|
|
Dołączył(a): 14.03.2017, 20:11 Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Rok prod.: 2015
Województwo: pomorskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Ja mam 240tys. bez awarii htp 1.2 .2006 Druga też 2006 ale z 1.4 ma 75tys. (Rodzice) i też bez awaryjne. Obie kombi.
Też od dwóch tygodni nowa fabia 2015 1.2tsi 110KM. Zobaczymy jak będzie.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
|
14.03.2017, 20:13 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2014, 14:45 Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 7
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf IV
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Artur_jaw napisał(a): benny86 bo wiesz łańcuch traci elastyczność i parcieje A na poważnie co by ktoś nie wziął tego na poważnie. Łańcuch się zużywa przez co robi się dłuższy co kasuje napinacz. Dopóki jeszcze może to zrobić w teorii nic nie powinno się stać. W przypadku paska dochodzi jeszcze starzenie się gumy. Co może doprowadzić do naciagniecia lub nawet w ostateczności do zerwania paska nawet przy znikomym przebiegu. wysłane z telefonu Jak łańcuch wydłuża się, to po tyłku dostają koła zębate, obrabiaja sie, dlatego trzeba kontrolować jego stan.
|
20.03.2017, 13:23 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2006, 16:30 Lokalizacja: Warszawa Posty: 95
Podziękował: 3
Pomógł: 1
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Pada mi 1-sza sonda lambda (ta przed katem na kolektorze). Pytanie za 100 punktów oryginał czy zamiennik Bosha? (1,2 12V AZQ 305tyś)
|
28.03.2017, 10:08 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2014, 14:45 Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 7
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf IV
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Według mojej wiedzy tylko oryginał, bo zamienniki są nic nie warte.
|
28.03.2017, 15:11 |
|
|
Dołączył(a): 21.11.2015, 20:34 Lokalizacja: EKU Posty: 82
Podziękował: 11
Pomógł: 1
Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: LNR - 5b.
Samochód: Family
Rok prod.: 2011 FL
Województwo: łódzkie
|
Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Witam Koledzy czeka mnie wymiana sondy lambda. U mnie jest błąd zbyt wysokie napięcie powyżej 1V. Wywala błedy i otwiera pętlę, czyli bierze nastawy wtrysków ze sterownika. Co prawda mam silnik 1,2 HTP CGPA 70KM, ale pewnie układ lamby jest ten sam co w 60KM. Mam trzy pytania, może ktoś z Kolegów podpowie. 1) jak wypiąć wtyczkę lambdy dostęp jest fatalny, a nie chcę uszkodzić. Wypiąłem wtyczkę z mocownika (plastikowy bolec) ale za chorobę nie mogę odłączyć wtyczki lambdy od instalacji sterownika, aby ją obejrzeć. Dostęp mam z góry. 2) czy B1S1 to sonda sterująca czyli przed katem na górze z przodu silnika?
_________________ Pozdrawiam Piotr Skoda Fabia II FL; 1,2 HTP; 70KM; 2011 r. Skoda Fabia I 1,2 AZQ; 64KM; 2003 r. Pomagam przy EOBD.
|
04.03.2018, 14:40 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|