Teraz jest 28.04.2024, 04:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Biegi, a obroty silnika 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18
Lokalizacja: Lubelskie
Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: lubelskie
Post Biegi, a obroty silnika
Od niedawna jestem posiadaczem Fabisi jak w podpisie, poprzednio powoziłem Astra to był kompletny golec. W związku z tym maje pytanie w jakim zakresie obrotów od do na poszczególnych biegach powinno sie poruszać żeby było oszczednie i żeby motoru nie przeciążyć.
Wpadłem w przerażenie jak ruszając z pod świateł i wcale nie tak ostro chwilowe spalanie wskazało 99,99l/100km, może TTTM, braciak Passatem z 1999r. TDI max ma około 40l/100km.

_________________
1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam


02.07.2006, 15:03
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
no zapewne nie przekraczaj 3k rpm

po 2 widze ze chyba masz nowy samochod na dotarciu wiec tym bardziej nie zyluj go

jak oszczedzac ? patrz na chwilowe spalanie i co jakis czas sprawdzaj srednie spalanie i bedziesz wiedzial jak poruszac sie najoszczedniej
im mniej gazu tym oszczedniej tak mi sie wydaje :oops:

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


02.07.2006, 16:48
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32
Lokalizacja: Police
Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Województwo: zachodniopomorskie
Post 
polecam obejżeć ci dziejsze wydanie programu "samochód" na TVN Tubo było o docieraniu silnika. Będą to powtrzać codziennie przez najbliższy tydzień.

Zazwyczaj predkosci i biegi ksztaltuja sie tak:
1 - tylko start (wiadomo)
2 - do 40
3 - 30 - 60
4 - 55 - 80
5 - 70 do końca :D

w tych górnych granicach będziesz mieć 3000 rpm a w dolnych jakies 1500-1700 rpm
Ja na początku zmieniałem biegi jak przekroczyłem 2500 rpm
i tandardowo obroty utrzymywałem na 2000rpm
Spalanie chwilowe 99 to standard. Rusz kiedyś delikatnie bardzo delikatnie o zobaczysz że aż tyle nie bezie. Mi się kiedyś udało na 20L przy starcie na ciepłym silniku :wink:

_________________
JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )


02.07.2006, 18:38
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.06.2006, 19:18
Lokalizacja: Lubelskie
Posty: 66
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: lubelskie
Post 
Ja staram się jeżdzić około 3 000rpm a zmieniać biegi na około 3 500rpm, tak mniej więcej jeżdziłem na słuch poprzednim autem bo obrotomierza tam nie miałem. A teraz jak mam obrotomierz i wskaźnik chwilowego zużycia PB mam dylemat zejść na niższe obroty, wtedy spalanie jakby niższe ale do jakiego momentu żeby nie zamordować motoru? Czy prędkość 60km/h ciągnąć na 3 biegu jest to około 3 000rpm czy włożyć 4 i iechać na niecałe 2 500rpm.
I czy opisana sytuacja ma się jednakowo dla docieranego silnika do 3 000km i później już dotartego. To moje pierwsze nowe auto stąd mam wiele wątpliwości, niechciał bym czegoś zchrzanić.
Dzięki za wszystkie porady :browar:

_________________
1,4 16V 80KM Combi Mint
Pozdrawiam


02.07.2006, 19:08
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Nie przekraczaj 3/4 obrotomierza.
Nie wciskaj gazu do dechy -przyspieszaj delikatnie.
Nie przeciążaj silnika jak jedziesz pod górkę to lepiej zredukować i trzymać cut wyższe obroty niż dusić auto na wysokim biegu.


02.07.2006, 19:18
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
jak masz wózek na dotarciu, to faktycznie pierwsze 2 tysie km raczej zalecałbym zmianę biegów przy 2500-3000rpm. Ja akurat nie mam takiego wskaźnika i Bogu dzięki, bo po co mi takie coś? Żeby się stresować? Jeżdżę sobie w miarę dynamicznie, wyprzedzanie w trasie w przedziale 70-110km/h odbywa się na trójce, bo na wyższych biegach jest ciężko ;-) . A przy dystrybutorze wychodzi 5,94 litra (bez szaleństw, góra do 120km/h). Z szaleństwem wychodzi 6.7 litra. W mieście raczej nie stresuję się liczeniem ;-) . A jakby mi coś pokazywało chwilowe 100/100 to chyba bym osiwiał, albo zaczął jeździć jak emeryt. Także proponuję nie patrzeć na takie stresujące dane! ;-) .


03.07.2006, 06:38
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.04.2006, 15:56
Lokalizacja: Lublin
Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2006/2012
Województwo: lubelskie
Post 
powitac nowego uzytkowinika :)
co do klimy to czsami mam to samo a samochod ma z 4 miechy hehe ale nie zawsze tak jest dziwne, a biegi zmieniam przy max momencie obrotowym
czesto do 2 tys i spoko jade :) na trasie max 110km/h bo tutaj nie da sie pojechac szybciej
a co do spalania to nim 3,5 l/100km wg komputera ale standardowo loduje na 4,0 l/km i szczerze mowiac w dupie mam tych ktorzy chca mnie wyprzedzac mi sie nie spieszy i tak dojade :) co do przebiegu to mam 5100km i jedynie listwa mi sie odklejila ale jutro/dzis bedzie aso z tym walczyc :) a ja bede testowal w tym czasie roomstera :)
pozdrawiam i zycze zadowolenia z jazdy

_________________
FI Combi 1,9 tdi pd:) Sport-Line 3,3-... l/100km :) 2,9 l/100km :):):):):
F2 Combi 1,6 tdi cr dpf :):) Elegance testing 2,9 -3,7 l/100km :):) 2,7 l/100km :):):):)
Pozdrawiam


09.08.2006, 23:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 29.04.2006, 22:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan
Województwo: mazowieckie
Post Re: Biegi, a obroty silnika
Wracając do tematu biegów, polecam zmiane biegów przy ok 3 000 obrotów wtedy wychodzi najekonomiczniej :)

Najlepiej to szybko rozpedzic sie do 70 km/h ( :nono: ) i wtedy na 4 biegu średnie spalanie w miescie bez kokrów ok 7-8 litrów :eh:


10.08.2006, 08:26
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja zazwyczaj zmieniam przy 4 tys rpm (nie muszę oszczędzać paliwa) :crazy: , ale zdarza się że przy wyprzedzaniu nawet do 5200 rpm :wazup:


10.08.2006, 10:48

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Ja staram sie zawsze zmieniać biegi w granicach 2500 - 3000 rpm. Wydaje mi sie ze tak jest najekologiczniej i najciszej. Czasami gdy wystepuje stresująca sytuacja na drodze to cisne nawet do 5000 rmp ale to zadkość.


15.08.2006, 23:47
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja generalnie zmieniam biegi przy 3000 rpm, choc moj silnik jest elastyczny i od 1700 rozpedza sie niezle nawet na 5 biegu. Ale w ten sposob nie zamulam silnika wciskaniem gazu bezsensownie w podloge. Po miescie najmniej wychodzi wtedy ok 8,5 litra - z tym, ze jade przepisowo, ruszam ze swiatel plynnie zeby ruchu nie tamowac. Srednio po miescie 9-10 litrow. Na trasie bywa roznie - Krakow-Tarnobrzeg-Krakow pokazal mi srednie 5,9 przy srednich predkosciach ok 90-110


02.11.2006, 12:39
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
o w mordę, wreszcie ktoś z takim silnikiem! Powiedz, czy przy takiej jeździe i takiej zmianie biegów zauważasz branie oleju przez silnik? Pamiętam, że swego czasu ktoś mi mówił, że te silniki lubią olej. Sam generalnie trochę żałuję, że nie wybrałem fabki z silnikiem 2.0.

[ Dodano: 2006-11-02, 12:57 ]
tak btw - to akurat w tym silniku (2.0) 3000rpm to chyba najbardziej optymalny moment do zmiany biegu. Chociaż ja tam w trasie bym go czasem do 5000rpm przeciągał ;-) .


02.11.2006, 12:54
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
no opowiedź coś o silniku - jestem bardzo ciekaw jak sprawuje si w fabii - słyszałem że bierze olej

_________________
Skoda Fabia JOY EDITION


02.11.2006, 14:13
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Takie pytanko,co oznacza czerwona kropka na predkościomierzu pomiedzy 40-50 km/h???


02.11.2006, 15:17

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Za krotko nia jezdze, zeby zauwazac, ale brat majacy ja przez trzy lata dal mi rade zebym co 4-5 tysiecy sprawdzal.Ponoc to norma dla tego silnika - generalnie wiekszych usterek to auto nie mialo - ostatnio odezwal sie czujnik skretu, swierszcz w dmuchawie :D

Poki co pod moja niedoswiadczona stopa bierze calkiem znosne ilosci benzyny, wiec nie narzekam. Mocy czasem jest az nadto dla takiego laika jak ja. Biegi sa dosc krotkie - przy 100 kmh na obrotomierzu widnieje juz lekko ponad 3 tysiace, jednak na trasie jak napisalem auto nie musi wcale palic duzo jesli tylko sie jedzie plynnie i unika gwaltownych przyspieszen. Zreszta w wielu przypadkach nie trzeba nawet redukowac biegu.

Jezdzi sie tym fajniej, ze ruszajac z jedynki, zmieniajac niemal od razu na dwojke dociagamy tak do 3 tysiecy, zmiana na trojke - na dobry poczatek jest 2,5 tysiaca, wiec za kazdym razem osiagany jest maksymalny moment obrotowy. Na zasadzie lenistwa moznaby nawet ruszyc z jedynki, wlozyc trojke, nastepnie od razu piatke.

Nie jezdze tym autem szybko - obiektywnie oceniam swoje umiejetnosci na male - auto dostalo mi sie w drodze "spadku" z czego jestem niezmiernie szczesliwy :)


02.11.2006, 16:00
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL