Teraz jest 27.04.2024, 21:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
[F1-F4] Jakie świece? Co lepsze jednoelektrodowe czy trójelektrodowe 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Jakie świece? Co lepsze jednoelektrodowe czy trójelektrodowe
Witam.
Mam zamiar w następny miesiąc wymienic swiece zapłonowe. Dotychczas mam wsadzone Champion RC89PYC jednoelektrodowe sa to podajże takie jakie Skoda wsadza seryjnie. Chce sobie tym razem zapodac jakieś inne ale trójelektrodowe. Powiedzcie mi co daje wieksza ilość elektrod, czy moge sobie je bezpiecznie wsadzic do mojego silnika. (mój wujek w swojej Audi 100 stosuje trójki i mówi ze dłuzej trzymaja oraz nie ma zadnych kłopotów z odpalaniem nawet w - 40 c :) )


25.05.2006, 20:48
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.05.2006, 13:08
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Jak nie masz żadnych problemów z silnikiem, to po co zmieniać na inne ???

Paulek napisał(a):
mój wujek w swojej Audi 100 stosuje trójki i mówi ze dłuzej trzymaja oraz nie ma zadnych kłopotów z odpalaniem nawet w - 40 c


A Ty masz problemy z zapalaniem? Po za tym Audi to Audi, a fabka to fabka.
Wg. mnie jak nie masz, żadnych problemów z silnikiem - to zwyczajnie nie kombinuj, bo to nie ma sensu.


25.05.2006, 22:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Problemów z odpalaniem na szczęście nie mam. Słyszałem ze trójki wytwarzaja wieksza iskre (łune) i dlatego obnizaja spalanie oraz powodują lepsza, cichszą i równiejsza prace silnika.


26.05.2006, 11:03
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Z tym to moze byc tak jak z paliwem 98

nie bedzie gorzej ale moze byc tylko lepiej :)

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


26.05.2006, 11:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
zmieniłem kilka dni temu fabryczne świece BRISK SKODA 3-elektrodowe na identyczne NGK. może mi się wydaje ale silnik inaczej buczy. :hura:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


29.05.2006, 10:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post Re: Jakie świece? Co lepsze jednoelektrodowe czy trójelektro
W takim samym silniczku miałem fabrycznie Brisk DR15TC, po 62 tys.km (27 tys. km na LPG) znowu założyłem te same i po 13 tys. km na samym LPG jest dobrze. :-)


07.06.2006, 13:14
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Na świece można wydać nawet 250 zł ( platynowe 3-4 elektrodowe ) , tylko pytanie po co ?
jeżeli mozna kupić jednoelektrodowe np: NGK za 40-50 zł a i tak trzeba wymienić co 60 tys. km.

pozdrawiam


03.08.2006, 13:48
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.01.2006, 20:52
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
Posty: 86
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Octavia 1.9 SDI ;)
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
ja polecam świece trójelektrodowe z jednego względu dają mocniejszą iskre oraz aby miały mniejszą ciepłote zwłaszcza z lpg

_________________
DJ Gotuje Czy Ty też chcesz abym ci coś ugotował
jeśli tak wyślij pw lub dzwoń 531-342194


13.08.2006, 10:44
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post Re: Jakie świece? Co lepsze jednoelektrodowe czy trójelektro
W jednym z moich poprzednich aut testowałem różne "tuningowe" świece i mogę powiedzieć tyle: nie warto, szkoda kasy.

_________________
. Jarek


13.08.2006, 11:47
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
djczas napisał(a):
ja polecam świece trójelektrodowe z jednego względu dają mocniejszą iskre oraz aby miały mniejszą ciepłote zwłaszcza z lpg


Udowodnij to że mają mocniejszą iskre :) A moze jest odwrotnie ?


