Teraz jest 28.04.2024, 13:37



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
[F1] Pacjent 1,4 MPI AQW 68 kM - szarpie podczas przyspieszania 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Pacjent 1,4 MPI AQW 68 kM - szarpie podczas przyspieszania
Dziś rano "popsuł mi się " samochód :mrgreen:
AUTO bez instalacji autogazu
Objawy :

Na zimnym

Po odpaleniu pracuje nierówno - poszarpuje - wyraźnie czuć że nie pracuje do końca prawidłowo któryś cylinder.
Po dodaniu gazu czuć "czkawkę" przy wchodzeniu na obroty.
Jazda próbna - podczas przyspieszania , na każdym biegu wyraźnie poszarpuje ( szarpie autem) tak jak gdyby któryś cylinder nie dostawał paliwa.
Po rozpędzeniu i delikatnym trzymaniu gazu jedzie "prawie normalnie" bez szarpania.

Na gorącym ( po zagrzaniu)

Na jałowym pracuje równiutko
Prawidłowo reaguje na dodanie gazu , bez "czkawki".
Jazda próbna - podczas przyspieszania , na każdym biegu wyraźnie poszarpuje ( szarpie autem) tak jak gdyby któryś cylinder nie dostawał paliwa.
Po rozpędzeniu i delikatnym trzymaniu gazu jedzie "prawie normalnie" bez szarpania.

Co zrobiłem:

Podłączenie do kompa i błąd:
16688 - cylinder 4 mistfire detected P 0304 -35-10 ( wypadanie zapłonu na 4 cylku)
Skasowałem błąd
Podmieniłem świece pomiędzy 2 i 4 cylindrem ( świece w kolorze jasna kawa z mlekiem - obraz prawidłowy , świece NGK zmieniane 24 000 km temu )
Jazda próbna i to samo .
Podłączenie kompa
Ten sam błąd:
16688 - cylinder 4 mistfire detected P 0304 -35-10 ( wypadanie zapłonu na 4 cylku)

Jasna prawidłowa świeca na 4 cylindrze i prawidłowa praca silnika na biegu jałowym nawet z przegazówkami sugerują , że chyba wtrysk nie wyrabia z paliwem pod obciążeniem
Czy niskie ciśnienie na listwie wtryskowej może powodować taki objaw i tylko na jednym i tym samym cylindrze ? Raczej nie....
Poza tym wywaliło by chyba bład niskiego ciśnienia paliwa. ???
Jasna , ładna świeca ( nie mokra i ciemna) sugerują , że to raczej nie listwa zapłonowa z cewkami... ???

W jaki sposób przy pomocy kompa i VAG zdiagnozować wtryski w 1,4 MPI AQW ? ( wcześniej miałem golfa z 1,9 TDi i tam się fajnie diagnozowało w kanale 13 i 23 kondycję pompowtryskiwaczy )

Tutaj , wcześniej opisywałem inny problem z którym dałem sobie wtedy "spokój".
Nie wiem , ale może mieć to związek z moją dzisiejszą awarią.
viewtopic.php?f=16&t=20668

Pomożecie ? :browar:

_________________
Obrazek


06.09.2014, 15:36
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Pacjent 1,4 MPI AQW 68 kM - szarpie podczas przyspieszan
Zamieniłem wtryski miejscami .
Z czwartego cylindra ( licząc od pompy wody) dałem na 3 cylinder .
Dalej to samo : 16688 czyli wpadanie zapłonu 4 cylinder

Czy dobrze liczę cylindry ?
Od pompy wody 1-2-3-4 ?
Na głowicy są oznaczenia ( licząc od pompy wody ) 1-4-3-2 , chyba kolejności zapłonu ale nie mam pewności czy komputer przypadkiem nie podaje numeru cylindra właśnie w/g tych oznaczeń z głowicy ???

NIkt nie miał podobnego problemu ?

_________________
Obrazek


07.09.2014, 08:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: Pacjent 1,4 MPI AQW 68 kM - szarpie podczas przyspieszan
Witam
Sprawdź zasilanie 4 wtryskiwacza.
Dioda led miedzy +akumulatora i wtyczkę wtryskiwacza.
Marek


08.09.2014, 19:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Pacjent 1,4 MPI AQW 68 kM - szarpie podczas przyspieszan
Wczoraj po południu wracałem z pracy i ....się naprawił.
W pewnym momencie przestał nagle szarpać .
Dziś rano jechałem do pracy i tez na razie jest ok.
Tak czy inaczej muszę dojść przyczyny i ją definitywnie usunąć.

_________________
Obrazek


09.09.2014, 06:26
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.05.2014, 14:20
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Pacjent 1,4 MPI AQW 68 kM - szarpie podczas przyspieszan
Czesc i co bylo przyczyna jak mozna wiedziec?


29.09.2014, 11:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Pacjent 1,4 MPI AQW 68 kM - szarpie podczas przyspieszan
Nie wiem.... ???
Od tego momentu jak "się naprawił" na razie jeździ i nic się nie dzieje.....CZESKI FILM. :mrgreen:
Czekam aż całkiem to "COŚ" padnie , wtedy będzie wiadomo....

_________________
Obrazek


29.09.2014, 12:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Pacjent 1,4 MPI AQW 68 kM - szarpie podczas przyspieszan
magma1974 napisał(a):
Czesc i co bylo przyczyna jak mozna wiedziec?


No i się wyjaśniło .
Jak pisałem , jakiś czas wcześniej auto od czasu do czasu szarpało podczas jazdy ( tak jakby nie palił jeden cylinder)
Dodatkowo po odpaleniu po dłuższym postoju ,na wolnych obrotach silnik miał tendencje do dziwnej pracy , tzn, takie poszarpywanie jakby wypadał zapłon, ale po chwili pracy obroty się stabilizowały ( świece zapłonowe nowe, listwa zapłonowa sprawdzona, przepustnica czysta jak łza i adaptowana - to tak dla informacji )
W końcu padła mi uszczelka pod głowicą ( która od około połowy roku dogorywała) .
Jako że cześciowo podejrzenia padały także na walnięta uszczelkę , myślałem że po jej wymianie problem ustapi.
Okazało się że nie, to poszarpywanie po odpaleniu nadal było choć jak już pisałem znikało po krótkiej pracy silnika.
Postanowiłem więc pomierzyć ciśnienie sprężania na zimnym silniku na cylindrach i okazało się że 4 -ty cylinder miał zdecydowanie niższe ciśnienie niż pozostałe.
Pomyślałem , że zanim znów wybebeszę silnik to spróbuję przeprowadzić nastawę wstępną popychacza hydraulicznego na 4 -tym cylindrze i BINGO !
Po sprawdzeniu i regulacji silnik odzyskał ciśnienie i działa normalnie i już nie szarpie.
Prawdopodobnie popychacz hydrauliczny pracował już na końcówce zakresu regulacji i powodował opisane problemy z wypadaniem zapłonu na 4 cylindrze.

_________________
Obrazek


09.11.2014, 16:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL