FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] HTP a 100 kkm.
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=1998
Strona 1 z 6

Autor:  16v [ 26.06.2006, 09:42 ]
Tytuł:  HTP a 100 kkm.

Witam

Czy są na tym forum użytkownicy HTP z przebiegiem przekraczającym 100.000 km ?
Ciekawi mnie opinia o trwłość tego silnika.
W internecie są różne opinie.
A to, że po 100 kkm pada uszczelka pod głowicą, że jest problem z jej wymianą, bo głowica jest nitowana .... A szwagier brata wójka miał 1100 MB i wszystkie Skody to zło, bo mu się strasznie psuła.

Tak więc chciałbym zasięgnąć informacji i opini z pierwszej ręki.

Autor:  Majsiek [ 28.06.2006, 13:50 ]
Tytuł: 

ja moge powiedziec ze mam fbke kombi od sierpnia 2005. przejechane 36tys. km s czego jakies 31tys na gazie. s silnikiem ja do tej pory zadnych problemow procz wymian7y jednej cewki na gwarancji. moj silnik to htp 12v 64KM. silnik niezly jak na swoja pojemnosc. ale nie jest to rakieta. choic jezdzilem clio 1.2 i musze powiedziec ze swoja fabka objechlbym go ze dwa razy

Autor:  Zyg [ 28.06.2006, 14:55 ]
Tytuł: 

Ja mam juz przejechane ponad 48 tys km i jak narazie spokoj. Do 100 tys jeszcze daleko. Ale mam nadzieje ze spokojnie osiagne ta granice

Autor:  Yaca [ 28.06.2006, 15:46 ]
Tytuł: 

ja na liczniku mam już ponad 73 tys kilometrow Fabka ma 2.5 roku. Raz miałem jedynie problem z zapłonem - czasem jeden gar przerywał i zapalała się kontrolka od autodiagnostyki, ale to była walnięta świeca, albo kabel wysokiego napięcia - już nie pamiętam. Z silnikiem jakotakim nie ma żadnych problemów nic nie cieknie, pali na dotyk - narazie wszystko OK... byle tak dalej ;)

Autor:  piotr_prezes [ 29.06.2006, 21:25 ]
Tytuł: 

ja się nie wypowiadam bo mam dopiero 15 tys nastukane...

ale ciekaw jestem trwałości...bo to w końcu nowa jednostka... :crazy:

Autor:  oizo [ 31.07.2006, 13:49 ]
Tytuł: 

Zyg napisał(a):
Ja mam juz przejechane ponad 48 tys km i jak narazie spokoj. Do 100 tys jeszcze daleko. Ale mam nadzieje ze spokojnie osiagne ta granice



Ja uzyskałem podobną kwotę..... 45.ooo stuknęło w week-end.
Niedługo przegląd.... hmmmmmmmm


Obrazek

Autor:  boossu [ 31.07.2006, 20:16 ]
Tytuł: 

Majsiek, jaki dokldnei silnik w tym clio? bo chyba brednie piszesz ze objechal bys je dwa razy, Cliowki calkiem ladnie sie zbieraja :blowup:

Autor:  Iwonka [ 30.12.2006, 22:14 ]
Tytuł: 

1,2 HTP 6V przebieg 75000
Przy tym przebiegu problem z 1 i 3 cylindrem (wypadający zapłon)
Różnice w ciśnieniu sprężania 14,6 /13,6/ 11,4
Autko użytkowane prywatnie.
Przeglądy tylko w ASO (na razie)

Autor:  Tomasz [ 31.12.2006, 13:38 ]
Tytuł: 

Iwonka napisał(a):
1,2 HTP 6V przebieg 75000
Przy tym przebiegu problem z 1 i 3 cylindrem (wypadający zapłon)
Różnice w ciśnieniu sprężania 14,6 /13,6/ 11,4


Mam pytanie - ile (i gdzie) jest robiony wskaźnik ciśnienia sprężania?
Ja po raz pierwszy robiłem to w swojej Syrenie 105 w roku 1990. Miała ciśnienie 8,8 i mały rozrzut (bardzo dobre wyniki).
W Fiacie 125P miałem 11,5 do 12,3 (też wynik b. dobry - odpalałem na LPG przy -12 oC - instalacja BRC)

U ciebie ten 3-ci cylinder "odstaje". Ale jaka przyczyna? Zapieczone pierścienie??
Za to pozostałe mają IMHO wynik bardzo dobry, nie spodziewałem się aż takiego dobrego wyniku w silniku o 2 zaworach na cylinder. I to po przebiegu 75.000 km.
Dziękuję za te dane!. Może ktos jeszcze dopisze swoje??

Pozdr.
Tomek.

Autor:  Nicram [ 31.12.2006, 23:04 ]
Tytuł: 

Z tego co mi wiadomo to bardziej usterkowy jest 1.2HTP 6v54KM,u mnie 2.5roku 27500km i wsio OK! Swego czasu w Auto Świecie był test VW Polo z silnikiem 1.2 12v64KM po 100tysiącach. Pomiary silnika dały następujący wynik:tłoki i cylindry w zakresie tolerancji nowych części,jedynie test wywarł nieznaczny wpływ na gniazda zaworów.Poza tym nic się nie działo.

Autor:  Majsiek [ 01.01.2007, 11:40 ]
Tytuł: 

no a u mnie nastukane juz 54kkm. jak na razie odpukac nic. silnik zagazaowany. zobaczymy co bedzie na przegladzie po 60kkm? fabka smiga i oby tak dalej. ostatnio tylko czesto leca mi laczniki stabilizatorow. skoda zmienila je na jakies ponos lepsze a leca mi co okolo 10kkm. ale na razie gwarancja i pozniej bedziemy sie martwic.

Autor:  Tomasz [ 01.01.2007, 19:59 ]
Tytuł: 

Nicram napisał(a):
Z tego co mi wiadomo to bardziej usterkowy jest 1.2HTP 6v54KM



A z czego to wynika? Chyba tylko z jakości wykonania bo koncepcja konstrukcyjna obu silników jest podobna.

Nicram napisał(a):
jedynie test wywarł nieznaczny wpływ na gniazda zaworów.Poza tym nic się nie działo.


Ale czy w kwestii nadmiernego zużycia (nadpalenia?) przylgni zaworów czy może uszczelniaczy olejowych przy trzonkach zaworów??

Autor:  Nicram [ 02.01.2007, 19:21 ]
Tytuł: 

Odnośnie wpływu na gniazda zaworów w teście nic wiecej i szerzej nie napisano.Pozdrawiam

Autor:  LAWENDOWY [ 02.01.2007, 21:52 ]
Tytuł: 

Ja mam puknięte 61.000 tysięcy i nie obyło się bez poważnych usterek:

musiałem naprawić rozrząd po 45.000 tysiącach bo przeskoczył ale podobno jest to jakaś wada w htp.

Autor:  kros [ 02.01.2007, 22:04 ]
Tytuł: 

LAWENDOWY napisał(a):
rozrząd po 45.000 tysiącach bo przeskoczył ale podobno jest to jakaś wada w htp.


No chyba tak, nie wiem czy czytałeś?
klik

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/