Teraz jest 29.03.2024, 08:11



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F1] Awaryjność silników 1.2 HTP 64km 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 29.03.2016, 11:06
Posty: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Dymi spod pokrywy silnika i wydechu na biało. Oleju wzięło w krótkim czasie bardzo dużo. W ciągu dwóch tygodni spadło ponad normę. Aktualnie 162kkm. Przy około 80k były jakieś cuda remonty (pierścienie itd) w silniku, ale więcej nie mogę powiedzieć bo mnie przy tym nie było. Płyn chłodniczego raczej nie ubywa, w pod korkiem wlewu oleju czysto. Auto stoi już u mechanika, ale zajmie się nim dopiero na dniach. Pytam o radę doświadczonych użytkowników tego silnika 1.2 HTP AZQ

Pozdrawiam


29.03.2016, 13:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.03.2006, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 95
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Jeżeli chodzi o silnik to 280 tyś. i tfu_tfu w zasadzie nic.
Rozrząd i dłuższe napinacze wymieniony przy ok. 120 tyś., katalizator, wszystkie cewki, sprzęgło 2 razy, ostatnio EGR bo oryginał umarł po 12 latach.


22.04.2016, 16:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 31.08.2011, 12:18
Posty: 46
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi 1,2 HTP+LPG
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Mojej właśnie przeleciało 310 kkm. Przy 200 robiłem głowicę i przy okazji rozrząd (trochę na własne życzenie, bo wtryskiwacze gazu już przy 100 nadawały się do wymiany...). Poza tym sprężarka klimy przy 230 kkm i alternator przy 260 kkm (jedyny raz kiedy to auto stanęło w polu). Cewki, sprzęgło i wydech dalej fabryka.


17.09.2016, 21:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.03.2011, 22:00
Posty: 239
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Samochód: Chevy Aveo
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Cześć :) Mam pytanie odnośnie Fabii teścia z silnikiem htp z 2003 roku. Obecnie auto ma zaledwie 65 kkm przebiegu, no ale już 14 rok na karku. Czy warto wymieniać rozrząd? Dobrze kojarzę że tam jest łańcuch? Jak to wygląda mniej więcej finansowo? z góry dzięki za info :)

_________________
Obrazek


10.01.2017, 17:19
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
benny86 napisał(a):
Cześć :) Mam pytanie odnośnie Fabii teścia z silnikiem htp z 2003 roku. Obecnie auto ma zaledwie 65 kkm przebiegu, no ale już 14 rok na karku. Czy warto wymieniać rozrząd? Dobrze kojarzę że tam jest łańcuch? Jak to wygląda mniej więcej finansowo? z góry dzięki za info :)

Jeśli nie słychać łańcucha to po co wymieniać?

_________________
pitt47


25.02.2017, 08:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.03.2011, 22:00
Posty: 239
Podziękował: 1
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Samochód: Chevy Aveo
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Pasek traci swe właściwości wraz z upływem czasu, nie tylko samego przebiegu - nie wiem jak jest w przypadku łańcucha?

_________________
Obrazek


13.03.2017, 22:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
benny86 bo wiesz łańcuch traci elastyczność i parcieje ;) A na poważnie co by ktoś nie wziął tego na poważnie. Łańcuch się zużywa przez co robi się dłuższy co kasuje napinacz. Dopóki jeszcze może to zrobić w teorii nic nie powinno się stać. W przypadku paska dochodzi jeszcze starzenie się gumy. Co może doprowadzić do naciagniecia lub nawet w ostateczności do zerwania paska nawet przy znikomym przebiegu.

wysłane z telefonu

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


14.03.2017, 07:21
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 14.03.2017, 20:11
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Rok prod.: 2015
Województwo: pomorskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Ja mam 240tys. bez awarii htp 1.2 .2006
Druga też 2006 ale z 1.4 ma 75tys. (Rodzice) i też bez awaryjne.
Obie kombi.

Też od dwóch tygodni nowa fabia 2015 1.2tsi 110KM. Zobaczymy jak będzie.


Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka


14.03.2017, 20:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.05.2014, 14:45
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 7

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf IV
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Artur_jaw napisał(a):
benny86 bo wiesz łańcuch traci elastyczność i parcieje ;) A na poważnie co by ktoś nie wziął tego na poważnie. Łańcuch się zużywa przez co robi się dłuższy co kasuje napinacz. Dopóki jeszcze może to zrobić w teorii nic nie powinno się stać. W przypadku paska dochodzi jeszcze starzenie się gumy. Co może doprowadzić do naciagniecia lub nawet w ostateczności do zerwania paska nawet przy znikomym przebiegu.

wysłane z telefonu

Jak łańcuch wydłuża się, to po tyłku dostają koła zębate, obrabiaja sie, dlatego trzeba kontrolować jego stan.


20.03.2017, 13:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.03.2006, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 95
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Pada mi 1-sza sonda lambda (ta przed katem na kolektorze). Pytanie za 100 punktów oryginał czy zamiennik Bosha?
(1,2 12V AZQ 305tyś)


28.03.2017, 10:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.05.2014, 14:45
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 7

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf IV
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Według mojej wiedzy tylko oryginał, bo zamienniki są nic nie warte.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje luckyboy za ten post:
Mrufka
28.03.2017, 15:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.11.2015, 20:34
Lokalizacja: EKU
Posty: 82
Podziękował: 11
Pomógł: 1

Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: LNR - 5b.
Samochód: Family
Rok prod.: 2011 FL
Województwo: łódzkie
Post Re: Awaryjność silników 1.2 HTP 64km
Witam
Koledzy czeka mnie wymiana sondy lambda. U mnie jest błąd zbyt wysokie napięcie powyżej 1V. Wywala błedy i otwiera pętlę, czyli bierze nastawy wtrysków ze sterownika. Co prawda mam silnik 1,2 HTP CGPA 70KM, ale pewnie układ lamby jest ten sam co w 60KM. Mam trzy pytania, może ktoś z Kolegów podpowie.
1) jak wypiąć wtyczkę lambdy dostęp jest fatalny, a nie chcę uszkodzić. Wypiąłem wtyczkę z mocownika (plastikowy bolec) ale za chorobę nie mogę odłączyć wtyczki lambdy od instalacji sterownika, aby ją obejrzeć. Dostęp mam z góry.
2) czy B1S1 to sonda sterująca czyli przed katem na górze z przodu silnika?

_________________
Pozdrawiam
Piotr
Skoda Fabia II FL; 1,2 HTP; 70KM; 2011 r.
Skoda Fabia I 1,2 AZQ; 64KM; 2003 r.
Pomagam przy EOBD.


04.03.2018, 14:40
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL