|
|
Teraz jest 05.07.2024, 02:41
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
[F1] Żywotność silnika 1.2?
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 12.10.2006, 09:45 Lokalizacja: Katowice Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Skoda Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
[F1] Żywotność silnika 1.2?
Witam.
Mam pytanie a mianowicie. Posiadam Fabkę 1.2 HTP z 2003 roku i mam akualnie przejechane 90.000tys km. Robię wszystki planowane przeglądy plus wymiany tajli. Ile przy spokojnym użytkowaniu i dbaniu o samochód można wyciągnąc z silnika przejechanych kilometrów? Wiadomo benzyniak a diesel to dwa różne światy więc ile można przejechać na silniku benzynowym bez żadnego remontu?
Pozdrawiam
Wojtek
Ostatnio edytowano 01.01.1970, 01:00 przez pyzio81, łącznie edytowano 2 razy
|
21.11.2009, 18:50 |
|
|
Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22 Lokalizacja: małopolska Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: małopolskie
|
IMO nie ma reguły, wszystko zależy od stylu jazdy, tego jak się o auta dba, ile się rocznie jeździ i w jakim stosunku trasa/miasto, etc. Myślę, że nawet pół miliona kilometrów nie jest dla dzisiejszych silników problemem jeśli tylko się o nie odpowiednio dba. Wszystko zależy też oczywiście od tego, co masz na myśli mówiąc "bez żadnego remontu".
Moim zdaniem mając przejechane 90 tysi nie masz się jeszcze czym martwić.
Pzdr
|
21.11.2009, 20:38 |
|
|
Dołączył(a): 19.11.2009, 18:16 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia II Style
Rok prod.: 2008
Województwo: pomorskie
|
Niestety, ale silniki VAG R3 1,2 które stosowane były w Lupo, Polo, Fabii, Ibizie i Audi A2 nie są zbyt trwałe. Bardzo często dochodziło do usterki mostków i wałka rozrządu co w dalszym etapie powodowało uszkodzenie głowicy.
Jednakże znam przypadki gdzie te silniki przejeżdżały i 300tys km a i takie co po 120tys km potrzebowały remontu "góry".
Wszystko zależy jak obchodzisz się z autem - jazda dynamiczna nie wskazana podobnie krótkie dystanse. Wymianę oleju polecam co 10.000-12.000km. Raczej stosować olej półsyntetyczny.
_________________ Skoda Fabia I Combi 1,4 16V (75KM) - była
Skoda Fabia II Style 1,4 16V (86KM)
|
21.11.2009, 22:01 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
bloku napisał(a): i Audi A2
1.2 benzyny nie było w tym modelu z tego co wiem, 1.2 TDi owszem.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
21.11.2009, 22:06 |
|
|
Dołączył(a): 19.11.2009, 18:16 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia II Style
Rok prod.: 2008
Województwo: pomorskie
|
No akurat jeśli chodzi o Audi to ciężko będzie wam ze mną rozmawiać (od kilkunastu lat wielki zapaleniec).
Ale do rzeczy:
W Audi A2 występował silnik 1,2 TDI ANY oraz w ostatnim roku produkcji (2005) występował BME (bodajże potem trafił do Roomstera z małą zmianą układu zasilania). ta wersja silnikowa była wstawiona do wersji eksportowych na tzw rynki ECO. (Europa Wschodnia)
_________________ Skoda Fabia I Combi 1,4 16V (75KM) - była
Skoda Fabia II Style 1,4 16V (86KM)
|
21.11.2009, 22:18 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
No tak ale pytanie główne wątku to jest o 1.2 HTP nie 1.2 Tdi, a 1.2 HTP nie było w Audi. Tylko małe poprawienie. EOT
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
21.11.2009, 22:41 |
|
|
Dołączył(a): 19.11.2009, 18:16 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia II Style
Rok prod.: 2008
Województwo: pomorskie
|
Silnik BME to silnik HTP 1,2 12V - dla sprostowania.
_________________ Skoda Fabia I Combi 1,4 16V (75KM) - była
Skoda Fabia II Style 1,4 16V (86KM)
|
21.11.2009, 22:47 |
|
|
Dołączył(a): 15.03.2009, 23:00 Lokalizacja: Poznań Posty: 237
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Octavia 1,9tdi
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
W firmie ojca śmiga około 20 fabii z 2003-2004 większość z 1,2 HTP KAŻDA bez wyjatku ma ponad 200 tys ojca ma 220 z jakimś hakiem. Nie przechodziły zadnego remontu żadna. Więc myśle ze 300 to ze spokojem i ile filtry itd Więc te twoje 90 spokojnie jeszcze masz troche czasu
_________________ 1.9 tdi Opony 195/50/15 Pirelli Drago
|
21.11.2009, 23:43 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Ja mam naśmigane 149 tyś. i jeździ dalej.
_________________ GrzegorzT
|
04.01.2010, 19:31 |
|
|
Dołączył(a): 18.10.2009, 12:44 Lokalizacja: Mysłowice Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
z tego co mi wiadomo to 1.2 HTP 12V jest zaplanowany przez konstruktorów na 250k tyś.
no ale w pratyce są przypadki co ciągną wiecej
wszystko zależy jak się jeździ i jak się dba o swoje maleństwo
_________________
|
04.01.2010, 20:07 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
bloku napisał(a): polecam co 10.000-12.000km. Raczej stosować olej półsyntetyczny. ? Mam 170-coś, olej co 15 sytnetyk. Z awarii "silnikowych" to EGR i Sonda Lambada ale to nie silnik tylko osprzęt. bloku napisał(a): BME (bodajże potem trafił do Roomstera i nawet do fabii jedynki z końca produkcji
|
04.01.2010, 22:30 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|