|
|
Teraz jest 12.05.2024, 13:46
|
[F1] Spalanie 1.4 MPI 8V (60 KM) AZE, AZF
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 19.04.2008, 12:54 Lokalizacja: WH Posty: 279
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
grizlli
ja swoją kosiarą na gazie w 4 + bagażnik wypchany po dach polecialem 140 z groszem prawie 150.
Faktem jest że trochę czasu się zbieralem
Na zegarze mam 105 tys i ciężką nogę .
|
21.09.2010, 17:16 |
|
|
Dołączył(a): 27.11.2008, 23:26 Lokalizacja: RZE Posty: 56
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabiszon Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Ja w Chorwacji na autocesnie 161 Gpsowe 180 licznikowe
(tak było z górki i wiatr wiał od dupy strony)
3 osoby plus full obciążenie;p
Biedny ten samochodzik aż żal że nie ma tych 30 koni więcej
_________________ Wyprzedzanie i lot na czołówkę z Tirem przy 60 konnym silniku bezcenne... EL PI DŻI POWAA !
|
27.09.2010, 17:03 |
|
|
Dołączył(a): 10.10.2010, 13:11 Lokalizacja: KRA Posty: 339
Podziękował: 0
Pomógł: 16
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Na PB 98 średnie spalanie ok. 7 L (50 % trasa, 50 % miasto) na PB 95 jakiś 1L 1,5 L więcej...
_________________ http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=27&t=13926 <-- MOJA FABIA
|
24.11.2010, 02:20 |
|
|
Dołączył(a): 28.09.2010, 19:26 Lokalizacja: łódz Posty: 2
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: FABIA KOMBI ELEGANCE
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
1.4 16v zima miasto praca dom 10.7 l
|
30.12.2010, 21:38 |
|
|
Dołączył(a): 27.11.2008, 23:26 Lokalizacja: RZE Posty: 56
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabiszon Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
1.4 AZE 60km zima 8,8 waszki a gazu z 10l miasto w trasie nie byłem dawno ale jade za tydzień to zobaczę co tam wyjdzie z tego ;P
_________________ Wyprzedzanie i lot na czołówkę z Tirem przy 60 konnym silniku bezcenne... EL PI DŻI POWAA !
|
30.12.2010, 23:53 |
|
|
Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41 Lokalizacja: Wrocław Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Silnik 1.4 60KM - spalanie
Luls napisał(a): stałą prędkością około 160 - 170 km/h i wtedy spalanie wychodziło około 6.7 Przy tej prędkości, takie spalanie Takie rzeczy tylko w Niemczech, u nas nie do pomyślenia... w Polsce to jak nie wiatr w oczy to chu.. w dupe.
_________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE
|
22.02.2011, 18:50 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2010, 18:26 Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Silnik 1.4 60KM - spalanie
Ja sobie nie mogę poradzic ze spalaniem przy spokojnej jeździe na lpg za 30zł robie 100km tj 12l/100km, a jak zacznę troche gnieść to do 14l/100 potrafi łyknąć, silnik ładnie dogrzany, czy świece zapłonowe dawno nie wymieniane mogłyby tak wpływać na spalanie? 172tys km niby jest na zegarku...
|
22.02.2011, 21:35 |
|
|
Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41 Lokalizacja: Wrocław Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Silnik 1.4 60KM - spalanie
marcin974 napisał(a): Ja sobie nie mogę poradzic ze spalaniem przy spokojnej jeździe na lpg za 30zł robie 100km tj 12l/100km, a jak zacznę troche gnieść to do 14l/100 potrafi łyknąć, silnik ładnie dogrzany, czy świece zapłonowe dawno nie wymieniane mogłyby tak wpływać na spalanie? 172tys km niby jest na zegarku... Moim zdaniem świece odpadają. Jak możesz to sprawdź na analizatorze spalin jaką masz mieszankę lub VAG'iem odczyt sondy Lambda. Pomiar powinien być jak najbliższy wynikowi stechiometrycznemu czyli "1" odchylenia maxymalne to 0,997 do 1,003 przy czym: 1) 0,997 - mieszanka bogata 2) 1,003 - mieszanka uboga Jeżeli przy dodawaniu gazu przekracza w jedną lub drugą stronę te wartości to znaczy że albo Lambda jest sypnięta i daje chore wyniki do kompa lub coś jest nie chalo np. z kompresją na tłokach i nie może w 100% się spalić mieszanka bo nie ma warunków, lub wtryski dziabnięte itp. Pozdrawiam. P.S Można to też sprawdzić organoleptycznie tzn. po kolorze świec. przed ich wyciągnięciem potrzymać z minutę silnik na obrotach ze 3000rpm, po czym wykręcić świece i po ich wyglądzie mniej więcej sprawdzić, a mianowicie: -Świeca sucha o kolorze jasno brązowym - mieszanka uboga -Świeca sucha o kolorze ciemno brązowym - mieszanka stechiometryczna -Świeca mokra lub mocno pachnąca benzyną i czarna - mieszanka bogata Ale ten sposób polecam obtrzaskanym, którzy nie jedną świece już widzieli. z resztą to był dobry sposób przy Komarku lub motorynce, a tutaj gdzie amplituda wacha się o 3 setne w tą czy tamtą jest to w taki sposób prawie nie do wykrycia.
_________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE
|
22.02.2011, 21:59 |
|
|
Dołączył(a): 06.02.2011, 17:05 Lokalizacja: SH Posty: 264 Zdjęcia: 13
Podziękował: 12
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Accord Sport 2.0 i-VTEC 155 KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Silnik 1.4 60KM - spalanie
wrobel93 napisał(a): Luls napisał(a): stałą prędkością około 160 - 170 km/h i wtedy spalanie wychodziło około 6.7 Przy tej prędkości, takie spalanie Takie rzeczy tylko w Niemczech, u nas nie do pomyślenia... w Polsce to jak nie wiatr w oczy to chu.. w dupe. Kolega pewnie zapomniał wspomnieć jak duży żagiel rozwinął, i jaki wiater w plecy dymał Przy tej prędkości (po płaskim) to w granicach 12-14 l/h wciąga nosem. Mam ten sam silnik, i to z małym przebiegiem, nieheblowany raczej, a niżej nie zejdzie. Dla pełniej jasności dodam, że nie tylko w Reichu tak żre, na A4 to samo. Nawet z naciskiem na to większe, bo u nas jakiś ciulatszy asfalt chyba jest Koledze wrobel93 gratuluję parafrazy, uśmiałem się do łez A parafraza trafiona, jak cholera. Ful szacunek
_________________ Mój były Fabiszon: Mój aktualny Accordeon:
|
23.02.2011, 19:52 |
|
|
Dołączył(a): 04.11.2009, 22:41 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000 (130.000ty¶)
Województwo: pomorskie
|
Re: Silnik 1.4 60KM - spalanie
Trasa Wejherowo - Dolny Kubin (Słowacja)
2150km - 138litrów
Komputer: Średnie dzienne: 6.3l Średnie ogólne: 6.5l Wyliczone: 6.35l
Trasa: bez autostrad, jazda 90-110km/h
myslę że 6.0l jest bardzo realna
|
22.03.2011, 15:14 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2012, 11:57 Posty: 22
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia
Rok prod.: 202
Województwo: wielkopolskie
|
1.4mpi 2002r
witam mam mały problem otóż moja skoda zaczęła dużo palić komp pokazuje 9l a nie przekraczam 80km/h coś się stało ale nie wiem co
|
27.03.2013, 18:17 |
|
|
Dołączył(a): 19.07.2012, 21:28 Posty: 329
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: MFX - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
Re: 1.4mpi 2002r
80km/h na jakim biegu jakie obroty ile palil przed?? Samochod nagrzany czy zimny
|
27.03.2013, 18:31 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2012, 11:57 Posty: 22
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia
Rok prod.: 202
Województwo: wielkopolskie
|
Re: 1.4mpi 2002r
na 5 biegu obroty nie pamietam kazdy bieg do 2500tys i zmianiam bieg trasa była dziś i na kompie pokazał po 75km 9l spalanie auto nagrzane a jak zapali sie auto to obroty skacza od 600 do 1200 pofaluje prawie gasnie i po 10s zaczyna normalnie kolo 1000 obrotow ale cały czas jest falowanie obrotów mniej wiecej 950/1000 i takie ciagłe falowanie a czy w tym aucie ustawia sie zawory
|
27.03.2013, 19:06 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2010, 10:11 Lokalizacja: Legionowo Posty: 228 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Re: 1.4mpi 2002r
Regulacja jest hydrauliczna. Może lambda ?
_________________ W życiu jest coś więcej do zrobienia niż tylko zwiększać jego tempo... Dlatego silnik 1.4 wystarczy mi w zupełności...
|
27.03.2013, 19:11 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2011, 20:36 Lokalizacja: Głogówek Posty: 76
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: opolskie
|
Re: 1.4mpi 2002r
falowanie jest normalne, bynajmniej dla silników na lpg. jak kolega ma dostęp do komputera to podłaczyc i zobaczyć co go boli. a kiedy świece wymieniane? i filtry? a tak całkiem na marginesie to po trasie niech kolega przejdzie się dookoła auta i sprawdzi temperature kół. może któryś hamulec delikatnie trzyma i przez większe opory jest duże spalanie? to z takich organoleptycznych sposobów.
_________________ Moja Fabka 1.4 Tomason http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=47&t=17976
|
27.03.2013, 19:52 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|