Ostatnio edytowano 14.08.2006, 13:41 przez fresh60, łącznie edytowano 3 razy



14.08.2006, 07:32
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.01.2006, 20:52
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
Posty: 86
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Octavia 1.9 SDI ;)
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
fresh60, jak jest jedna elektroda to jest wieksze prawdopodobieństwo wypadniecia zapłonu z powodu braku iskry

_________________
DJ Gotuje Czy Ty też chcesz abym ci coś ugotował
jeśli tak wyślij pw lub dzwoń 531-342194


14.08.2006, 12:52
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
djczas napisał(a):
fresh60, jak jest jedna elektroda to jest wieksze prawdopodobieństwo wypadniecia zapłonu z powodu braku iskry


A dlaczego przy 1 elektrodzie iskra ma niby nie przeskoczyć ? :)
Co prawda zrobiłem dopiero 600 km na świecach ale jakoś zawsze przeskakuje :)

Po wymianie silnik pracuje zdecydowanie ciszej powyzej 3000 obrotów - specjalnie testowałem. Pomiędzy 2000-3000 nie ma różnicy , dynamika samochodu bez zmian.
Wcześniej były fabryczne BRISK (trójelektrodowe z końcówką ...15TC) . po 60 tys. km wyglądały nienajgorzej - jeszcze mogłem pojeździć.

pozdrawiam


14.08.2006, 13:45

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
fresh60 napisał(a):
A dlaczego przy 1 elektrodzie iskra ma niby nie przeskoczyć ? :)


Zabrudzenie elektrod na wskutek niewlasciwej mieszanki, zwiekszenie sie odleglosci miedzy elektrodami i iskra moze przeskoczyc po izolatorze, stopienie elektro wskutek niewlasciwej mieszanki, zmiejszona sprawnosc ukladu zaplonowego (kable, izolatory), przyczyn moze byc wiele. :-)
Przy 3 elektrodach zawsze są jeszcze 2 inne elektrody, dlatego czas eksploatacji 3-elektrodowych jest dluzszy, ale to tez zalezy, bo np. 1-elekrt. swiece platynowe maja zywotnosc 90-120 tys. km. :-)


29.08.2006, 08:23
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Cytat:

Zabrudzenie elektrod na wskutek niewlasciwej mieszanki


W Fabii ? Przy tak nowoczesnym sterowaniu zapłonem, mało prawdopodobne.
Cytat:

, zwiekszenie sie odleglosci miedzy elektrodami i iskra moze przeskoczyc po izolatorze, stopienie elektro wskutek niewlasciwej mieszanki, zmiejszona sprawnosc ukladu zaplonowego (kable, izolatory), przyczyn moze byc wiele.


Wydaje mi się że cewki zapłonowe sa w 1 module nakładanym na świece.
Cytat:

Przy 3 elektrodach zawsze są jeszcze 2 inne elektrody, dlatego czas eksploatacji 3-elektrodowych jest dluzszy, ale to tez zalezy, bo np. 1-elekrt. swiece platynowe maja zywotnosc 90-120 tys. km.


Tak do końca to jeszcze nie wyjaśniono czy w świecach 3-elektrodowych w danej jednostce czasu jest tylko 1 iskra czy też 1 właściwa plus 1-2 b.małe na pozostałych elektrodach i jaki to ma wpływ na spalanie mieszanki w porównaniu z 1 mocną iskrą w świecy 1-elektrodowej.
Jest też nowy typ świec BERU 4-elektrodowe - ciekawy pomysł.

Przez 60 tys. km jezdziłem na fabrycznych 3-elektro BRISK, teraz 3 tys.km na 1-elektrodowych , nie czuje żadnej różnicy. Dopiero jak przejade 60 tys na 1-elektrodowych wtedy będe miał pewnosć

A tak na poważnie to bardziej miałem na myśli sens ekonomiczny,np:
- NGK 1 -elektrodowe,koszt ~30-40 zł, wymiana co 60 tys.km
- 3-elektrodowe platynowe, koszt 200-250 zł, wymiana załóżmy co 120 tys. km

Przez 120 tys. km NGK będą kosztowały 60-80 zł a platynki ....

pozdrawiam


29.08.2006, 09:42
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
fresh60 napisał(a):
W Fabii ? Przy tak nowoczesnym sterowaniu zapłonem, mało prawdopodobne.

sterowanie sterowaniem ale jakość paliwa może być do d... i zanieczyszczenia gotowe


29.08.2006, 12:33
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL